A LandRoverekhez létezik egy overdrive nevű szerkezet, ami pont erre a problémára ad egy (hangos) megoldást.
Lényegében egy áttétel, amit a sebváltó kihajtás utánra szerelnek és alacsonyabb motor fordulat mellett gyorsabb közlekedést tesz lehetővé. Ez a Landyé Nem láttam ilyet még Sammyhoz, de lehet hogy találsz, ha keresel.
Miért nem a motort cseréled ki 1.3ra?
Terepen jobb lenne :-)
Amúgy közdarabok segítségével lehet cserélni váltót.
Figyelni kell a csere váltó hosszára és hogy a nyomatékot kibírja.
Amúgy én is időnként önfeledten 5.-be akarom rakni, amikor észreveszem, hogy ez nem az.
Sziasztok!
Kérdésem lenne a tisztelt nagyérdeműhöz.
SJ 410be (1000-es motor) lehet tenni 5 sebességes váltót?
Gondolok itt a 1300-as váltójára.
Be lehet-e szerelni, fizikailag, illetve, hogy milyen menettulajdonsága lesz.
Sokszor használom közúton és zavar hogy 70-80nál nem tudok egy ötödiket kapcsolni.
minden észrevétel érdekel!
Megköszönném, ha megnéznéd, az enyémbe beépített (talán nem is gyári) motortartó bak 6,5cm átmérőjű és 4cm magasságú gumipogácsa, acél lemez végekkel, M8 csavarral mindkét végén.
Lehetne minden mérete nagyobb is akár.
Szia!
Majdnem elfelejtettem, hogy Dombóváron Urda Szilárdnak van szinte mindene Sj-khez. Próbáld meg őt felhívni. Postán utánvéttel is szállítja a kért cuccot. Elérhetősége: 06(30)258-5011. Rendes gyerek, csak jót tudok mondani róla.
Remélem segítettem.
üdv
Szia Mud Rider!
Köszönöm a segítséget. Egyenlőre jól van a samu. Hidegen, szivatóval felpörög 1800-as fordulatra (szerintem sok, de azt mondják, hogy ez automata és nem állítható), azután szépen visszaáll 750-re, ha bekapcsok valami elektromos fogyasztót, akkor 900-1000-re emeli. A napokban tudtam belőni, hogy amikor a motor már majdnem bemelegedett, ne emeljen 1600-ra.
Gépkönyv ügyben tudtok segíteni?
üdv mindenkinek
Itt mifelénk van a Taurusnak egy mintaboltja, ott láttam ilyesmiket, de mivel nem adott típushoz valók, kellene pontos méret. Már ha nem zavar, hogy esetleg nem pont gyári keménységűek lesznek...
Üdv!
ATom
Ui.: Szombaton valszeg dél helyett nyugat felé fogok autózni... :-(
MEB, grli
A kocsi kiválóan van!
Kollegámtól kapott gépalap gumit befabrikálva megcsináltam a motortartó bakot ideiglenesre.
Úgyhogy üzemkész.
20.-ai tali suli miatt kérdőjeles.
Sziasztok!
Tetszik nagyon a kis Samurai, linkeket tudnátok ajánlani, ahol a főbb műszaki paramétereket, fotókat találhatnék?
Üdv
Okta
Ui: egyébként van már egy sárdagasztó Suzukim, igaz, az 1hengeres és 2kerekű, de köbcentiben közelítem a kisebbet = 750ccm :-)))
porlasztó ügyben keresd újpesten a 3600818 telefonszámon az igazi hozzáértőket!
Abszolút csodát tettek az én ezresemmel.
Annak AISAN karbiját a többi porlasztósok sötét éjszakákon hideg verejtékben fürödve említik, ezek a szakik pedig szuperül megcsinálták.
Majd számolj be az eredményről!
Van ötletetek hogy motor tartó bakot hol lehetne venni értelmes összegért?
A Swiftnél 22000 Ft lenne darabja (nem, a motorgenerál nincs a díjban! )
Ez egy darab 6cm magas, kb. 12cm átmérőjű gumibak egy-egy csavarral az alján és a tetején.
...már majdnem önjáró!
Most az akksi a gyenge pont, tegnap kétszer is telefonos segítséget kellett kérnem, úgyhogy délután veszek akksit.
Este körbemenjünk a kertek alatt??
Sziasztok!
Földmérő mérnökként munkaeszköznek használom az Sj-t. '88-as, 1.3-as a kicsike. Próbálom rendben tartani, nem is volt gond eddig vele. Motort gyűrűztettem, szelepszár szimeringet cseréltek benne és már az olajat sem eszi. Az alapjárattal nekem is voltak gondjaim, amit a Suzisok sem tudtak megoldani. 500-1500 között változott. Az egyik vákumcső ami a szívótorokból jön, annyira elöregedett, hogy azt a vákum összeszívta. Olvastam Nálatok, hogy letölthető a Samurai gépkönyve, de nem találtam a hivatkozást. Megköszönném, ha valaki elküldené nekem. Véletlenül találtam ide, de örülök ennek a fórumnak. Ha érdekel valakit van hasznélt 1.3-as karbim, lemez felnim használhatü Fulda multitrak gumival, és egy áthúzásra szoruló anyós üllésem beszáló mechanikával.