Lépj be simán a programozó módba, de a sima CV íráshoz!
Valóban nem tud nyugtázni (csak akkor, ha egy izzót kötsz az egyik funkció kimenetére, és nem kötsz rá semmilyen puffer kondenzátort!), és a MultiMaus ERR2 hibát jelez, hogy nem lát választ a dekódertől. A legtöbb világítás, vagy sima funkció dekóder ilyen. Nyomj egy OK-t és írd be az értéket! Ha vibrál a világítás, akkor vette az adást. Persze az "egér" ad majd egy újabb ERR2 hibát, de ez nem érdekes, a világításban lévő dekóderben átírtad a CV-t.
Köszönöm az infót. A videót megtaláltam már korábban, de nem lettem tőle okosabb, ugyanis nem tudom hogy mivel lehetne programozni. Próbáltam CV programming módban, de ugye itt először megpróbálja kiolvasni és mivel nem tudja, ERR2 hiba lesz. POM módban is próbáltam, úgy emlékszem hogy ott meg nem menti el a változásokat. Viszont POM módban nem tudom a CV1-et módosítani, akkor ezt hogy tudom megtenni a kiolvasás nélkül? Lehet hogy én vagyok balfék és rosszul csinálok valamit, de egyelőre nem áll össze hogy hol rontom el a dolgot :( Elnézést érte és nagyon köszönöm a segítséget!
Szia, Aux1-re csak akkor kell kötni bármit, ha olvasni akarod a CV-ket, de ez inkább arra van, hogy külön lehessn kapcsolni valamit max 100 mA-ig. De CV-t olvasni nem létkérdés. A cím egy mozdonycím, használj olyat, amin egyik mozdonyod sincs, pl kezdd 100-tól a kocsik címzesét: CV1=100, vagy lehet long address-t is használni, a manulaban ott van, hogy hogyan.
Érdeklődnék, van e valakinek tapasztalata az ESU 50708-50709 cikkszámú dekóderes belső világítással? Vagy esetleg a Viessmann 5077-5076 világításával?
Mindkettő hasonló konstrukcióval rendelkezik. Jómagam egy ESU 50708-at próbáltam ki, nagyon tetszenek a leírásban és videókban látható világitás funkciók.
A leírásban olvastam, hogy mindkét eszköznél szükséges az AUX1-re kötni egy ESU-nál min 60mA-es fogyasztót. Feltételezem ez azért kell, mert enélkül annyira gyenge a fogyasztása, hogy a Z21-em nem tudja érzékelni a visszajelentő jeleket. Sajnos kiolvasni sem tudtam a dekóder értékeit, módosítani se, a Maus ERR2-vel visszadobott, amu ugye a fentebbiekre adhat okot.
Az aux1-re én a 11-ledből levágott 3 ledet kötöttem rá, előtte összeforrasztottam mint a linkelt képen:
Programozó módban villogott is de ennél tovább nem jutottam velük. Jó lenne a dekóder címet is átírni, a neon világítást is kipróbálnám, illetve az időzítéseket is.
A Z21-et lefrissítettem, a Maus szintén a legfrissebb firmware-t futtatja, nem tudom mit lehetne még megpróbálni.
Ha esetleg valakinek erre vonatkozóan van javaslata, nagyon megköszönném!
Csíkos mester mindössze annyiban hangoltál, le hogy elég drága mozdony. Garanciával bíbelődhetek, de sokra nem megyek vele. Megfordítottam a mozdonyt, se úgy sem működött az Abc fék. Próbáltam 5 diódával is. Ez van. Egy 1044-es Piko mozdony. Gyönyörű szép sok funkcióval csak épp üzemeltetni nem tudom.
Szeretném azért egyszer látni, hogy a minuszoló előjön a rejtekéből. Már, ha van benne gerinc. Nyilván ő tud egy olyan CV értéket, amivel ezt a hibát rendbe lehet hozni, csak én nem olvastam el a nevezett dekóder használat utasítását rendesen. Vagy át tudja írni jóra a PIKO Smart decoder gyárilag hibás szoftverét jóra.
Lehet, hogy elveszem az étvágyadat a vasárnapi ebéd előtt...
Csináljuk a következőt! Gondolom, az ABC szakasz rendesen, a menetirány szerinti jobb sínszálon van szakaszolva. A PIKO dekóderben ilyenkor a CV27=1 aktiválja, hogy onnan is érzékelje az aszimmetriát. Tedd a mozdonyt a pályára úgy, hogy a kéménnyel előre (vagy az 1-es vezetőállással előre) közelítse meg az aktív ABC szakaszt! Érzékelni fogja, és meg is áll. Most tolass ki az ABC szakaszról, fordítsd meg a modellt a sínen úgy, hogy szerkocsival (vagy 2-es vezetőállással) haladjon be a szakaszba! Nem történik majd semmi, simán átmegy az aktív ABC szakaszon, mintha ott sem lenne az ABC modul.
Mit lehet ilyenkor tenni?
Röviden: semmit, vagy cserélni a dekódert olyanra, amiben nem bas... izé, rontották el a szoftvert. Nem vagy ezzel egyedül, de gondolom, ez nem vigasztal. Már jeleztem a gyárnak a problémát, de eddig nem nagyon reagáltak rá sehogy.
Az kivitelezhetetlen, hogy az ABC szakaszolást mindig arra a sínszálra kapcsoljuk, ahogy a modell közelít a szakasz felé: vagyis kéménnyel előre menetnél a jobb sínszálon legyen, szerkocsival előre meg a balon, ráadásul a menetirány parancsnak megfelelően a dekóderben a CV27-ben is előre menetben az 1 legyen aktív, hátra menetben meg a 2! Mert Sonneberg-ben valaki(k) nem képes(ek) az eredeti német leírást (Lenz a kitalálója ugyebár) értelmezni.
Komoly baki, csak sajnos mi nem nagyon tehetünk azért, hogy javítsuk...:-(
Tanácsra lenne szükségem, hatha valaki már találkozott ilyen problémával.
Piko mozdonyról van szó 4.1-es Piko Smart dekóder van benne. Leírás szerint az általános CV27 1, 2, 3 értékekkel lehet engedélyezni a Lenz fékezést. A gyakorlatban viszont nem reagál az Abc szakaszra. Állítottam az érzékenységen, meg más paramétereken, de figyelembe sem veszi az aszimmetrikus pályaszakaszt.
Elkészült a prototipus, hosszabb vagon belső világitása, minden led külön vezérelhető, és egyszerre is kapcsolható, zárfény menet irány szerint változik, vagy ki is lehet kapcsolni, külön a belső világitástol függetlenül.
Félreérthetően írtam: az alváz már meghajlott. Ha nincs rajta a kasztni, akkor is görbül lefelé. Nem teljesen a közepénél (mondjuk nem is középen van a motor). Emiatt a pályakotrók nincsenek egy magasságban.
Meg is hajlik, mert az ablakok alsó része akad a müszerfalban, ahogyan az elözményben írtam. Nem a dekóder feszíti. Próbálj meg valamivel benyúlni az alváz és a homlokfal közé, a helyére fog pattanni.
A probléma akkor oldódik meg igazából, ha nincs bent a dekóder és kiveszem a műszerfalat (ez fixálja lámpák NYÁK lapját) mind a két oldalról. Olyan, mintha meghajlana az alváz.
Nem a tüskék szakadnak ki, hanem sajnos a vezetőréteg a tüskével együtt a nyákról, ami után a dekóder nagy eséllyel kuka, ha pont egy olyan tüskénél történik.
Az MTB motoroknál (és mozdonyoknál pl CSD T499 "Küklopsz" ugyanez) tapasztalatom szerint a kaszni visszahelyezésekor a szélvédők alsó pereme fennakad(hat) a műszerfal felületén.
Ez azt az érzetet kelti, hogy a dekóder nem engedi vissza a kasznit, pedig csak a végeken akad. Először próbáld meg visszahelyezni dekóder nélkül, ha ugyanezt tapasztalod akkor ez a bibi.
Könnyen orvosolható: Egyik oldalon miután helyén van a kaszni, a másik oldal homlokfala és az alváz között egy vékony, de masszív szerszámmal (pl csipesz egyik szára) a kasznit kifele kell egy picit érzéssel húzni - feszíteni. Így enged annyit, hogy a műszerfal beugrik a helyére. Ez a helyzet már csak azért is csalóka, mert még a körmök is a helyükre kerülhetnek de maga a kaszni, illetve az alváz befeszül, amitől meghajlik. Ennek egyértelmű jele ha az egyik végen a pályakotró közel kerül a sínhez vagy akár érinti is a sínkoronát. Ugyanaz a jelenség okozza: a szélvédő fennakadt a műszerfalon.
Az általad használni kívánt ESU dekóder nem egy méretes darab, nem hiszem, hogy ez okozza a gondot. A hangdekódereknél inkább előfordul, hogy azoknál az MTB motoroknál ahol a panel tetején kell elhelyezni a dekódert nem megy vissza a kaszni. Erről lehet olvasni a lengyel és cseh fórumokon, a youtube-on is van választék a problémát ecsetelő videókból.
Én magam is így jártam a CSD Bb-vel, a hangdekóder nem fért el, nincs mese ki kellett vágni a tetőgerincből.
Amivel még helyet takaríthatsz meg, ha a dekóder tüskéit összekötő műanyagot eltávolítod. Nem éppen elegáns megoldás, mert nyilván okkal van ott, de némi helyet megtakaríthatsz vele.
Akkor is segít ha a tüskék nem érik el a foglalatot. Szintén MTB modellnél, az M296-osnál futottam bele abba, hogy a foglalat gyárilag picit ferdén volt, tehát az egyik oldalon nem volt érintkezés. Ez orvosolta, biztonság kedvéért cellux csíkokat használtam szigetelésnek a tüskék forrasztásainál. Eltávolítani csak finoman, mert a tüskék kiszakadhatnak a forrasztásból! Ez igaz akkor is ha a foglalatból ki szeretnéd venni később a dekódert. Mint írtam nem igazán a legjobb megoldás (sőt egyáltalén nem az) de ha minden kötél szakad... nálam működött.
Az MTB-s BBmot-ra nem tudom rátenni (visszatenni) a kasztnit, mert a dekóder felütközik a tetőn belülről. ESU 59622-es dekóder van benne. Van "laposabb" dekóder vagy valami másik ötlet?
Igen saját minden darabja, a komunikációs részét a kollégám irta (DCC), én a többi részét a proginak. Cim 9999-ig 14-fokozat csak DCC, előre-hátra, 28/128 DCC és analog, led funkciók: csak világitás, neon efekt, neon romlik, neon végét járja, külöböző villogások, fényerő szabályozás minden ledre, neon efekt minden ledre külön-külön, dimmelés, villogás, világitás vagon végére elöre hátra mind külön-külön, 120-állithato CV van, ebböl 3-CV csak olvasható. A szuperkondin nem is gondolkoztam, ami itthon volt alkatrész abbol lett összerakva hétvégén, utánna nem gondolkodtam már rajta, de igy hogy irtad a szuperkondit utolag is hozzá tudom rakni
Ez a kocsivilágítás saját tervezés? Mármint a PIC + programját tekintve? A Paco-félére hajaz, de több alkatrészt tartalmaz, és a videó alapján többet is tud - bár mintha a paco-ban is beállítható lenne a "nemsokára kiég a neon" effekt :)
Mindenképpen szép, és profi munka a nyák, és a beültetés is! Gratulálok hozzá.
Én 1-1 szuperkondit tettem a kocsivilágításba - az egész elektronika 5V-al megy, a PIC és a világítás is. Így egyáltalán nem villódzik :)))
Ez egy szervó nyák, két relével, szervó végálásánál behuz és ugy marad,a szervó jobb és bal állásánál is, ujrainduláskor is tudja, hogy hol volt, nem ugrál jobbra balra. Amelyik vezérlök kitudják olvasni a szervó helyzetét, azok mindig tudják, hogy áll. Tudom a két relé felesleges, de sose tudni, hogy kell-e, a sziven kivül másra is.
Ezekben az I. korszakos, de sok II. korszakos kocsikban még gázlámpák világítottak, ezek modellezéséhez inkább a világos sárga LED a megfelelő.
A melegfehér (warmwhite, vagy sunnywhite) LED-k azokba a kocsikba passzolnak, amikben már villanykörték vannak.
A kékesebb fényű, hidegfehér LED-k azokba a kocsikba jók, amikben fénycsöves világítás van.
De megjegyzem, hogy a magyar Bhv, vagy By kocsiba is szerintem jobb sárga LED, a 20-40W-os villanykörték imitálásához, egy fajta "máv feeling" hatása lesz.