Melllém állt egyszer aati, és tanusíthatom, hogy sokkal lejjebb volt az ablaka, és úgy ment, mintha sínen húzták volna :) Enyém már elszállt volna a rákba azoktól a kanyaroktól, pedig egyforma autók amúgy.
Nekem az volt irva a dobozra -40mm, ebbol lett szerintem az ido mulasaval vagy -60-70mm. Kanyarodni iszonyatosat lehet vele, nem is erezni hogy eleg nagy darab vas.
Viszont futomuvet okvetlen allitani kell utana. Nalam dolest nem lehetett allitani, egy picit reszelni kelett, de meg lehet oldani.
Van valakinek tapasztalata BA 323F sportrugóval kapcsolatban? Erőteljesen szemezgetek egy 50 mm-es ültetőrugóval, csak nem tudom mennyit fog változni az autó viselkedése az úton.
Ha van valakinek tapasztalata, esetleg más Mazdával is, szívesen venném a visszajelzését.
Pofatlan verszivas, es raadasul sok esz sem kell a leszedeshez. Csak jo szerszamok + hely. De ez mit sem valtozatat azon, hogy a hozzaerto szem meg tudja mondani mi mennyit bir meg.
Itt szeretett fővárosunkban sincs túlmisztifikálva a váltóleszedés, csak elkérnek érte 20-25 ezret, műhelytől függően :)) Legolcsóbbnak eddig 15-öt hallottam Honda Civicre, a srác otthon szerelget munka után, de "nagymazdáknak" nem áll neki.
Ennek ellentmondanek, picit. Egy epkezlab szerelo latja a szerkezet lemezein mennyire kopottak. Lattam olyan szerkezetet is amin teljesen el volt kopva 1-2 lemez, es meg mindig mukodott, ezt azert illik cserelni. De ha minden lemez megvan, es meg anyag is van belole, akkor felesleges cserelni. Nekem a kuplungozas anyagkoltsege 3eFt-volt, ennyiert raktak uj anyagok a tarcsara.
Es a valtoleszedest sem kell tulmisztifikalni. Foleg az uj alkatreszarak fenyeben. Bar en nem a csillivilli szervizek oradijahoz viszonyitok.
De az biztos, ha minden cserelve van, nehez melleloni.
Szerkezetet mindig érdemes cserélni. Már csak azért is, mert nem egyszerű munka a csere és ha 10e km múlva a szerkezet adja meg magát, akkor két munka, dupla pénz!
Szerintem ne vizsgálgasd, cseréld! Drága mulatság egy szakadás és ajánlott is cserélni autóvétel után, ha bizonytalan a korábbi csere időpontja! Ez a 40e km is akkor lutri volt, mert mi van, ha az előző tulaj nem cserélte 160-nál?!
Ha már állítás meg felszabályozás a téma, igazán tartozhatna a futóműállításhoz is az utak felszabályozása! Zsííííííííííííír lenne!
Felmerült a NAGY kérdés. Vinném a kocsit jelen állapában (204.000 km-t mutat most) vezérműszíjcserére. Csahogy honnan is tudhatom, milyen állapotban van az a szíj. Én 169.000km-rel vettem, tehát mire odajutok, kb 40.000km-t tettem meg vele, és ezalatt tuti nem cseréltem benne ilyet. Az előző tulaj meg nem mondott erről semmit, és nincs is semmi infó. Úgy hallottam, hogy 80ezernél kell cserélni, kb., tehát még 2 évet is húzhatnék vele, ha pl. a vétel előtti hónapban lett volna a csere :-) De akkor csak mondta volna a kedves előző tulaj..
Nincs valami motort nem szétszedő vizsgálat erre vonatkozólag? Endoszkóp, vagy valami népi praktika? Mint az 5. sebességben lefullasztott kocsi a kuplung próbájára.. És a vezérlés elállítódhat, vagy az fixen működik odabenn? Esetleg egy vezérműszíjcserétől (és gondolom hozzá a vezérlés beállításától) remélhetek egy kis fogy. csökkenést, járáskulturalizálódást, vagy egyéb pozitív dolgokat? Ha már sokba kerül.. És ha a kompresszió "szanaszét" van, amit itt szoktatok említeni, azt honnan érezni, és azon mi segít?
dorax: Mazda Mester-t megpróbálhatod: 1/340-0696, XIII. Reitter F. utcában vannak, 160. asszem. Azt nemtom, most jó-e a telefonjuk, múltkor szétcibálták az útmunkások :) Szerintem még telefonban is megmondják, mi tartozik bele a 90esbe és mennyi.
nekem óra szerint 209e km van a kocsiban...hogy tényleg ennyi-e , azt nem tudom. illik a szerkezetet is cserélni, mert 10e km múlva az is megadhatja magát, és akkor 2x a munkadíj ugye...nekem 62e volt a szett, utángyártott. próbáld ki, hogy behúzott kézifékkel, 5. fokozatban felngeded a kuplungot, nyomod a gázt...ha lefulladsz, nem kell még cserélni...
A kuplungomat nekem is rendbe kell hozatni mostmar, mintha nekem is csuszna egy kicsit az utobbi idoben. Mikor szoktak szerkezetet is cserelni es mikor csak tarcsat? Aktualis allapottol fugg? Nem mindegy ugye hogy 30 vagy 70e...
Tudnátok ajánlani nem hivatalos szervízt, ahová 2002-es 323F-et érdemes vinni és érezhetően olcsóbb, mint a márkaszervíz? 90.000km-es szervízt szeretnék, de a Mirai 140eFt-os ajánlata elsőre kicsit ütős és nem bánnám, ha olcsóbb, de azért megbízató szervízt találnék.
Igazad van, nem voltam elég pontos :) úgy emlékeztem, hogy az a korong, aminek a tárcsa nekifeszül, a szerkezettel van együtt, de akkor javítom úgy, hogy a lendkerék része, tehát ami kopik a tárcsával együtt. Azt valóban nem árt felszabályoztatni új tárcsánál.
Viszont ha jól tudom, akkor a lendkerék könnyítésnél nem abból szoktak leesztergálni, hanem magából a lendkerék anyagából. Vagy mindkettőből?
javíts ki, ha tévedek, de a lendkerék még a motorhoz tartozik,nem a kuplunghoz. szóval nekem cserélték a kuplungszerkezetet, a tárcsát, a kinyomócsapágyat. A lendkereket pedig felszabályozták.