viszont abban igazság van, hogy mivel elektromosan indul így a motorindítás kíméletesebb, illetve a generátorok miatt a fékek sincsenek szinte használva, elég sokmindenen lehet spórolni.
viszont ezzel szemben ott a drága akksipakk és a bonyolult vezérlési rendszer, na meg az autó ára.
A minap valamelyik ismeretterjesztő csatornán Priust bontottak, valami 170 fontért tudták csak eladni az fő akksi pakkot, végül egy szélkerékhez került felhasználásra. 370 ezer mérföld volt az autóban, amikor kipurcant.
Na előkerültél? Az FB-n ott küzdöttem a sok nyámnyilával fegyver témában. És csak az egy Szepy volt aki nem kulázott be egyből egy puska látványától. Nem lehet rád számítani kiscsákó.:))
El is felejtettem beírni azt a sztorit, hogy pár napja belefutottam "Daniba" egy Lidliben ;) Fiatal pénztáros srácnál fizetek 20:59-kor, erre elnézést kér, hogy egy pillanatra ki kell ugrania a kasszából bezárni az ajtót, hogy már ne jöjjön be senki. Erre amikor visszaér, poénból mondom neki, hogy egy mozgásérzékelős gépfegyvert kéne az ajtóra ráállítani, ami 21:00-kor beélesedik :) Erre elmosolyodik és elkezdi nekem részletezni, hogy ő milyen típusút tenne oda ;) Olyat mondott amiről még életemben nem hallottam :D Majd magázva megkérdezte, hogy: "Ugye ismeri a típust?" ... őőő ..."Peeersze!" :D Majd a kocsiig jól megbeszéltük a Főnökkel, hogy ez is egy "Dani" volt, milyen kicsi a világ :D
Azért azt lássuk be, hogy ha valakit csak az alapján érdekel ez a társulás, amit itt lát, az vélhetően annyira beteg, hogy nem biztos, hogy szeretnénk ha csatlakozna... :)
Sokan elfelejtik, hogy a fórum (eredetileg agora) szerepe pont az volt, hogy nyíltan cseréljenek eszmét egymással a népek. Időnként járt érte lefejezés meg mittudomén, de a nyílt társadalom szvsz előrébb való, mint a zárt csoportosulás.
Persze a demokrácia arról is szól, hogy ér zártan csoportosulni.
Itt azért elmondanám, nagyon nem értem, mi a jó az FB-ben. Én nem látom, mi az, ami pl. egy ilyen fórumon nem csinálható -szvsz sokkal egyszerűbb, átláthatóbb platformon-, ott meg igen. Arról nem is beszélve, hogy a titkos csoporttal elveszik annak a lehetősége, hogy bárki kintről ismerkedjen, kapcsolódjon. (Én is így kerültem anno ide, persze tudom, már bánjátok, hogy akkor még nem volt FB... :-))))) )
Ha meg magunk között szeretnénk lenni, kell csinálni egy levlistát, és kész.
Attól még, hogy valamit sokan csinálnak, nem biztos, hogy épeszűség... De ez csak a szerény véleményem.
Ne is mond. Későn indultam el Spanyolországba, és mivel épp akkor volt hóesés veszély, plusz Szlovániában, Ausztriában amúgy is kötelező a téligumi november végén, így azt tettem fel a 16-os, 205 széles nyáriak helyett. A téli 195, 15-ös felniken. Na most az igaz, hogy otthon kényelmesebb volt egy árnyalattal a szar utakon, de itt 15-18 fokok vannak, és egyféle út hiányzik, a kátyús. A kanyarban meg csak szenved ez a gumi :( Szerencsére nem megyek sokat, de szinte csak szerpentin van, ahol nem autópálya...
Korábban már írtam, miért nem tartom helyesnek a FB adatkezelési gyakorlatát. Az el nem küldött tartalmakat is tárolják, elemzik. Szerintem ez így nagyon nincs rendjén, a szuverén adatkezelés személyiségi jogába ütköző, ahogy az is, hogy a saját tartalmakat nem lehet véglegesen eltávolítani, fiókot nem lehet véglegesen törölni, minden adatot megtart a FB.
Nem jók. Azért nem jók, mert extrém hőterhelést kaptak és 6 éve ki vannak téve UV-nek, hőingadozásnak (öregedés) stb.. A nyári autópályázás 40 fokban sem annyira tesz jót a téli gumiknak.
Még akkor is jobban jársz ha a mostani két hátsót teszed előre és a két újat hátra, mert akkor legalább a kormányon, gyorsításkor, fékezéskor érzed hol a határ. Rénszarvas tesztben alsó hangon 15 km/h lenne a különbség ha nem több és sosem tudhatod, mikor kényszerülsz kitérő manőverre, főleg télen nem.
Egyébként hogy jött ki neked a 175/65R14? Mert hogy nem gyári méret, az szinte biztos. Ez volt a legolcsóbb?
Ha hátul is kopáshatáron lenne, akkor 4db-ot vennék.
Gondolkodtam rajta, hogy oldalanként az elsőt és a hátsót megcserélem, de azt még korábban kellett volna, mert most már az lenne az eredmény (de csak nagy hóban, tempóval (amit én sosem szoktam)), amit te is írsz. A hátsók még 2 évig/20Ekm-ig bőven jók :)
Az M+S gumi lényege, hogy nagyobb blokkokban van egy mélyebb mintázat, ezzel jobban meg tud kapaszkodni laza talajon, hóban. A lamellák szerepe inkább jégen jön elő, ott kvázi sok-sok apró tapadókorongként viselkednek.
Ami előny hóban az hátrány szárazon, mert a nagyobb mélységű blokkok hossz- és oldalirányban is könnyebben deformálódnak, az elérhető leterális gyorsulás csökken.
Nedves/vizes útfelületen a nagyobb blokkos mintázat a lamellákkal az aquaplanning szempontjából sem annyira előnyös, ezt tovább rontja, hogy a sűrű lamellák nem tudják kellően kiszorítani a vizet a futófelület alól.
Bálnának az első tengelyes fillérfucker gumicserére csak annyit írnék, hogy ha a WRC át is tudja adni a vonóerőt hóban, hókásában, az nem jelenti azt, hogy kanyarodni is tudni fog. Mert ha a nyári autópályázással extrém hőterhelésnek kitett, 6 éves, kopáshatáron lévő gumi van hátul, akkor melyik vége fog az autónak egy kitérő manőverre váratlanul tapadásvesztéssel reagálni? És egy FWD-nél meg lehet fogni gázzal, ellenkormányzással?