Köszia a választ. Elősször csak azt elérni hogy a részecskeszűrő ne állítsa le a kocsit s látni lehessen hogy nincs nagyobb baj.
Aztán ahogy az anyagiak engedik megcsinálni rendesen. Azt hiszem hogy akit ajánlottál az mérte be a kocsit s jelezte hogy előbb utóbb részecskeszűrő probléma lesz.
Itt írja :"Első lerobbanásnál a részecskeszűrő volt a hibás ami eldugult és ezáltal a kaartergázt visszanyomta a motorba olyannyira hogy a nívópálcánál nyomta ki az olajat. Ez orvosolva lett. A kinyomott olajmennyiséget pótoltuk. Kibeleztük a dobot, csökkentett teljesítménnyel de járható volt az autó"
Megtaláltam, a gond az volt, hogy 6 vezetéket találtam elszakadva, köztük 3 db egyforma zöld/sárga jelölésűt, amik végül is kimérve negatívak voltak. A többi egyértelmű volt. Csak baromi kényelmetlen helyen szakadtak el. Összekötve őket működik a zár. De ami a lényeg, hogy ami évekig nem ment a tolatóradar és ezzel együtt a tolató lámpa is működik, a radar állandóan aktív volt, előremenetben is, úgyhogy biztosítékot kivettem. Peugeot szervizben 1 nap alatt nem tudtak hozzászólni a radar témához, több napra ott tartották volna, de mivel az anyós ülés felőli ablakot leszakították és nem akartak kártalanítani mondván, hogy ez szériahiba, inkább elhoztam onnan.
Szembe állsz a csomagtérrel, bal oldali zsanérban van egy köteg kábel válogassad át valószínű abban van eltőrve egy vagy több szál. Nálam ez volt a hiba oka.
Sziasztok, csomagtartóm nem nyílik sem a távirányítóval, sem a 0 gombbal, hol keressem a problémát? Annyit sikerült elérnem, hogy hátsó ülés le és belülről a csomagtartó záron lévő kis nyílásból ki tudom nyitni, de ugye ez nem valami kényelmes.
Valami kontakt hibára gyanakszom, mert egyszer kinyílt a 0 gombbal.
A részecskeszűrő kiiktatásakor ajánlatos szoftveresen is rendezni. A szűrődob előtti és utáni vákumcsövecskék egy A/D átlakítóba mennek, onnan az computerbe. Hibát jelez az akadálytalan áramlás éppúgy, mint a dugult szűrő. Ettől volt a csökkentett üzem. Meg kell próbálni telepíteni az új programot, törölni a hibakódokat és próbálni indítani. Szerintem. Utána okosabbak leszünk. Lehet, valakinek van más ötlete is.
Szia. Pontosítanám a férjem apukájának a leírását. Az autó a mienk, 2001-évvégi, 2.2-es hdi.
Jelenleg nem indul és a történet a következő. Első lerobbanásnál a részecskeszűrő volt a hibás ami eldugult és ezáltal a kaartergázt visszanyomta a motorba olyannyira hogy a nívópálcánál nyomta ki az olajat. Ez orvosolva lett. A kinyomott olajmennyiséget pótoltuk. Kibeleztük a dobot, csökkentett teljesítménnyel de járható volt az autó. Két nap múlva minden ok nélkül és minden jel nélkül leállt 80-90-es tempónál. Lefulladt megint. Másodjára is hazahozattuk trélerrel. Azóta áll az autó és az önindító indítana de egyszer sikerült beröffenie pár másodpercre. Azóta a férjem leengedte az olajat ami 2.5-2.8 L körül volt. És amit az apósom megosztott kèpet egy olyan kis öntvény valami volt az olajban.
Van valakinek tippje miből törhetett le? Hibakódja nincs az autónak és utolsó infónk hogy paraméterezni kéne de ahhoz járó motor kellene
A fiamék kb egy hónapja vettek egy 607-es dieselt ami több mint 20 éves. Kb három négy héttel ezelőtt az egyik fórumtárs megnézte számítógépes ellenőrzéssel s egy kivételével mindent rendben talált. Ez az egy esetleges részecskeszűrővel kapcsolatos ami hamarosan várható. Szerinte előbb utóbb ki kell ütni. Ugy három hete jött volna haza a munkahelyéről ami ugy 50-60 km re van s a pályán leállt a kocsi s nem indult.
Haza lett szállítva. Ekkor rá kellett tölteni két liter olajat. Pár nap várakozás után gond nélkül elindult s semmi gyanus. Hazafelé megint leállt s megint szállítás. Olaj leereszt s ugy két és fél liter jött ki s az egyik szerelő szerint a hengerek felett is lehet.
Első kérdés: hogy lehet innen kiszívni az olajat? Gyertya szelepfedél üzemanyag adagolás ami házilag megoldható stb .
Második: Mi lehet a baj? - lehet hogy a részecskeszűrő miatt letílt a számítőgép?
Érdeklődnék van valakinek tapasztalata az üzemanyag érzékenységgel kapcsolatban? Van egy Peugeot 607-esem, 2.2 benzinesem 2004-es. Olyat produkál, hogy az autó indítás után elkezdi a kocsi szekrényt rángatni pár mp-ig, aztán megszűnik. De ez is változó, mert van mikor semmi gond, valamikor meg előjön egy-egy indítás után. Az alpajárat az stabil, a fordulat nem ugrál , mikor a jelenség fennáll. Gondoltam megpróbálok valamit, az autót teletankoltama MOL kút EVO NEO üzemanyagával. Lekopofogom fél tankig egyáltalán nem volt ilyen baj vele. Majd egyszer ismét eljátszotta, majd miután kifogyóban volt a tank elmentem tankolni a LukOil-hoz tankolni bele. Rá következő indításkor megint kicsit rendszeresebbnek éreztem. Kb 5 indításból 3-szor mindig rángatózott.
Elképzelhető, hogy az autó nem tolerál bizonyos naftákat, vagy ez valami alkatrész halálnak előjele lehet? Üzemanyagszűrőre gondoltam, de az úgy tudom, ha teljesen tömődve van, leáll az autó. Az sem akarom eltitkolni, hogy az autó átesett még nyár elején egy vezérlés + vízpumpa cserén. A jelenség furcsa mód előtte soha nem állt fennt.
Kőszi, hogy irtál de a hengerfej fel van ujitva és uj tőmitéssel van felrakva,a kompjuteres azt mondta teljesen jol mukődik a motor.ezek után nem ugy mumődik ahogy kell nem az első HDI motoros autom már, nem igazán értem, nem tudok rájőnni hogy miért nem megy.
Van még őtleted egyébként,mert én már mindent megnéztem rajta és kifogytam:
Láncos motornál szakadásnak nem volt huzamos ideje zörgés az előjele? A fehér füst valószínűleg azt jelenti, hogy hűtővíz jut az égéstérbe, talán hengerfej problémával is szembe kell nézni.
7856 érdeklödönek üzenem nekem is ezt csinálta a Motorvezérlö és BSI csere megoldota bajomat bontva 60000ft volt 2001 2.2 benzin nekem magnetti marelli rendszer volt benne!!!!
Megintcsak érdeklödnék egy kicsit??2001 2.2 benzin az kezdte el csinálni meleg motornál iditom és nemreagál a gázra leállitom várok 1-2percet inditok picigáz és láss csodát mindenrendben hol keresgéljek mi lehet a hiba???? Lehetséges hogy a fojtószelep lesz a hunyó???Elöre is köszönöm a segitséget!!!