Szóval azt mondod, az intermodal az angolul azt jelenti: kihasználtság?
Másként nem jön ki a mondatból az, amit füllentettél.
De ha gondolod, akkor a kedvedért a "in the form of non-repayable aid" kifejezést kiváló magyar gazdasági teljesítménynek, a "gross debt"-et meg csökkenő államadósságnak fordítjuk.
Pillanatnyilag 5 teherhajó teljes adatlapját találod két gombnyomással. Méret, építés éve, hajó típusa. Egyetlen hajó se éri el a 300 méter hosszat, sőt 200 métert is alig.
2. honnan tudod mikori építésű hajók fordulnak meg ott
3. minden hajógyár akkora hajót épít mint amit megrendelnek tőle
+1 fajlagosan kv nagy hajóval éri meg kv sok konténert szállítani.
++ nem cáfoltad, hogy a magyar tervezett kikötőbe csak kicsi konténerszállítók férnek majd be, az meg a nagy cégeknek nem sok van, a kicsik meg nem biznic
+++ és még a kicsiket is igen nehéz lesz telerakni egy-egy irányba csak magyar konténerrel, és fajlagosan drágább lesz
++++ha meg drágább 1-14 konténer akkor miért oda vinnék, miért ne az ocsóbb fejlesztés alatt álló taljánba... (a magyar cégeknek is jobban megéri oda vinni)
bár lehet lesz kötelező állami monopólium a konténerszállításra, és szabott hatósági ár
van nemzeti dohánybolt, nemzeti dohányellátó
majd lesz nemzeti kikötő, nemzeti konténerszállító stb.
oszt jónapot...
nem tudom mija facnak véditek ezt a gzdasági nonszenszt...
"a Trieszti Kikötő taherforgalma évről-évre látványosan növekszik."
kommiszár evtárs eztsenki nem kérdőjelezte meg, és még fog is, mivel éppen építenek még néhányszáz méter rakpartot, gépesítik és mályítik, így egyre negyobb konténerszállítok is beállhatnak, így gazdaságosan sok konténert tudnak elszállítani.
és míly meglepő, a magyar cégek most is a trieszti kikötőböl szállítatnak könténert
de ez nem a "magyar" kikötőre vonatkozik...
bár jókommiszár módra mi felűlmúljuk majd a talján kikötőt...
hiszen az 200 000 helyett 300 000 konténert szállít majd ami 50% növekedés
mi meg 0 helyett 5000-t ami csillió-billió % növekedés
The Italian government has plans to join the ports of Trieste and Monfalcone to create the biggest transport hub in the Adriatic Sea, and include it in the New Silk Road.
Mi akkor most konkurrenciát csinálunk a Belgrád-Budapest Új Selyemút vasútnak?