Az európai újautó-értékesítéseknek jelenleg mintegy 17%-át teszik ki a villanyautókéi, és a teljes elektromosautó-piacon a kínai gyártású modellek 2023-ban 8,2%-os részesedést értek el. A számok gyorsan emelkednek: 2019-ben még csak 0,5%, 2021-ben pedig mindössze 3,9% volt a kínai e-autók piaci súlya. Az Európába irányuló kínai villanyautóexport 40%-át a Kínában gyártott Teslák, további mintegy 10%-ot pedig az olyan európai-kínai vegyesvállalkozásban gyártott modellek tették ki, mint például a Dacia Spring, merthogy a költséghatékony kínai gyártásban és az erre irányuló együttműködésben rejlő előnyöket a nyugati vállalatok is felismerték.
Kutatás fejlesztésben sincs már kraft nyugaton. Először az 5G és 6G fejlesztésekben maradtak le, aztán az elektromos autók terén, a sort pedig lehetne folytatni. Nemcsak az emberhiány a probléma, nagyvállalatoknál uralkodóvá vált a neomarxista ideológia, vezetés mindenhol erősen átpolitizált, ami erős kontraszelekciót okoz a technológiai fejlesztésekben.
Ez így eléggé csúsztatás... Mindjárt más a kép, ha az is ott van mellette, h abból a 243e-ből eleve nem tettek ki még 30e-t sem a villanyautók, de azok 12%-a már kínai volt.
Mindezt úgy, h még kínából érkeznek, vámmal sújtva, de már akár 2025-ben beindulhat a termelés a szegedi BYD gyárban, ami mindjárt már helyezetet teremt, hiszen EU-n belülinek fog számítani.