A segítségedre lenne szükségem, még mindig váltóolaj szűrő kérdésben:
Nem tudnál nekem cikkszámot szerezni legalább ehhez az automataváltó olajszűrőhöz? Mert voltunk a Bárdi autóalkatrésznél és azt mondták, hogy gyári tömítésszettben lehet csak hozzájutni, száztizenegy-néhány ezer forintért. Ezt mondták mondjuk a T.bányai NISSAN -ban is (bár róluk nincs nagy véleményem): ezért szokták csak kimosni. Most itt állok a kérdésben, az olajat megvettem, de nem tudok itt a környezetemben hozzájutni a szűrőhöz.
Hát én is voltam megnézetni a visszahívási okot, nevezetesen az elektromos ülés alatti "anomáliát": Császár Autószalon Tatabánya - kritikán aluli!
Ültettek kb. 40 percet - no nem azért mert a kocsit nézték: Nem találták a számítógépben a levél alapján a szervizleírást... Mindezt úgy hogy hétfőn kértem időpontot. Azért csütörtökig összeszedhették volna magukat.
Aztán telefonálgattak ide-oda, Veszprém, Zalaegerszeg.. stb. stb. Sehol senkit nem értek el, vagy ha elértek, akkor az sem tudta. :)
40 perc után azt mondták, hogy menjek haza, utánajárnak és telefonálnak ha vihetem vissza a kocsit hozzájuk - ez volt múlt hét csütörtökön. Hát nem hívtak eddig.
No comment!
Egyébként a kocsi - hál istennek - gond nélkül muzsikál, s az általatok jelzett tanknyitás probléma sem jött elő. Én túlnyomórészt egyébként a kilincsen lévő gombokkal nyitom-zárom, a kulcs a zsebben. Na nem lazaság, hanem sokszor tele a kezem és épp csak "bökni" tudok, kulcsot előszedni nem nagyon... :)
Novemberben megyek műszakira, most tervezem a NAGY olajcserét, automatában és osztóműben is. (Ja, rákérdeztem a szalonban az automata váltó olajszűrőjére: Ezt sem találták a gépben, de legalább azt tudták, hogy van ilyen: a szerelő azt mondta, hogy ő "ki szokta mosni" aztán megy vissza. Normális ez?)
Nemrég lehúztam egy 10 napos Horvátországot: 10,5 l fogyasztás jött össze 135 km/h tempómattal, tetőboksszal és 6 személlyel, Úgy gondolom ez rendben van, erőlködés nélkül végigcsinálta a nyaralást.
egy ideje szórakozik velem a tank kis ajtaja. egyszerűen nem tudom kinyitni, bezárom a központi zárat, kinyitom, megismétlem párszor, aztán csak kinyílik. nem értem. csinálja ezt másnak is?
a másik, ami bosszantó, az a fedélzeti computer fogyasztás mérője. nem mintha 1 l ide vagy oda számítana, de vicces, hogy a nissanon és a másik kocsinkon (volvo) is állandóan egy literre nagyobb fogyasztást mutat mint a jó öreg számolgatós verzió. egyszer-egyszer eszembe jut lenullázni a km számlálót és mindig ez a helyzet. ilyen nehéz ezt megoldani?
egyébként vettem új gumikat a kocsira, bf goodrich, még nem került fel, kíváncsi vagyok, hogy a fehér feliratokkal, hogy fog festeni az autó.
Koszi! Egy kicsit messze van nekem, de ha nem talalok szakit, aki ert hozza pesten, elkernem az elerhetoseget. A hetvegi "elmeny" utan mindenkeppen meg akarom csinaltatni, mert halalfelelmem volt.
Igazából teljesen véletlen volt a dolog... Tavasszal Mohácson a Busójáráson buliztunk, s reggel induláskor az autón bejelzett az ABS, a 4WD, a lejtmenetvezérlés meg mit én tudom minek a lámpája. Ekkor vittem el egy barátom által kb. 2 éve megismert szerelőhöz, aki NISSAN és RENAULT mesterszerelő. Igazából otthon dolgozik a munkája után, de a lényeg, hogy van neki direkt NISSAN komputere maszekban. Amikor komolyabb gáz van, őt keresem (ha visszaolvasol, egyszer volt valami vezérlőszelep problémám) Most is mindjárt rábűvölt és kiszúrta, hogy a jobb hátsó kerékszenzor nem jelez vissza. Rövid keresés után a jobb oldali első ajtó előtt lévő (én nem láttam) kábelalagútban futó kábelen meg is találta valami k..csög rágcsáló rágcsálását. Szóval amíg vártam, dumáltunk és kérdezte, hogy hogyan vagyok megelégedve a kocsival. Ekkor adtam elő a lámpa sztorit, amit - mondom - számítógépen keresztül állított, de félelmetes volt rögtön a változás, mert a kocsi előtt kb. 1,5-2 méterre lévő garázsajtón láttam kb. 30 cm emelkedést a fényben. Tényleg jó lett.
Így fizettem cakk pakk - haveri alapon - kiolvasás, egérvezeték javítás, és általános diagnosztika (ha már rá volt kötve) 10.000 Ft-ot...
Én is "botorkáltam" egy ideig a xenonnal, mígnem idén tavasszal egy NISSAN számítógépre kötve - panaszkodásom után - egy ismerős szerelőmester egyszerűen magasabbra állította a fényszóróim alapbeállítását. Azóta ahhoz állítanak a szenzorok,és én vígan autózom.....
már írtátok korábban, de én csak most tapasztaltam meg, hogy éjszaka egy kivilágítatlan, fényvisszaverős karók nélküli úton vezettem a káli medencében: a fényszóró szó szerint életveszélyes. semmit nem látni, aminek majdnem mi és egy vadmalac család látta a kárát. meg lehet ezt oldani vagy ez egy feature és inkább ne vezessek vak setétben?
Anno en is kerdeztem, nem emlekszem s cikkszamra, de volg egy keresztlec, ami direkt a pathfinderre valo. Annyiba is kerult, ugyhogy hagytam....boldog lettem volna ha utana meg felszerelni sem tudom.
Kb. 1,5 cm-el kellene hosszabbnak lennie a pántnak. A Thule szerint nincs ennél vastagabb korlátra való termékük. Nem tudom... Azért jó lenne nem kipakolni a "szennyest" a tetőboxból az autópályán!
Megkezdődött a nyaralásra való felkészülés. :) Idén egy másik családdal együtt megyünk az én kocsimmal, s mivel a kisgyerkőcnek kinyitjuk a harmadik üléssort, kénytelenek vagyunk felrakni a családi tetőboxot a kocsira. Mivel a másik autóhoz már van egy Thule szettem, úgy gondoltam, hogy csak egy talpszettet veszek és a meglévő rúddal megyünk nyaralni. Gondos válogatás, érdeklődés (Thule képviseleten) után kiderült, hogy a Pathfinderre a TH775 talpszett tartozik. Megkerestem a legjobb árat, meghozattam és meglepődtem: A tetőkorlát olyan vastag, hogy ezt a pántos cuccot csak hosszú harc után tudtam felbrékelni rá és így is a végkupakot nem tudom rápattintani, mert a pánton lévő kitüremkedés nem engedi. Ez végül is egy 30 másodperces műtéttel orvosolható lenne, csak tanakodom, hogy visszaküldjem e? (Ugye nyisszantás után nincs visszaküldés). Ti használtok tetőcsomagtartót a kocsin? s ha igen, milyet?
Néhány kép erről a cuccosról:
A piros keretben a műtendő fül...
De ez az egész nekem olyan gáz: új cucc, nem is olcsó, erőltetni és berhelni kell????