Szép fogat készül nálad, aprólékos, sok munka van benne. Csupán írásbeliségből adódó félreértés történt szerintem. Biztos vagyok benne, hogy ha véletlenül került volna a teleszkópod a kuliba, akkor 1zsákkrumpli segített volna gyorsan :))
Én kíváncsi vagyok, hogyan válik majd be az a teleszkóp, amivel szereled majd. Az a lényeg, hogy jó kedvvel készítsd és neked tetsszen.
Szerintem se folytassátok, tehetünk pontot a végére? :)
Ha majd szereled be a kereket, kérhetnék róla képeket? Illetve a kerékben levő csapágytávtartó méreteit elkérhetném majd?
Úgy kezdted,hogy"Ezek a teleszkópok nem eredetik!" Idéztelek.
Felvilágosítalak még egyszer,hogy a Tiédek sem!Ezek is csak utángyártottak.Nekem meg jobban tetszik a krómozott teleszkóp és azért esett a választásom ezekre.Légyszives a vonórészt ne kezdjük el,mert nekem erre sem időm sem energiám nincs!Van egy tök eredeti Motorkulim eredeti vonórésszel meg kábellal meg dugóval meg forgalmival meg van egy olyan amelyik nekem tetszik és nem tök eredeti.De értsd meg kérlek,hogy én ezt nem is állítottam!
Köszönöm a fényképeket, gratulálok a lelkesedéshez! Szépek lettek, köszönjük az információt az aluról vasbabára váltásról is. Nekem csak gumitorziós vázaim vannak és egy villa nélküli teleszkóposhoz való, de ahhoz a szekrény már nincsen meg sajnos. ..vagyis azt nem vettem meg hozzá a magas ára miatt.
A lámpabúragyártáshoz külön gratulálok! Épp most szenvedek én is a lámpával.. Az eredeti rommárohadt, a lámpabúra elvetemedett, az utángyártott ház pedig reszelgetést, köszörülgetést igényel még majd bőven sajnos...
Milyen apropóból készítettél ennyi alkatrészt? Börzéken, hírdetéseken nem is láttam még.
Urak! Folytassuk tiszta lappal, én azt javaslom :) Végre beindult szépen ez a fórum, egyre többen kapnak kedvet ezekhez az utánfutókhoz hozzászólásaink kapcsán.
Kényesen érint mindenkit az "eredeti" kérdés, de tekintve, hogy ezekből a ritka szerkezetekből nem sok maradt fennt mára, ezen kívül ez egy szép hobbi, jobb együtt csinálni, mint külön-külön :)
Ki-ki újra elkészíti, ki-ki helyettesíti a hiányzó vagy tönkrement alkatrészt, de a legjobb az, hogy a végén megmenekül majd egy újabb példány a Kulikból..
Egyébként nem sértettél meg de én nem azt írtam,hogy eredeti,hanem azt,hogy egy Motorkulit újítok fel.Tudomásom szerint az eredeti és a restaulrált között nagy külömbség van.A restauráltból már soha nem lesz eredeti.De ajánlom figyelmedbe a motor után látható fekete színű Motorkulit is amit 1968-ban gyártottak és 5 évi raktárokba való pihenés után 1973-ban lett megvásárolva.3 évi használat után egy padlásra került a forgalmi engedélyével és a vonórésszel együtt,ahonnét 2015 decemberében került le.
Ha már annyira szeretnénk ragaszkodni az eredetiséghez!
Ha már itt tartunk akkor a tiéd sem eredeti!Az utángyártott teleszkópodat akkor Te is egy kicsit elrontottad mert a rugó egy kicsit lazábbra sikerült mint a gyári.Az én első 3 fotómon látszik,hogy milyen volt rajt gyárilag.Én ezeket szereltem szét és a spirálrugót
újra használtam amin az emelkedés 27 ív a Te utángyártottadon pedig csak 22.
Igen,meg a csavarok sem meg kettő tengely sem,meg a kettő csapágy sem,meg a kábel a dugókkal sem,meg a belső gumi sem!Meg a festék sem!Meg a bakelt és a bronz perselyek sem!
Dehogy unjuk! Sőt! Ha esetleg tudnál majd még, tölts fel még képeket a felújításról! Nagyon szép, aprólékos munka, gratulálok!
Egyszerűen gyönyörű! Köszönöm, hogy így összekészítetted az alkatrészeket a fényképre, így minden apróságot szemügyre lehet venni. Ez a szín nem rossz, egész jó! Látszik, hogy szép fényes, nem tűnik festetlen, csupán alapozott felületnek. Talán azért is jó ez a választás, mert így jobban látszódnak az apró részletek. A feketében eltűnnek igazából a vonalak.
A kerék horganyoztatásán nem gondolkodtál? Mindenkinél fényeztetve látom. Épp egy ilyen dilemma elött állok, csupán azért kérdezem. Honnan, milyen áron tudtál új belsőt szerezni hozzá?
Az én 2. Motorkulimat 1967-ben gyártották a sorozatszáma majdnem elérte a 2000-et.Az idő vasfoga nem rágta meg nagyon,de mivel én más színben szeretném látni ezért szétszereltem és lehomokszóróztattam.
Standox festéket használtam,Tapadásnövelő,üvegszálas gitt,szórógitt,szín és persze sok-sok csiszolás!!
A tengelyek újra esztergálva és galvanizálva, a csavarigény nem nagy.
Pár féltett alkatrész:
Már alig várja a T5-ös,hogy ilyen szép utánfutót húzhasson!Akik a színt kritizálnák ajánlom figyelmükbe:OcskayZoltán Csepeli történet ll.kiadásának a 183.oldalon lévő fotót vagy aVeterán újság 2013/12-es számát.
Így azért más lesz a fogat,NEM?
Gumi és a kábel is új.
A hiányzó alkatrészek most vannak krómozás,polírozás és festés alatt.
Ha még nem unjátok a felújítással kapcsolatos képeket;
Sajnos amikor hozzám került ez a Pille doboz, előzőleg már le volt homokszóratva, majd kinnt volt hagyva az esőben. Így az otthoni csiszolással, Korant kezeléssel csupán pár hónapra "szobatisztává" tettem, de az anyag addigra sok helyen átrohadt már. A korant sem vált be igazán, mivel a lakatos szerint nem igazán gittelhető, fényezhető és csiszolni is nehéz ruganyossága miatt. Ismét le kellett szórni, most igen finom szemcsével lett szóratva, amivel a műanyag idomokat szórják.
Másfél órát dolgoztak rajta, ki is jöttek az apró, gombostűfejnyi lyukak rajta a legváltozatosabb helyeken. Nagy baj persze egyáltalán nincsen.
Színben majd hozzá passzoló -fekete- Budaprimerrel lett lealapozva közvetlen a szórás után. A gitt, füller is fekete lesz majd. Nincs is annál savanyúbb látvány, mikor a szívárvány minden színében pompázik egy kavicsfelverődés.
Eközben megérkeztek a tegnap rendelt csavarok a Pilléhez, Kulihoz:
Debrecenből hozta a futár. Egyszerűen, ha itt a közelben egyik bolt sem tudott olyan minőségű szép, képes webshopot létrehozni, ahol a raktárkészlet is fel van tűntetve és ilyen sokféle csavart tartanak. Meguntam, hogy 5 boltot is személyesen meglátogattam, a neten is egy órát kerestem, de csak kommersz otthoni barkács kötőelemeket tart mindenki. Koronás anyák, sasszegek, finommenetes anyák, lencsefejű csavarok(A Kulihoz), D fejű csavarok, szegecsek és még sorolhatnám, egyik csavarbolt palettáján sem szerepeltek maradéktalanul. http://www.trendix.hu/hu/fooldal.html
Nagyon jól készülsz ( nem szarral gurigázol):-)) az az alkatrészmosó hasznos cucc? Már gondoltam rá hogy beszerzek egy ilyent de nem tudom hogy mennyire használható eredményesen?
A tegnapi nap nálam az elektromosságról szólt. Csatlakozók rendbetétele, flexibilis D=8mm pvc védőcső beszerzése
Mai nap főként kuli tengelyeket készítettünk: Köszönet érte Mindegynik szakinak!
30km-ről hoztam a vasanyagot, de megérte szerintem. A perselyeket egy másik alkalommal készítjük majd el. Több helyről is kerestek hátsó prizmatartókat kulihoz. Gyári minta alapján lett önttetve néhány darab, kis csiszolást, polírozást kifúrást igényelnek.
Tegnapelőtt elhoztam a festőtől az alkatrészeket lassan kezdem összeszerelni a dolgokat.
A hátsólámpám szép de szeretném megpolírozni egy kicsit a búrát mivel álljak neki? Mi a technológia? alaki biztos csinált ilyent, valamint a színterezést le kellene szednem a rugó állító tárcsákról, mert sajnos azokat is festették erre is érdekelne eljárás. Előre is köszi a válaszokat.
Szépen halad a Kuli projekt, közben egy egészen komplett Pillére tettem szert a hétvégén.
Egyszerűen nem értem, hogy hová tűnhetett a Pilléknek a teteje? Ha a dobozt mindenki megtartotta szerszám és fatárolónak, a tetőből miért nem maradt fennt kisasztalka külön?..
Egészen biztos hogy eredeti egybetartozó volt mikor vettem. Ez gyárilag lett párosítva.Itt van pár kép (talán már volt ) A minőségük nem a legjobb mert még hagyományos géppel készültek.
Elnézést,egy észrevétel.Gondolom a vàz nem eredeti,mert úgy látom a tartófül rossz helyre lett felhegesztve.A csőnek a belső felén lenne akkor még csökkentené a távolságot 2-3mm rel.