Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Ne keverjük össze a térképet a térképFÁJLLAL. A térkép egy grafikaí műalkotás, az útvonaltervezéshez pedig adathalmazok szükségesek. Célszerű őket együtt kezelni, mert akkor nem mehetnek szét, de ne'm törvényszerű. Összeköti őket, hogy az út térképre rajzolásához szükséges görbeleírás egyezik azzal, ami az útszakasz hosszának számításához szükséges.
De utóbbit az egyéb atributumokkal együtt lehetett külön fájlban tárolni (ld. a Vándort), mert nem szükséges az útvonaltervezéshez, hogy zöld erdőt vagy barna mezőt kell berajzolni az utak közti poligonba. A térképrajzoláshoz meg nem kell tudni, hogy mennyi azon azon a berajzolt útszakaszon mennyi a megengedett sebesség.
Ezért lehet megtervezni az útvonalat kirajzolt út-térkép nélkül is. Ezért van a gugliban műholdkép, térkép-térkép és hibrid. Az útvonaltervezést meg a háttérben végzi a TopMap programja.
? Most vagy nagyon felreertjuk egymast, vagy nem egeszen igaz amit irtal.
A tervezeshez az utvonalon kivul letfontossaguak a kiegeszito informaciok, amikben boven lehet es van is hiba. A legegyszerubb pelda az egyiranyusitas jelolese. De a terkep tartalmazza az utvonal atlagsebesseget is, es a gps tervezo algoritmusa ez alapjan tudja eldonteni, hogy mikor erdemes esetleg egy mellekutcat valasztani a gyorsforgalmi helyett, vagy forditva.
Régi tévhit: a térképnek és az útvonltervezésnek semmi köze (elvben) egymáshoz. A tervező az útvonal görbéjének matematikai formulájával (Bezer poligon) dolgozik, más térképi elem nem kell neki. A térkep rajzolás más dolog,. Persze az értelmes programtervező ugyanazt a tárolt görbét próbálja használni a két feladathoz. De már 1993-ban volt magyar autós útvonaltervező (Vándor), ami nem foglalkozott a térképi megjelenítéssel, egy pontsort adott meg koordinátával.
A bitképes térképekel dolgozó Compumap pedig a Vándorral terveztette meg az útvonalat és azt rajzolta fel a térképre. Ugyanezt csinálja a Google is a TeleAtlas által tervezett útvonallal, ha műhodkép van a képernyőn.
Gyakorlatban a Navitel is tud navigálni a turistatérkép bármely útjával, az erdei sétautakkal is. Az meg Androidra is megvan.
Én a műholdat sem értem, mert ott hiába látszik légi felvételen egy útféle, azzal nem tervez a szoftver. Tervezés az városi dolgokra való, ahhoz viszont inkább utcanevek, ilyesmik kellenek és nem felső nézet erdőkkel, házakkal. Passzolom. Én most droidra felraktam a Garmint, pofátlan olcsó, eddig bevált, de néha még rácsapok az offline Google mapsra, ha csak gyorsan be szeretném tájolni a merre járást.
Ez azt jelenti elérhető Googli barátunk, rajta keresztül a nagy világ? Ha műkxi, mi kell hozzá, mi adja a net elérést? Mobillal megosztott elérést tud kezelni?
Tud valaki olyan android alkalmazást, ami műholdképet tud letölteni (pl. Google) és azon offline navigálni. Bár nekem elég ha a poziciomat mutatja, tura gps-nek nekem tokeletes volna.
A google terkep csak varoskepet tud menteni, muholdasat nem!
Ha azt fogod látni, hogy az új antenna sem jobb, mint a régi, az nem az új antenna a hibás, nncs okod visszaküldeni. A visszaküldés költsége pedig téged terhel. Igen drága módja a tesztelésnek:-)
Lehetett az gyárilag is hibás. De a saját iGo is segít, mert mutatja a műholdak jelszintjét hisztogramon. Ha mellé teszel egy másik GPS-t, aminek van iyen kijelzése, és azon erősebbek az azonos műhódjelek, akkor valószínüleg a bejövő jelszint, azaz az antennavonal a bűnós.
Egy hülye példa: ha hibás az antennacsatlakozó a fejegységen (legyengíti az antennajelet), ugyanez lesz, szerezz valahonnan egy kéziGps-t, és nézd meg azzal az antennát (ha egyezik a csatlakozó)!
Meg több a memóriája, tehát a térképeket bennt lehet tartani, nem kell erre a kartya. Meg tud internetezni, meg szabályos windóz van rajta, meg tud még mindenféle kunsztot. És kevesebbe került, mint az öreg.
Csak úgy érdekességnek: igen öreg már a Wayteq-em (N770), lassú, kevés a memória, foszladozik róla a gumiborítás (szoftveresen semmi baja, ott nagyjából tudom, mit csinálok :). Az aktuális csúcsmodell most a 980BT, vettem egyet, gondoltam csodát látok. Hát láttam is, az újnak a kijelzője sehol nincs a régihez képest, a színek halványak, fakók, alig láthatóak (természetesen ugyanolyan beállítások mellett). Ja, és a tartóját kamionban nem tudom használni, egyszerűen nem lehet olyan szögbe állítani, ahogy jó lenne... Igaz viszont, hogy lényegesen gyorsabb, mint az öreg.
Jobban meggondolva es emlekeim szerint a lenyeges dolgok elerhetetlen helyen vannak, igy szerintem:
- Csinalj egy teljes biztonsagi masolatot a belso tarolo tartalmarol
- Törölj mindent rola (mondanam, hogy format, de nem tudom hogy fat32-e, vagy ntfs)
- Ellenorizd a szabad helyet (mennyibol mennyi, elviekben tenyleg ures lesz)
- utana nyomnj egy hard resetet (ekkor elvileg visszallitja az ehhez hasonlo fajlstrukturat)
- regisztralj
- Rakd fel az additional packbol a magyar hangot es feliratokat tovabba az uj terkepet a telepitovel
Jobban meggondolva, csinald meg a regisztraciot elsore (garmin communicator plugin fog telepulni a bongeszohoz, engedelyezd a pop up jait), mert ha valamiert nem latja az uj terkepeket, ideges leszel. :)
Remelem most mar minden fasza lesz. Szerintem amugy warez terkepekkel is telepakolhattak amiket persze a gyari telepito nem lat es amugy sincs eleg hely hozzajuk. A terkepek .img kiterjesztesuek es a Garmin mappaban uldogelnek. Ja, ha van benne microSD, vedd ki. Nem szukseges a mukodeshez, kesobb raerunk kizarni, mint hibaforrast.
Tud valaki segíteni autós fejegységhez gps antennát keresek, mert amit adtak hozzá, kínai gagyi, sokára talál holdat, és városban sokszor el is veszti, még pályán is előfordul néha.
gondoltam veszek egy hirschmann fejet, mert ezt találtam a neten ami elérhető, de sok infót nem találtam róla....