Frissült a képtáram, 5 jellegrajz a svábhegyi 1-3-as gőzösökel azonos kahlenbergi gépekről:
http://kep.tar.hu/g_rp/index.phtml?aid=27573050
Minél hamarabb töltsétek le őket, mert csak 1-2 hétig hagyom fenn őket.
Itt a forrásuk (+ még több fogaskerekű vasút):
http://www.railroadextra.com/
Üdv a topiklakóknak: Hajtányos
Off!
HB-nak: tedd a képeket a svábhegyi képtáradba vagy a budai fogantyú oldalára (na jó, a megfelelő helyre).
Nézegettem a turistatérképen Ózd környékét.A Hétes és a meggyes hegy közötti völgyben vezetett a pálya?Mert a 92 es térkép szerint Ózd kertvárosán vezet át egy darabon valami vasutvonal,utána már csak régi vasut felirat van kossuth telep felé.Ez lehetett?Vagy az un.kohász ut nevü turistaösvény?Kár hogy nem tartották meg ipari müemléknek mint a szilvásváradi siklót.Bár a kisebbségiek gyorsan gondoskodtak volna róla mint méh hulladék..
1992-ben szűnt meg, akkor, amikor a nádasdi kisvasút is. Fénykép van róla az ózdi iparvasutas könyvben. Meg a múltkor láttam valakinél egy köteggel, majd lehidaltam, de nem tudtam megszerezni szkennelésre. Sajnos.
Hát gondoltam hogy nem lehet valami felemelö.De mikor szünt meg?És képeket nem talalni róla?Egyetlen képem van csak a réges régi Hobbim a vasút cimü ujságból.A 93/2 es számban a jobb sorsra várnak rovatban.A028 számon valami rudazatos mozdony,a felirat szerint Simmering-Graz-Pauker AG.Wien gyártotta és ez vitte a kohósalakot a meddöre?Ezt a gépet valyon miért nem állitották ki a vasuttörténeti parkban?Tán mert nem Máv mozdony?
Nemrég voltam Ózdon, a fogaspálya helye még látszik (gépkocsival kitaposott földút és gaz). A városközponthoz viszonylag közel van (úgy hívják a salakhányó környékét, hogy Hétes-telep; ilyen néven szerepel térképen), de csak óvatosan menj arra! Egyedül nem is ajánlom bejárni a környékét - min. 4 fő+fotógépek, bunkofonok, étel-ital elrejtve szatyorba, hátizsákban, mert 100 %-ig gettó, nem szoláriumban barnult eleven alakzatok lakják, akik ha fehér embert látnak, kiszámíthatatlanul viselkednek (engem pl. két 6 év körüli kis purdépöcs köpőversenyi céltáblának nézett, pedig semmit sem csináltam velük, csupán szótlanul átvágtáztam a telepen anélkül, hogy követelésükre pénzt adtam volna nekik). Úgyhogy csak óvatosan az ózdi fogassal!
Helo mindenkinek.Néztem a zenit tv-n egy filmet,(Bucsú a gözmozdonytól)abban csak ugy futólag megemlitették az Ózdi kohászati üzemek fogaspályáján közlekedetteket is söt egy pár perc erejéig még mutatták is ahogy a gyárból kihalad és rámegy a pályára a mozdony.(Felvettem)Valamint van egy régi képem valami,grazban gyártott dizelröl ami ózdon közlekedett.Meg tudja valaki mondani hol található a térképen a maradványa?Milyen hosszu,Honnan hova ment?Lehet még látni a nyomait?No és a lényeg,képek vannak valamerre a neten?Elvégre nem csak a városmajori fogaskerekü van azt még bárki megnézheti de ez már a mult!!!!
Te már annyi minden megírtál róluk, hogy nem csodálom, hogy kimerültél az ötletekből. :-)
A szövegek és a képek is tök jók.
Esetleg lesz a "szülinapjukon" valami buli, ünneplés, vigadalom, stb.?
A jelen állapotokról:
51 - üzemképes, bár néha betegeskedik az umformere
52 - 1999 óta nem közlekedik
53 - fővizsga
54 - üzemképes
55 - üzemképes
56 - a múltkori durva kisiklása óta pihen
57 - üzemképes.
Albertus!
Jogos (lenne) az észrevételed. Ez ugyanis még egy nem publikus oldal. Láttad valahol belinkelve bármelyik oldalamon?
Pacsi: HB
ui: szintén egy még nem pubi oldal:
http://balint.cyberhungary.net/kisvasut2003/index.html
Tudom, hogy gonosz vagyok, és sosincs igazam, de ha már egyszer linket teszel a képekre, akkor nagyot dobna az oldalon, ha nem mindegyik a "The page cannot be found" című oldalra mutatna.
1981-ben lecsúszott a Gyöngyvirág utcától az 53-63-as, de sikerült időben kizavarni az utasokat belőle, egy kissé felgyorsult, és belecuppant kb 35-40-el az 55-65 (???)-be, majd az pedig az 57-67-be, az 57-est belökte a tolópad árkába.
Mivel frissek voltak a kocsik, hamar el akarták tussolni az esetet, ezért e szép, verőfényes vasárnap délutánjára be is tették a roncsokat a kocsiszinbe.
Nem sokat tudok erről a balesetről.
Csak azt, hogy szegény 53-as ritka peches egy járgány. Jól kifogta mindkettőt.
A baleset után vagy egy évig volt ilyen szerelvény: 57-63.