Én is erre tippelnék, hogy a két szonda egyforma is lehet, hiszen mindkettő az oxigéntartalmat vizsgálja. Mindegy, most vettem egy TRISCAN szondát, a tök tudja meddig lesz jó. De igazából talán ez hasonlít az eredetire a legjobban: https://www.autodoc.hu/herthbuss-jakoparts/7563506
Igen, ezzel már én is találkoztam. A monitor szonda még a gyári az autóban, a szabályozót már kétszer cseréltük. Az első egy Delphi volt,/1 évet bírt/ a második valami drágább cucc azzal kopp-kopp eddig nincs gond. A szabályozó jobban meg van dolgoztatva, ezért írtam ezt. A gyárban szerintem két tök egyformával szerelték.
A kesztyűtartó mögött lévő kis motor ugyebár a befújt levegőért felel. Az bontható a komplett műszerfal kioperálása nélkül is? Nem klímás az autó. Kb 2 hete vettem észre, hogy sz*rabb úton eléggé kopog. Álló helyben finoman lábbal megkopogtatva azonos a hang, azért gondolom, hogy ott van valami gebasz. Olyan, mintha lenne kb 5 db villáskulcs a kesztyűtartóban 1-1 bukkanónál, pedig már kipakoltam mindent. Leszedtem a felső burkolatot is, ahol a légzsák lenne, illetve a kesztyűtartó ajtaját is, nem-e az kopog.. de nem.
Más találkozott már ilyennel? Bármi ötlet, hol kezdjek neki? Lehet, hogy valami eltörött odabent, de sajnos elég kicsi a hely ott. Szétszedném átnézni. Picit kézzel megmozgatva nem észlelni semmit, nem lötyög, nincsenek fellazulva a csavarok. valami belül lehet. Normál esetben nincs hangja..rosszabb minőségű úton viszont valami mintha kopogna..picit fémes hangon. Arra is gondoltam ,hogy a műszerfal mögött húzódó merevítő "cső"-höz ütődik oda valami olyankor.
Jobb 1-be átülve, lábbal picit megnyomva alulról, menet közben mintha kevésbé, avagy nagyon halkan jelentkezne ez a "kopogás"
Sziasztok! Daewoo Kalos 1.4-hez (2003, index a lámpában) keresek szürke színben motorháztetőt, homlokfalat, elülső lokhárítót, fényszórókat bontva. Ha tudtok segíteni, megköszönöm. Autóbontós oldalakon ha találok is ilyet, a végén kiderül, hogy nem frissitették a hirdetést, és a feltöltött képekkel ellentétben szürke elem már nincs is.
Ti tapasztaltatok olyat ,hogy fogy a hűtőfolyadék ? Mármint nem hengerfejes (176e volt az, illetve nincs semmi olyan a kiegyenlítőben) és lehet h ereszt valahol amikor megy a fűtés?
Nincs csöpögés sehol, lehet valami a fűtőtestnél "sziszeg"?
Szia, a cseréhez az egész műszerfalat ki kell bontani. Kb. két napos meló állítólag. Az enyém is tönkrement, én ezt sem anyagilag/a szervízköltség miatt/, sem saját kezűleg nem vállaltam be. A motortér felől lecsatlakoztattam a két csövet. Persze előtte le kell engedni a hűtőfolyadékot. Nehéz hozzáférni, de nem lehetetlen. Slaggal átmosattam, egy éjszakára hűtőtisztító folyadékot öntöttem bele. Másnap szintén átmostam. Kb, az eredeti állapot 60-70%-a visszajött. Az sajnos megeshet, hogy ha túl agresszív anyaggal oldod fel a lerakódást, kilyukad és akkor muszáj bontani. Ott hibáztam előtte, hogy a hűtőrendszert kitakarítottam valami löttyel. Minden feloldott szennyeződés ott akad el, ahol a legszűkebb a keresztmetszet.
És persze az is lehet, hogy a hengerfej tömítés ment tönkre.
Én szívem szerint egy elektromosat vettem volna inkább, viszont azzal meg a töltéssel lettem volna bajban. Itthon nem igazán tudnám tölteni, társasház, nincs garázs sajnos, mert 6 lakásra 4 garázs van. A városban is alig vannak töltők ( Debrecen ) .. Kis távokra az is tökéletes lett volna. Előbb-utóbb viszont az lesz a vége, ha így haladok.:D
A toronycsapágyaknál nekem is olyan amióta megvan az autó. Szerintem már a gyárból is így jöhetett ki. Anno a szerelőnek mutattam, de azt mondta azzal nem kell foglalkozni csak amiatt, mert rés van ott.
Mióta nálam van, én is csak 100-ast nyomok bele. Motortér nálam elég poros, még nem vettem rá magam. De még mielőtt jönne ez a nagy hideg..avagy hó?! kitakarítom. Úgy is ideje a kerékjárati ívnál megnézni a vízelvezetőt, mert az szeret eltömődni. Most voltak első gátlók cserélve ( tettem is róla képeket.. eléggé fent vannak.. nem tudom, hogy ez-e a normális?! )
almaata66: Eddig nem volt gond a fogyasztással szerencsére, pedig rövid távokat megyek vele. Munkába be, majd haza. Ez napi 2x 25-26km. Ahogy számolgattam 6.8-7.1 átlagban. Torque appban is 7.3-t ír avg-nek. Annyira nem vészes szerintem, tekintve, hogy 90%-ban csak városban van használva, rövid távokon.
Lambda hibával gondolom ez most több lesz, viszont ha lehet, inkább megoldanám mihamarabb ezt a gondot. Nem is üa miatt.. hanem engem idegesít, ha valami nem működik. :D
Szerintem kezdd el figyelni a fogyasztást. Kipufogó ha picit is feketén kormol, szinte biztos azzal van a baj. Jó lenne egy cseredarab kipróbálni, hogy ne dobj ki az ablakon 20-30ezret.
A Kalost hajtani kell, pörgetni legalább 2-3000 ezres fordulat között. Tavaly december óta csak OMV100-as benyát kap, azóta cseréltem 2x levegőszűrőt és a jobb első ajtót, de azt is azért mert relatív olcsón találtam ugyanolyan színűt és már vagy 5 éve meg volt húzva szerencsétlen eredeti ajtó. Pár havonta már csak kínomban kitakarítom a motorteret, hogy megelegyen az érzés, hogy foglalkozok vele.
Igen. Mivel sokáig volt EGR gondom, amit rendszerint kóddal honorált is, hiába takarítottam azt is + a csöveit, karter csövet, pcv-t cseréltem.. ugyanúgy hibát dobott, sőt.. állandóan tele volt olajos korommal, ezért gondoltam megnézem a lambdát is, de szerencsére az szinte teljesen fényes volt még ( nem is értettem. ) Fújtam egy kis féktisztítót egy mikroszálas kendőre, lehúztam a vezetékét, majd megtöröltem. Alig jött le róla valami kosz, majd ezek után tettem is vissza.
Lassan már a "fél" autó ki lett cserélve.. picit már idegesít a folyamatos "hibalista". Valami mindig van.
Persze, nem új autó, 17 éves..de sosem volt elhanyagolva. 1.tulaj családban volt,női autó,tőlük vettem át, ezért itt-ott apróbb meghúzások, parkolási sérülések, de ezek csak felületiek, nem volt törve. Alapvetően egyben van az autó. Végig vezetett könyv. 10.000 km-ként olajcsere, szűrők + az éppen kopott dolgok. Amiből tehetem/ lehet kapni, gyárit veszek hozzá ( kivéve EGR-t.. ugyanis a gyári az 70 felett volt... :D )
Nemrég volt komplett vezérlés csere, új gyertyák, kábelek, új akku. 4 új gumi. Még műszaki előtt megcsináltam, így a biztos. Az alja is egész jó állapotban van, jöv. hónap elején kap egy alváz / üregvédelmet.
Mostanában viszont legszívesebben eladnám. Nem igazán szeretném az autó árát rákölteni. Munkába járós autó csak.
Ma reggelre egy csinos sárga jelecske fogadott ( P0131: O2 Sensor Circuit Low Voltage Bank 1 Sensor 1 ). Kezdem már picit unni, hogy valami cserélve lesz, erre jön valami más. Eddig még nem volt vele gond. Kb 1 hónapja szedtem ki, megnéztem, nem volt mocskos, picit letakarítottam, majd ment vissza.
Gondolom ez sem a konkrét lambda hibára utalhat. Vagy mégis?
Nem tudom. Én úgy vagyok vele, hogy amióta nálam van, 7. éve, már rendbe lett rakva, pontosan tudom milyen állapotban van. Tőlem ez már max a bontóba fog menni jó pár év múlva. Amennyi a piaci ára, azon lassan egy elektromos robogót sem lehet már kapni.
Nos. Megnéztem a kormányt kifordítva mind2 irányba. Ha balra van kitekerve, a jobb oldali szilent van magasabban, ha jobbra, akkor pedig fordítva. Amerre fordítom, ott össze megy kissé, a másik oldalon fentebb jön.Az autót megemelve már ráfekszik rendesen a felső "stopper" alján lévő gumi alátét., ilyenkor a kereket mozgatva nem kopog, szinte meg sem moccan, kb 0.5-1mm "holtjáték" van, de ez inkább csak a szilent, illetve a felső gumi miatt, amennyit enged.Talpon viszont ott az a bizonyos rés.Csatolok 2 képet a jelenlegi állapotokról ami már a csere után van.