A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Na, ez végre nem olyan, mint az előző kettő, amiken egyértelműen látszott, hogy szerencsétlen mérnökök csordái tévelyegtek a csarnokokban fejenként két kiló műanyaggal a kezükben, hogy valahol helyet keressenek neki.:)
Akkor megnyugodtam, mert Te hallottad az Akrámat, és elfogadhatónak tartottad a hangját, sőt talán még tetszett is?!
Én minden esetre elégedett vagyok vele, főleg azért, mert a motor csere iránti vágyamat jelentősen csökkentette.
A hangos kipukról pedig nekem is rossz a véleményem, itt a Dunakanyarban, a 11-es főút mellett van benne részem rendesen. Nem is értem, hogy egy ordító kipu hogyan nem rontja el a motorozás élményét, vagy ezeknek ez a "megélt élmény"?
" Harmadrészt a DOHC gyári hangja is nagyon a határán van annak, amit egy 16 évesnél idősebb ember, aki saját kútfőből képes volt kijárni a nyolc általánost, elfogadhatónak tart egy lakott környezetben. És jól is szól. Ha valaki már annyira süket, hogy az kevés neki, az ne másokat zargasson, akik esetleg egyáltalán nem boxermorgást, hanem kurva nagy zajt hallanak (és ez az emberiségnek sokkal nagyobb része, mint aki szereti a hangos motorokat), hanem lássa be, hogy ezt a bulit már bukta. "
Teljesen egyetértek ! Mindenki a saját faszával verje a csalánt !
Itthon állt 4 napja, ma meg nem indult be. Spriccel szépen az ijektor, duruzsol a szivattyú, csak szikra, az nincs. A trafó csatiján ott mosolyog a kapcsolt 12v :) Úgyhogy szerintem ez trafóhalál
Ennek két oka van, az egyik, hogy egy motorra nem lehet büntetlenül minden szemetet felaggatni, és ez akkor is igaz, ha egy jó minőségű, de nem a motorhoz készült kipufogóról van szó. Ami egy 2007-esen jó, az már egy 2008-ason sem feltétlenül lesz jó, a teljesen más összenyitási időkkel működő DOHC-n meg főleg nem.
Másrészt a DOHC-ban ott a csappantyú, ami egyébként alapvetően fojtásként szolgál, alacsony fordulatokon nagyobb nyomatékot tud hozni. Másrészt valamennyi zajt is csillapít, de ez a hatása annyira nem jelentős.
Harmadrészt a DOHC gyári hangja is nagyon a határán van annak, amit egy 16 évesnél idősebb ember, aki saját kútfőből képes volt kijárni a nyolc általánost, elfogadhatónak tart egy lakott környezetben. És jól is szól. Ha valaki már annyira süket, hogy az kevés neki, az ne másokat zargasson, akik esetleg egyáltalán nem boxermorgást, hanem kurva nagy zajt hallanak (és ez az emberiségnek sokkal nagyobb része, mint aki szereti a hangos motorokat), hanem lássa be, hogy ezt a bulit már bukta.
Köszönöm a segítő válaszokat mindenkinek, szeretek előre rágörcsölni mindenre, pedig így utólag azt kellett tennem, mint eddig is amerre jártam: mentem ott ahol volt hely egy motornak.:)
Most ezt a csappantyú dolgot műszakilag nem tudom alátámasztani, mert nem értek hozzá, de nekem is volt 2008-as Gs, ami gyárival vérszegény, sportkipuval elfogadhatóan szólt, de a Dohc már gyári dobbal is majdnem túl hangos, mondjuk markáns. Nem tudom mi van a tiéddel, de szerintem a csappantyú kell bele, és azzal erősebb hangja van, mint a korábbi szériának. Azt már hallottam, hogy a csappantyú nem működik (megszorul), ezzel összefügghet a vérszegény hang, de ezt majd a "szakértők" megerősítik.
Ezt kifejtenéd ?: "Dohc-nél azért az a csappantyú csinálja a jó hangot" 2013-as DOHC-m van és ugyanaz a dob ami a korábbi 2007-es OHC-n nagyon szépen szólt, ezen eléggé halványan muzsikál. Eléggé cérna lett a hang. Én kivettel a katalizátor utáni csappantyút belőle, de lehet jobb lenne visszarakni ?
Egy gondolat bánt engemet - bár tudom, a távgyógyítás nem egy hálás műfaj.
Visszatért az a probléma az 1150-en, hogy gázadáskor torpan. Régebben is volt ilyen jelenség, de sikerült megszüntetnem. Aztán ősszel visszakúszott, és már nem boldogulok.
A jelenség kezdetben az volt, hogy országúton előzéskor csuklott egyet gázadáskor. ez már nincs, 3.000-es fordulat fölött semmi baja - 180-al is simán megy, tehát nem gondolnék benzin- vagy gyújtásproblémára.
Most azt csinálja, 2.000-2.500 körül torpan meg gázadásra, illetve furcsa (purrogó) hang jön a kipufogóból, de nem húz rendesen, 3.000-et elérve rendbe jön.
Olyat is tud, hogy gázt adva elkezd gyorsítani és 2.500-nál döccen egyet. Nem full gázról van szó, csak gázt adok gyorsításhoz
Lehet mondani, ne erőltessem 3.000 alatt, de egyrészt 1-esben elindulva is zavaróan megtorpan, másrészt szépen el lehet vele gurulni a városban 2.000-rel is, és zavaró, hogy nem lehet gázt adni, csak óvatosan.
Hidegen is csinálja, melegen talán kevésbé.
Gyújtás:
- alapjárat rendben, tavasszal hidegen nehezen akart beindulni, most semmi gond (meleg miatt?). 900-as fordulattal is stabilan elketyeg
- 3.000 felett semmi gond, kipörög rendesen, erő van benne
- duplagyújtásos, főgyertyák nélkül is megy alapjáraton, menetben nem próbáltam
- a gyertyák képét mellékelem
- trafók: egyik eredeti, a másikat Berura cserélte a nepper, mikor vettem. Utólag nem értem, miért csattogott akkor alapjáraton, hiszen a segédgyertyákkal is elmegy....
- tavaly vettem párosított 1.200-es injektorokat. Most visszaraktam a régieket - alapvetően ugyanaz, de inkább "purrog" gázadásra, kevésbé szeret menni kisebb fordulaton
Fojtószeleppoti
- kimérve jó, cseredarabbal ugyanaz a viselkedés
Falslevegő
- nincs kizárva - kiderült, elveszett az egyik gumidugó a szinkroncsonkról, pótolva javult a torpanás, országúti tempónál már nem csinálja.
- féktisztítóval fújkálva nincs reakció, emelt fordulaton sem. Illetve bal oldalon mintha lett volna, próbaképpen bekentem a szívócsonk hengerfejre felfekvő felületét szilikonnal, semmi változás. Korábban egyengettem a csonkokat, mert a két fül lejjebb hajlott
- úgy gondolnám, a falslevegő főleg alapjáraton zavarna be, vagy kis gázadásnál emelt fordulaton
szinkron:
- stabil és jó
Lambdaszonda
- nem gyári, hanem modernebb planár. Szabályoz
Hall jeladó
- még eredeti
Hibakód:
- nincs
Kipufogó:
- kicsit kifújt a bilincseknél, de a javítási útmutató szerint a bilincsek alatt megkentem (Optimoly helyett) grafitpasztával és meghúztam 50Nm-rel, jó lett.
Régen azt figyeltem meg lambdamonitorral, hogy "purrogásnál" elszegényedik. Esetleg gyújtáskimaradás? De miért csak ebben a szűk tartományban?
Hosszú lett, de csak így tudom körbeírni. Ha valaki tapasztalt már ilyet, tud útmutatást adni, megköszönöm.
Én is azt figyeltem meg, amit írsz, az 1150-nél a katalizátor nagyot fojt, sportkipunak sincs hangja. Nekem Remus RV1 van fent, átlátok rajta teljesen, még sincs különösebb hangja.
Arra "jó", ha valami anomália van, hülye hangok jönnek belőle - pl. ha rossz a szinkron, induláskor kihallani. De ha jó, akkor sem szép a hangja induláskor...utána meg nem is hallom - néha egy-egy pukkanás gázelvételkor. Gyári kipuval nem tudom, olyanom nem volt. :)
Egyelőre nem szeretnék még egy motort venni (nincs helyem stb), és fő motornak félnék megvenni, mert a mostani üléspozíciót, szélvédelmet, kényelmet keresném, amit a régi nem tud megadni.
Szóval marad a fényezés, matricázás. Egyébként az R 1100 Gs piros fehér csíkozása is tetszik, valami olyasmivel is elégedett lennék.
Mondjuk véleményt nem nyilvánítottál, hogy tetszik e?
Az 1150-nél nekem is volt sportkipu, és ugyanarra jutottam mint Te. Ott a katalizátor nagyot fojt, és nélküle meg nagyot szól. Én az 1150-nél, a markáns blokk, hajtómű hangját szerettem, ami az 1200-nél már nem olyan. A Dohc-nél azért az a csappantyú csinálja a jó hangot, mert a régebbieken (2008-as volt) is alig lehetett hallani a sportkiput.
Na,így már minden világos. :) A DOHC-nak a gyárival is van egy csudás varacskos hangja, ezzel tudom milyen lehet.
Nekem a sárgán egy sebring van, killer nélkül, a gyári katalizátorral. Az a bajom vele, 50-ig tök kellemes a hangja, illetve akkor is, amikor a barátaim mennek vele és kívülről hallagatom :DD 50 felett meg elnyomja a szél/szívóhang/tököm tudja mi.
Már agyaltam, hogy veszek egy Y-t. Erre Kupecnál felbukkant egy 1150, pont olyan végdobbal, Y-nal. És berakott killerrel is zavaróan hangos :DDDDD Szóval megvárom, míg az enyém rendesen kiég, és nem tömöm újra :D
Köszönöm, hogy így követed a "szenvedéseimet", de ha ennyire érdekes, akkor kifejtem kicsit!
Akkor a sztori: Szóval eddig Kupec Úr jóvoltából, egy R 1200 R-t használtam, amivel olyan csendes volt a gépezet, hogy már megint kezdtem zajokat hallani. Visszatettem a gyárit, igaz elforgatva, és összevetettem az R kipuval. Alapjáraton a gyári egészen máshogy levegőzik, az R itt mintha fojtva lenne, gondoltam kicsit használom a gyárival, aztán meglátjuk. Meglepődve tapasztaltam, hogy mintha jobban menne a gyárival, és ráadásul pár decivel visszaesett a fogyasztás is. Már már egy gyári kipu vételen kezdtem gondolkodni, amit átheggesztetek, de macerás volt a vétel plusz hegesztés. Már korábban alkudoztam két különböző Rt sportkipura, de mindkettő messze volt, és csak próbával mentem volna bele a vételbe. Aztán jött a váratlan megoldás, Zemplénbe szervezett egy évfolyamtárs találkozót, amire motorral mentem, és onnan már csak egy ugrás volt Kisvárda, ahol ezt az Akrát hirdették. Köszönöm ismét Kupec segítségét, aki egy gyárit is felhajtott, valamint bátorított, a különleges Akra vételére (dupla kiömlős). A próba sikeres volt, a szűkítővel a gyárinál csendesebb, nélküle, pedig brutál jó, markáns hangja van. Már azzal jöttem haza, és pont annyival hangosabb az R kipunál, hogy elnyomja a "zavaró" zajokat, de még diszkréten szóljon. Tud valamit ez az Akapovic mester. Ha kiveszem a szűkítőt, akkor már nekem kicsit sok, de néha megfuttatom így is, mert az már igazi zene, ami ilyenkor belőle jön.
Ja és köszönöm a dági márkatárs segítségét, aki elhozta a Gs Akra kipuját próbára, ami elég meggyőző volt, és picit már beültette a bogarat a fülembe.
Ha élőben kíváncsi vagy rá, összefuthatunk valahol, jó motorozást!