Köszönjük, hogy felfedezted fórumunk reklámerejét. Kérjük, tevékenységed legalizálásáért az alábbi formon jelentkezz munkatársunknál forum.index.hu/reklamlink/
Nekünk valami olyasmi volt, hogy ezt az üveg bort esküvőnk alkamából palackoztuk édesapá,. xy részére.
Ti ott az önkormányzattól rendelitek majd emg a bort? (mert ott van egy séma, és csak a név kerül rá - ott lehet választani majd, hogy csak a név legyen, csak az, hogy édesapámnak vagy mindkettő).
Nincs tippetek, hol lehet Budapesten kapni olyan kis textilvirágokat, amiket ruhára meg fátyolra lehet rávarrni? Gondolom, méteráru boltokban, de méteráru boltot sem ismerek túl sokat. A Taylor-ben néztem, de ott csak rózsát láttam, én meg nem rózsát szeretnék, hanem olyan kis szirmos mezei, vagy nem tudom, mi a neve-virágot. (Amilyet kapásból rajzolni szokott a legtöbb ember, ha virágot rajzol, százszorszép, margaréta, ilyesmi.)
Szia! Jártál már a Nyugati Átjáró Üzletházban? VAn ott egy fehérnemű üzlet, én tavaly ott vettem az enyémet, bár nem mintás volt, csak sima ekrü. Nagyon strapabírónak bizonyult, a tartalákot feleslegesen vettem.
Akasztják a hóhért... Nekünk okt. 4-én lesz az esküvőnk... Szeptember 27-ére volt minden időpontunk lefoglalva, de amikor megtaláltuk az éttermet, amibe beleszerettünk, ott már csak okt. 4-én volt szabad időpont. Na mindent átpakoltunk, erre az Erzsébeti anyakönyvvezető közli, hogy ők októbertől csak kéthetente vállalnak esküvőt, mert nem sok esküvő van akkor... Na ehhez mit szóltok? Az ember nem nősülhet amikor csak akar... El is mentünk a XVII. kerületibe, ott lehet minden héten...
Más! Akinek esetleg még nincs fotósa vagy sos időpont kell, anak ajánlom magamat! :-)
Az alábbi időpontok még szabadok:
Június 27. Péntek Június 28. Szombat
Július 18. Péntek
Augusztus 8. Péntek Augusztus 22. Péntek
Szeptember 12. Péntek Szeptember 19. Péntek Szeptember 20. Szombat Szeptember 27. Szombat
A Barabás villánál okosan csinálták: egy rendezvényszervező cég csinál mindent, amit szeretnénk, nem az önkormányzat. Adja a termet (pénzért), benne van egy csokor asztaldísz, székhuzatok, választható színű székmasni, talán még a gyertyák is. Minden további "extra" cucc pénzt jelent (versmondó, pezsgők, stb.).
Visszajövök egy kicsit RO-ból. Mi egy vidéki, alig egy éve várossá avatott kisvárosban tartottuk a polgári szertartást (is). Én speciel ki voltam akadva, hogy 15.000 Ft-ot elkértek, és egyébként 30.000 lett volna, ha egyikünknek a bejelentett lakcíme sem tartozik oda. Először azt ígérték, hogy ezért a pénzért egy szép nagy virágkompozíciót kapunk, amit elvihetünk az étterembe utána, plusz két üveg pezsgőt, a szülőknek egy-egy szál rózsát, és gyertyát. Pezsgőből nem tudom, mennyit adtak, mert arra már nem tudtam figyelni. A rózsák megvoltak, a gyertyák is, viszont a szép nagy kompozícióból egy kb. 30 cm átmérőjű kis virágdísz lett csak, egy szál virággal, és pár zöld levéllel.
Itt most olvasom, hogy máshol a terembérletért kérnek pénzt, ami talán jogos, mert maga a szertartás - a családjogi törvény értelmében - ingyenes. Azt is elhiszem, hogy a virág, meg az egyéb kellékek pénzbe kerülnek, na de ennyibe??? Adjanak számlát róla, kifizetem, amennyibe került. Megjegyzem, az önkormányzat hivatalos számláján a befizetés jogcíme "egyéb igazgatási költség". Akkor most mi is került pénzbe, és mennyibe??
Nekünk is a XII. ker. Barabás Villában lesz a szertartás, mivel az önkormányzat épületében egyszerűen megszüntették a házasságkötő termet. A villa is pénzbe kerül, viszont nekünk a XXII. kerületnél az önkormányzatnál is ugyanennyi lett volna a nagyobb terem bérlete (amit felújítanak, mint írtam), szóval nem vesztettünk és talán a hely maga még szebb díszlet az eseményhez (pláne, hogy csak pógári lesz).
tudom, hogy nem kötelező :)), meg Pesten tartani sem az esküvőt, ezért elvből már itt nem is kerestünk semmit. Ahol tartjuk vidéken ott teljesen ingyen és bérmentve, bürokratikus kérvények nélkül jön ki az akvő. Neki örömmel fogjuk odaadni az ajándékkosarat :).
Nem kötelező külső helyszínen tartani az esküvődet, lehet a helyi anyakönyvvezetői hivatalban is. Több kerületben egyáltalán nincs terembérleti díj, vagy csak minimális.
Ha ki akarod vinni, mert neked nem tetszik az hivatal (mert nincs légkondi, lepukkant vagy csak harmincan tudnak leülni), netán találtál egy álomhelyszínt, legyen ez egy rét, egy villa vagy akármi, akkor ennek ára van. Amúgy ez az összeg nem az anyakönyvvezető fekete bevétele, erről számlát ad, és elszámol vele.
Amúgy van olyan kerület, ahol kimennek a kerületbe és 80 ezret kérnek érte. Számlával, jegyzőileg, legálisan, hivatalosan.
nálunk is volt 2200 bélyeg, 35K befizetés, kézzel írt kérvény, utóbbi engem nem zavart, mert annyit kellet ráírni, h "T., Jegyző! kérem engedélyezze h xy dátumú esküvőnk Z helyen legyen, köszönjük". Ehhez igazán nem kell nyomtatványt gyártani, elfogadtatni stb.
Bár nem akartam beleszólni, de mostmár én is leírom a tapasztalataimat. :)
Nekünk több kerületben azt mondták, h csak a II. és XII. ker (Barabás Villa) csinál hivatalosan kihelyezett szertartást. Bementünk a II. kerületbe, ott írtam kézzel (!) egy kérvényt - nincs formanyomtatvány - a jegyzőnek, h engedélyezzék. Viszont elmondta előtte, h itt sem viszik ki a könyvet, csak egy emlékkönyvet, ami ugyanúgy néz ki. Feltétel, h előtte meglegyen a polgári a hivatalban, plusz legyen befizetve 50,000 ft. Ja, és a kérvényre is rányaltunk 2,200-ért bélyeget... :)
Ezért az 50,000-ért csak kijött volna a hölgy, semmi előzetes megbeszélés, próba, stb. Szóval inkább kerestünk egy alternatív megoldást, ezt meg lemondtuk.
azt olvastam, ha jegyző dönt arról h fuvarozható-e az anyakönyv, neki is kell írni a kérelmet, meg ő állapítja meg h kerül-e ez zsozsóban. Érden 35ezres.
Meglepő, hogy milyen nagy különbségek vannak polgármesteri hivatalok között anyakönyv kivitel és anyagiak tekintetében. Nekünk vidéken lesz az esküvönk, és ők ajánlották, hogy szívesen megtartják külső helyszínen. Amikor rákérdeztünk, hogy mennyibe kerül ez, csodálkozva néztek ránk (azaz ingyenes). A kérvényt viszont nekünk is meg kellett írni, de ez csak formaság.