Hátsó kerékcsapágyat cserélem és egy kicsit megállt a tudomány. (Feleségem drága: "Minek nyúlsz hozzzá má megint amihez nem értesz!!") Se zégergyűrű se semmi, hogy lehet leszedni? HElP SOS!!!
Szia. Ezt teljesen jó. Nekem a Mondeóban hasonló paraméterekkel működik. 53 literes a tartály, kicsivel több mind 42 liter megy bele, benzinből eszik 9-et, gázból 10-et. Most akarom belerakni az Explorerbe is. 17-es átlag fogyasztással több mint boldog leszek.
Ezt teszi a kényelem... mozgó fotel, váltani se kell, csak bámészkodni, tekerni meg nyomni egy kicsit, hát így nagyon el lehet fáradni az ablaktörlő tekergetésébe még akkor is, ha van kb. 8 fokozata :)
The autolamp sets the headlamps to turn on and off automatically. The autolamp may be set to:
turn the lamps automatically at night
turn off the lamps automatically during daylight
keep the lamps on for up to three minutes after the key is turned ti off
Setting autolamp:
1.Make sure the headlamp control is in the off position. Leaving the headlamp control on will override the autolamp
2. Turn the ignition to the on position or start the vehicle
3 slide the delay control all the way to the left
The further you move you move the knob to the right the longer headlamps stay on after the ignition is turned to the off position. The autolamp will keep the headlamps on for maximum of three minutes efter the ignition is turned to off.
4 The autolamp utomatically turns the lamps on and off. The indicator light will illuminate when the headlamps turn on.
Lehet hogy a automata ablaktörlésnek több értelme lenne, de mondjuk van hogy idegesitőbb ha megy az ablaktörlő magától, pedig én még nem törölném le mert zavaróbb mint a 10 esőcsepp a szélvédőn.
A tükrön a csúszkával azt lehet állítani, hogy mennyi ideig világítson a fényszóró, míg a részeg paraszt megtalálja a ház bejárati ajtaját és a kulcslyukat.
Na megneztem a konyvet.
Automatikusan lampat kapcsol ha be van kapcsolva.
Sott ha jol ertem akkor ha be van kapcsolva es belevilagitanak hatulrol, egy picit elmozdul hogy ne vakitson, de ahogy R-be rakod visszaallitja...
Erosen hianyos angol tudasom ennyire futotta, ha erdekel akkor holnap leirom az egeszet mer most nem olvastam vegig :)
Amikor meglett akkor probalgattuk, de azota hozza sem nyultunk.
Asszem sotetben felkapcsolja a varosit..
Ezt a esoerzekelot most hallottam eloszor de lehet :)
Ka akar itthon venni? Kinézem a Rock-on a számát, oszt hívlak téged! Én még akkor rendeltem, mikor Garcia-őrmesterek voltak a vámosok, és nem tudtak angolul sem, inkább továbbengedték amit kértem. :))
Valvoline mosófolyadékot, meg légszűrőolajat használok hozzá, az jó.
Szia, én a legnagyobb tartályt kértem Prohászkától, az 90 literes volt, láttam, de nem tudták felszerelni, ki kellett cserélni egy felül-középen homorúra, hogy beférjen rendesen, az állítólag 86 literes. Első tankoláson vagyok túl, de csak 67liter ment bele 377km-re, aminek kb fele volt autópálya (130-140-el) fele városi nyúzás. Az 17,7L/100. Következő tankolás telibe városi lesz, majd megírom jövő héten.
Ez micsoda? Ablak belső tisztításánál szét szokott esni, már legalább 2x levertem véletlenül.
Visszatettem a helyére, mondtam neki mukodj, de nem akar.
Viszont régebben mintha vissza-visszatért volna belé az élet, ha sikerült bekapcsolni. Ablaktörlő tekerentyű 1-2-1-re, vagy 1-2-3-2-re indul, már nem tudom.
Persze lehet, hogy képzelődöm. Mikor "működött" akkor se volt valami fasza, csak amolyan fordos.
Mosható, újraolajozható betét, Fram Airhog a típusa, 1:1-ben passzol a gyári helyére, simábban megy vele, úgy vettem észre, jobban húz, fogyasztás nem lett több, egyetlen problémája hogy télen nem merem bent hagyni, haver már járt úgy ilyennel nagyobb hidegben hogy megdermedt az olajfilm, és nemhogy több levegőt nem kapott, hanem lefulladt.
A gyári légszűrőházat nem akartam lebontani, meg így bármikor visszarakhatom a gyári papírbetétest. Persze irtózok minden házi tuningtól, de gondoltam kipróbálom ezt a megoldást, mégiscsak jobb a motornak ha könnyebben szuszog, feltéve ha biztosítani tudjuk a megfelelő szűrést, hogy ne károsodjon a motor. Bevált!
Jelenleg 14,5 és 15 között, de vannak még ötleteim a csökkentésre, csak keretem nincs, hogy megvalósítsam. Szerintem 85-90 körül van a legnagyobb. Az enyémbe 70-es van.
Őszintén szólva, ha tudtam volna, hogy két olyan állása van a szellőzőnek, amikor lekapcsol a klíma, akkor nem szarozok ezzel a kapcsolóval. Benzin adalék felejtős, gázzal járok.
Nem tudok Expihez ilyent. Nekem a balkezembe van építve. Kinyúl és elfordítja a kapcsolót, ha a szemem érzékeli az esőcseppeket a szélvédőn :) Nem fáradtam még el soha tőle.
Nekem kellene a klímakompresszor. Beszerelném, aztán ezt is kikötném, így dupla annyi benzint spórolhatnék meg. Na jó, ez hülye vicc, de tényleg kellene egy tartalék, elkopott a háza belül, fogalmam sincs mitől, ha megint kivágja a tömszelencét, kell egy jobb állapotú.
Meg két gyári centrál-motor is érdekelne, zárszerkezettel. Meg a hátsó üvegajtó zsanérjai.
Apropó, Bone, klímába milyen olajat illik tölteni?
Én személyesen is jól elbeszélgetnék veled is, mert eddig sem személyeskedtem, picit ki voltál hegyezve. Itt a fórumon amúgy is lejött, hogy akik ilyen autót vesznek, az átlagnál messze nagyvonalúbbak, dörzsöltebbek, szeretnek élni...
Akkor műszakilag tovább göngyölítve egy kis adalék:
A klimatizálás legfontosabb alapkérdése a teljesítmény, vagyis hogy mekkora és milyen hőszigetelésű területet kell mennyire gyorsan lehűteni. Ennek kiszámítását az autógyártók (nyilván a klímagyártókkal együttműködve) már egy-egy típus fejlesztésekor elvégzik, így a hatékonyságra elvileg nem lehet panasz. De csak elvileg, mert az autókba épített 3-4,5 kW teljesítményű rendszerek dolgát számos más műszaki paraméter könnyíti vagy nehezíti.
Elsőként kell említeni az adott jármű szellőztetőrendszerének hatékonyságát, vagyis a levegőszállító csatornák hálózatának sűrűségét, illetve az utastér légbeömlőinek számát és elhelyezkedését. Ezután következik az autó, pontosabban az utastér hőszigetelése, ami egy olcsóbb autóban magátótól értetődőden gyengébb, hiszen vékonyabbak az ablakok, minimális a hő- és zajszigetelés; de ide tartozik még az üvegfelületek aránya és a motor teljesítménye is.
Utóbbi a gyártók szerint ma már nincs hatással a klíma teljesítményére. A 80 lóerő alatti autók tulajdonosai azért erről másképpen vélekednek. Pedig elvileg tényleg nem lehetne különbség, hiszen a klíma kompresszora viszkokuplungos, vagyis a fordulatszámtól függetlenül képeselőállítani a szükséges teljesítményt. Ráadásul a klímavezérlést ma már az autó elektronikus irányítóközpontja végzi (ahová minden elektronikus felügyeletű rendszertől befutnak információk), vagyis optimális a műszaki környezet.
Előfordulhat olyan eset is, amikor a klíma kompresszorának teljesítményét megelőzi az autó biztonságos közlekedése: sok berendezés kikapcsolja a kompresszort, amikor a vezető padlógázt ad. Sajnos a gyengébb autók tulajdonosainak meg kell szokniuk, hogy a kompresszornak szükséges pár lóerő néha eléggé visszafogja az autót, de emiatt van az is, hogy az alapjárati fordulatszám is megemelkedik néha.
A klímaberendezés működése erősebb autókban természetesen hatékonyabb, ezeknél akár 4-6 fokos levegő befújására is alkalmas lehet a rendszer, míg a szerényebb képességű klíma, gyengébb motorú autó párosnál ez 12-15 fok lehet. Ráadásul kétszáz lóerő környékén már nem hiányzik az elveszített teljesítmény sem."
Magasabb gázpedál állásnál, de inkább úgy mondanám terhelésnél én azt vettem észre, hogy a mi autóink is kikapcsolják a klímát. (kivéve AC MAX állásban)
Bár a fogyasztás növekedés-csökkenés azt gondolom a klíma használatakor nem egyenesen arányos a klíma -legyen a mi autónkban cirka 5kw- és a jó esetben rendelkezésre álló 157kw (Murkeltől elnézést, nála sokkal több:)) hányadosával, de mégis nagyjából számolhatunk vele.
Tehát egy 50kw-os 8l-es fogyasztású autó amibe "paraszt" klíma van, többet ehet egy literrel a klíma használatával, de egy 160kw-os 15literes fogyasztású "intelligensebb" klímával felszerelt autó fogyasztáscsökkenése szerintem nem releváns klíma nélkül sem.
A fogyasztás optimalizálása természetesen jogos igény, senki nem otthon nyomtatja (remélhetőleg) a pénzt, de erről sokat írtunk korábban.
Fene tudja,ha vásárlás előtt mindenki írni egy listát hogy kinek mi kellene belőle akkor hamar kiderülne hogy müködik a dolog vagy sem. Az biztos hogy 40-50 ezer forintból itthon egy bontóban nem sok mindent lehet venni, dehát ugye ezt nektek nem kell mondani.