Sziasztok ismét. Még mindíg küzdök az 3.2 fsi a6-osommal. Vezérlés már jó,de amiért ki lett cserélve az a következő: egyrészt a feszítők nem úgy dolgoztak már ahogy kellett volna,az alsó meg is adta magát,de nem ugrott át. Másrészt a lógó lánc miatt az elektronika a vezérműtengely jeladókat hibásnak étrzékelte. Gondoltam én a vezérléscsere megoldja ezt a problémát,de nem így lett. Annyi a különbség,hogy a vcds most nem "valószínűtlen jel" hibával,hanem "elektromos hiba" címszóval ítéli rossznak. Szenzorokat már cserélgettem, probléma nem szűnt meg. Én még a kábelezésre gyanakszom. A vcds engedi törölni a hibakódokat,de random visszajönnek. Hol az egyik,hol mind. Van valami ötletetek,hogy esetleg milyen irányba nyomozzak még?
Abba kellene inkabb belegondolni, hogy ezeken BARMIhez hozza kell nyulni, ott 100-300 ezer ft a varhato koltseg.
Persze, egy ilyen koru, km tartalmu autot meg lehet venni, ha nem baj, hogy neha meg all, javitani kell majd (egy 120 ezresnel ennek kicsi az eselye), de ezek a javitasok kemenyen zsebbenyulosak tudnak lenni egy C4-hez kepest.
Jól nézesd meg, és jól gondold át mielött megveszed.
A rendszeres karbantartás jól hangzik, de egy rakás alkatrész karbantartása a cseréjében merül ki. Egy generátort, klimakompresszort, futómüvet, nem lehet karbantartani. Viszont ilyen futás mellett igen komoly igénybevételt kaptak, akkor is ha hosszútávos autó volt.
Én a magam részéröl nem vennék ilyen futással autót.
(Akkor sem, ha sokan azt hiszik minden autóban ennyi van, csak vissza van tekerve 120.000-re.)
Ma szeretném megnézni tüzetesebben az autót, egy kicsit ódzkodom a km-től, viszont az megnyugtató, hogy a Carvertikal szerint 0 km-es kora óta rendszeresen van szervízelve, ahogy kell, minden cserélve az adott futáshoz képest. Egyben van az autó, még szép is, eltekintve a balos ajtó horpadástól...Azt tudom, hogy vehetek én ugyanilyen évjáratban kevesebb km-rel rendelkezőt látszatra, de valójában a futott km lehet, hogy ugyanannyi lenne benne...
Az a feltűnő a használtakban, hogy egy bizonyos évjáraton belül majdnem minden autó fix km-rel rendelkezik...gyanús egy kicsit.
Adott egy 2010-es A6, ami most került be az országba, fekete színben.Elmentem, megnéztem, két szépséghibája van, az egyik, hogy a balos ajtót meghúzták egy kicsit és a bal első ülésnek a bőr része pár helyen mintha "megrágta" volna valami, persze nem rágás, csak ahhoz hasonló, valamint a kesztyűtartót mintha rosszul csukták volna be, mert ferdén áll és gombnyomásra nem nyílik. Hallani a zár hangját, de semmi.Alvázszám szerint lekértük, hivatalos szervízbe horták, a motorolaj 15e-ként volt cserélve, a váltó olaja pedig 60e km-ként.Hidegindításra 1-2 mp-ig volt a szelepek hangja (nem vez.lánc), míg fel nem töltődött olajjal a rendszer, utána minden ok.Ami úgy gondolom, hogy probléma lehet, az a megtett km, ami 560000 jelen pillanatban. Az autót csakis hosszú távon használták, városban nem is lehet ennyi km-ert megtenni ezen idő alatt és mellette szól a rendszeres karbantartás, aminek nyoma is van.Kipróbálás után azt mondom, hogy a váltója is rendben van, nem ránt, vált rendesen lefelé-fölfelé, a sport fokozatban is ok és a manuális része is jól váltott.Józan paraszti ész azt mondja, hogy a hosszú távon megtett 500e km felér egy városban megtett 300e-rel.Mi a véleményetek erről?
Az OEM szám alapján visszakerestem és az egyik lánc 106 szem a másik 104. Mostmár hivatalosan is biztos,hogy a rövidebb az olajszivattyúé. Mindenesetre köszönöm a segítséget az az link amit küldtél segített. A link a szóban forgó láncról.
Igen,biztos,hogy jól számoltam. De szemmel láthatóan is hosszabb az egyik lánc kb1 cm-rel (3 láncszemmel). Közben próbálgatás útján a hosszabb kell belülre a rövidebb az olajpumpához. A vezérlést többször áttekertem, leellenőriztem és minden passzol. A vezérműtengelyek kihajtásának a láncait nem lehet összekeverni,azoknál szemmel látható,melyik hova kell. Utasoldali hengersor rövidebb,vezető oldali hosszabb. Délután megpróbálok képet feltölteni a két láncról.
Egészen biztos jól számoltál? Az alkatrész katalógus szerint van egy lánc 70 taggal (jobboldal felül), egy lánc 74 taggal (baloldal felül), egy lánc 106 taggal (felül középen), és egy nagyedik lánc alul középen. Az oldalak menetirány szerint értendöek, (baloldal vezetö oldal, jobboldal utas oldal.)
sziasztok. Épp vezérlést cserélek egy 3.2fsi AUK motorkódú motoron és adódott egy "kis" problémám. Szétválogatva letettem a láncokat,de véletlen leestek és most nem tudom melyik lánc hova való. A vezérműtengelyeknél tiszta,azt nem lehet összekeverni,de a másik kettőnél csak 1 láncszem különbség van. Tudjátok,hogy hova kell a rövidebb? Én elsőre arra tippelek,hogy ami az olajszivattyút és a balansz tengelyt hajtja. Légyszi csak az írjon aki 100%-ra tudja a választ. Köszönöm.
Éppen elkezdtem észrevenni egy csattogó / pattogó hangot, amely lassú sebességű fordulatokkal érkezett az elülső végről. Úgy hangzik, mint egy kormánykar vagy valami a kormányrúddal? Bárki másnál van / volt ez a probléma, és mi a javítás.
Szia! Azon túl vagyok már szerencsére. Hát igen nem tudom miért nem lehetett azt a burkolatot csak fél centivel nagyobbra hagyni.
Viszont az eredeti problémámat nem oldotta meg. Az üzemanyagnyomás váratlan ingadozása az 1-es henger porlasztója illetve a 6-os még talán pont a nem szar kategória miatti állapota okozza. Viszont a másik négy próbapadon is megfelelt. Így most kettő porlasztóra várok éppen.
Viszont tény hogy a bordászíjra már nagyon ráfért a csere.
Köszi szépen,ez a része mostmár tiszta nálam. Légrugós autó esetében külön jeladója van a xenon rendszernek vagy esetleg a légrugó szintérzékelőjét használja?
Van szintérzékelő az első és hátsó futóműben, ezek jelei alapján tudja a lámpában lévő motor állítani a magasságot. A mosó kell hozzá, cserélj lökhárítót, bármelyik vizsgabiztos kiszúrja hogy nincs!
Bocsi,hogy csak most köszönöm meg a válaszod,de egy kicsit el voltam havazva. A mosó még nem is lenne gáz,ha jól emlékszem azt ki lehet iktatni vcds-sel,hogy ne keresse a rendszer,de nem vagyok benne biztos. A lényeg akkor csak annyi lenne,hogy a lámpatesten kívűl nincs is semmi szint jeladó? Csak a lámpában? A lámpa,honnan tudja,hogy éppen merre kell korrigálnia? Bocsi,hogy értetlenkedek és esetleg hülyeségeket kérdezek, de szeretném megérteni a múködését.
Mestere csak kéne egy kis segítség. Ezt a nagynyomású szivattyút meghajtó fogasszíjat nem tudom kifűzni a helyéről. Feszítő kint van csak ami a meghajtó fogazott tárcsa körül van burkolat, egyszerűen nem engedi ki a szíjat. Félig sikerül de most már se ki, se be. Pedig a szerelésiben is csak egyszerűen ki kell venni semmi extrát nem említ. Járt már valaki így?
Hm....szerintem nem éppen egyszerű folyamat főleg nem egy emberes.
Én már másodszor cseréltettem, ( 200 ezrenként ajánlott) ugye ha már le van bontva az eleje akkor lehet mindent cserélni nem csak az üzemanyagszivattyú bordás szíját.