Keresés

Részletes keresés

elsandro Creative Commons License 2014.06.17 0 0 3732

Alkalmi ruci próba:

 

Előzmény: elsandro (3731)
elsandro Creative Commons License 2014.06.17 0 0 3731

Sportruci próba:

 

 

 

Előzmény: elsandro (3730)
elsandro Creative Commons License 2014.06.17 0 0 3730

-Minden speckó alkatrész mehet rá, ami a fiókban van

 

 

 

Előzmény: elsandro (3729)
elsandro Creative Commons License 2014.06.17 0 0 3729

-Mérd meg, számold át, vágd meg bátran, hegeszd össze pontosan

 

Előzmény: elsandro (3728)
elsandro Creative Commons License 2014.06.17 0 0 3728

Tisztelt Olvtársak !

 

A "Tesco gazdaságos" motorépítés receptje a következő:

Szerintem :)

 

-végy egy vázat

 

 

 

 

 

 

Joejoe1974 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 3727

tegnapelőtt faragtam egy egyszerű tartót a digit gépemhez,és ma mentem vele egy kört.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=dKr7oym9Jhc

 

 

Joejoe1974 Creative Commons License 2014.06.14 0 0 3726
Én anno a Jawa Mustangra építettem hall gyújtást. Bronzból készült egy henger a megszakító bütyök helyére, abba került egy erős mágnes (pc merevlemez fejmozgató),kis panelra tranzisztoros vezérlő. Az vezérelte a Babetta tirisztort amit egy trafónos át töltött a gyári tekercs. Működött csak visszajutott a nagyfesz és haza vágta a hall elemet.
Előzmény: Törölt nick (3724)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.06.14 0 0 3725
Pár éve vettem a helyi Aldi-ban, 4-5ezer körül volt. Nem nagy méretű, de pl karbit,benzincsapot tökéletes takarítani. Igazából a finom rezgés miatt több tonnás! nyomás alakul ki az alkatrészen,ezért mindent leszed.Gumit, papírt stb szét is szedi :D
Előzmény: MECSI (3722)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.14 0 0 3724

A röpsúlyos előgyújtás-szabályzó mellé nem fér el a gyújtás jelfogója,ami tulajdonképpen egy nagyméretű tekercs,ott látod a fémlapon:

 

Ez az a gyújtás,de az Izsre nem sikerült így felszerelni, kijjebb kellett vinni a jelfogót.

Így meg akkora lett a forgótárcsa (amiben a mágnes van) hogy ha azt ráteszem a röpsúlyos rendszerre,nem fog kiemelni a pörgettyűhatás miatt.Az Enfielden csak egy kis műanyaggyűrű van (a fekete doboz alatt)

benne egy kis mágnessel,ami annyira könnyű hogy nincs érdemi hatással a röpsúlyok működésére.

Kérdeztem az elektronikai kütyübuherátor haveromat,hogy mit lehetne tenni.

Az mondja,hogy ismeri ezt a gyújtásrendszert,és próbáljam ki,hogy 300 óhmot teszek a kimenetére,és úgy földelem,szikrázni fog.Kicsit fostam hogy leégetek valamit,de kipróbáltam,és tényleg szikrázik.

Akkor mondta,csinál nekem egy HALL jeladós rendszert. Azt mondja,hogy van egy olyan HALL ami ha mágneses térbe kerül elkezd vezetni (mint egy kapcsoló) és ha kikerül onnan akkor nem vezet.És ha odaér elé a mágnes,bekapcsol és a 300 óhmon keresztül kisüti a gyújtást.És ez már olyan kicsi alkatrész,hogy ha egy műanyaggyűrűt teszek a  röpsúlyra (vagy megkeresem az eredetit :)) akkor már olyan közel tudom szerelni a jelfogót hogy működni fog.A robogókon és hasonló járműveken ugyanilyen rendszerű gyújtás van,de ott nem lehet HALL jeladót felszerelni,mert annak +12V tápfesz kell,( ami egy robogón nem mindig van) és ezért használnak egy tekercset,előtte forgó mágnessel.

 

Előzmény: MECSI (3723)
MECSI Creative Commons License 2014.06.14 0 0 3723

az előgyújtás állítás miatt vagy a hall jeladó miatt lesz a tuning?

Előzmény: Törölt nick (3718)
MECSI Creative Commons License 2014.06.14 0 0 3722

az ultrahangos az saját? én is vágynék egy ilyenre...

Előzmény: Joejoe1974 (3719)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.13 0 0 3721

Hogy mennyire üzembiztos azt majd meglátjuk ha kimegyek vele az országútra.

Egyelőre még csak a kertek alatt lett kipróbálva.

Ha meg minden jó lesz,akkor kezdődik a motortuning,egy Trabant röpsúlyos előgyújtás-szabályozó + egy HALL jeladó felszerelésével.

Előzmény: Joejoe1974 (3720)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.06.13 0 0 3720

Nagyon jó ez így,kellemes a szine!

Akkor most már üzembiztos gondolom,főleg ezzel a gyújtással :)

Előzmény: Törölt nick (3718)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.06.13 0 0 3719

Én is szedtem szét olyan karbit amiben fehér por volt,az valami oxid anyag lehetett.

Én nem kinlódtam vele sokat,nagyját kikapartam,aztán ment az egész az ultrahangos mosóba némi forró víz és kis közönséges mosogatószer társaságában :-D

A 34-es Dellorto karbi benzibefolyó csőcsonkjában ilyen cucc volt.

 

 

Előzmény: MECSI (3717)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.11 0 0 3718

 

Pöf-pöf:

 

 

MECSI Creative Commons License 2014.06.10 0 0 3717

a kis jawában a Pincsiben mikor hazahoztam nekem is valamilyen fehér trutyi volt. úgy nézett ki mint valami darakása, lehet hogy tároltak rajta x ideig pár mázsa gabonát de nem tudom az hogy jutott be az úszóházba, lehet hogy valami pók vagy tudomisén belehordta vagy lehet valamilyen oxid, passz, de kb. az elhozatal előtt 2 évvel biztosan ment. tehát kb. 2 év kellett a trutymóhoz.

mondjuk az még azért meglepne ha az úszóházban egeret találnék:-)))

Előzmény: Joejoe1974 (3716)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 3716

"kiváncsi lennék mit lépne rá a motor de inkább nem próbálom ki."

Be se indulna vele szerintem. Az általam említett Babiban levő "döglött" benzinnek olyan hígító szaga volt (gondolom a tiedben levőnek is).Amikor kicseréltem a karbit egy tisztára,és tettem a rajta levő csőbe friss benzint,első tekerésre beindult 14év állás után.A csőbe utána tettem a tankban talált "benzin"-ből,ami miután leért a karbiba,meg is állt a motor mintha elvágták volna.Először nem tudtam mi a gond,de miután a karbiból kiöntöttem a döglött benzint,és frisset kapott,újra járt mint a Doxa óra :-D

Itt van két kép az akkori tecnikával (Nokia 3650) mobillal fotózva.Kellemes karamella kinézetű trutyi az úszóházban ami mindent eltömített véglegesen.

 

 

De ha már a régi dolgoknál tartunk,megmutatom hogy mit találtam a Jawa Mustang blokkban hazahozatal után :-D Nem igazán friss olaj volt az biztos.

 

 

 

Előzmény: MECSI (3715)
MECSI Creative Commons License 2014.06.10 0 0 3715

passz pár év lehetett, pincében fészerben udvaron, a benzinnek viszont határozottan nem benzin szaga volt. kiváncsi lennék mit lépne rá a motor de inkább nem próbálom ki. talán mosogatni még jó lesz...

Előzmény: Joejoe1974 (3714)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.06.08 0 0 3714

Az már valami ha beindult :)

Mennyi ideig állt?Egyszer került hozzám egy kiskormányos Babetta,ami 1992-től állt 2006-ig. Na annak a karbija egy az egyben össze volt ragadva attól a gyantától ami a benzinbe kevert olajból kiválik egy idő után.

Előzmény: MECSI (3713)
MECSI Creative Commons License 2014.06.07 0 0 3713

na ma egy hét áztatás után összeraktam a karburátort. végül nitrohigítóval kellett lemosnom mindent. az a ratyi ami beleragadt az nagyon durva volt. a benzincsap úgy beragadt, hogy ripityra kellett szedni meg áztatni meg dróttal piszkálni. nagy nehezen a zárható tanksapka zárját is sikerült megindítani. belenéztem a tankba mintha valami fekete szart fújtak volna bele. lehet ez valami rozsdalekötö?

végül a tank szerepét egy flakon vette át. A súbertű a közepénél kábé a 3/4éig el volt vékonyodva, ezt forrasztópákával meg ónnal orvosoltam aztán finom reszelővel becsiszolgattam, tűrhető lett. belőttem a levegőcsavart 1+3/4 re. szivató és rugdostam, de semmi. gyertya ki száraz. rugdosás szivatón...nagy nehezen elkezdett prüszkölni, de mindig csak 1et vagy egy párat. pár perc után gyertya megint ki, tocsogott a benzinben, letöröltem, felcseréltem a pipákat és pöccre indult. valaki előttem vagy szórakozott vagy figyelmetlen volt. aztán tértem vele pár kisebbet amíg az a fél deci benzin bírta. hát a dugattyúcsapszeg az szól benne mint a rosseb a láncáról le vannak pattogva a görgők sok helyen a kuplung is elég fura, nagygázon fullad az első fék is kicsit be van állva de ennyi volt a cél jelenleg, hogy beinduljon oszt majd lesz valami. :-)

Előzmény: Joejoe1974 (3710)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.06.03 0 0 3712

Gratula! :)

Előzmény: MECSI (3711)
MECSI Creative Commons License 2014.06.02 0 0 3711

a második egy sportmotoros srác lett 6 tizeddel ment jobbat a versenyen, ez azért bosszantó mert én meg 4 másodpercel jobbat edzésen. elbaxtam evvan. igaz, hogy a motor nehéz de inkább van még mit gyakorolni, csak kevés az idő. a supermotós olyan harmonikusan elegánsan ment, hogy öröm volt nézni, én meg nagy gyorsításokkal meg nagy fékezésekkel a közelébe csak próbáltam érni. tény hogy a VFR tengelytévja is legalább 10centivel nagyobb a 400VFRénél is. ami szintén a tömeg  mellett nem előny. viszont meglett életem első motorsport serlege :-)))

Előzmény: Törölt nick (3709)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 3710

Gyarapodik a flotta :-D

 

Előzmény: MECSI (3707)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.02 0 0 3709

Azért vert meg,mert egy nagy és nehéz géppel indultál egy kicsi és könnyű ellen.

Egyszer én is megjártam,mikor felmentem az 1100-as 300 kilós Guzzidöggel Stelvióba (84 hajtűkanyar)

és az olasz kölykök állvahagytak a 125-ös pöcsköszörűikkel.

Motorozni tudni kell:

 

 

Előzmény: MECSI (3708)
MECSI Creative Commons License 2014.06.02 0 0 3708

hadd kérdezzek egy sportmotor témásat, az elejét pár centiven leereszetni a hátulját kicsit megemelni ezen kívül mit tudnék még elkövetni a VFR-el, hogy fordulékonyabb legyen? Gymkhana a téma. Múltkor indultam egy amatőr versenyen, elbaxtam a versenyt, az edzésen sokkal jobbakat mentem, így 3. lettem. Kipróbáltam a győztes 400as Husqvarnaját, hát ahhoz képest a 750VFR egy halászcsónak. Még rakok rá crosszkormányt mert a csutkával elég nehéz a gázt adagolni kitekert kormánnyal. és itt megállt a tudományom. Akad még valami amit elkövethetnék?

a motrcsere nem aktuális, szeretném a VFR-t megtanulni rendesen mozgatni. a könnyebb motorokkal utána már menni fog :-)

Előzmény: rozsi01 (3698)
MECSI Creative Commons License 2014.06.01 0 0 3707

várjuk!

 

én meg alkalmi vétel kapcsán beszereztem egy JAWA350-639est. ifjú koromban ugyan ilyenem volt :-) most már 3 motor van szétszedve otthon... mert ugye ha már megvettem akkor ki kell próbálni (mondjatok igent) :-)

Előzmény: elsandro (3705)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 3706

Lett egy ilyen is a masinára :)

 

 

Előzmény: Joejoe1974 (3702)
elsandro Creative Commons License 2014.05.30 0 0 3705

Tisztelt Nagyérdemű!A hónap eleje óta egy határidős mozdulatban vagyok:P 21 Racer Tesco gazdaságos tip. A jól bevált receptemet követve nem is állok olyan rosszul.A határnap  júni 7. Promó hamarosan!

plzltn Creative Commons License 2014.05.30 0 0 3704

Ez az egyik ismert, még létező, talán ma is még működő metodika az épített, vagy agyon-átalakított motorok "forgalomba varázsolására". Bizonyos korlátok közt működik, de (amikor szándékosan választott ez az út) rejt magába büntetőjogi kockázatot.

 

Várom olyan jelentkezését, aki a kialkudott honoráriumért ügyintéz nekem...

Előzmény: Törölt nick (3703)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.29 0 0 3703

Történés van.

Múlthéten beküldtem az IZS papírjait az ocsmányirodába,ahol is sikerült mindjárt komoly fejfájást okozni nekik.

 

1. Van egy szürke forgalmi,amiből az idők folyamán eltűntek a betűk (asszem kimosták).

De az okmányiroda nem tagadhatja meg a sérült okmányok cseréjét,de új forgalmit csak érvényes műszaki vizsgával állíthatnak ki.

 

2. Kérnek egy eredetiségvizsgálatot és egy műszaki vizsgát.

A vizsgaállomás nem csinálja meg mert sérült okmányokkal nem azonosítható a jármű.

 

Na erre kisütötték,hogy menjünk vissza jövőhéten,hátha addigra kiokosjkodnak valamit,hogy ilyenkor mi is van.

 

:)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!