Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Ha jól értem a leírásokat, az Elita Life Colour egy oldószeres akril festék, mint a Gunze Mr.Color vagy a Weinert festékek. Jó dolognak látszik, hogy az alapozó fehér: ha az ember fehéret akar rászórni, az rögtön fed :-)) (szürke alapzóval több réteg fehérre van szükség). A Gunze és a Weinert festékekkel az volt a tapasztalatom, hogy azokat az alkohol is oldja, azzal is ki lehet mosni a légecsetet, de makacsabb szennyeződésekre acetont használok. Ki kellene próbálni az Elitával is. Már csak azért is, mert mind a Gunzét, mind pedig a Weinertet már kész, megszáradt allapotában is oldja az alkohol. Nem tanácsos a modelleket pálinkás kézzel megfogdosni!
Azt elfelejtettem írni, hogy a fém/univerzális alapozót használom, nem tudom mennyiben tér el a csak műanyaghoz valótól. Kipróbáltam az általad ajánlott nyomással is, többféle mértékben hígítva. Igazából az a jelenség, hogy fújáskor a felületen simára terül a festék, viszont száradáskor megsmirglisedik, akkor is, amikor olyan híg a festék hogy már nem fed rendesen.
M40 224: A Tükör ablakmosót már (a kis piros flakonos) régóta használom airbrush tisztításra a Vallejo akrilokhoz.
Én a saját hígítóját használom, a 250 ml kiszerelés végtelen sokáig elég nekem, pedig elég sokat fújok vele és az pisztolyt is azzal takarítom. Igaz, rendszeres időközönként szétszedem és úgy is eltakarítom, de ennek ellenére is sokáig elég.
A szagától eltekintve az egyik legfelhasználóbarátabb festék, amivel valaha dolgom volt, főleg az alapozó. Ami viszont fontos, hogy jól fel legyen keverve és kellően híg legyen. Én 1,4 bar nyomáson fújom, 0,3-as dűznivel. Akkor szokott az általad is leírt felület előállni, ha nem elég híg a festék.
Hígításra nem célszerű mással bekeverni. Mosást én úgy csinálom, hogy a festék kiürülés után pár csepp hígítóval átfújatni a pisztolyt, majd telenyomni a tartályt ablaküveg tisztítóval 2x, kifújatni vele, és "szinte" teljesen tiszta lesz. Érdekes, hogy ez Revell festékkel nem működik, valószínűleg mások az összetevők, az jobban oldószeres.
Elita Life Colours festékekkel van valakinek tapasztalata? Elsősorban az érdekel, hogy mi használható alternatív hígítóként és airbrush tisztítóként, mert csak 250ml-t vettem és csak próbafújásokat csináltam, de már most kevésnek tűnik, mert az airbrushból is azzal mosom ki a festéket. Olvastam külföldi fórumokon nitrohígítót meg izopropanolt is. A festék tégelyén az van a hátoldali cetlin figyelmeztetésként, hogy van benne "naphtha", amit a google translate könnyűbenzinnek fordít, amit nálunk foltbenzinként árulnak.
Alapozóval, színnel és lakkal is próbálkoztam (sárgaréz csíkokon), utóbbi kettővel biztatóak a tapasztalataim, szépen terülnek és a lakk nem szárad olyan nagyon gyorsan, mint a latex alapú vizes akrilok (Vallejo, Ammo Mig), a fényesen lakkozott felület száraz, kemény tapintású, nem úgy mint a Vallejo fényes lakkja, ami kicsit ragacsos marad. Az alapozóval viszont nem sikerült olyan jó eredményeket elérnem, a felület kicsit "érdes" maradt utána (bár ha jól tudom az alapozóknak amúgy sem sajátja a terülés), látványosan sokkal szebb és simább a felület azon a részen, ahol próbából csak a színnel fújtam.
Ma barkácsoltam a készül(get)ő fapados, favázas kocsihoz akkuládát. Két Schicht kocsi akkuládájából ragasztottam össze megfelelő méretre vágás után. A nyítható rész öntapadó fólia ráragasztásával lett imitálva. 3 féle Evergreen profilt használtam: 1*0,25, 0,5*0,25 és 0,5*0,5-ös méretűeket. A zsanér 0,3-as rézhuzalból készült (köszönet a segítségért Tyapa fórumtársnak).
Öntőminta így ahogy mondod. De mivel tovább dolgoztam rajtuk ezért hívom mesterdarabnak 😊 A 3D nyomtatóról nem tudok nyilatkozni. Pár apró alkatrész készült csak ezzel az eljárással de nem @ltalam. Nem értek ezekhez a gépekhez sajna.
Szeretnélek megismertetni benneteket egy általam kitalált logóval és a hozzá tartozó általam épített CAK szekrényű prototípus kocsikkal. Szeretnék többet is készíteni belőlük és várnám a véleményeteket!
Szeretnék 3D modellt készíteni a MÁV 326, MÁV 375 és MÁV 376 mozdonyokról (a MÁV 377-már meg van), de sajnos a neten olyan gyalázatos jellegrajzok vannak, hogy azokból kiindulni nem is nagyon érdemes.
Ha esetleg valakinek van bármelyik fenti mozdonyról jó minőségű, több nézeti rajza, annak nagyon megköszönném, ha meg tudná osztani itt a fórumban.
Szerintetek milyen donort érdemes felhasználni egy M40-es hajtásához, melyik az a modell ami minimális átalakítással felhasználó erre a célra? Köszönöm a válaszokat!