Leírom a történetemet, okulásul meg tapasztalatmegosztás címén.
Korábban panaszkodtam itt az olajnyomás-gondommal. Hát, nem az olajgomba volt... Mindegy, jártam az asszony Suzukijával. Most viszont megjött a meleg, abban meg nincs klíma - úgyhogy meg kellett végre gyógyítani szegény Lacettit. :-)
Volt valami fura szörcsögő hang az indításkor; mondom leszedem a kartert, hátha valami mocsok van benne (hiába a motoröblítés olajcserekor, akkor is mostoha módban üzemel szegény, sok rövid táv minden nap). Akkor kell egy új kartertömítés ugyebár; szóltam a komámnak aki az alkatrészeket szokta hozni nekem, hogy hozzon. Aszongya hogy nincs náluk, csak valami paszta. Utánanéztem hogy mi az, a Bárdiék is csak azt árulják - hát akkor hozzad azt, az van, azt szeretjük.
Leszedem a kartert, van benne egy cső, annak a végén egy fém félgömb aminek az alja lyukas, benne egy kb. 5mm-rel kisebb átmérőjű fém szita-félgömb, abból szívja a pumpa az olajat. (Eszetlen barom megoldás, össze van peremezve, szétszedhetetlen, adja magát hogy elkoszolódik, úgy gondolják hogy cseréld mindig újra az egész csövet/szitát/mindent...?) ÉÉÉS... a két félgömb közti hézag telistele mocsokkal, mint később kiderült, főképpen a korábbi paszta kikeményedett darabkái... Ezt a motort soha nem szedte szét senki, hacsak annakidején (2007-08...???) abban a bizonyos garanciális szelep-problémás javításban nem tették (de miért tették volna...?). Tehát vagy a ferdeszemű rakta bele a pasztát, vagy az Opel Gombos. (Roppant bénán volt amúgy belekenve, jutott mindenhova, kívül-belül-alul-felül.) Egyébként a karter peremében vannak ilyen vájatok, mutatja hogy ide kenjed a cuccot - gyárilag ilyen lenne...???
Lepucoltam, új paszta, csővet a szűróvel kimostam/kitakarítottam, összeraktam az egészet - és, íme; van olajnyomás rendesen! (Mentem már vele vagy 1000 km-t.)
Ennyit erről a tömítőpasztáról.
Nem mondom hogy szétszedném újra (utálatos meló még aknából is, pláne egy gerincbetegnek, a kartert 6*10^23 db csavar tartja), de legszívesebben kicserélném egy normális tömítésre - ha létezik még olyan egyáltalán...
Nekem most van ilyen gondom. Nekem utoljára lement és már nem bírtam felhúzni. Szétszedtem, a motor szénkeféi koptak el. Tudtommal csak egyben a motort lehet beszerezni, a szénkefe részt külön nem, (bár gyárilag úgy van megoldva, hogy pick-pack külön cserélhető lenne a szénkefe a tartórésszel). Én személy szerint nem fogok motort venni (horror áron), egy kis munkával kicserélem a szénkeféket.
Próbáltam visszakeresni hozzászólások között de nem találtam, ezért érdeklődnék, hogy valakinek volt-e már bal első (sofőr oldali) ablakemelővel (motoros)?
A jelenség: általában beszállás után működik rendesen le tudom engedni elindulok, egyszer csak azt veszem észre hogy már nem tudom mozgatni ( a többi megy) megállás után pár ajtó nyitás kulcs kivétel után egyszer csak megindul és be tudom zárni.
Szét fogom majd szedni ha lesz kis időm , de érdekel ha valakinek volt ilyen melyik alkatrész felé induljak.
Van egy 1.8 16v benzines lacettim. Néha ha 2-3 fokozaban nagyon engedem leesni az alapjáratot, (1200-1500 közé) akkor egy picit berángat gázadásnál, Magasabb fordulaton (pl 2000-2500 környékén) nem tapasztaltam ilyen hibát.
- elküldhető - e DPD-vel, vagy bármi más futárcéggel?
- érdekel még egy jobb hátsó lámpa is
(ez az igazi méreg, amikor megsérül az autód, de azt sem tudod, hogy mikor történt - valószínűleg árúházi parkolóban - csak napokkal később veszed észre. Hogy szakadna egy mázsa szar a fejére a T. károkozónak!!)