Az első túlméret 38.25mm. Ha csak dugattyút meg gyűrűket cserélsz, nem feltétlen oldódik meg a gond. Kophatott az a henger hordó alakúra, ekkor fúrni kell, vagy egy komplett szettet feltenni. Első körben egy szakinál megméretném a hengert.
Sziasztok. Eredeti hengeremben elkopott a dugattyu,eléggé,nemtudom volt e mar cserélve valamikor de a henger még eredeti szerintem,nincs még pereme sem. Az lenne a kérdés hogy milyen dugattyut rakjak bele alapméretes 38,00 ast? Mert van 38.25 is de szerintem az mar furatotthoz van,jol gondolom?
köszönöm a választ. A taiwani nekem sem jött be, kb. 5 éve cseréltem, az óta pár ezer km-t ment és most megint csúszik... A cseh lamellát hol lehet beszerezni és miről lehet megismerni? Én az ilyen netes webshopokban csak a taiwanit látom mindenhol...
Akkor cseréltem lamellákat, mikor elkezdett csúszni berúgáskor, és már nem lehetett állítani. Azt a lamellát vettem, aminek a parafája világos színű. De a belső kör átmérőjén növelni kellett(ráspollyal), hogy lötyögjön, tudjon csúszni. Azóta jó.
(1Tamásnak ismét köszönet a képért, “örömmel” tapasztaltam, hogy az én vázamról hiányzik az a lemez, amelybe a rugó beleakadna...)
Szia,
Én szemre szoktam megállapítani, de ha már elkezd csúszkálni (a lamellák lemezei ”csiszolják” egymást) akkor egyértelmű, hogy cserés.
Nálam megvan digitális formában, szívesen elküldöm, de szerintem neten is fent van.
Én kizárólag új, cseh lamellát használok. A taiwanit is próbáltam, de már a méretek sem egyeztek normálisan. Egyébként a kuplung csere nem egy vérzés feladat, elsőre nehéz, utána ráérez az ember.
Jawa 05/Mustang blokkal kapcsolatban volna egy olyan kérdésem, hogy tudja-e valaki, hogy a kuplungban a parafa vastagságának mennyinek kell lenni újonnan és mennyi az az alsó érték, amikor csere érett?
Ha esetleg megvan valakinek a típushoz a "Műhelyszolgálati segédkönyv", kérem jelezze, talán abban ez benne van.
Illetve még megkérdezném, hogy ki milyen lamellát szokott betenni? Elfogadható minőségű a taiwani vagy más megoldást kéne keresni? Kuplungozás előtt állok...
Villámkérdés: még évekkel ezelőtt elhagytam a sztenderem csavarját illetve rugóját. Most vettem újat, viszont nem látom, hogy a vázon hova kellene beakasztani a rugót. Valaki esetleg letudná fotózni a sajátját?
Köszönet ismét a Mustangom életbentartásában nyújtott felbecsülhetetlen segítségetekért,
Kiveszed a két teleszkóp szárat. Felül fogja két 8-as csavar azt a rögzítőt ami rugók végére van tekerve. Ez nem engedi kiesni a szárakat. Visszarakásnál figyelni kell hogy a rugó végére rendesen rá legyen tekerve. A cső végén alul van mindegyikbe egy persely. Kiveszed, beütöd az újat és dörzsárral kialakítod a megfelelő méretet. Lényeg hogy a helyén kell bedörzsárazni. Kell egy állítható dörzsár hozzá.
Látom most pörög a beszélgetés, így ismét feltenném kérdésem. Mustang első teleszkópjában a műanyag persely(ek) cseréjének mi a menete? Hova és hogyan kellene betenni az újakat?
Koszi a segitseget, most nemsokara meg lesz a simo, aztan megkapja az utolso simitasokat, karbi felujito keszlet, meg ilyeneket. Unokatesomnak 125ccm-s motorjara is ilyen sportlegszurot raktak, azt mondta 100km utan megette a hengert mert nem szurt semmit
Oké hogy 68 van a főfúvókára írva de ha 35 év alatt 78-asra pucolgatták. Meg a sűbertű is lehet kopott és akkor a keverési arány nem lesz jó. A fúvóka csak a kilépő furathoz áramló benzin mennyiségét szabályozza.
Nekem is volt ilyen amikor vettem egy Mustangot. Ott úgy oldották meg ezt a szűrővel nem megy, szűrő nélkül megy témát. Hogy a harmónika cső helyett egy vastagabb slag cső volt berakva és 3-4 db 8-as furat volt az oldalán igényesen. Evvel se volt teljesen jó, de legalább ment. Aztán beállítottam a gyújtást és jó lett. Gondolom a kiscsávók is már többet forgatták az alaplapot mint a Rubik kockát, de hiába mert 3mm volt az előgyújtás.
Én úgy jártam az enyémmel,hogy a gumiharmonikát összeszívta a gépsárkány ami a karbit köti össze a légszűrővel.Vettem rá újat és annyira lágy és puha,hogy nem bírta a vákuumot.
Kidobtam a kukába és kapott egy "sportlégszűrőt" amivel tökéletesen megy.
Igen szuro nelkul 60at ment. Na most kivancsi leszek, hogy mit szoltok a jelenlegi helyzethez. Karbi pucolva, 38, 68as fuvokak, gallerig ero benzin (1:40), brisk n14c gyertya. Kivettem a legszuro betetet, csak a legszuro haz es a cso van. Es ezt igy ha rarakom horkol. En nem is tudom hogy sirjak vagy nevessek
Most szuro nelkul ha nagyon akarnam 1be egykerekeznek vele, olyan ero van benne, de szurovel mar le is allt. Most nem ereszt a karbi, de szerintem nagyon keves levegot kap mert amint a tulfolyot befogom az ujjammal fel mp mulva leall.
Tűszelepnél van a kis lemez hátulján egy fül. Az ha elakad akkor az úszó nem tudja felnyomni eléggé a lemezt és nem fog elzárni a tűszelep. A fedélhez vágott tömítésbe is el tud akadni. Ugyan ez a másik irányba is érvényes és akkor nem nyit ki eléggé a tűszelep, nem fog elég benzint kapni.