Nem, a sztrájk vasárnap volt, de sokáig kitartott a hatása, még tegnap is voltak itt (Hamburgban) törölt LH-járatok. Gondolom a pótlások, kiesett kapacitás, stb. miatt. ès hát gondolom a kisebb forgalmú járatokat beáldozták h máshol jobban menjen az üzlet.
Nem is a lehúzás miatt sajnálom, hanem mert a wizz-nél mázlival ki lehet fogni extra jó árat, irodánál meg nem igazán. (utóbbinál, ha akad is valami extra jó, valószínűleg van ismerős, aki örömmel elviszi)
Igen, az igazi egy Wizz járat lett volna, így sajnos utazási irodához és annak mindenféle hülyeségeihez és lehúzásaihoz vagy kötve ezzel. Persze nem panaszkodom, jó ez még így is, jobb mintha nem lenne.
Valakinek esetleg van infoja arrol, hogy mikortol fog mukodni az az arva 2db. e-gate az utlevel ellenorzesnel a Debreceni Repteren? Debrecen International Airport-on?
Ez az egymillió utasnál nullszaldó, amolyan törvényszerű mérték amennyiben csak a nyers számokat nézzük és közvetlen a repteret és nem azt hogy milyen egyéb bevételt generál mondjuk egy régiónak. Mindez szinte cargo forgalom nélkül értendő. Mert ha pl lenne a reptérnek napi 50-100t cargo forgalma, az többet hozna mint napi 1000 utas, illetve kisebb költséggel kiszolgálható.
Az nem néz ki túl jól hogy eddig 1millios forgalom mellett emlegették a nullszaldós, ami mintha most felugrott volna 2-re. Az látszik hogy most olyan igények jelennek meg (normális terminál, stb.) ami önmagában sok milliárdos tétel. Ez üzleti szempontból lehet hogy direktben nagyon soká térülne meg. Itt szokott az állam belépni és azt mondani hogy pl autópálya akkor is kell ha most.meg nem rentábilis. Ehhez a város kicsinek tűnik egyedül. De lehet azt mondani hogy össznemzeti érdek. Amúgy 5 év múlva szerintem 1-1,5 milliós forgalom reális, efölött már nagyon nagyot kéne guritani.
Sok minden változott, voltak átalakítások és eszköz beszerzések is. Továbbá nem mindegy hogy pár létesítményből csak bérleti díj van-e vagy közvetlen a teljes bevétel a reptérnél landol. Ezekben is pont rengeteg volt a változás, szóval objektív képet még nagyon nem látni. A második gép érkezésével rengeteg plusz költség járt,amivel viszont nem járt azonos mértékű bevétel/nyereség.
Nem túl objektív a kép, ugyanis ha beruházás/fejlesztés van,az általában költséggel jár. Pl ha most csinálnának egy nagy terminálfejlesztést+pályafelújítást, akkor 1-1.2mrd bevétel mellett rögtön lenne 3-4mrd veszteség, kivéve ha hitelből van finanszírozva, akkor a hitel adott évi költsége növelné csak a veszteséget
Elég kemény, 1 milliárd bevétel, közel fél milliárd veszteség... Ez olyan sikertörténetnek néz ki, mint a volán helyett dkv - valószínűleg valakinek siker, de az nem a város.
Ha meg hozzáveszem a múltkori furcsaságot (800 e a max. kapacitás, úgyhogy majd 1 milliónál bővítünk), hááát... És akkor még az itt ólálkodó válságról (ami biztos lesz, csak a mikor a kérdés és könnyen lehet, hogy hamarosan), az igencsak meg fog látszani az utazási kedven.
Parkoló: ha már sikerült másfélszeresre emelni a díjat (nesze neked, rezsi-démon), az lenne a minimum, hogy annyi autót engednek be, ahány hely van. És az előre megváltott helyet beleszámolják a foglaltakba. Nonszensz, hogy kifizetsz 11e Ft-ot és ha peched van, viheted az autót máshová.
"A tervek szerint öt éven belül várhat nyereségessé a cég, amikor már eléri az évi kétmilliós utasforgalmat."
Csak nekem tűnik picit merész tervnek az a 2 milliós utasforgalom? Ehhez olyan szintű terminál és reptérfejlesztés szükséges,amilyenekről eddig nem igazán láthattunk-olvashattunk információkat.
A többieknél az árbevétel csak 1 tényező, nem is feltétlen a legfontosabb, az adózott eredmény az ami érdekesebb.
Bizony jól gondolja. A charterszezon alatt bizony előfordult hogy a parkoló bizony teljesen megtelt, nem nehéz mert nem egy nagy parkoló, de legalább még jó szar állapotú is.
Nincs ingyen még 2 perc sem, behajtottál, fizetni kell, nem találsz parkolóhelyet akkor elkocsikázol a teszkóig, leparkolsz és onnan vagy sétálsz 2km-t, vagy taxizol 3ezerért.
A taxiknak zóna tarifa van a reptérre. Elvileg bizonyos esetekben ez talán reális (zóna függő és még akkor is az jár csak jól esetleg aki az adott zóna távolabbi pontjáról érkezik) nagyrészt viszont jelentősen drágábbra jön ki mint a km tarifa.