Köszi a választ. Valahogy nekem is ez volt a sejtésem. De akkor meg azt nem értem, hogy a még üres landfill zónákat miért hagyja megszüntetni. (Nem dózerolni, hanem dezone-olni.) Eszerint, ha a megtelt zónákat valahogy ki tudnám üríteni, akkor meg lehetne azokat is szüntetni? Nekem ez nemigen sikerült. Pedig szelektiv hulladékgyűjtő és szemétégető is volt egyszerre a landfill mellett.
Eladni nem tudsz szemetet. Csak átadni megsemmisítésre egy szomszéd városnak (feltétele, hogy ott legyen hulladékégető vagy szelektív hulladékgyűjtő és ezekben feles kapacitás). Az átadott hulladék megsemmisítéséért fizetned kell a szomszéd városnak. Fordított esetben neked fizet egy másik város.
Azonban régiószinten ez nem oldja meg feltétlenül a szemétkérdést.
Nem töltöttem le az Excel file-t, de több info van benne, mint ami a márciusi Gamer magazinban?
szerintem a landfill zone nem megszüntethető - egyrészt mindenki mással egybevágó módon tapasztaltam, másrészt a néhánnyal ezelőtt belinkelt Excel file-ból kiderül, hogy a "landfill zone" az egyetlen objektum, aminek a buldózerolása 0$-ba kerül - szerintem ez pont azt jelenti, hogy nem tehető meg, csak kissé idiótán fejezték ki.
Amúgy szemetet lehet eladni a szomszéd városnak? mármint úgy értem: szemét-tárolási kapacitást vásárolni? tudja valaki?
Sajna bulldózerrel sem ment... De a beépített területeken a dezone, azon túlmenően, hogy a zóna kijelölését megszünteti, a rajta épült épületeket is megszünteti. Legalábbis Én így tapasztaltam.
Azonban ez a módszer nem jött be landfill-nél.
Más tipp??
talán sokaknak segítene, ha lehetne tudni, hogy az egyes építmények mit is jelentenek a város számára, azaz mennyire vonzzák a különböző lakó- és kereskedőrétegeket, milyen mértékű szennyezési és fogyasztási mutatókkal rendelkeznek... nos, ta-damm:
Az itt található zip-elt MS Excel file pontosan ezeket az információkat tartalmazza. Azt nem mondom, hogy az elolvasása után rögtön mindenkinek metropolisza lesz, de legalábbis segít, hogy egy picit céltudatosabban lehessen játszani.
Egy nagyon hasonló linket ajánlanék még, ami nem ennyire tömör, hanem inkább magyarázó módon írja le ezeket a dolgokat (akinek esetleg gondja lenne az .xls tartalmának megértésével):
Hihetetlen de már végig olvastam az osszes hozzászólást és még mindig nem jutok egyr?l a kett?re! Az írások és a játékközbeni tapasztalatokkal levontam a következtetéseket és arra jutottam hogy valószínüleg az építkezéssel lehet a probléma valamint az id?zítés és az adó állítgatás! Már három hete minden nap küzdök te nem sikerül! Akkor: az igények alapján építek, és mégis kivándorlás van alacsony adók mellett is! Szóval: az elején ronthatom el valamint az intézmények lerakásának idejével! Iskola,....stb Próbáltam magas adón kezdeni fokozatosan csökkentettem le de semmi! Valamint mib?l hányszor hányast érdemes építeni? Szívesen beszúrnák egy screenshot-ot de nemlátom itt hogy be lehetne! Na valaki segítsen legyenszives mert teljesen lelomboz a játékban való sikertelenség!
Nekem nagyon bejött a game és eléggé jól elkarcolok vele. Csak egy probléma van, amivel nem tudok mit kezdeni. Ha a városomba szemétlerakót építek, akkor azt azután, hogy használatba vették (tehát már van rajta szemét és nem csak egy üres barna -landfill- zóna) már nem tudom többé megszüntetni. Pedig egy város építésének elején nekem elég sokszor komoly problémát jelent a szemét. Erre pedig ez a legolcsóbb megoldás. Probáltam úgy kiüríteni ezeket a lerakókat, hogy szelektív szemétgyűtésre, szemétégetésre, sőt egyszerre mindkettőre is átálltam. Azonban a szeméttelep telítettsége mitsem változott. Max. a kihasználtsága ment le 0-ra (ezt a lekérdezésnél egy kis piktogramsorral jelzi, hasonlóan az erőmű, iskola, rendőrség, tűzoltóság kihasználtságához ill. működési szintjéhez). De ettől még nem tudtam megszüntetni őket.
Van valakinek ötlete? Kinek milyen tapasztalatai vannak a szemétgyűjtéssel? Mi a legcélravezetőbb módszer?
Nem a density-re gondolok, az világos. Hanem arra, hogy amikor zónázok mondjuk legalacsonyabb sűrűségű lakóövezetet, akkor 1-2-3 kockánként vastagabb vonalat látni - mintha telkek lennének. És valóban, amikor felépülnek a házak, akkor látszik, hogy az egyik 3 kockányi (izé - négyzet) területen van, de mivel a ház csak 1 kocka, a maradék 2-ből kert lesz... Ugyanez a ház 1 kockányi telken is megépül, kert nélkül.
A telkeken kis nyilak is mutatják, hogy merre kell útnak lennie, hogy meglegyen a cstlakozás.
az adott területen elérhető maximális sűrűséget határozza meg. tehát ha egyszeres sűrűségűt raksz le, akkor legfeljebb rózsadombi villák lesznek ott bármilyen virágzó is a környék, ellenben ha 3-asat, akkor felhőkarcoló is lehet..
Nem, ugyanúgy ad módot a fejlődésre, de:
ha valami nem tetszik a lakosoknak, és gyors módban vagy egy jódarabig, csak azt veszed észre hirtelen, hogy MINDENKI kivándorolt, és egy ilyen helyzetből rendkívül nehéz kimászni.
Azt mondjuk nem tudom, hogy figyeli e azt a program, hogy folyamatosan apránként javuljon mindig valami, de az biztos, hogy ha rossz a helyzet és nem lépsz, akkor olyan láncreakció indul be, amit nem lehet visszafordítani..
Javaslom 2es sebesség fölé nem tenni soha, mivel mire az ember végignézi mindkét grafikon és térképsort, addigra már kettes sebesség fokozatban is szinte mindig összejön 1-2 olyan probléma, amit kezelni kell.. ha viszont nem nézegeted a chartokat, akkor honnan tudod, hogy nincs gond? :)
Szal javaslok némileg lassabb játékot és folyamatos helyzetelemzést, mert ha gyorsítod, akkor már csak a nem túl happy végeredményt látod meg.. ]8)
Belevetettem magam én is a játékba. Nekem is az jön be, hogy a központba lerakok minden szükséges közintézményt, köré lakásokat, végül kereskedelmet és iparnegyedet. Lassan nődögél a város, viszont mindig + a pénzügyi mérlegem, tehát lehet fejlődni.
Ami nekem kérdés: számit valamit, hogy a lakótelkek nagysága mekkora? Tehát csinálhatok 1 négyzetnyi telket, arra is épül ház, meg 3 négyzetnyit is, arra is csak 1 ház épül....
Hmm, ez most valami elírás, hogy 69 év alatt 2400 lakos? :O
Én csak úgy elkezdtem ledobálni a házakat olymódon, hogy a térkép szélén körben gyárak vannak egy iparvasúttal, középen pedig lakónegyed, és ahol nem éri el az iskola sugara a lakóházat oda kereskedelmi épületek jöttek. A házak aránya kb a kisebb fajta térképrészlet egyharmados lefedettségével:
50% lakó
35% gyár
15% kereskedelmi
10% egyéb
Jönnek befele 1000-el, a desirability az égben, 7. évnél tartva (egyszer sem gyorsítottam be kettesnél jobban, de azt is csak rövid időre) 30.000 lakos, szal ezt a 69 év 2400-at nem igazán értem. :|
nekem mégis az. nincs kereskedelem, nincsenek extra bevételek, és én semmit nem értek abból, hogy miért ilyen szánalmas az egész de lehet, hogy hiányoznak az alapok.
a családépítgetés után rögtön ebbe fogtam bele.de lehet, hogy rosszul látom, és a végén igazuk lesz azoknak akik azt állítják, hogy egy nő nem való polgármesternek :)
Ez a 240.000 lakos egy városban vagy egy régióban értendő? Ha egy városban, akkor screenshot kötelező ;-)
Jómagam szerényebb leszek: mindössze 23.000 happy lakosnál és jó sok pénznél tartok, de a város "tele" van, azaz terjeszkedni már nem lehet vele, max (lévén egyelőre nagyon kertváros-jellegű) sűríteni - de ez utóbbi projektet még nem kezdtem el...
bocs, h igy belekotyogok, de nem lehet vhogy megmondani az sc4-nek, h kisebb kepfrissitesi frekit hasznaljon, mert a monitorom nem jelenit meg semmit, ugyhogy biztos, h az lesz a hiba? vagy nem?
A "nojob" azért is előfordulhat, mert az épület környezetében nincs megfelelő munkahely. Ha még nem elég tanultak a lakosok, hiába épül a környékükre high tech industry, nem tudnak ott dolgozni. Ugyan ez lehet fordítva is.
Ha pedig új lakók költöznek be a házakba, akkor azok még "buták".
Azokkal a lakosokkal nincs gond, akik születésüktől fogva a városban élnek, mire dolgozni fognak, elég tanultak lesznek. De a bevándorlók kevésbé műveltek. Lehet hogy dirty industry-t keresnének.
Persze lehet, hogy nem ez a probléma, nálam ez nem jött elő súlyos mértékben. Idővel mindig találtak maguknak munkát az emberek.
Elég rég nem haladtam a városommal, nagyon elrontottam a közlekedést, teljesen eluralkodott a légszennyezés, a metró sem segített sokat. Teljesen át kellene építenem a várost, de nincs szívem ledózerolni a felhőkarcolókat:)
Köszönöm Jokesz a jótanácsokat! De azért még mindig vannak problémák! Pl.: miért van az hogy van munka hely, commercial + industry, van suli meg ilyesmi, és a residental $$-osok nojob-olnak egyfolytában! és még sorolhatnám ezeket a kisebb problémákat!
Jokesz vagy ha van valaki akinek már sikerült "metropolist" építenie és tudna dumálni irc-n az jelezze legyen olyan kedves mert egy hozzá ért?vel szivesen csevegnék a dolgok menetér?l és a hibákról...
sziasztok! segítsetek légyszí mit csinálok rosszul?
van egy középszerű kis városka, inkább tanya a méreteit tekintve.már eltelt 69 év de a városom 2400 lakos körül stagnál, a pénzem sem gyarapodik semmit. a tűzoltók meg egyfolytában rinyálnak, hogy kevés a pénzük, pedig már 150-et adok nekik. /sajna volt egy tűz amit meg kellet fékezni. le kellet volna rombolnom utána?
hogy lehetne nekem is metropolisom?
előre is köszi minden segítséget
Még egy taktikai dolog, én a sebességet maximumra rakom, így gyorsan betelepülnek a zónák, és kis haszon mellett is lesz tartaléka az embernek. Tudom, ez kicsit már csalás kategória, meg nem fogok 69 év alatt 120000-es várost csinálni, viszont havi +400-600 ból is van már 700000 pénzem, amib?l lehet kezelni a rázós helyzeteket, meg lehet próbálkozni dolgokkal. Kezd?knek mindenesetre kis segítség.
Jah, nem írtam, hogy az első régiót gyakorlásképpen teljesen simára csináltam, se hegy se tenger. De mmajd a következőnél nekem is kell variálni, akarok keresni neten vmi szép helyet. (Lusta vagyok csinálni)
Vki rájött már az egyes városok területének növelésére? A neten voltak fenn olyan régiók, hogy 9 hatalmas városterületre voltak osztva, csak még letölteni nem sikerült őket.