Hi. A világítás visszajelző a páros izzók fogyasztását hasonlítja össze, eltéréskor jelez hibát. Az utánfutón viszont egy szállal megy a két féklámpa a kocsi valamelyik hátsó lámpájára. Az adott oldalon plusz 42W megy az eredeti 21W-hoz. Üdv Kapi
Jelzés szerint az autón bal féklámpa izzó hiba, a másik jelzés lehet első és hátsó helyzetjelzők vagy rendszámtábla világítás. Az is lehet, hogy még világít az izzó, de már nem vessz fel annyi áramot, ezért a rendszer hibának érzi.
Mivel plusz 20-30 wattal megterhelted a rendszert, ellenőrizném a biztosítékokat is.
Ezek a hibák csak akkor fognak törlődni, ha minden izzó megfelelően fog működni.
Nekem ez az utifuti/lámpa van. Egy darabig nem volt gond, de 1x beraktam még 1-1db szofita izzót a lámpába. Helyzetjelzőnek úgy volt helye. (2.2db) Akkor megnyekkent valami, mert azóta van az a hiba a kijelzőn. Nem csak akkor mikor rá van kötve, hanem mindig. Nem is lehet törölni. Szóval nem olyan egyszerű ám.;)
Sziaszok! Érdeklődöm tudja-e valaki, hogy a 2003-as évjáratú 1.8 JTD motoros Lybra kombinál a vonóhorog felszerelésekor kell-e a CAN-BUS áramkör, vagy anélkül is símán rá lehet kötni a vezetékekre az utánfutó aljzatot, úgíy mint a régebbi kocsiknál? Előre is köszönöm a választ!
Nem vagyok szerelő. Ha elmondanám a szakmám akkor jót nevetnél. Írj privátban és megadom az elérhetőségem. Sok mindenben tudok segíteni. Adatok, rajzok, leírások.
Köszi srácok! Ez hatalmas segítség! Van csápos emelőm csak donbon van a műhelyem a kocsi meg az út szélén áll. Reméltem megoldható helyben,s nem kellesz feltolnom. Kovi74 azthiszem veled jó lenne kontakba kerülni! Nagyon hasznos dolgokat tudsz! Például ez az ábra.. Szerelő vagy talán?
Sziasztok! Elolvastam az eddigieket,és arra következtetek hogy az én főtengely jeladóm is hibás lesz a 1.9jtd lybrába. Meg tudnátok mondani hol keressem? Az világos hogy a főtenhelyen,de a váló vagy a vezérmű oldalán?
Segítségetek szeretném kérni. Van egy 2000 évjáratú 1.9 105 lovas lybra. Inditásnál nem indul be csak teker ill. motor hiba lámpát kiteszi a műszerfalon. Kiolvastuk és egy p1320 ismeretlen hiba kódot írt ki. Aztán mikor kedve van a hiba kód el tünik magától és indul mintha semmi nem történt volna, majd véletlenszerűen menet közben újra ki villan a motor jelző lámpa a műszerfalon aztán eltünik de az auton semmi teljesítmény csökkenés nem tapasztalható. Több dolgot megnéztük kicseréltünk, kontakt sprayvel kezeltük de semmi javulás. Ötletek valakinek? Köszönöm.
Sziasztok, sajnos összetörtek úgyhogy szükségem lenne egy pár alkatrészre. Jobb első sárvédő, első lökös, stb... ha van vkinek ilyesmi kérem jelezze előre is köszönöm
Az ünnepek alatt jegeltem a dolgot, találtam alternatív megoldást, hogy legalább 1 lámpa legyen hátra, (a ködlámpába belettettem egy 5W-os izzót), így kicsiben el tudtam közlekedni.
Azóta pedig nem világított a rendszámtábla világítás, így a biztosíték kihúzogatást nem tudtam tesztelni. Most óracsoportot keresek. Esetleg nem tudjátok, hogy valahol a 13. kerületben van valami szuper óracsoport mágus szerelő. Ott esetleg nem tudják megoldani a dolgot. Félek h nem sok esély van arra, hogy jó meszeregységet kapok bontóban.
Azta számot hol találom? Csak kiszerelés után, vagy esetleg látszik beépítve is?
Reggelre egyébként a csoda folytatódott, mert mire lemetem az autóhoz megint világított a hátsó rendszámtábla világítása. A hátsó helyzetjelző most nem :D
Este mikor megálltam még tuti nem világított. Miután most letettem megint nem világít. Kiváncsi vagyok ha visszatérek a géphez mi lesz a státusz :)
Az érintett lámpák működtetése az óracsoporton keresztül történik, abban működik az érzékelő rendszer is az izzók kiégésére. Szerintem azt kell cserélned, vagy legalábbis kipróbálni egy másikkal. Vagy csak szétszedni, hogy annak az alaplapján látsz-e égésre utaló nyomokat, amire a szagból lehet következtetni.
Régóta olvasgatom a topicot, talán egyszer már kérdeztem is, és most újra olyat dobott a gép, hogy elakadtam. Az idei telet kicsit kevésbé szerette az elektronika, kisebb nagyobb gondjaim voltak. Először a jobb hátsó lámpában lett kontakthibás a panel, amitől nem működött a jobb index amikor indexelni akartam (nagyon gyorsan villogott) cserébe világított mikor fékeztem :) (elöl is) Ezt ideiglenes megoldottam, de azóta is keresek a jobb hátsó lámpába való panelt, a csatlakozójával, mert nem gondolom hogy végleges lesz. Ezután az indexrelé adta fel, azt kicseréltem.
Emellett folyamatosan gondok voltak az első helyzetjelzővel. Valaki régebben egy nem pontosan beleillő izzót tett bele, ha jól emlékszem ezen nem szimmetrikusak a kis bütykök a bajonetthez, de valaki erős volt és beletett egy szimmetrikusat. Azóta sokszor kiégett és jelzett az autó, hogy hiba van. Ezt ráfogtam a foglalat problémájára. Most viszont volt egy olyan szitu, hogy megint jelzett a visszajelző, de aztán el is aludt, majd lett egy kis "amperszag" füst nélkül de látszólag minden működött. Elég hamar célhoz értem gondoltam azért körbenézem az autót, hátha mégis egy közlekedőtárs autójából jött, mert kicsit enyhült a szag.
Körbejárva vettem részre hogy a bezárt autón világít a bal első helyzetjelző. Úgy hogy se a lámpa nem volt bekapcsolva se az index elhúzva semerre.
Gondoltam lehúzom a csatit és majd később megnézem mitől bolondult meg, mert kicsit sietni kellett. Amikor pár óra múlva mentem vissza az autóhoz akkor vettem észre, h a hátsó rendszám világítás és a jobb hátsó helyzetjelző is világított. Ez nem tudom , hogy akkor is ment mikor otthagytam az autót vagy csak később gyulladt ki. Továbbra is kulcs a zsebben, semmi nincs felkapcsolva. Gondoltam hazajövök és majd megnézem, de útközben észrevettem hogy a helyzetjelző lámpa hibajelzője akkor is jelez amikor nincs felkapcsolva a lámpa, pedig eddig csak akkor jelzett amikor fel volt kapcsolva. Kiszálltam és kiderült, hogy most a hátsó helyzetjelzők nem világítanak amikor kellene akkor se. Fék index ok, csak a 2 hátsó helyzetjelző nem. Bizosítékok gyorsan átnézve rendben. Tudtok esetleg segíteni, hogy mi lehet ez? Van a hátsó lámpán relé, ami ilyet tud csinálni?