Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Hát fiúk...!-Tudom, háttal nem kezdünk mondatot,nyelvtani szabály amiért a 60-as években még kemény hátbavágás járt a tanító (tanár)úrtól.-Bocs a kitérőért!Köszönöm a segítő szándékot,a helyzet az,hogy mások is nézik a hirdetéseimet.-Szóval elment a GSA ahogy illik délcegen,emelt fővel (orral),kisebb autóért cserébe.-Mondjam azt,hogy megkönnyeztem?-Saját lábán.Hátrahagyva szép és kevésbé szép emlékeket és egy csomó megmaradt alkatrészt.Uraim!Megöregedtem,elfáradtam ez van.Meg jónéhány feleslegessé vált porcika a Citroenből. (hez)Néhány éve kaptam egy "Autodata" szerelési könyvet,angol,de tökéletes leírással ábrákkal.Köszönöm mégegyszer a segítő szándékot és a bíztató szavakat.Üdv mindenkinek!Jókalaci
Szia Ballisztikus!A hónap végéig még biztosan téli pihenőn van az autó (az utóbbi években minden télen)betakargatva,akku a kazánházban (2 havonta kisütve-töltve).-A műszaki nem egy nagy beruházás,munkában sem,várom a jobb időt és egy nap alatt megcsinálom.Az alkatrészeket már kinéztem,nem lehetetlen beszerezni.Üdv.:Jókalaci
Üdv!Fiúk.Naponta olvasgatunk,legalább is részemről.Keresgélünk.Ami igaz az igaz kissé mintha leült volna a dolog.-Tudom, mindenki a tavaszt várja.-Részemről a gsa kombim is új gazdit keres.Olyat aki megbecsüli,odafigyel rá -értő gazdit!Jó ideje csak álldogál a garázsban (családom szerint csak a helyet foglalja)akksi pihen a kazánházban.A garázsba lassan nem lehet belépni,mert ami kacat van azt mind oda kerül -úgysem használod az autót,elfér ez is mellette- címszóval.Szóval néhány éve (lehet az már 10 is) még két Pannónia,egy pedálos és egy berugós Komar is befért a Citroennel együtt.? Azért autózom néha,lányoméknál két nagy Peugeot is foglalja a helyet,ha éppen kell azokat is vihetem.Kombi mindegyik.-Már csak egy kis 3 ajtós egyszerű szerkezetű futkosó autót keresek cserére a Speciálért.Bocs,hogy mindig ilyen bő lére eresztem a mondandómat,foglalkozási ártalom.No meg,hogy legyen mit olvasgatni!További szép napot mindenknek.-Ja nem tud valaki egy 1.0-ás 91 utáni AX-et cserére?Háromajtós előnyben!Más típus is szóba jöhet.
Úgy látom teljesen elnéptelenedett a fórum.Immár két hónapja eltünt mindenki.Vagy a tél hosszú már,vagy mindenki megszabadult a régi Citroen-nyűgtől ?De jön a kikelet nemsokára,hátha itt is felélénkül a mozgás.
Szép estét márkarársak!Van elfekvőben 4 eredeti Gs-gsa gumiabroncsom felnire szerelt .Gyári méret,amivel ezeket a kocsikat kiadták.Nem kopott,lepusztulva sincs. Üdv.Joókalaci - Képem nincs róluk,lepusztult a masinám,de megoldható.-
Már megint elkalandoztam!A kocsi alja,kasztnija nagyon egyben van,nem rohad,rozsdásodi k,alvázvédett ahogy írtam is az utóbbi években alig használtam,télen meg pláne,de ha mégis leverettem a sós trutyit és nagyon ritkán aludt szabad ég alatt (nyaralás,campingezés idején).A küszöbök bármelyik ponton,bármivel emelhetők.Volt javítva,valószínüleg mikor bekerült az országba (akku alatti lemez,vezetőoldali trepnilemez)preciz munka.
Szia Ballisztikus!A fékcsőről annyit,hogy eredetileg ezek ónozott (nem horganyzott) csövek,a tank fölött és a csomagtartó lemeze között van mindenféle esőtől,sártól stb.védve,de 32 év az 32 év.-A műszakiról annyit,hogy anyagiak miatt nincs kedvem most műszakira vinni.Szeptember vége felé ideglenesen fél évre kivonatom a forgalomból (adó,biztosítás,is teher)télen amúgy sem szívesen autózom már.Aztán tavaszra kialakul,hogy hogyan tovább.-Jönnek a rossz idők,elmúltam már húsz éves többször is,ma már nincs kedvem térdigérő vizben decemberben aknából váltót cserélni mert másnap reggel várnak a gyerekek a suliban,nincs mese,menni kell.Három faluval arrébb tanítottam,eltűnt egyszer csak a Skodából a 4.Csak egy szinkrongyűrű halt meg a váltóban,de az éppen elég volt.Kicserélni meg pláne.-Szóval a kis AX-eket nézegetem,bőven megfelelne egy ezres háromajtós is,cserélném az enyémre,de valamiért a gs-gsa-k tól félnek mint a tűztől!Ekkor szoktam mondani,ha még nem ültél-vezettél ilyen autót nem tudod mi az,hogy autó!
Bocs!A rejtett hiba amire rákérdeztél:Amikor vettem az autó Pécsett egy autókereskedésben,az első utam a benzinkúthoz vezetett (sárga tartalék jelzett folyamatosan)beletöltöttem egy tízest (liter).t,oké.Lámpa elaludt.Alig mentem pár kilómétert,villogni kezdett,kigyulladt,elaludt._Öreg autós (szó szerint öreg)lévén bevillant,mi lehet bár megálltam megnézni a tankot alulról,motortérben a benzin útját ,hiba sehol tehát a jeladó a ludas.Otthon másnap csomagtérben kisablak kinyit,mindent por takart ami jó jel,félfordítós zárógyűrű (jól be volt állva)a műszer elszabadulva ringatózott a benzin tetején.Egyszerű javítás,a kilazult részt visszaragasztottam pillanatragasztóval.Ennyi a "rejtett hiba "története.
Üdv.harcostárs!Aknából alvázvizsgálatnál az egyik (jobb hátsó fékhez menő egyenes fékcső kívűl rozsdás) a vizslató szerint,ha hozzáér szétporilk a cső.Félénken megjegyeztem,hogy bocs de ebben a csőben az olajnyomás 160 atm.Rámnézett és azt mondta,na persze!Kézifék nem fog egyformán,beállítás kérdése jegyeztem meg félénken,erre ráírta a papírra,hogy hatástalan!Az első futóműnél bal alsó trapézkar silenthibát és szintén bal axiál csukló játékot "talált".Dióhéjban ennyi.-Tehát:kézifék utánaállítás,fékcső csere (speciális cső,vastagfalú,a normál acélfékcső valószínüleg elszáll a nagy nyomástól).Lengőkar alsó silentek cseréje,jó állapotú bontott is megfelel,Kormány axiálcsukló,szintén megfelel a bontott,de vannak cégek akik töredék áron felújítással is foglalkoznak.Van egy német oldal nagyon jó magyar fordítással GS&GSA.de szinte minden alkatrész van szerintem a postával együtt is olcsóbban.Érdemes rákeresni.A munka ami ezeknek a cseréjével,javításával jár ha nem is gyerekjáték,de nem is ördöngősség.-Ja a vizsgáló személy amikor rálépett a fékre,majdnem kinézett az ablakon,arra számított,hogy taposni kell trepniig mint az átlag autókat.-
Szeretném megkérdezni, hogy milyen hibákat leltek a GSA-nál az előzetes átvizsgáláson, valamint azt is, hogy mi volt a "rejtett hibája" az autódnak? (a bemutatkozásban írtad a rejtett hibát)
Szép napot mindenkinek!Sajnálom Zákányszéket,pedig a terv (és a nyaralás is az lett volna)szerint asszonykámmal erősen készültünk erre a GS találkozóra!Ahogy olvasom nem nyüzsögtek a márkatársak sem,sajnos.Amúgy nem igazán értem hová tűntek el ezek a kategóriájukban páratlan tulajdonságokkal rendelkező autók.-A műszaki átvizsgálásokról:életveszélyes,elhanyagolt romokat is látok,nem keveset nap mint nap érvényes,sőt friss műszakival!?-Ami az én problémámat illeti,nincs rozsda,rohadás az alján,fenekén,kűszöbökön,legalább két évente lekezelem az alját,leveszem a sárvédőket,ecsettel kikenem (nem rá a rozsdára).Ha nem így lenne egyben volna még a gép?Erősen foglalkoztat a gondola,hogy nekikeseredek szétborítom és megcsinálom.Az asszony szerint hülye vagyok,a fenének nekünk kettőnknek ekkora autó,ne kínlódjak vele,nem ér annyit (amennyit mi autózunk).Amúgy meg a kutyának sem kell,szabaduljunk meg tőle,vigye aki akarja bármennyiért.A fékszabályozással kapcsolatban:az én időmben a fékdobokat felszabályoztuk,betéteket szegecseltünk,csapágyfészket (hajtókar)öntöttünk,hónoltunk mert nem lehetett kapni ,mindent amit lehetett szinte újra kellett gyártani.Hát nem tegnap volt.
Bocdánat, de ez elég rossz hozzáállás.
Nem a pár száz km, hanem a két év is fogyasztja az autót. A gyorsteszt régen még jó lehetett, ma már alaposabb az átvizsgálás, esetleg megnézik a futóművet, hogy nem laza, vagy kopott valami, meg a lengéscsillapítást is egy körben, meg alulról is megvizsgálják, hogy mennyi a rozsda. No meg a kézifék, az sem foghat félre.
Az rendben van, ha nem akarsz rákölteni semmit, nem akarod levizsgáztatni, de ne várj itt erre igazolást. Itt sok olyan van, aki nagyon sok pénzt és munkát tett bele az autójába, és a legtöbbjüknek felkészítés nélkül átmenne az autója egy müszaki vizsgán. Ök nem fogják megérteni, hogy egy kormányösszekötő csere, vagy fék-felszabályozás helyett kidobod az autód.
Na, de elnézést is kérek, mert én itt csak kibic vagyok, rám nem kell hallgatni. Meg is venném, ha nem lenne már így is túl sok autóm. Meg ha nem most adtam volna oda az összes alkatrészem a lentebb író kedves márkatársnak. :-)
Hát igen!Zákányszék!Oda készültünk a párommal EREDETI GSA ritkasággal,aztán az előzetes műszaki átvizsgáláson "leltek némi hibákat" ami miatt elmaradt a műszaki érvényesítés,mert nem vittem vissza.Két éve ugyanezek a "hibák" éppígy megvoltak,nem hinném,hogy az ezidő alatt lefutott párszáz (nem több) km alatt óriásira növekedtek volna.Szóval morcos lettem és csakazértse!-Csak mert öreg (roncs) ahogy némely mitugrászok ránézésre elkönyvelik.-Műszaki átvizsgálás előtt gyorstesztet csináltam,gyertyakormolás 130-40,kormányelengedés,fék, semmi ficánka,billegés,ok.Mehet a bíró elé:minden működik stb.erre nem oda Buda!Belefáradtam.Nem vadászok se alkatrészt,sem "szakembert",(hogy is volt ez régen?kitolom a gazba aztán ...)
Bizony, ott 3 Citroën is volt, igaz a GSA csak nyomokban volt megtalálható.
Ma -hogy legyen jó hírem is- találtam még 2 GSA felnit, 145-15 gumikkal. Viszont a felnik szinte hibátlan állapotúak, rozdamentesek, ezüst, khmm szürke színűek. Gondolom érdekel? Ha nem, akkor majd itt kínálom fel népgazdasági hasznosításra.