Keresés

Részletes keresés

Patreides Creative Commons License 2013.09.13 0 0 2140

Katie Melua - The Love I'm Frightened Of (live) & Interview

Patreides Creative Commons License 2013.09.13 0 0 2139

Katie Melua - Love Is A Silent Thief

Patreides Creative Commons License 2013.09.13 0 0 2138

Patreides Creative Commons License 2013.09.13 0 0 2137

Amúgy, még él a rekord. :)

Patreides Creative Commons License 2013.09.11 0 0 2136

Farmer reklám. :)

 

Patreides Creative Commons License 2013.09.09 0 0 2135

Készülődőben a produkcióra:

 

Patreides Creative Commons License 2013.09.08 0 0 2134

Katie Melua az új albumáról adott elő egy dalt élőben a Channel4 mai főzős műsorában.

 

Katie Melua - Love Is A Silent Thief (live)

Patreides Creative Commons License 2013.09.03 0 0 2133
Patreides Creative Commons License 2013.08.21 0 0 2132

Egy régi dolog, még 2006-ból...

 

Patreides Creative Commons License 2013.08.17 0 0 2131

Katie Melua - Diamonds Are Forever (live cover, 2013)

Katie Melua in Schaffhausen (switzerland) 08.08.2013
James Bond title song (1971)(music/lyrics: John Barry/Don Black,

original performer: Shirley Bassey)

Video by KetevanRosie

Patreides Creative Commons License 2013.08.17 0 0 2130

Katie Melua - Kozmic Blues (live cover, 2013)

Katie Melua in Schaffhausen (Switzerland) 08.08.2013

Janis Joplin cover

Video by KetevanRosie 

Patreides Creative Commons License 2013.08.12 0 0 2129

És két vadi új amatőr koncertvideó:

 

Shy Boy

 

Moonshine

Patreides Creative Commons License 2013.08.11 0 0 2128

Egy régebbi klip...

 

Patreides Creative Commons License 2013.08.10 0 0 2127

Ma délután Nancy Drew volt az RTL Klubon... :)

Patreides Creative Commons License 2013.08.08 0 0 2126

Az az érdekes, hogy a zenék egy részét, amit mi Katie Melua albumairól ismertünk meg, Mike Batt a hetvenes, nyolcvanas években írta, egy részüket filmzenének, más részüket másoknak, együttesnek, előadónak. És Katie eddigi albumain ezeken kívül is mindig volt feldolgozás-dal, ez lesz az első olyan album, amin nem lesz ilyen. Itt minden dalt direkt erre az albumra írtak.

Előzmény: proffdesign (2125)
proffdesign Creative Commons License 2013.08.07 0 0 2125

Dúdoltam végig, és hallottam Katie hangját alatta, de csak a commentből jöttem rá, hogy a "Thank you stars" ;-) nagyon jó így instrumentalba is!

Előzmény: Patreides (2124)
Patreides Creative Commons License 2013.08.07 0 0 2124

Ez a zene vajon honnan olyan ismerős...? :)

 

 

Fantasia On A Flying Theme - Watership Down - Mike Batt

Előzmény: proffdesign (2122)
Patreides Creative Commons License 2013.08.05 0 0 2123

Hát, hát.

De amire én gondolok, az sokkal régebbi (talán már a hetvenes években is a Slágermúzeumban játszották a rádióban), és sokkal-sokkal jobban hasonlít a ritmusa.

Csak nem tudom, mi a címe, és kinek a száma.

Előzmény: proffdesign (2122)
proffdesign Creative Commons License 2013.08.05 0 0 2122

Hasonló ritmikája van egyik régi kedvencemnek Itt, valamilyen jazz, csak nem tudom milyen válfaja ;-)

 

Előzmény: Patreides (2120)
proffdesign Creative Commons License 2013.08.05 0 0 2121

Valóban kellemes és fülbemászó, ha megkérdezed, akkor majd írd le mi a helyes válasz, Te úgyis levelező viszonyban vagy Mike-al, nem? :-)

 

Előzmény: Patreides (2120)
Patreides Creative Commons License 2013.08.05 0 0 2120

Osonok,

mint a sosonok. :)

 

Éppen tegnap vagy tegnap előtt hallottam a rádióban egy régi-régi ismert külföldi számot, a címét nem tudom, azt sem, ki énekli, de a kísérőzene alap ritmusa egy az egyben ugyanaz volt, mint a Two Bare Feet-é.

Biztosan van ennek a ritmusnak zenei/tánc szakmai megnevezése, de arról sincs fogalmam, hogy az mi lehet.

Meg kellene kérdezni Mike Batt-et, hátha válaszol rá. :)

Előzmény: proffdesign (2119)
proffdesign Creative Commons License 2013.08.04 0 0 2119

Ez zakatol a fejemben egy hete, annyira osonós ;-) imádom:

 

Patreides Creative Commons License 2013.08.01 0 0 2118

"Ezt ma találtam :-)"

 

Talán azért, mert tegnap Mike Batt és a vágója még javában dolgoztak az album-előzetes videón. :)

 

"Mike Batt @Mike_Batt 22h

Been editing Katie's album teaser using FACETIME from afar - my editor has an iPad, I have another, he points it at the screen, can see it!"

 

 

Ma még nem is néztem meg, van-e új Melua-videó, úgyhogy köszönöm a gyorsaságot.

Akkor ideje, hogy én is megnézzem, mire számíthatunk... :)

Előzmény: proffdesign (2117)
proffdesign Creative Commons License 2013.08.01 0 0 2117

Ezt ma találtam :-)

 

 

Patreides Creative Commons License 2013.07.30 0 0 2116

A "Forgetting all my troubles" valóban új és érdekes, de az az album lényegében mégiscsak egy feldolgozás lemez. A "Moonshine" is feldolgozás. Eredetileg nem is rendes KM studióalbum lett volna, csak egy "side project"-ként indult, aztán úgy döntöttek, hogy legyen ez az ötödik KM studióalbum.

És amíg az előző (The House) albumon az egyetlen feldolgozás-dal (The One I Love Is Gone) kivételével Katie M. mindegyik számon dolgozott szerzőként is, és William Orbittal sokat kísérletezgettek új hangzásokkal az album elkészítése során, a Secret Symphony visszatérés a klasszikus liftzenei hangzáshoz, és nincs benne Katie, a szerző. (Kivétel a Forgetting, meg a másik kettő, amelyeket Mike Batt-el közösen írtak.)

Mondom, szép, de szmáomra a The House-hoz képest nem egy különösebben "érdekes" album.

A The House egy olyan album, amivel Katie bekopogtatott a modernebb, maibb zenei világba (bár ez a világ nem annyira akart erről tudomást venni), míg a Secret Symphony-val lóhalálában visszarohant Mike Batt "védőszárnyai" alá, a klasszikus hangzáshoz, Katie korábban jól megszokott komfortzónájába. De úgy, hogy először még dalszerzést sem akart vállani ehhez az albumhoz... Bár aztán mégis született három új dal, amiben szerzőként is benne volt.

Ez a mostani "lead single" dal, az "I Will Be There", az új album zárószáma, hát ez igazán egy klasszikus, nagyzenekaros dal, itt Katie teljes erővel kihátrál a slágerlistás zenék világából, valahová arrafelé, ahol Charlotte Church él és virul, de anélkül, hogy például a magyar pop/rock/R&B stb. zenét hallgató közönség egyáltalán tudomást venne róla.

Nyilván az albumon lesznek más jellegű dalok, sőt, ez a dal nem is a legjellemzőbb az új albumra... De akkor miért ezt választottál hozzá lead single-nek? (Na jó, nyilván a királynő koronázási ünnepsége egy nagy lehetőség volt az album promójára, azért...)

De az azért nagyon jellemző, hogy amíg a The House albummal Katie a kritikusok szemében egy méltányolandó, bár talán túl bátortalan, nem elég nagy lépést tett a modernebb zenei világ felé a szép, de ártalmatlan "liftzenétől", most a koronázási ünnepség tévés közvetítése után megint megjelentek olyan twitter-bejegyzések, hogy na előkerült Katie Melua (ez még él? hol volt eddig, ennyi évig?) egy újabb unalmas liftzenével.

A fiatalabb korosztály jelentős része nem vevő erre a zenére a briteknél, bár ez a lengyeleknél például egészen másképpen van, ott azért sokkal nagyobb részük hallgat szívesen ilyen "klasszikusabb" hangzású zenét.

Előzmény: proffdesign (2115)
proffdesign Creative Commons License 2013.07.30 0 0 2115

"Viszont például Katie Melua ötödik albumáról (Secret Symphony) egyetlen szót sem írtak, miközben az előzőekkel azért foglalkoztak korábban. (Az is igaz, hogy az SS album egy visszalépés Katie pályáján, a The House-hoz képest mindenképpen. Nincs benne újdonság, túl sok érdekesség. Szép, és ennyi van benne. Ami mondjuk nem kevés, de azért mégis...)"

 

Ne kacagtass, bár valóban nem az összes, nem egyenletesen "remekmű", mondhatnám izgalmas, de azért a "Moonshine" és a "Forgetting all my troubles" igazi finoman kimunkált gyöngyszem az albumon. A Moonshine a "leg osonósabb" cimborám szerint, aki szerelmes lett abba a számba, vagy 6x meghallgatta azt a tracket 200km alatt :DDD

 

Előzmény: Patreides (2113)
proffdesign Creative Commons License 2013.07.30 0 0 2114

"Amit a Quarton csináltak Katie 2010-es albumával (The Home), az minden volt, csak nem méltányos."

 

Én ezeket a kritikákat annak idején nem olvasgattam, meglepő, mert már említettem, de ha nem akkor most megteszem, nekem a The House az egyik kedvencem, valóban "bátrabb" picit, mint az előzőek, de olyan gyöngyszemek vannak rajta, mint a "The one I loved is gone" brilliáns. De a happy places, és a The flood is tökéletes, nemhiába ha új válogatást írok ki a "The House"-ból én mindig szemezgetek, számomra az az album nagyon betalált. erősen meghúzható határvonalat én nem találok, mondjuk ez azért is lehet, mert én ha szabad ezt mondani K.M. rajongó vagyok :-)

A The Collection (2008) viszont valóban a klasszikus az én érzésem szerint.

 

 

 

 

Előzmény: Patreides (2112)
Patreides Creative Commons License 2013.07.30 0 0 2113

Nem arról van szó, hogy elfogultan pozitív kritikát várnék mindenkiről, akit én kedvelek, de azt igenis elvárnám, hogy tisztességesen írják meg azt a kritikát, fordítsák rá a megfelelő időt, és tegyék bele a kellő energiát, munkát. Mert valakinek a munkáját illik annyira tisztelni, hogy korrekt, alapos kritikát írnak róla a potenciális hallgatóknak, a vásárló közönségnek.

Amikor Nerina Pallot-ot javasoltam nekik (2011-ben), hogy írhatnának kritikát az új albumáról, akkor Bárány D. tisztességesen foglalkozott az albummal, és úgy írt róla kritikát. Ami nem volt elsöprően pozitív, de nem is volt rossz.

Viszont például Katie Melua ötödik albumáról (Secret Symphony) egyetlen szót sem írtak, miközben az előzőekkel azért foglalkoztak korábban. (Az is igaz, hogy az SS album egy visszalépés Katie pályáján, a The House-hoz képest mindenképpen. Nincs benne újdonság, túl sok érdekesség. Szép, és ennyi van benne. Ami mondjuk nem kevés, de azért mégis...)

Előzmény: proffdesign (2111)
Patreides Creative Commons License 2013.07.30 0 0 2112

"hiszen bizonyos, hogy jókat fognak írni"

 

Miért gondolod ezt? :)

Ezek nem fizetett kritikusok, már úgy értem, nem a Dramatico fizeti őket.

Olvastam én már ilyen kritikát is, meg olyan kritikát is Melua albumról.

Polly Scattergood albuma is szeptemberben jön ki, egy héttel Katie albuma után, na az ő első albumáról (2009) is olvastam nagyon pozitív, de kevésbé pozitív kritikákat is.

Amit a Quarton csináltak Katie 2010-es albumával (The Home), az minden volt, csak nem méltányos.

Akkor írtam azt nekik, hogy legalább vegye a fáradtságot az a nyomorult kritikus, hogy ha már elvállalja, hogy ír egy albumról, akkor legalább halgassa meg kétszer, de ha az nem megy, mert túl lusta, legalább egyszer teljes egészében. És ne csak bele-bele hallgasson a számokba egyszer, hogy aztán írjon az egészről három lekicsinylő mondatot.

Legalább azt tisztelje benne, hogy emberek időt, energiát, tehetséget, munkát, pénzt öltek bele, hónapokig dolgoztak rajta, beletették a szívüket-lelküket, és akkor egy senki itt Budapesten úgy írja le, hogy még csak meg sem hallgatja tisztességesen, ez világosan látszik a mondataiból.

(Plána, hogy egy olyan albumról volt szó, aminek William Orbit volt a producere, akinek a neve azért eléggé fogalom.)

 

Előzmény: proffdesign (2111)
proffdesign Creative Commons License 2013.07.30 0 0 2111

Egyet érzek veled, olvasva ezt a kritikát, rögtön és azonnal én is meghallgatnám, valyon nekem mi lesz az érzésem, az adott számról, erőteljesen mézesmadzag szaga van a dolognak, de a jó értelemben, hiszen bizonyos, hogy jókat fognak írni, amiről meg nem annyira, arra méginkább kíváncsi lesz az ember.

A Szept. 16 gondolom az angliai megjelenés, kíváncsi leszek itthon mikor fog megjelenni, talán érdemes lenne megrendelni kintről? :-)

 

Előzmény: Patreides (2110)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!