Sokszor nem tudom eldönteni, 2035-tel kapcsolatban sem, meg az említett szabályozásokkal sem, beleértve a nehéz személyautók (SUV) kibocsátási "prémiumát" (azaz ha jó nehéz az a szar, akkor aránytalanul magasabb lehet a büntetlen emissziója), hogy a döntéshozók ennyire korruptak vagy ennyire hülyék? És azt sem tudom eldönteni, hogy melyik szcenárió a jobb, melyik esetben van nagyobb esély arra, hogy olyanok fognak egyszer majd döntéseket hozni, akik valóban képesek ezt ész érvek alapján kivitelezni.
Bár az szerintem nagyjából eldőlt, hogy az európai autóiparnak vége, legfeljebb ennek a csomagolásán tudunk majd elmélkedni, amikor kegyeletból esetleg VW-címke lesz a 98%-ban kínai autón.
Szoftveresen viszont fényévnyire van a VAG konszerntől.
Ez tény sajnos. Nekem még oldschool VW-im vannak (O3, B8), miután ezek még a gombos ligába tartoznak, ahhoz elég amit szoftveresen tudnak (pláne, hogy ezeket a VCDS-sel még szabadon lehet customizálni). De egyrészt a telefonos alkalmazás oldalon látom, hogy a VW bizonyos megközelítésből évtizedekkel el van maradva, másrészt meg van szerencsém sokszor a céges (korai szériás) Octavia4-hez, amely élményeim alapján nagyjából órákon át tudnám levezetni a VW majdani bukását...
Nem kétlem, hogy rengeteg pozitív tulajdonsága van, de mindenkinek mások a súlyai az igénylistáján. Én mindig is kényes voltam az ergonómiára, soha egyetlen francia vagy japán autóban nem éreztem jól magamat (a Mazda az egyetlen amit elfogadhatónak tartok), a Fordot is azért húztam le a listámról a céges Mondeóm után, mert hiába volt műszakilag és külsőre tök rendben a típus, a beltere egyszerűen egy fércmunka mondjuk egy Passathoz képest.
De ahogy írod is, az európai gyártók szarban vannak és ez két dologból látszik: brutálisan spóroln az autókon (ez már látszik) és brutálisan drágán fogják adni azokat (ez is). Szóval simán lehet, hogy lesz még Teslám, de valszeg ugyanolyan elv alapján mint ahogy szavazni járok: mi a legkisebb rossz.
De azt tudom, hogy még ugyanazt a modellt is, mint írtam, többféleképpen tudják hangolni. Egyszer a vevői visszajelzések miatt is. Egy időben nagyon háklisra állították, nagyon nem volt mindegy a mozdulat, utána megint engedékenyebb lett. Amikor pár centin múlik, mett az embernek úgy tűnik hogy ugyanott áll ugyanúgy csinálja, és egyszer jó, egyszer nem, az már frusztráló.
De amikor elég jól működik, akkor sem lépett hátra az ember.
De ő meg O4-ről írt. Amit itt mások is ekéznek. Ha ők meg nem tudnak velük mit kezdeni, mert ennyire rosszul is tudnak bennük működni nem csak ezek ( gyanús, hogy a programozások nem valami erősek ), akkor nem csoda, ha ilyet ajánlanak.
Nem tudom miért mond ilyen baromságokat egy szerviztanácsadó... Az O3-ban szerintem teljesen jól működnek ezek, nekem még az utánépített is hiba nélkül ment. Talán egyszer volt fals pozitív működése, az is 30-40 körül.
Nekem nagy könnyebbség a rendszer létezése reggelenként az erősen forgalmas 51-es úton. Szépen csorog a forgalommal, tartja a távolságot és a sávot, nyugodtan lehet el lehet viselni a lassú, torlódásos haladást. Telefont nyomkodni és olvasgatni nem szoktam mellette, annyira azért nem bízok benne, de szerintem remekül működik, sokkal kevésbé fáradok le munkába menet.
Tényleg nem értem miért terjeszt ilyen faszságokat valaki, aki ráadásul szerviztanácsadó...
A vezetéstámogató rendszerek tök jók a Skodában... amíg működnek.
Itt ey videó az én Octavia 4-esem vezetéstámogató rendszereinek egyik hibájáról, amit a márkaszervizeknek 1 év alatt sikerült megoldani, ami alatt csak emiatt 5-ször, összesen 11 napot volt szervizben.
Érdemes megnézni, egy évig így kényszerültem vezetni az Octavia 4-esemet, ami mindent megtett, hogy az őrületbe kergessen. Ezen a videón 3 rendszer meghibásodása is látszik (Travel Assist, Lane assist és Front Assist)
A problémám nagyon gyorsan nem is az volt, hogy a travel assist meg Front asist meg mittoménmi nem volt hajlandó működni, hanem hogy minden egyes ilyen hibajelzésnél bingbangolt, és ezek a hibajelzések folyamatosan a videón látott gyakorisággal jöttek.
ŰNa meg a videón is látott piros üzenet, ami egy nagy fékezéssel jár együtt, miközben teljesen a sávomban voltam.
Ja, és tökmindegy volt, hogy kikapcsoltam-e ezeket az Assist-okat, a hibajelzések akkor is jöttek.
Egy évig.
Az akkuprobléma és ez volt a két legfőbb probléma, ami megutáltatta velem az O4-et. Na és ahogy hülyére próbáltak venni több alkalommal is a márkaszerviz(ek)ben.
Amik viszont hibátlanul működtek eddig és nagyon hasznosak is: a holttérfigyelő, a tolatáskor az oldalirányú forgalom figyelője (asszem "'Rear Assist"-nek hívják), az elhaladó biciklisre figyelmeztető asszisztens, és a parkolóasszisztens (bár utóbbi igen hüléyén van megoldva UX szempontból, de legalább jól működik, ami már önmagában nagy szó bármivel kapcsolatban, ami az O4-hez tartozik :D )
"Teljesen jól működnek, én nagyon szeretem őket. AZ előző Octaviámba utólag be is építettem a sávtartót meg a távolságtartót"
Nekem a szerviztanácsadó mondta, hogy egyetlen ügyfelüknek sem ajánlják ezek használatát, mindet kapcsolják ki elindulás előtt. Az értékesítők természetesen ajánlják a megvételüket...:)
Lehet, a Skodánál így van. A cégesnél eleve sokszor cáltoztattak a neállításnál. Egy szériánál szinte lengetni kellett oldalra. Utána nagyon lent kellett alálendíteni. Most elég kényelmesen alárúgmi. De sokan panaszkodnak, hogy nem találják el, és nem is vesződnek vele.
De párom mesélte, hogy ő pont egy Skodást látott balettozni , mert nem akart neki kinyílni.
Ízlés kérdése, én szeretem a céges autókban. Főleg most díjaznám, amikor az összekoszolódó ajtón próbálok minél tisztább fogást találni. Ilyesmi dzsuvás időkben kifejezetten örülök, ha nem kell a koszos ajtóhoz érni.
A láblendítéses nyitás més tészta. Bár, ha sikerül eltaláni, az is tud jó lenni.