Nekünk is "hasonló" autónk van, egy 2018-as Garand Picasso II.
Nagyon szeretjük. Nagy, kényelmes, jól pakolható és csinos.
Nagyon sajnáltam, hogy a navi nem tudta a valós forgalmat (tomtom trafic) és a veszélyes helyeket, ami a sebességmérő kamerákat is tartalmazza. Sokat próbálkoztam ezeket bekapcsoltatni, és/vagy megvásárolni, de a szervíztől és a magyarországi citroenről mindíg lepattantam, hogy ez nálunk nem lehetséges,még de már dolgoznak rajta.
Ezek a spacetourerekben már be vannak-e kapcsolva alapból?
Nemrég megpróbáltam a francia citroen site-on regisztrálni és ott aktiváltatni ezeket, és láss csodát: lehet! A forgalmi infókat aktiválták a garancia végéig, a veszélyes helyek megvásárolhatóak, és már működnek is!
Lehet, hogy már a magyar oldalon is be lehet kapcsoltatni?
Ez a gondolatmenetet én is éppen így vittem végig az első kéthetes kihagyás, illetve nagylefagyás (időnként bugos a frissítés) után. El is gondolkoztam azon, hogy adott esetben ez jelentősen megkönnyítheti a gyártó számára mondjuk egy felmerült garanciális igény jogoságát ellenőrizni, netán esetleg a felhasználói szokásokat monitorozni és abból adatbázist építeni. A kötelező szerviz alatt azután egy háttérben futó program szépen kiolvassa és elküldi a központi adattárba ...
(Ma a GDPR világában persze senkit se lep már meg, hogy amíg a kisembereket mindenféle értelmetlen adminisztrációval szivatják, addig a nagy cégek magasról tesznek az egészre.)
Egy darabig (egy, talán másfél évig) használtam az alkalmazást. Szépen loggolta is a megtett utakkal kapcsolatos adatokat. Aztán egyik nap megmakacsolta magát, s már nem tudtam működésre bírni.
Eltávolítottam, újra telepítettem (a telefonom, persze), kézzel kigyomláltam minden maradék s fellelhető fájlját, de nem akart működni. Hónapokig nem használtam, aztán egyszer jött egy app frissítés, amikor adtam neki megint egy sanszot - s lőn csoda, újra működni kezdett, sőt, egy hosszabb utazást követően azt vettem észre, hogy időben vissza is betöltötte az adatokat a telefonba. Aztán megint megmakacsolta magát, s csak 1-2 hetenként kezdte el frissíteni az útvonal adatokat, ami nekem annyira nem jött be, így megint nem használom.
No, de miért is érdekes ez?
Hát csak azért, mert mint írtam, több hónapnyi kihagyás után is be tudat tölteni a kocsiból az adatokat.
Értitek, ugye? A kocsiban tárolva van (gondolom, a GPS-szel rendelkezőkben), hogy merre járt az autód ki tudja, mennyi időre visszamenőleg.
És bár ezt a hétköznapi tulaj csak a mobil appal tudja kiolvasni, én biztos vagyok benne, hogy a szervizben technikailag bármikor meg tudják oldani, hogy megnézzék ezeket az amúgy bizalmas információkat.
Ha ez tényleg így van (s a jelek erre engednek következteni), akkor ez felvet néhány kérdést - elsőként, hogy mikor kértek erre a tulajdonostól engedélyt?
Ráadásul hiába vonsz össze utakat, rendezted őket kategóriákba, adtál hozzá üzemanyagárat, mindez eltűnik, ha telefont váltassz; az importált adatok ömlesztve kerülnek át, a legutolsó érvényes üzemanyagárral :/
1. Sajnos egy elég fontos dolgot nem tud. Szerintem ugyanis naplóznia kéne minden hibaüzenetet. Dátum, óra, perc, hiba leírása. A valóságban ezzel szemben, ha meg is jelenik a hibaüzenet, utóbb törlődik.
2. Ha az autó az adott telefon nélkül közlekedik, akkor zavar képződik az erőben. Olykor napokba telik, mire újra egymásra hangolódik az autó és a telefonon futó program. Ilyenkor 20-40-60 vagy még több új út adata jelenik meg egyszerre.
igen, emlékszem, beszéltük. amikro látok egy sima C4 Spacetourer-t, azért csettintek egyet, sztem nagyon menő, szép autó.
más: My Citroen alkalmazást próbáltátok? lényeglében a megtett utakról ad mindenféle infót, átlagfogyasztás, stb. jó móka.
megint más: a tempomat csak távolságtartó üzemmódban tud működni, simán "csak úgy" nem? máshogy fogalmazva: hogyan tudok kikapcsolni a távolságtartó funkciót ha bekapcsoltam a tempomatot?
Az anyatopicból kiindulva Citroën C4 SpaceTourer lehetne. De akár Citroën C4 SpaceTourer, Grand SpaceTourer is. A dátum mindegy sztem, hiszen nem volt előzmény
Hasonló cipőben jártam anno, csak épp fordított lett belőle. Konfiguráltam egy sacc/kb Shine ötajtós automata benzinest, amit visszadobott a gyár 6.2-re váltás miatt. majdnem hagytam a típust, mikor kiderült, hogy decembertől gyártanak benzin/automata kombót, és lesz Shine is belőle :)
Ma végre átvehettük! Mentem vele 150 km-t, és nagyon finom műszer! Jó a futómű, az autómata váltó szenzációs! A bejáratás miatt csak finoman használtam, de 145km/h-nál forog 2000-et! És nagyon halk!
sztem elég lenne a régi topik, de ha ettől felpörögnek a dolgok, akkor hajrá.
az 5 üléses sokkal szebb, de nekem 7 üléses (Grand) lett, kell a hely a gyerekek miatt :) meg mire a rendelésre jutottam, a simához már nem lehetett se Shine-t, se panoráma üvegtetőt rendelni. az utóbbi nekem must have.
Én 1.6-os automatát rendeltem, de már nem fért bele az utolsó darabos euro6.1-es gyártásba. Végül még örültem is, mert 4 hónapon át csak dízel volt automata váltóval
Automata váltó pedig szerintem a legfontosabb extra az autóban :)
Végül kapott egy krómcsíkot is a hátsó csomagtartó fedélre; a Shine felszereltséghez ez jár Nyugat-Európában, de itthon nem, pedig ez nagyot dob rajta :)