Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Hihetetlen szerencséd van, hogy nem csapott agyon az áram. Én biztosan nem tettem volna. A gyártástól eltelt majdnem hetven év alatt a gumikábel szigetelése már porlik. Ha kis sugárban meghajtod a kábelt már láthatod rajta a repedéseket, a dobozon belül pedig már el is porlott a gumi.
Amennyiben van egy kis affinitásod a szereléshez, bontsd szét a dobozt és meglátod, hogy mi van benne. Ez esetben a hálózati kábelt ki kell cserélni egy újra. Eredetileg kettős szigetelésűre készítették a trafót, ezért nincs földelve. A hálózati kábelcsere esetén sem kell ezt megváltoztatni, mert akkor mást is változtatni kellene. A túláramvédő kapcsoló nyomógombja a piros. A fekete nyomógomb pedig megszünteti a kimenő szekunder feszültséget, ami a vonat váltóhoz érése előtt, lehetővé teszi az egyszerű lassítást. Kezdetben a Travill Szövetkezet gyártotta, később PéVé felirattal kis módosítással gyártották. Mindezzel nem szeretném az üzleted rontani, mert egy hozzáértőnek csak ujjgyakorlat a javítás. Legközelebb viszont meg kell gondolni egy ilyen régi szerkezet hálózatba dugását.
Pakolászás közben találtam ezt a régi formátort. Veszett régi.1954-es.Nekem PV.gyanús,de nem vagyok benne biztos. Eladnám,ha valakit érdekel.A kimenetet 12V-os autó izzóval teszteltem.Szépen vilgított. Z.
Tulajdonképpen a arra lettém volna kíváncsi, hogy láttatok-e már ilyesmi "kávékrém" (nem szürke és nem bézs) színű első generációs (vagyis széles)tetőt.
Szia Gyuka!Nem vagyok nagy szakértője a vasutaknak,de szerintem a Meja és Vörös szikra kocsijai semmivel nem tűnnek rosszabb kivitelűnek a Merklin kocsijainál.Van mindegyikből 1-2,azok biztos nem rosszak.Megkockáztatom,a Meja gőzöse se volt rosszabb.A Vörös szikra mozdonya,háát...Lehetne igényesebb is.A sínjeik ugyanúgy hozták a Merklin kivitel színvonalát.Bár a Pévékhez készült volna olyan profilhúzott sín! Sanyi!Köszönjük a bőséges adatbányászást! Üdv.Gábor
sajnos ezekre a kérdésekre én nem igazán tudok válaszolni, én jelen esetben az "adatbányász" és a témafelvetö voltam. Jó lenne ezzel kapcsolatban több véleményt, hozzászólást is hallani.
Egyébként a 2./3. pontokban én is arra gondolnék mint Te, de az 1. helyre inkább a 00-ás készleteket tenném.
Szerintem a Tóth-féle kocsik meglehetösen jól sikerültek, bár a 2B gözös állítólag elmarad minöségben a Marklintöl. Arra most nem is emlékszem, hogy az egy-két egyedi nagyobb (2C1, 2C2, 2D) gözösökhöz készült-e rendesen 3 v. 4 tengelyes hajtás. Ezt "pv-vonat" kolléga tudná megnézni.
Nagyon érdekes cikk. Meglehetősen szigorú véleménye volt Petrik Ottónak (bár szerintem alapvetően igaza volt), de lehet, hogy csak provokatív akart lenni, hogy lelkesítse a fiatal mérnököket.
Azt lehet tudni, hogy melyik
1) a rosszul sikerült Märklin utánzat,
2) a gyenge konstrukció, és
3) a kritikán aluli szerkezetű óraműves?
Én elsőre a Tóth (1), Pévé (2), Villám(3)-ra gondolnék, de a Tóth-féle vonatokra nem tudom mennyire áll a "cég" megnevezés. Beleérthette a Vörös Szikrát, vagy a Meját?
Tulajdonképpen mi a kérdés? A szín, az árnyalat, az eredetisége, vagy hogy ez egy első generációs előre vagonon volt?
Voltak ilyen színű tetők a színes vagonokhoz. De az eredetiségét, illetve az árnyalatát fényképről nehéz megmondani. Az viszont szinte biztos, hogy a gyárban vaj tetővel nem készült esztergált ütközős vagon.
Van egy első generációs Előre kocsim amelynek kávékrém színű teteje van. A belső oldalán a letört fülek helyén lehet látni, hogy festékszóróval lett fújva. Maga a festés teljesen gyárinak tűnik, enyhén fényes szép felülete van. (A postakocsi csak referencia...)
A második képen a 4 tengelyes postakocsi, ami eredetileg benne lett volna a Pannónia alapkészletben, a harmadik kép az egykori Úttörő Áruházban készült.
U.i.: Persze arra vigyáznom kellett, hogy ne legyen "hurok" a pályában, de... Semmi egyébre! 25nm -es szobában böszme nagy, kacskaringós, kitérőkkel, váltókkal tarkított pályákat építettem. A 2 banándugós vezeték vitte az egészet. (Remekül.)
Köszönöm szépen Sanyinak a pontosítást. Az előzőekben elfelejtettem megírni, hogy az Állami Pénzverő a gyártás során eleve egy hibát beépített. A szakaszoló kapcsolókhoz a vezérlő dobozon I; és II-III. jelölés van. Ezzel szemben a kábelkötegek dupla dugóján I-II. jelzés áll, valamint van egy szabadon lévő egyes dugós vezeték. A helyes bekötés: I. jelzésű hüvelybe a szabadon lévő dugót, a II-III. jelzésű hüvelybe a I-II jelzésű dugót kell dugni. A szakaszolt sínek működése a következő.: hosszú egyenes szakasz I. (ide jön az egyes dugós vezeték.) ; a kitérős ág a váltók között II. és a váltók között az egyenes ág III. Remélem mindenkinek sikerül és működni fog minden.
Bocsánat, Zoli javaslatait csak a Graetz híd paramétereivel kapcsolatban korrigálnám. Szerintem 10A-es böven elegendö lenne, viszont a zárófeszültséget inkább 100-150V-ra választanám a visszaható tranziensekböl esetlegesen eredö meghibásodás elkerülése végett. Üdv! S.
Annak idején a Pannónia tervezői nagyon komplex dolgot szerettek volna, ezért elég bonyolult lett a kábelezés, ahol minden összefügg mindennel. Ezért nem mindegy, hogyan dugod be a dupla dugókat a vezérlő dobozba. Amennyiben van kezelési utasításotok, el kell olvasni. Sajnos én ezt elmulasztottam és csak a kapcsolási vázlat alapján dugtam össze mindent. Az eredménye meg is volt, mert a váltók világításán kívül semmi sem működött. Nagyon fontos, hogy a dupla dugókon lévő fehér pötty felfele legyen és a váltókba mind a világítás, mind a vezérlés színes dugói kerüljenek. Ezen kívül a vagon szétkapcsolók hüvelyeibe is a megfelelő színű dugót kell dugni.Nagyon ajánlom a vezérlő doboz szétszedését és az összes nyomógomb alatti érintkező megcsiszolását. Ugyanis a gyártástól eltelt hatvan év alatt minden eloxálódott. Ajánlatos a dobozban lévő nagy szelén blokkról jövő kimenő egyenfeszültséget is ellenőrizni egy műterhelés ( 24 V ; 20-30 W izzó ) és egy műszer segítségével. Terhelten a kimeneten 24 V egyenfeszültséget kell mérni a trafó maximális állásánál. Amennyiben ez jelentősen kevesebb, megérett a blokk a cserére. Helyette egy - pár száz forintért kapható - legalább 50 V 20 A teljesítményű Greatz blokkot érdemes berakni. Sok sikert!
A képen látható kábel nem eredeti. Az eredetinek az egyik végén egy "S" jelű mini villásdugó volt, 3 mm.-es csapokkal, ami a vezérlőszekrény "S" jelű hüvelypárjába csatlakozott, a másik végén egy piros, ill. egy kék színű, 2 mm.-es banándugó, amik a sín hüvelyeibe csatlakoztak.