Meg is kellene dicsérni, hogy spórol a benzinnel, mert kevesebb károsanyagot bocsát ki. A marháját.
Jellemzően a régi, olcsó autók (pl. Suzuki, Opel, legutóbb egy Wartburg) csinálják. Szóval akinek nem telik autópályára, az húzzon vissza a régi útra, ahol eddig is járt. Ne veszélyeztessen másokat!
azt figyelembe vetted, hogy most, hogy van megyei matricája, nem kell tökölnie az Erdőkertes-Fót útvonalon Pest felé, hanem elmehet Gödöllő felé, és ott rámehet a pályára, és végig nagy iramban tud bejönni? csak ezzel megtakarít egy csomó időt és benzint is (autópályán kevesebbet fogyaszt az autó, mint városban).
ezzel időt, pénzt takarít meg, simán bejön az 5000 Ft egy évben.
Külön pikáns, ha a toleráns oldal aktivistája nem tolerálja, ha a másik (akár benzinspórolási szándékból) nem 130-cal megy az autópályán, hanem 60-nal. (Ő bezzeg mérgelődhet azon, ha ötezerrel többet kell fizetnie.)
Ebben a részletben valószínűleg igazad van, viszont akkor az egészben pláne nekem van igazam.
Ha szabad 60-nal (vagy bármennyivel) menni autópályán, akkor arra fel kel készülnöd, hogy annyival fog rajta menni valaki. Ha nem teszed, akkor nem a másik a balesetveszélyes, hanem te vagy az.
Tapasztalataim szerint január 1. óta sokszorosára nőtt azok száma, akik 60-nal sz.rakodnak a pályán. Na ők azok, akik megvették a megyei matricát, viszont a fogyasztásban szeretnék visszahozni az árát.
Innen üzenem nekik, hogy balesetveszélyes, amit csinálnak!
Ha nem telt az 5 ezerre, akkor tessék visszamenni a régi útra.
Szerintem meg a gondolkodás sorrendje a következő volt:
1. Több bevétel kell
2. Legyenek fizetősek az eddig ingyenes szakaszok (és ne feledjük, eleinte még a főutak fizetőssé tétele is felmerült!)
3. Jól tudták, hogy ez 90%-ban a budapesti bevezető szakaszon autózókat érinti, akik meg fogják venni a matricát, ha nem akarnak kitolni magukkal
4. Kitaláltak erre egy szerintük megfizethető árat, de mivel azt nem lehetett mondani, hogy csak a bevezetők fizetősek, ezért lett országosan az összes gyorsforgalmi út fizetős (és innen ered a megye matrica intézmény)
5. És innen kezdődött a töketlenkedés: december közepén kiderült, december utolsó napjaiban jelent meg hivatalosan, Paint, akadozott/megállt az árusítás, új díjkategóriák elhallgatása, január 1-jéig nem mindenhova kerültek ki a táblák, ingyenes szakaszra árultak matricát, megye utolsó lehajtója, 1 hídra 2 matrica, alternatíva nélküli út fizetőssé tétele, elfelejtett lehajtó, katasztrófális tájékoztatás stb. stb.