Jó 5let amit írsz, nagyon is elgondolkodtató! Remélem mások is (meg)látják! Az utánad lévő hozzászólással is egyetértek! A Zalai útig 58A, feljebb nosztaliga pl. hétvégenként, vagy nyáron akár "össze is olvadhatna" a kihasználtság függvényében.
Az 58-as Libegőig való járatását lehetne csak tavaszi, nyári hétvégenként. Nem volna szükséges a rendszeres közlekedtetésére. Viszont lehetne egy 58A, ami talán a Zalai útig rendszeresen járhatna. Az 58A természetesen az arra szokásos TATRA kocsik lehetnének.
Egyébként sztem az 58-as kitűnő lehetne a nosztalgiázók számára is. Természetesen kizárólag régi típusú kocsik járnának ott, és így létrejöhetne Budapest első nosztalgiavonala. Belföldi és külföldi villamosfanok számára egyaránt PARADICSOM lehetne a vonal a csodás, mesebeli tájjal. Persze a tájat rendbe kell tenni, a vonalat meg ki kell építeni.
Ahogy nézem, '73-ban rosszul döntöttek. Vagyis kissé korábban. Tök kietlen a Harangvölgy, fölső Zugligeti út környéke. Gyakorlatilag le lehetne volna hozni a sípályát a villamosvégállomásig. 1,8km mint a Kékes. Pár kis tavacska forrásvízzel a hóágyúkhoz. Az ország legnagyobb pályája lenne. Évente kb. 2 hónap szezonnal.
A jelenlegi végállomásról lehetne indítani a libegőt, ami kb. a síház mellé érne föl. Ennél többet senki nem kívánhatott volna. Télen sem, nyáron sem. Szerintem még most sem késő. Legalább megtilthatnák az útbaeső további építkezéseket. Biztos többen használnák a libegőt is pl. a gyermekvasúttal, fogassal összekapcsolva. Nem kell annyit gyalogolni mint a kilátótól. (ok, nekem az is semmi) Pici gyermekesek, idősek viszont másképp látják. Télen is teljes üzemmel mehetne a libegő. Szerintem üzletileg is bejönne. Szóval a lényegesen nagyobb forgalom újraéleszthetné egy plusz attrakcióként az ezres 58-as villamost.
És rendszeresen feljártok a Disznófő étterem felé? Ugye, nem? Mert erről van szó.
A fogas vonalán vannak olyan lakó övezetek, amik mással nem, vagy csak nehezen közelithetők +. A végállomásánál ott a Gyermekvasút, ami le visz a Hüvösvölgybe.
Az 56os vonalán vannak olyan lakó övezetek, amik mással nem, vagy csak nehezen közelithetők+. A végállomásán ott a Gyermekvasút, ami fel visz a Széchenyi h1re.
Az 58as vonalán nincsenek lakó övezetek, a végállomásán ott a Libegő, amivel borult időben sem m1 senki, de ha m1 is, csak ugyan oda jut6 vissza!
Na, most ezt hasonlitsd össze, 1 kisgyerekes szülő szempontjából, mert a gyerek ugyan azt az utat visszafelé már qrwára unja, nyűgös! Ha te ezt lenyomod 1 külföldi vendég torkán, udvariasan bólogat(nem mosolyog!), de többet nem hallasz róla.
Sajnos, 3 oldalról h1ekkel körül vett katlanró van szó, és nem vagyunk Svájc, hogy 5 hónapon keresztül méteres hóban tolongjanak a Libegőnél.
Simán 1-2 megállónyival továbbvihették volna a 4-6-os és 1-es villamost a Kelenföldig. Fillérekért a lyukfúrásos vonal helyett.
A metró azért kell mert sokkal drágább! Nem véletlenül rendelnek meg ilyen irdatlan költségű dolgokat nálunk. Negyede-harmada a költségeknek megy vissza a megrendelő és pártja zsebébe.
Sajnos valóban. A Zugligetben nincs más attrakció csak a libegő és némiképp a kemping jégpályája, büféje. Viszont nem is tudok mást elképzelni. Egyébként a libegő alsó állomásában is hatalmas terek konganak az ürességtől.
Kirándulások kiinduló állomásának sem az igazi a hely. Meredeken föl a Csiga lépcsőn sokaknak nem tuti. Még meredekebben a Tündér sziklához, még kevésbé.
Marad a Zugligeti út felső szakasza. Régen ok. volt, de mára hatalmas kocsik durván közlekednek rajta nagy számban. Ezek mellett a keskeny járdán "kirándulni" nem ok.
Marad a libegő, meg a helyi lakosok. De szerintem nem is kell több terhelés, elég ennyi is ide.
Esetleg valami hűha attrakciót lehetne kreálni az alsó végállomásból.
Meg kicsit fölötte abból a katlanból is ki lehetne hozni valamit. (nem pláza, lakópark, iroda) Az kiegészíthetné a libegős forgalmat. De mit is? Ötlet?
Ez a környék nagyon szép volt és nagyon szép is lehet. Nézegettem az EU-s pályázatokat, van bőven benne, amire lehetne pályázni ezzel kapcsolatban, de először újra hirdetni kell a célunkat, talán a VEKE is segíthetne. Fel kellene hívni a BKV figyelmét, hogy ne csak metróban gondolkodjon, fejlessze a villamosvonalakat és járműveket, bezárt vonalakat nyisson meg, nyisson vadonatúj vonalakat, ha jó közlekedést szeretne a 2020-as olimpiára. gyűtsünk aláírásokat, vagy akármit, csak TEGYÜNK ÉRTE!
Szerintem van létjogosultsága a vonalnak, HA (!) rendben lenne a környék! A XII. ket. Önkormányzat most rendbe fogja rakni a régi végállomás épületét. Sajnos nem eredeti állapotába, hanem a jelenlegit felújítva, de így is jobba semminél. (Középen maradnak a falak, pedig régen nem volt, lásd. az oldalamon pl.) Ez egy lépés, de még nagyon kevés! A másik végállomás épülete, a libegő, az erdők, az út, stb. Még rengeteg dolog lenne... Csak bízni tudok benne, hogy nem áll meg a folyamat.
Miért? Egyébként nem az erdőre gondoltam, de ahogy gondolkodtam tényleg csak oda lehetne építeni. De tényleg nem kell semmi oda, csak parkosítani kell, szemetet szedni, csövest zavarni... És felújítani a régi végállomás épületet.
Pár éve a Pilisi Parkerdőgazdaság oktatási(?) központjában volt egy kiállítás a Budai-hegység beépüléséről, térképekkel, korabeli mellé helyezett mai fotókkal, iszonyat.
"az emberek bakancsot húztak, és gyalog(!) kirándulni jártak" Azért még ma is bőven vannak ilyenek! Pl a mi családunk is :-) és sok más turistával is szoktunk találkozni az erdőben.
Ha kicsit felállnátok a monitor elöl, és kimennétek a természetbe, látnátok, hogy 100 évvel ezel5t tele voltak az erdők-hegyek túrista/kulcsos házakkal, az emberek bakancsot húztak, és gyalog(!) kirándulni jártak. Aztán a 70es években beültek az autóba, kimentek az erdő széléig, leültek, ettek-itak és hazamentek, hogy "de jót kirándultunk!" Ma már ez sincs! Sajnos tudomásul kell venni, hogy a világ változott +, ma már a Zugligeti villamosnak nincs létjogosultsága(bár csak tévednék!!!). A plázába autóval mennének, olyat kell csinálni, nem beszélni róla, amiért oda mennek az embrerek. Én, mint az elveszett vágányok szerelmese, azzal is ki1eznék, ha legalább a Zalai útig felmenne az 59-es! Persze, nem úgy mint most! Utasokkal, nem kocsiszinbe. Erdei nosztalgiához, ha lenne miért, nem UV kellene. Az járjon a Dunaparton, Zugligetbe 1000-es.
Jelenleg a Deák téri végállomás nagyon zsúfolt, így ott max. M4 átadása után tudnám elképzelni az 58-as villamost. A Moszkva tértől, az ex. 56-os huroktól viszont mehetne. Szálloda v. pláza csak ne épüljön oda, mert azok építése csak a zöldterület rovására történhetne. Sztem rendbe kell rakni ott a természeti környezetet, és elsősorban egy vonzó kiránduló hely létrehozását kellene preferálni. Kiemelt szerepet szánnék a Libegőnek, ami a leendő 58-as utazóközönségére építene.
Megcsinálni a Deák tér - Zugliget 58-as villamosvonalat, úgy, ahogy egy villamosvonalat kell.
A Zugligetet teljesen fel kell újítani, parkosítani. Fel kapott hellyé kell tenni, a csöveseket is el kell zavarni és valami olyan dolgot kell oda építeni, ami tényleg érdekli a turistákat. Mondjuk egy új operaházat, a régit meghagyva :D (ez hülyeség). Én egy szállodát, vagy inkább egy plázát el tudnék oda képzeli.
A járművekről: az egyik ezrest és mondjuk 5 kétirányúsított UV-t használhatnánk, így nosztalgia és sima városi villamosvonal is lehet egyben. Biztos, hogy lenne forgalma.
A lényeg: a vonal projektje kivitelezhető, és hasznos!!!
Kb. 5 percre lakunk Zugligettől (szomszéd kerület), de inkább tavasszal járunk arra. De most, hogy elkezdett Jázmin -5 éves- korizni, biztos elmegyünk télen is. (jól szétoffoljuk a topikot, sajnos ennyi maradt az 58-as álomból...:)
Nehéz bármiféle attrakciót a Zugligetbe helyezni hogy konkuráljon a belsőbb hasonlókkal. (étterem, stb...) Oda du. 6 után a kutya sem megy.
Jobb éttermek is kidőlnek egy periférikus helyen. A műjégpálya viszont elkezdheti felhúzni a helyet. Szerintem is, ha hóágyús lenne a Libegős feltámasztandó sípálya, nagy valószínűséggel két hónapot is működhetne.
Én is epekedhetnék a Soroksár-BME MagLev után, csak sajnos nem túl valószínű, hogy lesz olyan. :) Hallgass a Quimby szövegére: "Ami egyszer volt / újra nem jön el." ;) No mindegy, eleve nem akartam hozzászólni. :)
"A Libegőből sífelvonót csinálnék, egy kis erdőrendezéssel, hóágyúk telepítésével síparadicsomot képzelnék el ott."
A baj ezzel az, hogy Budapesten hó egy-két hétig szokott lenni, jó panoráma meg egész évben. Szóval én inkább a mai felállásnál maradnék. Aki sínfelvonózni akar, menjen a Normafához, ott úgyis van.
"Csak kérdezem: Tátrát nem lehet kétirányúsítani Szeged szerűen?"
Lehetni biztos lehet, csak azért az egyszem zugligeti vonalért aligha fog a BKV villamosokat átépíteni. Kivéve, ha találsz egy erős politikust, aki rácsap az asztalra, hogy márpedig átépítitek :D
Egyébként Zugligetben legjobbak a csövestanyák. Tehát amit még lehet elrontani azon a szerencsétlen területen, azt azok el is rontják. Pl. úgy, hogy az egyetlen - viszonylag - járható útról, a Zugligeti út déli végéről is elüldözik a turistákat a hülye kutyáikkal. Meg nem köti őket az ipse, a kerítés meg már 20 éve kidőlt. Engem is kergettek már meg... Ráadásul kitartóak! Egyszer egészen az iskoláig jött utánam az egyik, utána megesküdtem, hogy nem megyek arra többet.
Ha te is itt laknál, téged is jobban foglalkoztatna a dolog. Én naponta szembesülök azzal, hogy az egykor szebb napokat látott budai kirándulóhelyek sorra válnak szemétlerakókká, parlagfű- és kullancstenyészetté, úgyhogy szerintem semmi különös nincs abban, hogy gondolkodom a fejlesztési lehetőségeiken.