Ezt az üzit véletlen az előbb magamnak válaszoltam, de természetesen neked szól! Ma is normálisan működik - eltekintve a kilométer órától, az továbbra is hülyéskedik. Az indításgátlót viszont tényleg ki akarom köttetni teljesen. Megadnád annak a műszerésznek a hozzáférését, akire utaltál? Köszönöm szépen az eddigi figyelmedet és segítőkészségedet! :) Üdv: András
Ma is normálisan működik - eltekintve a kilométer órától, az továbbra is hülyéskedik. Az indításgátlót viszont tényleg ki akarom köttetni teljesen. Megadnád annak a műszerésznek a hozzáférését, akire utaltál? Köszönöm szépen az eddigi figyelmedet és segítőkészségedet! :) Üdv: András
Na, ez a legbosszantóbb.... lementem, tök normális az indításgátló. Vagy 10-szer megvártam, míg bekapcsol, normálisan ég a piros, a kódra zöld, simán indul, motorhiba jelzés nincs, rendesen leáll..............csak a franc se tudja, mitől!!!!!!! Azért rossz, mert ha nem tudni, mitől lett most jó, ha megint bedöglik, nem tudom, mit csináljak. Azt hiszem, csak ki kell kapcsolni teljesen ezt az indításgátlót. Mondjuk, annak azért örülök, hogy most jó - de ki tudja, meddig!
Tudtommal a motorvezérlőből kell kiszedni, de meg kellene nézzem a korai 406 kapcsolási rajzát, mert előfordulhat, hogy van a panel és a vezérlő között egy "doboz".
Ha amúgy is ezt akarod, akkor meg nyugodtan megpróbálhatod lehúzni, mert ha nagyon nagy a baj és nem tudod indítani, legfeljebb elviszed a vezérlőt tisztázásra, amit amúgy is terveztél.
Persze olyan helyen próbáld ki, ahol nem baj, ha ott marad az autó pár napig. :-)
De eddig azokon a gépeken, amiken próbálva lett, mindegyiken működött a csati-lehúzós dolog, de fontos, hogy már JÁRJON a motor.
A lényeg, hogy már járó motornál kell lehúzni, ilyenkor már ki van reteszelve a motorvezérlő és után meg már nem fog tudni kommunikálni a kódpanellel ha lehúzod. Ha csak gyújtáson húzod le, az úgy nem biztos, hogy jó lesz.
Szóval, ha azt a csatit lehúzom az indítóbillentyűzetről, ugye, azzal nem magát az indításgátlót kapcsolom ki, hanem csak azt oldom meg, hogy nem kell beütögetni a kódot. Jól gondolom?
Igen, erre én is gondoltam, de ha mindkét led egyszerre világít, az immo hibára utal. Ha lehúzom, nem lehet, hogy csak a billentyűpanelt kapcsolom le és ugyanúgy nem akar majd indulni, csak ha visszakötöm és beütöm a kódot újra? Vagy, ha lekötöm az aksit, aztán visszakötöm, és olyankor úgy néz ki, mint ami normálisan viselkedik, mert ilyenkor nem jelez hibát, akkor megoldás lehet a csati lehúzása? Tehát beütöm a kódot és mikor zölden világít, rajta lévő gyújtásnál húzom le a csatlakozót? Az a leállás gond is csak a riasztó hülyéskedéssel egyszerre jelentkezett, egy nappal előtte meg a kilométeróra kezdett szerencsétlenkedni, le-föl ugrál a mutató....néha nullán áll, olyankor a számláló se megy, aztán meg normálisan működik, néha meg álló helyzetben gázadásra kilendül olyan 30-40 km/h sebességig. Ezek elég egyszerre jelentkeztek. Valamikor régen is volt gondom a kilométerórával, akkor kimérték és kesztyűtartó mögött lévő PPE-GF10 jelű cucc hibáját jelezte. Átforrasztgattam az benne az összes forrasztást és megjavult. Ez kb 7-8 éve volt, most megint az a hiba jelentkezett először, pár óra múlva az indításgátló.......... Most hiába forrasztgattam megint nem javult meg. De ez a kisebbik gond - ha nincs összefüggésben az indításgátlóval, de attól félek, nem tudom, meddig tudom még indítani. Megpróbáljam lehúzni, zöld jelzésnél, nem lesz belőle baj?
Ha első indításnál a kód beütése- és a motor beindítása után lehúzod a csatlakozót a kódbillentyűzetről, akkor legközelebb elvileg be fog indulni simán, kód nélkül is.
A motorkontroll lámpa felvillanása nem biztos, hogy összefüggésben van a kódpaneles csipogással, inkább a nem azonnali leállással van összefüggésben: hibát érzékelt és jelzett. Ezeknél a legtöbbször a leállító szelep szokott vacakolni ilyenkor.
Sziasztok! Segítséget kérnék! 1996-os 2,1-es STDT Hogy tudom a gyári indításgátlót kikapcsolni? Ha ráadom a gyújtást, világít a piros és a zöld led is. A kódot elfogadja, zöldre vált és csipog négyet. Ezután indítható, de a műszerfalon világít a sárga motor visszajelző lámpa. Ha leállítom, és azonnal újraindítom, normálisan működik, motorlámpa se világít. Ha megint leállítom és az indítással várok kb fél percet, míg bekapcsol az indításgátló, ugyanez történik megint. Még annyi, leállításkor a gyújtás levétele után néha egy-két másodperccel tovább jár a motor. Tudnátok segíteni, mit tegyek? Ja, és még valami: ha kiveszem az aksit, majd kis idő múlva visszakötöm, első indításnál teljesen normális, de ha leállítom, újra megbolondul. Hosszabb állás után bekötött aksi esetén is normálisan indul elsőre, aztán szintén bolond. Megköszönöm, ha foglalkoztok a problémámmal. :)
Visszakerült hozzád a masina, volt esetleg lehetőséged képet csinálni a benzinszűrő rögzítéséről?
Nagyon köszi és elnézést a türelmetlenkedésért :) (úgy néz ki, hogy most a hosszú hétvégén lenne időm foglalkozni vele, a csatlakozók is megjönnek addigra).
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Hidegen beindítom az autót rendesen jár,kb fél perc múlva elkezd dadogni,olyan mintha egy-két henger kihagyna. Gyujtótrafó új, injektor új,gyertyák újak, összes érzékelő tisztítva. melegen már semmi baja. Mi lehet? 2003 1.8. 6fz.
No, a 90 LE-s változaton másképpen is lehet, mint ahogy írtam, de 100% biztosat az alvázszám utolsó 8 karaktere ismeretében tudnék mondani. (mert attól függ milyen váltóval szerelték)
Ettől függetlenül a szimptómák nagyon gyanúsan arra mutatnak, amit korábban vázoltam.
Ha ez az eset áll fenn, akkor ahhoz kuplungot kell cseréltetned. (kompletten)
(Kivéve, ha esetleg 1 hónapon belül cserélték. Ekkor lehet szerelési hiba is vagy kuplung hiba, de azt még lehet javítani ill. talán gariba kicseréltetni)
Sziasztok. A kuplung és a fékpedál nektek egy vonalban van ? Nekem a fékpedál jóval benntebb van a kuplung pedálnál ? Jó ez így ? Köszi a válaszokat előre is.
Sziasztok lenne egy olyan gondom a 406-mal. Váltás közben be esett a kuplung. Vissza húztam kézzel utána meg fel keményedett és nem lehet be nyomni. én a váltóbovdenre gyanakszom mer ha üresbe teszem és el indítom nincs semmi gyanús hangja az autónak. légyszíves segítsetek. köszönöm a segítséget.
Segítséget szeretnék kérni, mert lett egy kis problémám.
A P406 motorház teteje nem nyílik. A benti kart meghúzva elengedi a motorháztetőt, de a tényleges nyitás nem lehetséges, mert a kis kart már nem tudom elmozdítani... Súlyosbító körülmény, Nem járóképes, mert az akku lemerült egy hosszabb állás miatt. Vasárnap még nyitható volt, minden gond nélkül.
Javítás megoldható "tábori" körülmények között (parkolóban áll)?