mi lenne, ha a "kereskedelmi" rádiók a hirdetőkből próbálnának megélni? Vagy pl. a komcsi rádiók (láger) állami támogatást fognak kapnak a zadófizetők pénzéből? vicc...
Szerintem ezt a kereskedelmi rádiók bulizták ki maguknak, mivel szinte mind veszteséges, és a kereskedelmi tévék a jelentősebb üzleteket elhappolják előlük, ráadásul azok, mivel a nagyobb településeken kábelen továbbítják az adást, gyakorlatilag sugárzási díjhoz is hozzájutnak ellentétben a rádiókkal, és így jelentős az anyagi előnyük.
Szerintem megijjedtek, hogy kiszivárgott, mert az ORTT honlapjáról levették a közleményt. A Tv meg most a márciustól bevezetendő 21-es karika miatt remeg. A hallgatás utáni pénzbefizetést kvázi rádiódíjat épp a Kereskedelmi Rádiók -a nagyok- javasolták. A kicsik meg nem tudták leszavazni. Amúgy FEBRUÁR 1 -től vezetik be, nem január -től.
Ha valaha kinzasomra kerulne a sor, valoszinuleg a legalkalmasabb eszkoz a mostani amerikai iranyvonal lenne. Az "En akarok lenni az uj Britney" fele enekesnok 10 perc alatt agyhalottat tudnak csinalni belolem. Ennek ferfiui megfeleloi a "Metroszexuali 5 fos fiukorus" a keso 90-es evekbol, vagy a mostani "En vagyok a legafroamerikaibb enekes, a ritmuserzekemmel csajozok" tipusu enek-zenei horror.
Pontosan,mert az eredeti eppen a legnagyob radiohallgatokozonsegnek nem volt OK. Mondjuk az eredeti is mint nosztalgiaado a soft korabeli dolgokat adta,dehat annak is szantak,nekem amerikabol hazaterve azert szinesebb volt,hogy az otvenes hatvanas evek olasz dalait is adta ,amit erdekes modon MO-on utaltam de a tiszta amerikai utan jo volt mondjuk Adriano Celestanot hallgatni,vagy Toto Cotugno-t bar o kesobbi. Klasszikus ,progressziv rock-kal meg egy kereskedelmi ado sem nagyon probalkozott mert annak nagyon szuk a kozonseggel. Erdeke modon itt is megszunt az utolso .Pedig 69 ota letezett
Egyebkent tenyleg kivancsi lennek, hogyan ellenoriznek, hogy en mit hallgatok mondjuk a kocsiban. Vagy csinalnanak egy dekodert minden adohoz? Kicsit hoaxgyanus.
Fizetnek en a radioert, ha tenylegesen jo musort szolgaltatnak, es cserebe semmi vagy nagyon minimalis reklamot nem adnak adas alatt. De az a helyzet, hogy a kerradiok javaresze leragadt a 90-es evek vegen burjanzo gagyipopnal, nagyon ritkan adnak le olyan szamokat, amelyek tenylegesen kulturalisan is szamitanak valamit. Ilyen szempontbol amit tudok emliteni, a slager radio, de ok is maximum 4 pontot kapnak a 10-bol nalam.
A Bartokot viszont imadom hallgatni, talan az egyetlen ado, amiert hajlando lennek fizetni (khmm, igazabol fizetunk is erte, hiszen az allam tartja fenn). A klasszikus es a hangoskonyv valasztek igen szeles.
Nem ugy, mint a Juventusz, ami begyujtott egy evtized alatt 20 szamot, es azt permutalgatja naponta 30x. Tolem a Juventusz akar ehen is halhat. A klubradiot is csak azert ertekelem neha, mert a kozlekedesi hireinek van valami erteke, meg nagyritkan ad Jazzt. De azt hiszem az sem hianyozna nagyon.
Szerintem agyrém az ötlet, ráadásul technikailag nem megvalósítható.
Ráadiókból csak a Kosuthot hallgatom (no meg éjszaka a komolyzenei adókat). Régebben, míg hallgatható volt - a ,,Tilost" is sasoltam. De mára az is lecsúszott egy olyan meanstreem szintre, hogy teljes mértékben idegen tőlem.:(
A kereskedelmi szarokat meg egyáltalán nem hallgatom. Ha van rá lehetőség, még a kocsiban is inkább CD-t vagy kazettát bömböltetek, ha meg taxival megyek valahova, megkérem a taxist, hogy tegyen be valami zenét. Egy ,,Tankcsapda" még mindig jobb, mint az egész magyar könnyűzenei ipar együttvéve.
Ha nem tunt volna fel en az amerikai adokrol irtam. Az amerikai adoknal gyakrabban van reklamblokk de rovidebbek, a mo-oi adoknal ritkabban,de hosszabbak
"Már az sem elég nekik, hogy húsz percenként megszakítják a filmeket egy-egy tízperces reklámblokkal?????"
Ez azert erosen tulzas. Az USa-ban nem tobb egy reklamblokk 2-3 percnel, de gyakrabban van ,mig MO-on ritkabban de hosszabbak. Es emellett van rengeteg csatorna ahol egyaltalan nincs reklamblokk. De mindjart lemerem eppen a CSI Miami maraton megy az A&E-n
Nem tudom, hogy ez most tréfa-e, vagy tényleg igaz?
Egyáltalán a műszaki megvalósítás lehetősége is igen korlátozott.
Átalánydíjat nem szedhetnek, hiszen akinek van ugyan rádiója, de csak a Kossuth-ot hallgatja az mire fel fizetne?
Azt ki és hogyan ellenőrzi, hogy egyáltalán van-e rádiója az illetőnek?
Ha valamilyen kódolással látják el az adásokat, akkor dekóder kell, de hogyan?
Hiszen antennabemenetük nagyrészt csak a hálózathoz kötött asztali készülékeknek van, zsebrádiókhoz hogyan csatlakoztat valaki dekódert?
És az autórádiókkal mi van?
Azt tudom esetleg elképzelni, hogy aki ezután vásárol rádiókészüléket, akkor a vételárba beépítenek egy néhány százaléknyi ilyen pluszt, amit aztán a kereskedőtől adó módjára behajtanak, és központilag szétosztják a rádiók között.
De ez meg szerintem némi törvényi aggályokat vet fel, hiszen mire fel dolgozik az államaparátus egy magánrádió számára?
Azt pedig amit a Philips szabadalmaztatni készül itt az egyik lentebbi hozzászólás alapján, az utóbbi évek legocsmányabb és legundorítóbb médiapolitikai húzásának tartom, ami amellett, hogy törvénysértő még a jelenlegi szar médiatörvényünk alapján is, alapvető emberi jogokat is sért.
K.b. ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor az USA-ban a tudalatti tévéreklámokkal próbálkoztak úgy, hogy a szem tehetetlenségét kihasználva néhány képkockányi időre reklámokat villantottak fel a normál tvműsor alatt.
Már az sem elég nekik, hogy húsz percenként megszakítják a filmeket egy-egy tízperces reklámblokkal?????
Amúgy a keradók érdeke az, hogy minnél többen hallgassák őket...abból van nagyobb reklámbevételük. Ha a hallgathatóságért pénzt kérnek, csökken a hallgatói létszámuk és így a reklámbevételük. Nem látom hol a logika a dologban...bocs, ha mán valaki feszegette...