Szóljon ez a topik Dunaújvárosról és a kapcsolódó vonalakról (Pusztazszabolcs, Rétszilas, Paks), iparvágányokról, vasútilag a Vasműről, az Atomerőműról, stb... A múltról, a jelenről és a jövőről!
Jók a Paksi képeid. Jelenleg az Ópaksi állomás épülete magánkézben van a múzeum teljes területével. a kis fűtőházon még a múzeum tábla mai napig ott áll, a tulajdonosa nem szedi le emlékként hagyta meg.
Kösz mindkettőtöknek- ja, hát nyilván nem sokat nézed a vasutat a vízről- nekem meg csak onnan volt érkezésem fotózni akkor. Nem vagyok különösebben vasútbarát , de mert vmely szinten hasonló gépészet van ezekben (vö: nagy motorok, bár ezen a hajón kissé nagyobbak vannak), és mert tudom, hogy a paksi vonal nem bővelkedik ekkora tehervonatokban, rögtön a gépért nyúltam.
Eddig nem érkezett levél, amint megkapom, írok. Válaszoltam volna azonnal, legalább annyit, hogy megjött, de eddig még nem. Msn-em nincs, a folytatást egy hozzászólással lentebb láthatod. :)
Érdekel. Nekem már csak az eladott és felújított állapotról van képem, de ha lesz időm, akkor amim van ide kapcsolódó régi kép, azt megkeresem, kirakom.
Ez nagyjából '95-ben készült, amikor vitték a Bz-ket korszerűsítésre ugye? Emlékszem, akkoriban rendszeresen M62 (pl. a megboldogult 221), vagy dácsia vitte a Bz-mellékeket errefelé, utaztam is ilyen vonattal. Egy M47+2 mellék fotóm van, beszkennelem majd.
Nos pl.: olyan, hogy amikor ott van a vonat az állomáson, nem érintheted meg a sínt, meg amikor közlekedik ez a vonat, az egész hatos út rendőrautókkal van tele. Mindenesetre emlékszem egy híradásra, amikor Németországban a nagyon sötétzöldek az atomvonat előtt annyira kikotorták az ágyazatot, hogy meg kellett állnia. Fel is jelentették a csoportot közlekedési veszélyokozásért, vagy valami hasonló címen. Különben nem csak fűtőanyagot szállítanak az erőműbe, hanem tudtommal pl. gázolajat is a dízelaggregátorok +fene tudja, mi minden részére (ezeknek a motorja az a PA4 V-185, ami az M41-esekben is van). Vagy volt amikor egy trafót vittek, amit a MÁV az állomásig továbbított, onnan pedig az erőműves bobó vontatta el. Ez utóbbiról csak mástól van fényképem, ezért nem közölhetem, de felkeresem a tulaját, hogy megengedi-e.
Paks vasuti muzeumrol van pár fényképem. Ha valakit érdekelne, jelezze. Akkor beszkennelem s felrakom. Akkor még müködött a muzeum. A jármüvek nagyrésze rajtuk van.
Üdv. Az Előszállási képröl azt hittem, hogy az én fotóm. De ahogyan jobban megnéztem kiderült, nem én fényképeztem. Szerintem Dujvbol kaptam valakitől. Sajnos igy nem tudom, mikor lehetett fényképezve. Mikor kirendelésben voltam, volt egy tolatós menet Paksra. Onnan gépmenet jöttünk volna vissza, de a személy elé raktak előfogatnak bennünket. Egy motor volt csak a vonat. Igy jó kis szerelvény állt össze. Egy M62-es vontatta Bz motor. Ugy emlékszem fényképeztem is, de nem tudom hova lett a fénykép. Ezzel az Előszállásival kevertem össze. De ez nem az. Más. Az előzőekben emlitett sódervágány az miről kapta a nevét?? Az ágyazatrol, vagy más valami volt a névadó. Ma reggel elindultam Dujvba Pszabolcsrol. Egy vasuti átjárónál pirosat kaptunk. Megálltam. Vártuk a vonatot. Mikor feltünt, szembetünt egyböl, hogy ilyenkor Dujvbol nem szokott jönni bhv-s szerelvény. De a mozdonyt is furcsállottam. Remot szergely volt. Mögötte egy gigant s utánuk vagy 6 kocsi. Kiugrottam a kocsibol. Fotómasina s azt hidegzuhany. Az akku nem volt a gépben. Kivettem töltésre, s nem tettem vissza. Igy megörökités nélkül ment el a vonat. Más:: Atomvonatrol kielégitő volt a válasz. . elég az, amit irtatok. köszi. A keresés közben előkerült néhány diakocka. Csillagos gépek is vannak rajta. Tudtok Dujvban fotóboltot, ahol diárol készitenek fényképet. Ha sikerül, akkor megosztom veletek is. Igaz Dujv-i fotó nincs köztük. Ma körülnéztem a régi Rácalmás állomásépülete körül. A 7-es őrház is megvan még. Kicsit romos, de még megvan. Majd feltöltöm a gépre a képeket. Akkor felrakom ide is.
Az AB motorok közül az elsőn nagyitóval elolvasható volt a pályaszáma. ABMot 448.
AB 448! Köszönjük a választ. A 3 AB motor a 80-as évek közepén érkezett Dunaújvárosba. Festés után a sóder vágányon álldogáltak. Egykori visszaemlékezések szerint egy külföldi (talán osztrák) úriember érkezett egy papirt lobogtatva, hogy amelyik motor beindul, azt ő elviheti. A legelöl álló AB (ezekszerint 448-as?) beindult, az osztrák úriember a vele lévő (talán kaposvári) motorvezetőkkel távozott vele. A másik két AB motor (440,458) a 90-es évek elején lekerült Bátaszékre, majd Pécsre, onnan Pécsbánya rendezőre.
Atomvonat:: Nemrég láttam Szabolcson áthaladóban. Két zöld személyszállitó jellegü vagon alkotja a vonatot. Én nem látta, seholsem a vonat biztonságára vigyázó embereket. Se rendőrt, se senkit.
Az nem az atomvonat volt, csak az üres bizottsági kocsikat vitték vissza és ha nincs fennakadás a sztrájk miatt, még az éj leple alatt lezajlott volna a menet.