Keresés

Részletes keresés

Zoli1949 Creative Commons License 2021.10.26 -2 1 4931

Szia!  

Hihetetlen szerencséd van, hogy nem csapott agyon az áram.  Én biztosan nem tettem volna. A gyártástól eltelt  majdnem hetven év alatt a gumikábel szigetelése már porlik. Ha kis sugárban meghajtod a kábelt már láthatod rajta a repedéseket, a dobozon belül pedig már el is porlott a gumi. 

Amennyiben van egy kis affinitásod a szereléshez, bontsd szét a dobozt és meglátod, hogy mi van benne.  Ez esetben a hálózati kábelt ki kell cserélni egy újra. Eredetileg kettős  szigetelésűre készítették a trafót, ezért nincs földelve. A hálózati kábelcsere esetén sem kell ezt megváltoztatni, mert akkor mást is változtatni kellene. A túláramvédő kapcsoló nyomógombja a piros. A  fekete nyomógomb pedig megszünteti a kimenő szekunder feszültséget, ami a vonat váltóhoz érése előtt, lehetővé teszi az egyszerű lassítást. Kezdetben a Travill  Szövetkezet gyártotta, később PéVé felirattal kis módosítással gyártották. Mindezzel nem szeretném az üzleted rontani, mert egy hozzáértőnek csak ujjgyakorlat  a javítás. Legközelebb viszont meg kell gondolni egy ilyen régi szerkezet hálózatba dugását.

Üdv: Zoli

 

Előzmény: jampusz (4930)
jampusz Creative Commons License 2021.10.17 0 0 4930

Sziasztok!

 

Pakolászás közben találtam ezt a régi formátort. Veszett régi.1954-es.Nekem PV.gyanús,de nem vagyok benne biztos. Eladnám,ha valakit érdekel.A kimenetet 12V-os autó izzóval teszteltem.Szépen vilgított. Z.

Nagyadamka Creative Commons License 2021.10.13 0 0 4929

Szia Gyurka!

Tulajdonképpen a arra lettém volna kíváncsi, hogy láttatok-e már ilyesmi "kávékrém" (nem szürke és nem bézs) színű első generációs (vagyis széles)tetőt.

Előzmény: jgyurka (4924)
József Gábor Papp Creative Commons License 2021.10.12 0 0 4928

Szia Gyuka!Nem vagyok nagy szakértője a vasutaknak,de szerintem a Meja és Vörös szikra kocsijai semmivel nem tűnnek rosszabb kivitelűnek a Merklin kocsijainál.Van mindegyikből 1-2,azok biztos nem rosszak.Megkockáztatom,a Meja gőzöse se volt rosszabb.A Vörös szikra mozdonya,háát...Lehetne igényesebb is.A sínjeik ugyanúgy hozták a Merklin kivitel színvonalát.Bár a Pévékhez készült volna olyan profilhúzott sín!   Sanyi!Köszönjük a bőséges adatbányászást!                                                                                                                                                                                                          Üdv.Gábor                                                    

Előzmény: jgyurka (4925)
benidoki Creative Commons License 2021.10.11 0 0 4927

Szervusztok!

 

Lehet, hogy reménytelen, de keresek Helikon személykocsit/kocsikat :)

Kérem ha valaki tud személykocsikat, netán készletet, írjon nekem.

benidoki@gmail.com

 

Köszönöm szépen előre is!!

Cavill Creative Commons License 2021.10.11 0 0 4926

Szia Gyurka,

 

sajnos ezekre a kérdésekre én nem igazán tudok válaszolni, én jelen esetben az "adatbányász" és a témafelvetö voltam. Jó lenne ezzel kapcsolatban több véleményt, hozzászólást is hallani.

 

Egyébként a 2./3. pontokban én is arra gondolnék mint Te, de az 1. helyre inkább a 00-ás készleteket tenném.

 

Szerintem a Tóth-féle kocsik meglehetösen jól sikerültek, bár a 2B gözös állítólag elmarad minöségben a Marklintöl. Arra most nem is emlékszem, hogy az egy-két egyedi nagyobb (2C1, 2C2, 2D) gözösökhöz készült-e rendesen 3 v. 4 tengelyes hajtás. Ezt "pv-vonat" kolléga tudná megnézni.

 

Üdv! S.

Előzmény: jgyurka (4925)
jgyurka Creative Commons License 2021.10.11 0 0 4925

Szia Cavill!

 

Nagyon érdekes cikk. Meglehetősen szigorú véleménye volt Petrik Ottónak (bár szerintem alapvetően igaza volt), de lehet, hogy csak provokatív akart lenni, hogy lelkesítse a fiatal mérnököket.

 

Azt lehet tudni, hogy melyik

1) a rosszul sikerült Märklin utánzat,

2) a gyenge konstrukció, és

3) a kritikán aluli szerkezetű óraműves?

 

Én elsőre a Tóth (1), Pévé (2), Villám(3)-ra gondolnék, de a Tóth-féle vonatokra nem tudom mennyire áll a "cég" megnevezés. Beleérthette a Vörös Szikrát, vagy a Meját?

 

Üdv, gyurka

Előzmény: Cavill (4916)
jgyurka Creative Commons License 2021.10.11 0 0 4924

Szia!

 

Tulajdonképpen mi a kérdés? A szín, az árnyalat, az eredetisége, vagy hogy ez egy első generációs előre vagonon volt?

Voltak ilyen színű tetők a színes vagonokhoz. De az eredetiségét, illetve az árnyalatát fényképről nehéz megmondani. Az viszont szinte biztos, hogy a gyárban vaj tetővel nem készült esztergált ütközős vagon.

 

Üdv, gyurka

Előzmény: Nagyadamka (4923)
Nagyadamka Creative Commons License 2021.10.10 0 0 4923

Sziasztok!

Van egy első generációs Előre kocsim amelynek kávékrém színű teteje van. A belső oldalán a letört fülek helyén lehet látni, hogy festékszóróval lett fújva. Maga a festés teljesen gyárinak tűnik, enyhén fényes szép felülete van. (A postakocsi csak referencia...)

Láttatok már hasonlót?:

Nagyadamka Creative Commons License 2021.10.09 0 0 4922

Kedves Cavill, Kedves HA-TOM !

Köszönjük szépen az újságcikkeket és a képeket!

Ez már tényleg történelem!   Üdv, Ádám

HA-TOM Creative Commons License 2021.10.08 0 1 4921

Kiegészítés:

 

A második képen a 4 tengelyes postakocsi, ami eredetileg benne lett volna a Pannónia alapkészletben, a harmadik kép az egykori Úttörő Áruházban készült.

 

 

 

HA-TOM Creative Commons License 2021.10.08 0 1 4920

Szervusztok!

 

Nagyon érdekes gyűjtemény, köszönjük.

 

Az Esti Budapest-ben megjelent kép jobb minőségben lementhető az MTVA archívumából. A másik két kép is onnan van.

 

Cavill Creative Commons License 2021.10.08 0 2 4919

Sziasztok,

 

korabeli cikkek,s egy hirdetés a Roglin vasúttal kapcsolatban.

 

Üdv! S.

 

Szabadság, 1945

Haladás, 1946

Világoság, 1946.07

Magyar Nemzet, 1946.07

 

 

Fövárosi Napló, 1946.07:

 

================================================================================

Cavill Creative Commons License 2021.10.08 0 2 4918

Oooops, bocsi, a Vörös Szikra cikk is a PV-k közé keveredett!

Üdv! S.

 

A Szabad Ifjúság, 1955.01. cikke a Vörös Szikra vasutról szól!

Cavill Creative Commons License 2021.10.08 0 2 4917

Sziasztok,

 

korabeli cikkek a PV vasúttal kapcsolatban.

 

Üdv! S.

 

Esti Budapest, 1953.07:

 

Esti Budapest, 1954.12:

 

Szabad Ifjúság, 1955.01:

 

Esti Budapest, 1955.06:

 

Népszava, 1957.08:

 

Magyar Nemzet, 1957.10:

 

Csongrád Megyei Hírlap, 1958.01:

 

Népszava, 1958.08:

 

Gazdasági Figyelö, 1959:

 

=================================

 

Előzmény: Cavill (4916)
Cavill Creative Commons License 2021.10.08 0 2 4916

Sziaszok,

 

Petrik Ottó cikke a BME Müszaki Élet 1957 februári számában jelent meg.

 

Üdv! S.

 

 

 

feketejaguar Creative Commons License 2021.10.01 0 0 4915

A Pannónia vasút eladva.

feketejaguar Creative Commons License 2021.10.01 0 0 4914

Eladó a képen látható Pannónia vasút fellelt állapotban.Nem teszteltem semmit.Ár 75000 Ft.Érd zoolaci@gmail.com.

Ep128 Creative Commons License 2021.09.26 -1 0 4913

U.i.: Persze arra vigyáznom kellett, hogy ne legyen "hurok" a pályában, de... Semmi egyébre! 25nm -es szobában böszme nagy, kacskaringós, kitérőkkel, váltókkal tarkított pályákat építettem. A 2 banándugós vezeték vitte az egészet. (Remekül.)

Előzmény: Zoli1949 (4911)
Ep128 Creative Commons License 2021.09.26 0 0 4912

Mennyivel egyszerűbb volt a PV Előre készletem: 2 db. kábel a trafóból bele a sínbe. Ennyi. :-) (Manuális váltóim voltak.)

Előzmény: Zoli1949 (4911)
Zoli1949 Creative Commons License 2021.09.26 0 0 4911

Szervusztok Urak!

Köszönöm szépen Sanyinak a pontosítást. Az előzőekben elfelejtettem megírni, hogy az Állami Pénzverő a gyártás során  eleve egy hibát beépített. A szakaszoló kapcsolókhoz a vezérlő dobozon  I; és  II-III.  jelölés van. Ezzel szemben a kábelkötegek dupla dugóján I-II. jelzés áll, valamint van egy szabadon lévő egyes dugós vezeték. A helyes bekötés: I. jelzésű hüvelybe   a szabadon lévő dugót, a II-III. jelzésű hüvelybe a I-II jelzésű dugót kell dugni. A szakaszolt sínek működése a következő.: hosszú egyenes szakasz I.  (ide jön az egyes dugós vezeték.)  ; a kitérős ág a váltók között II. és a váltók között az egyenes ág III. Remélem mindenkinek sikerül és működni fog minden.

Üdv: Zoli

Előzmény: Cavill (4910)
Cavill Creative Commons License 2021.09.26 0 0 4910

Bocsánat, Zoli javaslatait csak a Graetz híd paramétereivel kapcsolatban korrigálnám. Szerintem 10A-es böven elegendö lenne, viszont a zárófeszültséget inkább 100-150V-ra választanám a visszaható tranziensekböl esetlegesen eredö meghibásodás elkerülése végett. Üdv! S.

Előzmény: Zoli1949 (4909)
Zoli1949 Creative Commons License 2021.09.26 0 0 4909

Szervusztok Urak!

Annak idején a Pannónia tervezői nagyon komplex dolgot szerettek volna, ezért elég bonyolult lett a kábelezés, ahol minden összefügg mindennel. Ezért  nem mindegy, hogyan dugod be a dupla dugókat a vezérlő dobozba. Amennyiben van kezelési utasításotok, el kell olvasni. Sajnos én ezt elmulasztottam és csak a kapcsolási vázlat alapján dugtam össze mindent. Az eredménye meg is volt, mert a váltók világításán kívül semmi sem működött. Nagyon fontos, hogy a dupla dugókon lévő fehér pötty felfele legyen és a váltókba mind a világítás, mind a vezérlés színes dugói kerüljenek. Ezen kívül a vagon szétkapcsolók hüvelyeibe  is a megfelelő színű dugót kell dugni.Nagyon ajánlom a vezérlő doboz szétszedését és az összes nyomógomb alatti érintkező megcsiszolását. Ugyanis a gyártástól eltelt hatvan év alatt minden eloxálódott. Ajánlatos a dobozban lévő nagy szelén blokkról jövő kimenő egyenfeszültséget is ellenőrizni  egy műterhelés ( 24 V ; 20-30 W izzó ) és egy műszer segítségével. Terhelten a  kimeneten 24 V egyenfeszültséget kell mérni a trafó maximális állásánál. Amennyiben ez jelentősen kevesebb, megérett a blokk a cserére.  Helyette egy - pár száz forintért kapható - legalább  50 V 20 A teljesítményű Greatz  blokkot érdemes berakni. Sok sikert!

Üdv: Zoli

Előzmény: kekvillam (4905)
HA-TOM Creative Commons License 2021.09.25 0 0 4908

Az egyik banándugóról lecsúsztattam a szigetelőt, hogy lehessen látni a belsejét.

 

Előzmény: kekvillam (4907)
kekvillam Creative Commons License 2021.09.24 0 0 4907

Köszönöm a gyors választ.

Sejtettem :-(

Hogy nézett ki az eredeti kábel?

Ehhez szerzek akkor 2 mm-es banándugót.

 

Előzmény: HA-TOM (4906)
HA-TOM Creative Commons License 2021.09.24 0 0 4906

Szia,

 

A képen látható kábel nem eredeti. Az eredetinek az egyik végén egy "S" jelű mini villásdugó volt, 3 mm.-es csapokkal, ami a vezérlőszekrény "S" jelű hüvelypárjába csatlakozott, a másik végén egy piros, ill. egy kék színű, 2 mm.-es banándugó, amik a sín hüvelyeibe csatlakoztak. 

Előzmény: kekvillam (4905)
kekvillam Creative Commons License 2021.09.24 0 0 4905

Sziasztok!

 

A Pannónia készletemet próbáltam összerakni, de meglepetésemre a komplettnek hitt készlet kábelei, illetve sínjei nem passzolnak.

A kábelen a dugó kb. 3,2 mm átmérőjű, viszont a sínben a furat, ahol a tápot kapná csak 2 mm.

A két trafót össze lehet dugni a kábelekkel, így feltételeztem, hogy eredeti.

 

Létezett többféle sín/kábel, vagy valamelyik alkatrész nem gyári?

 

 

 

 

benidoki Creative Commons License 2021.09.22 0 0 4904

Szervusz!

Én szívesen felértékelem, ha küldesz képeket a benidoki@gmail.com cimre!

Üdv, Peter

Előzmény: FortWalton (4900)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.22 0 0 4903

Nagyon klassz.🙂🙂

Előzmény: p44_ (4899)
Roglin7 Creative Commons License 2021.09.21 0 0 4902

Szia P44!

 

Klassz kép! Igen, a bal oldali a gyári változat, de a jobb oldali is nagyon jópofa, egyedi darab...

 

Üdv: R.

Előzmény: p44_ (4899)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!