Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ltm83 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 429

Szia! Az az érdekes, hogy elől a műszerfalon világít a hátsó ajtó felnyitását visszajelzés amikor felnyitom a csomagtér-ajtót, de ennek ellenére nem érkezik 12v az izzó foglalatába. Azonban utánanéztem és állítólag két kör figyeli ezt, egyik a mikrokapcsoló a zárban ami a komfortelektronikanak adja a jelet, hogy felnyilt a Csomagtér-ajtó, melynek következtében felvillantja a műszerfalon a visszajelzést és a komfort-elektronika vezérlő az izzó testét ráadja?! (ezesetben nem a zár lehet a ludas). Ráadásul a belső vilagitasokat figyeli csak a vezérlő, míg a csomagtér-világítás ehhez képest nincs monitorozva (a kesztyűtartó-világítás sincs), tehát hibát ezért nemnisnkapunk róla. Itt viszont elvesztettem a fonalat, hogy a mikrokapcsoló most végül az izzó vezetékét szakitja meg, vagy elobb a komfort-elektronikanak kuldi a rovidzart es onnan kapcsolja a vilagitast?  Nem értem miért kell ezt ennyire elkomplikálni egy alsó - középkategóriás autóban, azonban így már érthető miért megy 4 vezeték a zárhoz :) Még jó, hogy nem optikás :) 

 

A Bentley nagykönyv szerint a csomagtér-világítás folyamatosan kapja a +12v-ot a piros/fehér csíkos vezetéken keresztül. A barna/fehér csíkos vezetéken szakítja meg az izzó testét (földelését) a mikrokapcsoló segítségével. Ugyanez a barna/fehér csíkos vezeték szokott megszakadni/megtörni a hajlításoknál, melyek a vezetékeket vezetik a csomagtartó-világítás foglalata felé, állítólag a vezető oldalon. Szóval ezt kéne kimérnem, végigkövetnem.

Előzmény: davtsik (427)
ltm83 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 428

A kesztyűtartót végül nem szedtem le, úgy döntöttem ügyesebben megoldom a javaslatod gyanánt. Sikerült is, köszönöm. 

 

Most már a csomagtartó-vilagitas megoldasaban ügyködöm, egyelőre szétszedés nélkül, mert találtam egy jó ajánlatot új eredeti csomagtér-zárra, ami jövő hétre itt is lesz nálam (1K6827505F, eBay, 10.500 Ft magasságában amit nem akartam hátrahagyni, gondolva arra, hogy előbb-utobb úgyis beadhatja a derekát, még, ha most nem is ő lenne a hiba okozója). Ami Elszomorító, hogy pl. ennek az ujabbnak is pl. a manualis kireteszelo mechanikaja/karja is már műanyagból van, ellentetben a B valtozattal ami az autómban van, aminek fém a kireteszeloje. Megprobalom lekovetve a szálakat a hátsó zártól/kapcsolótól megtalalni a hibát + VCDS jó baratunk :) 

 

Megdöbbentő, hogy a költségcsökkentés javára egyre trágyább megoldásokkal találkozik az ember és ez csak a mi (vásárlói) pénztárcánk + időnk kárára megy (én is inkább tölteném az időt a családommal, két gyerekemmel, mintsem vadásszak ilyen hibák után, melyek nagyon nem egyértelműek laikus számára) . El sem tudom képzelni, hogy az aki nem ért a muszaki dolgokhoz, az az ilyesmivel mit kezd? Egyre több gyártó valasztja ezt az útat és már a prémium-kategória sem ugyanaz, mint a régi. Valamikor létezett Blaupunkt ami igazi Blaupunkt volt, meg Philips és Siemens, stb. Ma már egy sem az! Szerintem (részemről biztosan)  a gyártók már átestek egy olyan spórlási kritériumon, mely a bizalmi vásárlóik elvesztésére irányul. De, amíg lesz annyi "hülye" (most senki ne vegye magára, nagy reszben én is ludas vagyok :) ) aki ezeket a tákolmányokat megveszi és a gyártó bevételeit biztosítja, addig ez nem is fog változni, csak a rosszabb irányba. 

Előzmény: Törpapa66 (425)
davtsik Creative Commons License 2017.12.14 0 0 427

Ha már csak 4 vezeték van, azt ki lehet sakkozni egy multiméterrel, hogy melyik a kapcsoló ha tudod nyomogatni. De mivel van vcds-ed, szerintem azzal lehet ellenőrizni az ajtók helyzetét. Szerintem ha a mikrokapcsoló hibás lenne, nem is zárná/nyitná az ajtót.

Előzmény: ltm83 (421)
Törpapa66 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 426

.....hat csavar és az ajtó felőli oldaldekilit is le kell venni. 

Ha vezetékszakadásod van akkor érdemes jó minőségű szilikonkábelt venni és azzal javítani. Ugyan olyan jó lehet, mint a gyári köteg csak az 15-30.000 Ft.

Előzmény: Törpapa66 (425)
Törpapa66 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 425

A kesztyűtartót hat csavar tartja, azt sem nagy kaland kivenni, de ha kivetted, és széthúztad a légzsákkapcsolót akkor ne tegyél rá gyújtást, mert akkor hibát jelez a visszajelző az óracsoportba. 
Audi.... én egy B4-ből ültem át egy pluszba.... egy hónap után többet tanultam belőle mint Audiból évek alatt :-(

A VW vezetékei rosszabb állapotban vannak mint a 24 éves Audiban. :-(

 

Előzmény: ltm83 (424)
ltm83 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 424

Kesztyűtartó izzót sikerült kicserélnem, jóval többet kellett feszíteni a lámpabúrát, mint hittem és igen, amennyire csak lehetett még jobbra is kellett tolnom a foglalatot. Erős, hajlított csavarhúzóval tudtam csak hozzáférni a kesztyűtartó belsejéből(útban volt a kézikönyv-tartó), végül megadta magát és törés / pattanás nélkül kijött. T10-es izzó van benne, nem szofita, szerencsére az volt is fedezetben nálam. Nade! Miután kicseréltem működött, világított, ki is próbáltam, azonban nem kapcsolta le a világítást mikor becsuktam a kesztyűtartót. Irány a kapcsoló, nagy nehezen kitapogattam,  a kesztyűtartó V alakjának a háta mögött található a kapcsoló, ami nem is mikró méretű, hanem egy jó vaskos műanyagházas - kapcsoló kiálló ütköző darabbal :)- ami nekiütközik a lehajthato kesztyutarto hátsó (belső) oldala. A hiba: mivel műanyagburkolatból van a kesztyűtartó és nem valami vaskos darab, a hátsó oldala az évek alatt nekinyomódva a kapcsolónak, hidegben/belső hő váltakozásának hatására deformalodott és jó 2-3mm hajlata volt, pont ott középen. Vagyis éppen nem nyomodott meg annyira, hogy a kontaktot levegye és vélhetően ezért égett ki az előző (eredeti) izzó is, ugyanis az autó ajtónyitastol / folyamatos üzemkezdettol zárásig a kesztyűtartóvilagitas biza végig működött. Ki tudja mikor éghetett ki :)

Megoldásként kicsit visszahajlítottam, de nem bízva a véletlenre ragasztottam oda öntapadós gumírozott réteget aminek korábban nekinyomódhat a kapcsoló és így mar teszi a dolgát ahogyan vélhetően fénykorában is, azért majd még rálesek a későbbiekben, tavasszal is. 

Azt, aki kitalálta, hogy ilyen olcsó gagyi műanyagburkolattal lássák el az autóinkat(vélhetően költségmegtakarítás végett és nem biztos, hogy hülye volt, csupán felsőbb utasításba kapta) a fejére húznám az egész műanyag műszerfalat és az osszeset garancialisan kiesztergalyoztatnam fémből vele! 

Bezzeg a 4F A6 Audimnál ilyesmik (műszerfal anyagminoseg) nem fordultak elő, pedig az idősebb (2005, igaz 3x annyiba is került újonnan), és persze nem dicsérem agyon, mert elektromos hibák azert ott is akadtak, de legtöbbször a helytelen/szakmailag igénytelen barkácsolások miatt (külföldi szerelő-műhely tapasztalat amikre sajnos utólag jöttem rá), ami most itt lényegtelen (OFF-téma). 

Köszönöm a biztatást, segítséget! 

 

Hátramaradt a csomagtér-vilagitas nem működésének a kinyomozasa és az alapjárat tökéletesítése.

Előzmény: Törpapa66 (422)
ltm83 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 423

Köszönöm szépen a választ, jó tippet adtál. Igen, mielőtt szétszedném a mikrokapcsolóig, természetesen a kábeleket is le fogom ellenőrizni. Ok, megpróbálom a búra felől kiszedni, eddig is ott próbáltam, de feszegetéssel alig mozdul, a műanyagból pattant le mikron-nagyságú darab, nem folytattam. De akkor nekiállok majd újra, enyhe mozdulatokkal.

 

A pillangó-szelep tisztítva lett, utána adaptálva, rediness beállítva, elfogadtatva, stb. Ugyanaz! :) Gyújtógyertyák, gyújtókábelek, szívósor-tömítések (felső és alsó is) kicserélve! Ugyanaz...

 

Hidegen nem észlelni, csak 70 foktól fölfelé, bemelegedés után. 90-en természetesen folyamatosan érezni ahogy az alapjárat beáll.

 

BSE, BGU motortulajok jelentkezzetek! Van olyan akinek a kocsija érzékelhetően nem remeg alapjáraton miután leviszi az alapjáratot 640 környékére? (hibakód nincs, autó kitűnően megy!! - leszámítva az állásban lévő alapjáratot :) ) A remegés is csupán enyhén észlelhető (aki nem ért hozzá észre sem veszi!), de a motorra ránézve az ember egyből fogja a fejét, hogy ez miért remeg ennyire? :)

Előzmény: Törpapa66 (422)
Törpapa66 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 422

Mielőtt szétszedném a mikrokapcsolót, előtte mindenképpen megnézném, hogy a csomagtértetőbe menő kábelkötegbe nincs e szakadás. Legalább olyan sűrűn fordul elő, mint a mikrokapcsoló. 

A kesztyűtartóba, a világítást a a lámpabúra felől támadd. Az emlékeim szerint, lámpát jobbra feszítve pattintható ki. Talán szofita izzó van benne. A csomagtérvilágítást is így tudod szétszedni.

 

A többiről a benzines tulajok tudnak mondani ötletet,  de talán a pillangó szelep lehet a ludas.

Előzmény: ltm83 (421)
ltm83 Creative Commons License 2017.12.13 0 0 421

Sziasztok!

 

VW Golf V Variant (kombi) 2008-as (10. havi), de alvázszám szerint 2009-esnek tekintendő járgánynál (BSE motor, 105LE 1.6 benzin), miután megvásároltam vettem észre, hogy a csomagtartó világítás nem működik (sehogy, semmilyen állapotban). Gondoltam izzó, de nem, az rendben, viszont 12v-ot nem kap a csatlakozón. Minden más belső világítás (kivétel a kesztyűtartó) működik, hibakód persze nincs, de az normális, mert állítólag ezt nem figyeli a kör? (VCDS-el ellenőriztem). Utánaolvastam, külföldi fórumokon azt írják teljes csomagtartó-zár csere oldhatja meg a problémát, amelyben egy mikrokapcsoló van, nehézkes csak a mikrokapcsoló javítása (persze neki fogok állni egy kellemesebb, tavaszias napon). Ezt hogyan tudnám letesztelni, a 4 láb-kivezetés közül melyik a mikrokapcsoló átvezetése? Odáig eljutottam, hogy a zár mögötti műanyag fedelet levettem és megtaláltam a csatlakozót a 4 érrel. Ezen kívül tudtok olyan biztosítékról, mely csak a csomagtartó-megvilágításra lehetne a ludas?

 

Ezen felül a kesztyűtartó világítását cserélném ki, de a világítás lefele nem engedi magát, lebontva a jobb oldali műanyag lapot a műszerfalnál pedig nem férek odáig, hogy a pöcköt lenyomjam ami nem a csatlakozó felőli oldalán van. Ennek a cseréjéhez le kell szedni a teljes kesztyűtartót? :) Milyen izzó jár bele? Mert ha már szétszedem, akkor egyből cserélni is szeretném, ha az izzó lesz a ludas.

 

Az autóval minden rendben leszámítva az alapjárati kis mocorgását a motornak (csak bemelegedett motornál észlelhető és csak én veszem észre, családtagok nem :) -csak, ha szólok nekik), ami állítólag ezeknél "normális"-nak tekintendő?!? :) Vki jutott ezzel valamire? Menet közben úgy megy, mint a svájci vekker-óra, váltó-minden egyéb rendben vele - ami nem csoda, hiszen még 100ezer km alatt vagyok vele és még sokáig kívánok vele meglenni, azonban ezt az alapjárati remegést is szándékozom hosszú távon majd megoldani. Ehhez tippeket várok, hogy mivel lehetne orvosolni? Jelenleg a fordulatszámot fennebb állítanám - de VCDS szerint az átallitas utan nem valtozik, 640-re allitja, ami sztem kevés, - ahol a remegés kevésbé érezhető (és csak meleg motornál persze), 680-750 között már idealis az alapjárat. Miért nincsenek ezek a BSE motorok kiegyenlítve? Mi okozhatja egyáltalán ezt a remegést? (gyújtáskábelek, gyertyák cserélve. Gyújtótrafó előkészítve, következő alkalommal azt is cserélem, de félek az nem lesz ludas :) ) Németek kipufogógáz-visszavezető rendszerre is említenek pár szót, hogy állítólag az okozhatja + az üzemanyagadagolás-rendszere vissza lehet fojtva az EURO-4 szabvanyok miatt, azert az alacsonyabb fordulatszam?!? . Ez mennyire lehet igaz? Foglalkozzal vele vagy hagyjam? 

 

Köszönöm előre is a válaszokat!

Törpapa66 Creative Commons License 2017.12.12 0 0 420

Urak! 


Ki mit tud az elektromos (segéd) fűtésről? (Auxiliary Heater)

 

Mikor kapcsol be, a kezelőgombokkal tudom e szabályozni, hogy működik?

davtsik Creative Commons License 2017.12.10 0 0 419

Ez a típus működik, épp most rakott fel róla videót egy srác a facebook gol5 csoportba.

Előzmény: Törpapa66 (400)
Törpapa66 Creative Commons License 2017.12.10 0 0 418

...én is feladtam.... Írtam, MP3 CD-t, az is majdnem olyan mint a pendrive. 

Előzmény: Törölt nick (417)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.07 0 0 417

Amit belinkeltem, a "features" utolsó sora szerint:

  • Continue to use your existing CD changer as you did before he installation. (sic)

ezért gondoltam. De most, hazafelé vezetve esőben 5 órán keresztül elég volt a 6 CD (Neil Young, Pink Floyd, Péterfy Bori, Jan Garbarek, Rammstein, Kate Wolf), úgyhogy azt hiszem hagyom így.

 

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: davtsik (416)
davtsik Creative Commons License 2017.12.06 0 0 416

Nem akarom kedved szegni, de ezt is csak a cd-tár helyére tudod csatolni, továbbá egy yatourt majdnem fele ennyiért kapsz.

https://www.ebay.com/itm/Yatour-Digital-CD-Changer-USB-SD-Aux-Music-Adapter-For-12Pin-VW-Audi-Seat-Radio/272945819778?epid=1231533285&hash=item3f8cd6b082:g:M9EAAOxybi9Rc-8j

Előzmény: Törölt nick (415)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.03 0 0 415
Előzmény: Törölt nick (414)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.03 0 0 414

Köszönöm szépen. Bíztam benne, hogy a magyar furfang kitalált valamit. Egyébként róla van szó: https://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/volkswagen/golf-gti-mk5-mk6/2006-06-volkswagen-golf-2-197-gti-dsg-3d-auto-197-bhp/8053338

Előzmény: davtsik (410)
davtsik Creative Commons License 2017.12.02 0 0 413

Álló helyzetben, vagy csak menet közben zörög? Ha benyomod a kuplungot abba hagyja? 5ös váltók tönkre szoktak menni. 

Előzmény: pannika77 (411)
Törpapa66 Creative Commons License 2017.12.01 0 0 412

féltengely?

Előzmény: pannika77 (411)
pannika77 Creative Commons License 2017.12.01 0 0 411

Sziasztok! Ma amikor kettesbe váltottam, gázadásnál valami zörögni kezdett az első kerekek felől. Mintha ütögetné valami az autó alját. A gázpedálon is lehet érezni. Nem is mertem menni tovább az autóval. Tud valaki segíteni mi lehet a baja? 

davtsik Creative Commons License 2017.11.28 0 0 410

Erre a rádióra nem tudod rákötni az usb csatlakozót. A cd táras csatlakozós változatra még senki nem írta meg, hogy működne, cd tár csatlakozón keresztül csak aux/jack csatlakozó fog működni.

Vagy veszel egy a korábban említett digitális cd-tárat és azt csatlakoztatod a meglévő cd tár helyére (+ az usb vezeték amit linkeltél), vagy marad a jelenlegi konfiguráció.

Előzmény: Törölt nick (409)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.27 0 0 409

Szép napot,

 

Életem első német autóját veszem, egy 2006-os Golf GTI a kiszemelt. Van benne egy MFD2 satnav egy hozzá tartozó, kartámaszba épített CD tárral.

 

A satnavhoz nyilván nincsenek új térképek(?).

 

Viszont szeretnék egy USB bemenetet szerelni bele, de amilyen adaptert eddig találtam, az mind a CD tár helyett adja az USB-t, én meg szeretném mellé.

Valahogy így nézne ki: https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/731229_x800.jpg

Csinált ilyet valaki? az autó jobbkormányos, de gondolom ez mindegy.

 

hálám üdvözlöm

G

davtsik Creative Commons License 2017.11.25 0 0 408

Mindegyik gyári rádió kódos. Ha abba az autóba rakod vissza amelyikből kivetted, nem kér kódot. Enyém még soha nem kért, már nem egyszer vettem ki, bár nekem meg van a kódkártya is hozzá.

Előzmény: Törpapa66 (407)
Törpapa66 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 407

RCD 300 kódos? Ha kiveszem visszarakásnál kér kódot?

Előzmény: davtsik (393)
davtsik Creative Commons License 2017.11.23 0 0 406

Vagy zárhidat cserélsz, vagy a lökkösből kell kivágni. (Golf variant és jetta lökhárító ugyan az, ha azt olcsóbban talász) részletesebbet nem tudok, csak olvastam átalakításokról nagy vonalakban facebook golf 5 csoportba.

Előzmény: PéterKertesz (405)
PéterKertesz Creative Commons License 2017.11.20 0 0 405

Sziasztok. Golf V-re ha szeretnék Jetta lokost ahhoz kell valamiféle átalakítás?

davtsik Creative Commons License 2017.11.20 0 0 404

Ha nagy kijelzős óracsoportod (MFA+)-od van, akkor annak a menüjében is be lehet kapcsolni. Ha nem, akkor legegyszerűbben a VCDS programmal lehet felprogramozni. 

https://www.youtube.com/watch?v=iSGxHNvXIFA

 

Ha van eső/fény szenzorod akkor nappal nem fog felkapcsolni, ha nincs akkor minden zárásnál/nyitáskor kapcsolni fogja a lámpákat.

Előzmény: Mrk96 (403)
Mrk96 Creative Commons License 2017.11.19 0 0 403

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy hogyan lehet Golfba coming homet rakni?

A válaszokat előre is köszönöm

Törpapa66 Creative Commons License 2017.11.18 0 0 402

Ha esetleg segítség valakinek fűtés problémánál....

 

https://www.youtube.com/watch?v=4mFcbV3eCC0

Előzmény: Törpapa66 (401)
Törpapa66 Creative Commons License 2017.11.17 0 0 401

Nem vagyok elájulva a fűtéstől. 

Teljesen feltekerve langyosan lehel. 

 

Mi lehet a hiba?

Törpapa66 Creative Commons License 2017.11.17 0 0 400

A Yatour más kategória. Árban 3-4 x annyi.

Ez lényegesen olcsóbb. 

Az enyém szerelésileg kicsit más, mert az enyém Plusz.

 

 

Szerinted akkor ez működhet?

https://www.ebay.com/itm/Car-Music-CD-Interface-Adapter-Audio-3-5mm-AUX-USB-Input-Cable-for-VW-Audi-12Pin/112382235827?epid=1262971735&hash=item1a2a80d4b3:g:8ygAAOSwIWVY~ZxO&vxp=mtr&autorefresh=true

 

Kockázatos.

Ha jó akkor nem drága. Ha nem működik akkor igen.

Előzmény: davtsik (399)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!