Az h ezzel a Corone II -vel mi történt ... nem ismerem a pontos sztorit ...
>>
szomorú , mert látom h nem happy end lett a vége ...
VISZONT: én hiszek abban h mint mindenből tanultak a mérnökök , a fejlesztésbe bevont mérnökök erről tanúskodnak ..., doktoranduszok, professzorok, adjunktusok stb. szakértők igen is össze tudnak szerintem hozni egy jó paripát ! (nehogymár nem ...)
Azt gondolom h megint azzal jön mindenki hogy mi volt a múltban , keress rá az említett .pdf file -re , olvasd , és figyeld meg h a cég is próbált előre lépni, PC tervezőprogik, fejlesztési segítségek stb. egy CÉL ÉRDEKÉBEN.
szerintetek hogy kellene egy repülőt megalkotni ? mert vmi ÚJ kitalálása az egzakt tudomány ??? csak úgy felvázolom és jó lesz ??? fenéket , abszolut nem biztos h valami elősre szuper lesz ... (sajnos)
Ti azt gondolom eleve halott ügynek tekintitek ezt a projektet (esélyt sem adtok neki) ...
>> holott pl. volt a Mercedes rénszarvas teszt ... biztos emlékeztek , úgy teleaggatták elektronikával a gépet h most "meg se" billen >> nemhogy borul
és
Tévhit lenne azt hinni, hogy egy új dolog megalkotása az elsőre sikerül, és nincsenek műszaki malőrök, vezsteségek, áldozatok , konsturkciós hibák stb
A tervezőasztali rajz a valóségban azért mindig picit máshogy ölt alakot ---
Én bízom a Corvus -ban , és remélem Ti, a kételkedők tábora is végül örülni fog egy magyar repülő sikerének. Remélem
De az is lehet h nektek lesz igazatok, és a hurrá-optimizmus nehéz és göröngyös úttá avanzsál ... (remélem akkor nem jöttök majd az én megmondtam típusú dolgokkal)
Tudomásúl kéne venni a Corvusnak(is),hogy nem működik a pár éve bevett gyakorlat,miszerint "Pali-Bandi"odaszól a faházba,oszt löhet ragasztani a lajstromot.
Hogy többek között miért nem működik?Hát ezért:
"A vizsgáló bizottság szerint a baleset a repülőgép műszaki alkalmatlansága miatt következett be. A Corvus Corone MK II-es a lezuhanását megelőzően a levegőben gyakorlatilag széthullott. Előbb a magassági kormánya szakadt le, majd felcsapódott a jobb szárnya, ami csonkolta a pilóta lábait, és kettévágta az utast"
A bizalom fontos dolog,de csak egyszer lehet eljátszani.
Hát ha megengeded idéznék egy korábban neten talált .pdf file-ból amit a 2009-es szolnoki Repüléstudományi Konferencián prezentáltak (a file fejléce szerint):
CSAK HOGY TUDD H MIT, kiket NÉZEL ENNYIRE SEMMIBE...
Cím:
" ...A legmagasabb színvonalú szinkronmodellezési CAE technológiát megvalósító Solid Edge ST alkalmazása nagymértékben járult hozzá ahhoz, hogy a Corvus Aircraft Kft hét hónap alatt kifejlesztette és legyártotta a versenyrepülés legújabb modelljét a CORVUS RACER 540 típust (1. ábra), melyen előzetes tervek szerint Magyarország legkiválóbb pilótája Besenyei Péter repül majd a Red Bull Air Race versenysorozat keretében. A fejlesztés egyes lépéseiben részt vettek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Repülőgépek és Hajók, Polimertechnika, Anyagtechnológia, Hegesztési Osztály és Gépszerkezettani Intézet tanszékei is, valamint a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Repülő és Légvédelmi Intézete."
Ha neked ez semmi ...
Sebaj Te olvass Bli**et ,meg B*rs-t és abból "jó"-informálódj!
Mert kb. az ilyen embernek vannak ilyen véleményeimint neked (Ha tévedek sorry)
A hatóság úgy nyilatkozott, hogy amennyiben a holnap átadásra kerülő sokezer oldalnyi dokumentáció rendben van, akkor a gép megkaphatja a HA-XPB lajstromot.
Köszönjük ezeket az infokat. Így már kicsit más a "leányzó" fekvése. Ha ez egy adott feladatra épített célgép talán még kritikusabb a gazdasági háttér, de ez nem a repülősök, hanem a bankárok világa.
Csak ugyi ezek a fontos információk nem jöttek le se a sajtó, se a cég nyilatkozataiból.
"Szerintem ha már 1 évet repült lajstromban tucatnyi bemutatón, 100-200 versenyszerű órát házi nyaggatáson és sikerült olyan jól kihegyezni, no akkor lehet esélyes a csúcsra. Vagy túlbecsülöm a többi gépet?"
Tudom, kicsit alábecsülőm magának az Air Race-nek a műfaját, de úgy tudom, ebben a versenyféleségben lehet egy gép úgy is sikeres, hogy egyébként nem annyira jó a klasszikus műrepülés más, pld. dobott figuráiban, vagyis még nem bemutatózható all-round gép, viszont jó a sebessége, szűken fordul, stb. De ha jól emlékszem, dobott orsóra nincs szükséges Air Race repülés közben.
Szurkolok, hogy legalább az álmok egy részét beteljesítse a Racer. Hogy legalább kicsit feledtesse a kistesók körüli gondokat.
Talán nem látom világosan, miért beszélünk egyből a világbajnokságon való induláson. Szerintem ha már 1 évet repült lajstromban tucatnyi bemutatón, 100-200 versenyszerű órát házi nyaggatáson és sikerült olyan jól kihegyezni, no akkor lehet esélyes a csúcsra. Vagy túlbecsülöm a többi gépet?
A sajtó meg ír összevissza bármi baromságot, csak hangos legyen. Ha fikázásról van szó akkor is, de ha a kiosztott reklámálmokat veszi ténynek akkor is. Oszt még lódít is rajta, de a szakmaiság kizárva.
A konkurencia szerintem akkor kezdene aggódni és kavarni, ha már pár megnyert verseny lenne a tarsolyban, de legalább néhány dobogós hely.
Kívánom Petinek, hogy be tudja törni a vadlovat és jó versenyparipát lehessen faragni belőle.
Hmmm ... ez egy jó kérdés , erre én is kíváncsi vagyok ...
A korábbi -ismételten sárdobálássá avanzsált- megjegyzésekhez csak annnyit ...
* mi magyarok lassan mindent csak megkérdőjelezni meg fikázni tudunk , hinni már csak a csodában hiszünk ... stb.
Jelezném:
Humotisták mondták talán a szilveszteri kabaréban : "Majd Overdose -t átfestjük fehérre , és O.Viktor belovagolhat rajta mint H.Miklós anno >> és lesz itt csodatétel..."
Tesék bízni , hinni , és szurkolni ... és a szakmai hozzáértéssel bekopogni a céghez és segíteni h a Corvus Racer -méginkább- világverő gép lehessen ...
JAH ...
és mindenki jó lenne ha tsiztába lenne azzal h a mai újságíás miről szól --- A legkevésbbé sem szakmai hozzáértésről , csupa porthintés , és rosszinndulatú pletykálkodás az amit sajtónak hívunk! (tisztelet a kivételnek, mert mindig van olyanra is van példa persze !!! )
Mindezek mellett lehet abban is valami, hogy más konkurens cégek nem nézik jó szemmel h egy kis ország betörni készül/szeretne egy olyan piacra ahol eddig nem volt jelen stb. ezt meg buisness -nek hívják ...
Terv szerint, illetve ha jól emlékszem január 20-21-én lesznek itt, név szerint Adrien Judd a technikai igazgató és Ralf Kretzsmar.
Az (is) vizsgálják, hogy a gép valamennyi paramétere megfelel-e a RedBull AR Part E szabályainak, tehát méretek, súly, motor, műszerezettség és még sok más tekintetben.
Sajnos hozzám még nem jutott el a 2010-es szabálykönyv kivonata, így nem tudok ennél pontosabbal szolgálni.
Milyen forrásból értesült arról, hogy kicsi az esélye arra, hogy elinduljon a Racer, ha szabad kérdeznem?
Másik kérdés: egy berepülő pilóta, illetve az, aki majdan versenyez a géppel, milyen érdeke fűződik ahhoz, hogy szépeket mondjon a gépről, ha az nem úgy van?
Kockára tenné a szakmai hírnevét, ne adj isten leesik is szívesen vele akár?
Bár nekem, mint "benfenntesnek" nem is nagyon van kedvem vitázni senkivel, mert úgyis rámaggatják, hogy persze, hogy hazabeszélek.
Hogy én ennek a méregfogát kihúzzam, csak annyit: én tiszta szívemből drukkolok, hogy összejöjjön a Raceres évadunk.
Pusztán mert így érzem magam jól a bőrömben.
Akinek pedig egyéb véleménye van, azt én tiszteletben tartom, de azt csak akkor tehetem, ha megfelelő forrásból hiteles információkra támaszkodva tamáskodik.
Ha nem, akkor az én szememben csupán vészmadár, akit sajnálok, hogy nem látja a jót.
Néhány ismert Nick."Xanti",akit jól ismernek a repülés avionika terén itthon,kis "Bado"t aki kiválló szakember és baleset vizsgáló,vagy "Maccogó"aki belülről ismeri a Corvus és a hatóság munkáját,de emlithetném" viricsit",és még egy jópár forumozót,akik bennfentesként látják a dolgokat.
Ha nem olvasom a KBSZ jelentéseket,még mindig ott a számtalan kérdés,amit a fenti forumozók feltettek,és nem érkezett rájuk válasz.Ez az,ami egy kivülállót elkeserit.
Na ná,hogy B.Péter meg K.Palibácsi szépeket mondd.Az a dolguk.Visszanéztem az emlitett jutyubra felrakott műsorokat,amelyben az egyik részben a Corvust mutatják be.A film végén ott a nagy kiirás:"a filmet támogatta a Corvus AC".:)
Én is azt szeretném,ha Péter halomra verné vele az összes indulót,de valljuk be,még arra is kicsi az esély,hogy ez a gép egyszer versenyszerűen elinduljon.Drukkolhatunk mi a magyar labdarugó válogatotnak,ha még az elődöntő selejtezőjében elvérzik.
Lehet szeretni, utálni, drukkolni, hogy kész legyen és nyerjen, vagy lehet azt is mondani, hogy egy rakás lom az egész. Addig, amíg annak ellenkezője-bármelyiké-be nem következik.
Nekem-mint Péter közeli munkatársának- az a véleményem, és ez vélemény, nem reklám vagy bármi más-, hogy baromi sokat dolgoztak rajta, mire olyan lett, amilyen. És tetszik. Nem csak nekem, hanem azon nagy tapasztalatú pilótáknak is, akiket említettem. A hatóság ténykedését én nem tudom és nem is akarom megítélni. Ez egy kvázi új lap a magyar repülésben, és az út nem zökkenőmentes. Azt tudom, hogy közel 4000 oldalnyi anyagot ad-adott át a gyártó a hatóságnak, csak a Racerről (!!), és megfelel-e akár a még nem is létező előírásoknak és hogy ellenőrizzék, valóban fent marad-e a berendezés. Ez nem kis munka egyik félnek sem.
Van egy halom olyan újítás-ismétlem-ÚJÍTÁS- a gépben, melyekkel a hatóságnak értelemszerűen nincs tapasztalata.
Az pedig, hogy mi jelenik meg egy egy oldalon a cégről, az pedig azt kell mondjam, nem tényező.
Sok a cég irigye és ugyanannyi a rajongója. Miután MAgyarország nem a legfrekventáltabb a gépeladás tekintetében, így kevés is az itthoni visszhang és tapasztalat. A külföldre értékesített gépek tulajdonosainak véleménye pedig majd a nemsokára megújuló CORVUS honlapon meg fog jelenni, és arra is figyelünk majd, hogy mindenki, aki valóban autentikus forrás-és nem hobbivéleményező- elmondhassa, mit is gondol.
Sosem láttam élőben a corvust.Viszont olvasom,látom a repüléssel kapcsolatos hireket.
Tapasztalatom az,hogy erössen megosztja a repülős társadalmat és kontrol szervezeteit ez a géptipus,és maga a corvus cég is.
Egyrészről mindenki szivesen látna egy magyar repülőgépet,ami jó esélyekkel ki tudna állni egy nemzetközi megmérettetésen,másrész olvasni lehet(nem névtelen hozzászólásokat,hanem magyar és nemzetközi hatósági állásfoglalásokat)mely megkérdőjelezi az egész cég szakmai felkészültségét,hozzáértését!
A topikinditó nem a "corvus hózsana",és nem "corvus fikázó"!Egyszerűen "corvus".
Az Index fóruma megadja az ode regisztrált júzereknek a - fórumszabályzat betartása mellett - szabad topiknyitás lehetőségét. Javaslom nyiss egy Corvus-fikázó topikot és irogass oda. Bizonyára jól el fogsz diskurálni ott egymagad. Ez a topik itt ugyanis nem az a topik.
Ha pedig valamivel nem vagy tisztában - mint jelen esetben sejtésem szerint egy prototípus berepülési procedúrájának menetével és időtartamával - akkor normális hangnemben kérdezz. Valaki hozzáértőbb biztos válaszolni fog.
Mert az "egy kicsit állítani kell", az egy normálisan sokhónapos történet. Erről szól a berepülés. Nagyon hiteles forrásból hallottam, hogy jó a gép, de tényleg kell rajta finomítani.