Keresés

Részletes keresés

parakacsa Creative Commons License 2009.05.16 0 0 819
Még tovább bővült a "Napi légtér információk" adatszolgáltatási tartalma a http://galatech.hu oldalon.
Eddig a térképre rajzolt légterek buborékszövegében (markerben) statikusan jelent meg a légtér neve és a 26/2007 rendeletben rögzített magasság-határai. A mátol működő új verzió viszont dinamikusan veszi át a Napi légtérfelhasználási tervből a légtér aktuális felső-/alsó magasságát, valamint a tervezett üzemidő kezdetének és végének időpontját.
Köszönjük a továbbfejlesztést Németh Tamásnak.

Előzmény: parakacsa (818)
parakacsa Creative Commons License 2009.05.12 0 0 818
Fantasztikus újdonság a www.galatech.hu oldalon a "Napi légtérinformációk" menüpontban:
A Napi légtérfelhasználási tervben érintett D és TRA légterek immár dinamikusan, térképen is megjelenítve. A részleteket az oldalon olvashatod...
Köszönet Németh Tamásnak a fejlesztésért.
Előzmény: parakacsa (817)
parakacsa Creative Commons License 2009.05.11 0 0 817
Továbbra is sikeresen működik a www.galatech.hu oldalon a "Napi légtérinformációk" menüpontban elérhető kísérleti üzem. A szolgáltatás a Hungarocontrol Napi légtérfelhasználási tervének adatait dolgozza fel és az érintett D és TRA légterek határvonalait gps-be tölthető (*.gpx) fájlokban gyártja.
Kiderült egy hiba, ami kizárólag az LH-D15 légtér műszerbe tölthetőségét érintette, ha egyáltalán szerepelt a napi légtértervben. (Csak most jutott a tudomásunkra és manuálisan eddig is javítható volt.)
Köszönet Borhi Tamásnak a hiba visszajelzéséért és Németh Tamásnak a gyors javításért.

Emlékeztetőül: A "Fájlok generálása" gomb megnyomása után, délelőtt 3 db aznapra, délután további 3 db másnapra vonatkozó fájl tölthető le. Ezek:
Dééééhhnn.gpx az illető dátumra igényelt D légterek határvonalai
TRAééééhhnn.gpx az illető dátumra igényelt TRA légterek határvonalai
ééééhhnn.gpx az előző kettő egy közös fájlban.
Előzmény: parakacsa (808)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.20 0 0 816
Budaörs R15-be belefér még Martonvásár, nem?Ha nincs transzpondered, 15 percenként adni kell egy poziciót.De nem vagyok FIC-es:)
kaszikanet Creative Commons License 2009.04.20 0 0 815

Kedves FIC-es kollégák!

Abban kérném a segítségeteket, hogy adminisztratív oldalról mi lenne szerintetek a menete, ha egy Falkéval LHBS felszállás után Martonvásár fölé elmennék tekerni, úgy hogy nincs előre definiált útvonalam. Csak úgy jönnék mennék egy 5-10 km-es körben ahogy az időjárás adja. Repterv - rádiózás, hogy nézne ki?

 

robicsek Creative Commons License 2009.04.19 0 0 814
jó a Börgönd, ma voltam arra.:)
Előzmény: robicsek (779)
robicsek Creative Commons License 2009.04.19 0 0 813
nekem is guvadt a szemem, de nem láttam...
pedig utas épp fotós volt, jól lefényképeztük volna, ha látjuk.

Volt valami autos verseny Lacházán, gondolom azt akarta nézni mert nem jött tovább aztán onnan a FIC szerint, de én inkább elhuztam.

Mondjuk mikor FIC mondta, hogy van egy nem bejelentett forgalom tőled 9 orára van, ismeretlen magasságon, iránya szerint lehet Tökölre tart és ha mindketten irányt tartotok, egy perc mulva ugyanott lesztek, akkor azé káromkodtam egy kurvanagyot, meg fordultam is egy kurvanagyot kifele rogvest.

Okosabb enged....
Előzmény: mpx (812)
mpx Creative Commons License 2009.04.19 0 0 812
Ez nekem is szokott tetszeni. Sporttárs 7000-et kódolja de C módot már nem nyom hozzá (valszeg 2000' alatt városnéz és f@sik a következmények miatt) nekem meg essen ki a szemem, amikor a FIC tájékoztatása alapján keresem. Többnyire ugye mélyen alattam van, a gép takarásában, így esélyem sincs észrevenni...
Előzmény: robicsek (811)
robicsek Creative Commons License 2009.04.19 0 0 811
Csókoltatom az a nemtudomkit, aki ma Kiskunlacháza felett ismeretlen magasságon (de legalább a 7000-et kódolva) rádiózás és flight plan nélkül kóválygott, a FIC-nek meg köszönöm hogy tájékoztatott róla és igy el tudtam huzni a francba a közeléből.
neofrix baszmacs Creative Commons License 2009.04.14 0 0 810
Érdekesen változik a tájékoztató kollégák hozzáállása az AFIL-ra nem jogosult, de azért bepróbálkozó pilótákhoz:

- tavaly több ízben is tételes oktatás hallottam a frekin, felsorolva az AFIL-jogosultakat, és rámutatva, hogy a kérelmező nem tartozik ezek közé;

- múlt hónapban legtöbbször meghallgatták, hogy hova akar repülni, aztán hűvös hangnemben közölték, a QNH-t, meg hogy kódoljon 7000-t, aztán visszhall.

- az utóbbi két hétben viszont folyton azt hallottam, hogy felveszik a tervet, egyedi kódot adnak, még a legnagyobb hétvégi csúcsforgalmak közepette is.

Szóval, mintha egyre engedékenyebb lenne a FIC hozzáállása. Azt szeretném tudni, hogy ez tudatos, elhatározott dolog, vagy csak véletlen?


(Megelőzendő az esetleges kérdéseket:

- nem szoktam reptervvel levegőből próbálkozni;

- nem drukkolok a rendszer ilyen fajta lazításának, többek közt azért, mert a forgalomtól veszi el a frekvenciát;

- ellenben nagyon várom már a reptervbenyújtási rendszer sokszor és sokak által megálmodott fejlesztését (sms, wap, internet, egész napos, repetitív stb.))
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.14 0 0 809
84/2009 (IV.10.) Korm. rendelet?
Előzmény: széles tamás (617)
parakacsa Creative Commons License 2009.03.24 0 0 808
Nem tudom feltűnt-e valakinek, de átmenetileg nem működött jól a script ami a HC honlapján közzétett napi légtérfelhasználási tervből, navigációs műszerbe tölthető gpx fájlokat generált, a tervben érinett D és TRA légterek határvonalaival. Az üzemzavar oka a forrásként szolgáló HC honlap belső átszervezése volt, eredményeként pedig olyan gpx fájlok generálódtak, mintha sem D, sem TRA légtér nem lenne a napi tervekben. Köszönet Horváth Tündének (HC) aki segítőkész és gyors intézkedésével újra lehetővé tette a közhasznú script működését.
Tehát, a www.galatech.hu/pg oldalon a b.o. "Napi LÉGTÉR információk (új)" menüpontból elérhető Tesztüzem ismét jól gyártja a gpx fájlokat. :o))
A "Fájlok generálása" gomb megnyomása után, délelőtt 3 db aznapra, délután további 3 db másnapra vonatkozó fájl tölthető le. Ezek:
Dééééhhnn.gpx      az illető dátumra igényelt  D  légterek határvonalai
TRAééééhhnn.gpx  az illető dátumra igényelt TRA légterek határvonalai
ééééhhnn.gpx        az előző kettő egy közös fájlban.
_Hypo_ Creative Commons License 2009.03.11 0 0 807
az igazsag odaat van...
Előzmény: robicsek (806)
robicsek Creative Commons License 2009.03.10 0 0 806
Javaslom én is mindenkinek, én tavaly voltam (egyik oktatom aki civilben ott a terem közepén rendezgeti a légtereket) szervezett egy kis csapatot, hasznos volt, sokkal jobb ugy feladni reptervet, meg ugy kommunikálni a FIC.cel hogy az embernek van elképzelése, mi is van a másik oldalon.
Előzmény: _Hypo_ (802)
_Hypo_ Creative Commons License 2009.03.10 0 0 805
Jo lenne, csak a forum keretei kozul kene mar kijonni:)) szoval mikor lehet bemenni hozzatok egy kis hallgatozasra es ismerkedesre?:)
Előzmény: repülésszerető (804)
repülésszerető Creative Commons License 2009.03.10 0 0 804
OK, örülök...esetleg klub szinten kéne terjeszteni a lehetőséget...
Előzmény: _Hypo_ (802)
_Hypo_ Creative Commons License 2009.03.10 0 0 803
Hta akkor ott is magyar modra megy minden:(( kar egyszer mar ugy rulnek hogy a magyar modra az valami pozitivat jelenthetne
Előzmény: repülésszerető (800)
_Hypo_ Creative Commons License 2009.03.10 0 0 802
Hu jo otlet en tamogatom, mar volt ra magan kezdemenyezes, hogy egyszer ellatogathatnank pilotak megnezni a FIC hogy dolgozik, jo lenne elvegre nelkuletek fic nelkul eleg nehez lenne nekunk. Viszont pilota oldalrol meg tudom sajat tapasztalatbol is hogy a kezdo pilotaknak mindig a radiozas okozza a legtobb fejtorest, jo lenne ha ezt igy fel lehetne oldani.
Előzmény: repülésszerető (801)
repülésszerető Creative Commons License 2009.03.10 0 0 801

Mi lenne, ha szerveznénk (nem HC, hanem FIC-es kollégák) olyan lehetőséget, ahol a "pilóta társadalom" és a "FIC-esek" találkozhatnak, megbeszélhetik a felmerülő gondokat. Esetleg szervezhetünk szakmai látogatásokat ide a munkaterembe...jó lenne bemutatni a mi szemszögünkből (is) a dolgokat. Volt már egy-két budaörsi, dunakeszi látogatás itt, azt gondolom nagy sikerrel... NOS?

repülésszerető Creative Commons License 2009.03.10 0 0 800

Sajnos nem lesz új térkép, mivel ez a "kis" változás nem indokolja új térkép nyomtatását...EZ a (fél)hivatalos válasz a HC vezetésétől. NEKÜNK, akik a munkateremben dolgozunk és akik "FACE TO FACE" találkoznak a pilótákkal is jó lenne tisztában lenni az új pontokkal...de csak egy új munkatechnologiát kaptunk kinyomtatva és egy, az AIP-ből színesen kinyomtatott térképet...NO COMMENT. Igaz lesz most március végén egy oktatás, de a több éves tapasztalat azt mondatja velem, hogy ismét csak a nyáron előforduló felhő típusokról, valamint arról lesz szó, hogy hogyan ismerjük fel a drogos kollégákat (nem nevetni, tavaly ez volt!)...ja és talán ismét szó esik az anoním hívható pszichológus telefonszámáról...és, hogy ez milyen fontos!

 

Az új eljárásról csak annyit (például), hogy nincs kidolgozva 31R/13L-re (pedig most is zárva 42 napig a 31L/13R)...

 

 

 

 

 

_Hypo_ Creative Commons License 2009.03.10 0 0 799
Jogos en mar ezen nem lepodom, meg most indul a szezon a TERV szerint kesz kellett lennie ennyi, csak hat a szokasos magyar modon minden..........

Pedig nem nagy orszag nem sok repter nem nagy legterek es meg is olyan bonyolult az informacio aramlasa...
Előzmény: GYA (798)
GYA Creative Commons License 2009.03.10 0 0 798

Igen, csak a sorrendet már megint nem sikerült a HC-nek eltalálnia.

Bár van még két nap, addig még megjelenhet.

 

Az a szomorú, hogy most mennek a klubboknál, üzemeltetőknél a tanfolyamok, továbbképzések és ha időben megkapjuk, be lehetett volna építeni a tematikába.

 

Majd megint bele sétál(repül) a csapdába valaki és megint lehet arról polemizálni, hogy milyen hanyagok és képzetlenek a pilóták. 

Előzmény: _Hypo_ (797)
_Hypo_ Creative Commons License 2009.03.10 0 0 797
remeljuk hamar jon az update hozza postan
Előzmény: GYA (796)
GYA Creative Commons License 2009.03.10 0 0 796
Háát böngészem az aktuális VFR térképet és nem találom rajta a PAKON és SOROK nevű
VFR jelentő pontokat.

Nem kellet volna előbb egy új térképet közzé tenni?
Előzmény: repülésszerető (792)
széles tamás Creative Commons License 2009.03.10 0 0 795






havcs Creative Commons License 2009.03.08 0 0 794

Üdv Mindenkinek!

 

Azt azért tegyük hozzá, hogy aki csak gyakorolni jön, azaz nem ferihegyi érkező, továbbra is beléphet Tápiónál, és Kerepesnél is.

 

 

Üdv

Havcs 

Előzmény: repülésszerető (792)
repülésszerető Creative Commons License 2009.03.06 0 0 793
Egy fontos dolgot kihagytam...minden, amit leírtam 2009.március 12-től hatályos!!!
Előzmény: repülésszerető (792)
repülésszerető Creative Commons License 2009.03.06 0 0 792
Sziasztok,


Közeleg a tavasz, nyílnak a hangárajtók és előkerülnek a poros VFR térképek :-) Van néhány újdonság Ferihegyi VFR repüléssel kapcsolatban...


LHBP_VFR

FIGYELEM!!
Designated VFR entry and exit points to/from Ferihegy CTR :
PAKON: 472154N 0191116E
(Large warehouse 1NM NW of M5 and M0 highway junction.)
SOROK: 472414N 0190627E
(Middle of Molnár Isle, next to Soroksár.)

FIGYELEM!!
Departing VFR flights from Budapest/Ferihegy airport shall not be planned via SIKATOR, MIKLOS, TSEPEL points.
Arriving VFR flights to Budapest/Ferihegy airport shall not be planned via TAPIO, KEREPES, SIKATOR, MIKLOS, TSEPEL points.



PROCEDURES FOR VFR FLIGHTS WITHIN BUDAPEST TMA AND IN AERODROME CONTROL ZONE
4.1 General
ATC clearance for VFR flights within Budapest TMA and in CTR s will be given on the following conditions:
a. Flight plan has to be submitted for request of ATC clearance, according to 3.3.1 of ICAO Annex 2, containing the items 7 to 18 inclusive;
b. ATC clearance shall be obtained immediately before the aircraft enters the area concerned;
c. Position reports shall be submitted in accordance within 3.6.3 of ICAO Annex 2.
d. Deviation from the ATC clearance may only be made, if prior permission has been obtained;
e. The flight shall be conducted with vertical visual reference to the ground;
f. Two-way radio communication shall be maintained on the frequency prescribed. Information about the appropriate frequency can be obtained from”Budapest Information”;
g. The aircraft shall be equipped with SSR transponder with 4096 codes in mode A/C. Exempt from this requirement may be granted by the appropriate ATC unit. Gliders are exempted from these requirements for flights performed within dedicated areas.
4.2 VFR procedures at Budapest/Ferihegy aerodrome and within Ferihegy CTR (See VAC )
4.2.1 Designated VFR entry and exit points to/from Ferihegy CTR :
PAKON: 472154N 0191116E
(Large warehouse 1NM NW of M5 and M0 highway junction.)
SOROK: 472414N 0190627E
(Middle of Molnár Isle, next to Soroksár.)
KEREPES: 473314N 0191619E
(Commuter train station KEREPES – it is where the railway track divides from the highway.)
TAPIO: 472936N 0192646E (TPS VOR )
OTSA: 471830N 0191325E
(The water-tower at Ócsa – North from the railway station, next to the railway)
MOLNAR: 472354N 0190635E
Isle of Molnár – North from the bridge of M0 motor road, next to Soroksár)
For flights operating in the north-western part of the CTR , outside the final approach area, the following points are designated for entry/exit:
TSEPEL: 472740N 0190419E
(Csepel bridge – The North end of Csepel island)
MIKLOS: 473244N 0190239E
(Miklós square in Óbuda)
SIKATOR: 473426N 0190929E
(Sikátorpuszta – at the crossing of motorway M3 and motor-road 2/B.)
Departing VFR flights from Budapest/Ferihegy airport shall not be planned via SIKATOR, MIKLOS, TSEPEL points.
Arriving VFR flights to Budapest/Ferihegy airport shall not be planned via TAPIO, KEREPES, SIKATOR, MIKLOS, TSEPEL points.
The last three VFR entry / exit points may not be used for VFR flights arriving at or departing from Budapest Ferihegy airport.
4.2.2 Arriving aircraft
Budapest Approach controls VFR flights approaching from controlled airspace are positioned to final approach by Budapest Approach.to final approach or designated VFR holding areas.
VFR flights approaching from uncontrolled airspace are required toshall enter over designated reportingPAKON, and SOROK points unless otherwise instructed by Ferihegy TWR.
Arrival routes are determined by ATC depending on the current runway in use at Ferihegy airport, as follows:
• In case of direction 31: PAKON - MIKE - RWY 31L landing (see visual approach chart)
• In case of direction 13: SOROK - APLHA - RWY 13R landing (see visual approach chart)
Arrival routes turning points:
• MIKE: 472526N 0191539E (NDB antenna 0,6NM SE from threshold 31L)
• ALPHA: 472718N 0191238E (NDB antenna 0,6NM NW from threshold 13R)
Holding procedure has to be carried out as instructed by ATC . Maximum holding altitude: 1500 feet QNH .
Aeroplanes and helicopters may land on the runways. Designated Helicopter landing area is located SW of RWY 13R/31L between taxiways “A” and “B”. Landing area will be designated by the TWR on initial contact.
Entry into the final approach area designated within Ferihegy CTR (see visual approach chart), allowed only for aircraft landing at Ferihegy airport or executing special operation.


RADIOMANIAC Creative Commons License 2009.02.14 0 0 791

És ez most csak repülőgép...

ATM?

Előzmény: repülésszerető (790)
repülésszerető Creative Commons License 2009.02.05 0 0 790

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!