Keresés

Részletes keresés

kopiteki Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488248

pirate82 Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488247

Hidd el, már a mercedes is pont ugyan annyit ér, csak drágábban adják :D

 

Hát azé én kicsit felháborítónak tartom, hogy a kezelőszervek nagy része a 70 millás G.ben ugyan az, mint a a mondjuk 12 millás bármelyik alsóbb osztályban. Mindez egy 70 éve létező kasztniban. Milyen fejlesztés is kerül 60-70-80 millióba abban az autóban? A futómű meg az ajtókárpit, vagy még mi az ami egyedileg ahhoz az autóhoz van fejlesztve? :DD

Előzmény: czimbi (488246)
czimbi Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488246

Aztán a belterét slaggal lemosni, mert ugyi a katonai változat olyan, hogy azt bírja! :-)) Azéé persze egy d.dusterba sem ülnék be, csak azért, mert gombokért adják...: 

Előzmény: pirate82 (488245)
pirate82 Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488245

Várjál, lehet tetézni, ha esetleg a leggazdagabbaknál is gazdagabb vagy:

 

https://www.youtube.com/watch?v=JEirkz6Cr-0&ab_channel=RoCars

 

Egyébként tényleg gyönyörű. Na ezt odaverni a terepen :DD

pirate82 Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488244

:DD

Előzmény: czimbi (488243)
czimbi Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488243

Azért tedd hozzá, hogy a vastagpénztárcájú plázapi..a és a nagyvárosi slimfiteseket szolgálják ki világszerte a sokmillió teljesen hülye és felesleges extrával szerelt luxusváltozataikkal, nagy piac az ukrán-orosz maffia, családjaik, a sok sok százezer újgazdag. A fapados katonai változatok - amit eredetileg összeraktak az osztrákokkal - sem olcsók, nemhogy ezek a 4x4-es giccsparádék... életszerű a vellanyos változat tényleg, valahol fent a hegyekben télen, mikor extragyorsan lemerülnek az akkuk és fogvacogva bekopogsz a medvebarlangba, hogy használnád a konnektorját ;-).

Előzmény: pirate82 (488242)
pirate82 Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488242

Egyébként kibaszás hogy a G-ből státuszszimbólum lett, mert az a többi terepjárónak mondott városi fostalicskával szemben, egy igazán jó terepjáró. És vétek hogy szegény csak az aszfalton gurulgat a budapesti belváros dugóiban. 

pirate82 Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488241

Persze!

Kicsit drágább, de hogy 60 vagy 90 millió... nem mindegy? :DD

Előzmény: fargo (488236)
keton Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488240

Teljesen egyetértünk. 2024-ben ez technikailag gyakorlatilag támadhatatlan, manipulálhatatlan módon kivitelezhető. Politikai akarat kérdése, hogy így van-e megoldva (nyilván meg lehet csinálni szarul, meg szándékosan szarul is). Minden, amihez ember kell meg papír, az elég könnyen kijátszható, ráadásul a gép nagyságrendekkel több ügyet tud adott idő alatt feldolgozni, mint az emberek, pont ez biztosítja azt, hogy gyakorlatilag nincs esélyed trükközni. Amit leírtál, annak az analógiája mai technikai eszközökkel tökéletesen megvalósítható kameraképekkel is...

Előzmény: Alex Raps (488233)
Alex Raps Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488239

Gondolhatod hogy a tesztvasat mindenki nyüstölei. A Tesla gumijait 80 ezrenként cseréljük és szerintem ez nagyon beszédes viszonyszám. ..és tesóm az én genetikám. Ő is folyamatosan nyomja neki. Erről jut eszembe. Lehet legnapelőtt lefotóztak a gyorshajás miatt. Villany busszal. :D Most várom hogy sikerült-e nekik vagy még időben elvettem a gázt. 

Előzmény: fargo (488235)
kopiteki Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488238

Van

Előzmény: fargo (488236)
Alex Raps Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488237

Két-háromszor ennyiért... :D 

Előzmény: kopiteki (488234)
fargo Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488236

Vellanyos G is van már?

 

Előzmény: kopiteki (488234)
fargo Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488235

Nem t'om hogy ebben a videóban vagy egy másikban, de valamelyikben klasszul ráközelítettek a Xiaomi kerekére és elég csúnyán nézett ki a gumi széle.

Előzmény: Alex Raps (488230)
kopiteki Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488234

Ugyanezt tudja a merci G osztály 

Előzmény: fargo (488224)
Alex Raps Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488233

Sosem a büntetés mértéka az ami meghatározó, hanem annak elkerülhetetlensége. Legjobb példa erre az áfás kamuszámla. Az EKÁER és az online számla bevezetése óta magától tünt el ez a szolgáltatástípus a rendszerből. Van/volt/lesz mindig is néhány olyan hülye aki próbálkozni fog vele, de az van hogy mindet megfogják. Az EKÁER kizárta a papíron utaztatást a rendszerből (ez 2-3 pecsét és a hozzávaló nyomtatvány kérdésköre volt korábban), és az online számla rendszerben egyik oldalról a számlakiállító szolgáltat adatokat azonnal, a befogadó pedig az áfabevallás mellékletében tételes felsorolást köteles készíteni a befogadott számlákból. Ebbe a képletbe pedig már csak egy futó szoftver kellett a rendszerbe, hogy kiköpje a féllábas értékesítéseket és aztán meg is fogták a csalót. Úgy vettem észre hogy mivel már nem túlterhelt az áfacsalás felderítésével és vizsgálatával foglalkozó  rendszer, ezért elkezdték operaítív eszközökkel megfigyelni a nagyobb léptékű gyanús mozgásokat és ezért hagyják sokszor akár egy évig is működni őket. Mindezt azért, hogy a hálózat egészét felderítsék. Van olyan hogy sokszor egyszerre többszáz ember csap le az érintett csoportra írmagjában írtva ki az ecélból kiépített  hálózatokat. ..és azokkal a kicsikkel pedig nem foglalkozik senki akik mondjuk nem áfakörösként 10%-ért adják el az átalányadós adómentes részét a bevételoldaluknak, mert egyrészt ez felderíthetetlen, másrészt olyan aprópénz a rendszerben, amelynek a felderítése többe kerül, mint amit be lehet hajtani. Vagyis mi számolta fel a "szabálytalankodókat"? A büntetés elkerülhetetlensége.

Előzmény: keton (488228)
keton Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488232

Azért azzal teljesen tisztában vagy, hogy nem mindenki azért jár a belvárosba autóval, mert létrát, szülő asszonyt, betonkeverőt, szervert stb. kell cipelnie... Semmi cinikus nem volt abban, hogy nekik valóban az egyetlen praktikus megoldás az, ha autóval mennek. Én is be szoktam menni a belvárosba autóval hasonló helyzetben, nyilván nem metróval fogom hazacipelni a hűtőszekrényt én sem. De ez valójában nagyon ritkán fordul elő, minden más alkalommal meg felszállok a villamosra meg a metróra, mert olcsóbb, gyorsabb, mint autóval szopni. Az autóban ülők kb. 90%-a egyáltalán nem cipel semmit, se nehezet, se nagyot, nyugodtan ülhetne a trolin is. Az autózásnak sokszor nincs praktikus alternatívája, és pont az ilyen helyzetben lévők járnának jól azzal, ha mindenki más inkább a sokkal hatékonyabb tömegközlekedést használná.

 

Ha romboljuk a tömegközlekedés "vonzerejét" (erre rengeteg módszer van: járatritkítás, koszos-büdös járművek, koszos-büdös utasok, gyenge közbiztonság, megbízhatatlanság, jegyvásárlás nehézségei, rossz minőségű utastájékoztatás,...), akkor az embereknek a tökük tele lesz nagyon gyorsan az egésszel, és teljesen jogosan. Vesznek ők is maguknak autót, és csatlakoznak a többi, dugóban ülő autós kollégához. Ezt a folyamatot kéne minimum megállítani, de ideális esetben visszafordítani, különben a mostaninál is sokkal rosszabb lesz a helyzet.

Előzmény: fargo (488225)
Iván Lenn Dül Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488231

Az autó nem tehet arról, ha a sofőr hülye.

Előzmény: Alex Raps (488230)
Alex Raps Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488230

Ebben nincsen olyan hogy "hiretelen nagy nyomaték", mert az a fogalomkör a belsőégésűekre jellemző. A villany esetében pontosan irányítható, hogy mikor mekkora fordulaton mekkora nyomaték kerüljön a tengelekre. Sőt! A legjobbak esetében az is beállítható szoftveresen, hogy a négy féltengelyre külön-külön mennyi nyomaték kerüljön és ehhez éppen mennyi legyen a fordulat. A villanyvasak azért nem zabálják úgy a gumit, mint például a dizlik mert a nyomatékot egészen pontosan lehet hangolni a kerékfordulathoz. ..és egyáltalán nem vagyok abban biztos hogy mindenki, mindig így fog kanyarodni. Ez csak egy opció. 

Előzmény: Pityuuuu (488226)
fargo Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488229

Ez a kamerák alapján küldött bünti nem jó.

"Miért nem kapott Tarlósné büntit, a saját két fülemmel láttam hogy tilosban parkolt!"

"Sajnos éppen akkor nem működött a kamera /lexarta egy bagoly a lencsét /nem lehetett kivenni a rendszámot", stb. Kódolva van a rendszerbe meg a korrupt magyar/budapesti néplélekbe a kikerülés.

 

Legyen max 5 percnyire MINDIG egy lopós autó, oszt vigyék is. Max ha a helyszínen fizet, akkor legyen neki olcsóbb, de AKKOR IS vigyék el. Zsámbékra, bonyek, hadd menjen érte jó messzire a delikvens.

Előzmény: keton (488228)
keton Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488228

Ez az egyik lába a dolognak, nagyjából mindegy a büntetés mértéke, ha a behajtás esélye minimális.

 

Szerintem erre két hatékony eszköz van:

- Egyrészt valóban be lehet avatkozni itt-ott a forgalmi rendbe, amihez lehet, hogy évtizedek óta nem nyúltak hozzá, miközben minden megváltozott. Simán el tudom képzelni, hogy a parkolóhelyek pl Trabant méretű autókra vannak méretezve, tehát a "szabály" fizikailag a mai autókkal nehezen betartható. Még csak szándékosság sem kell hozzá, elég, ha valaki járatlan a környéken vagy figyelmetlen, egy nagyobb (ma már inkább: átlagos méretű) autóval simán tud úgy parkolni, hogy a szemben is hülyén parkoló autóval együtt előidéznek egy olyan helyzetet, ahol a busz nem fér el. Ezen lehet a parkolóhelyek értelmes újraelosztásával segíteni.

- Közteres és buszos fedélzeti kamerák alapján minden szabálysértőnek azonnal menjen az objektív felelősség alatt a bünti. Még akkor is, ha az a polgármester felesége, és botrány lesz belőle az újságokban. :) Az elején biztos lenne sok szüttyögés meg rendőrállamozás, de utána hamar kialakulna a rend, ami minden közlekedő javára szolgálna.

Előzmény: fargo (488223)
Alex Raps Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488227

Ja. Ez már az összes kínai prémiumban bent van. :) Sőt! Szerintem még egy-két év és a vezetést támogató elektronika magátol fog ilyen módon beparkolni. Egészen elképesztő, hogy hol tartanak az EU autógyáraihoz képest.

Előzmény: fargo (488224)
Pityuuuu Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488226

A gumigyártók hogy fognak örülni ennek a fícsőrnek, mikor elterjed minden vellanyban (tudja már jó pár gyártó). Lehet majd évente venni rájuk a gumit. Amúgy is jobban nyalják a gumikat a hirtelen nagy nyomaték miatt, de majd amikor helyben forgatja a 2 tonnás kasztni alatt, az még jobb lesz.

Előzmény: fargo (488224)
fargo Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488225

Lépj már vissza kettőt miután lecsihadt benned a nagy méregzöld tömegközli indulat, senki sem mondta hogy a trolikat "büntessék".

Oszt utána fuss neki mégecccer.

 

De azért felteszek egy kérdést: amikor az V. kerületi építésziroda megkér, hogy vigyek nekik 20 kila katalógust, akkor szerinted:

-- Gyalog kellene odacipelnem másfél kilométerről a legközelebbi külsős parkolóhelyről?

-- Trolival (vagy mittomén mi jár ott) kellene odacipelnem?

-- Vagy mi a hernya?

Csak úgy a "rá vannak kényszerítve" történet margójára. Igen, néha VALÓBAN nem tehet mást az ember, mind begyűrűzik a Dohány utcába. (Én a Kazinczy utcába megyek rendszeresen, egy pöttyet sem jobb, ugyanaz.)

 

A jelenlegi megoldás az, hogy vagy taxival bumlizok be saját zsebből, vagy kirendelem a pucukát valami parkolóval rendelkező kávézóba, ha nagyon kell neki a cucc, jöjjön el érte, oszt cipelje haza ő :-)

Előzmény: keton (488221)
fargo Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488224

Oszt a Xiaomi új vellanyautóját láttad-e már helyben fordulni? :-D

 

https://youtu.be/31z9-9LjJqE?t=17

Előzmény: Alex Raps (488222)
fargo Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488223

Ebben nagyjából egyetértünk, csak ehhez meg kellene teremteni azt a hátteret, hogy:

-- Ne legyenek kivételezett faxparaxtok. Zéró tolerancia. 

-- Gyakorlatilag azonnal és 100%-os legyen a tettenérés-büntetés. A "csak beugrottam egy túrósbatyuért" kezdetű hantákat ne méltányolják, még Kern elftás esetében sem, hanem ahogy kilép az autóból, legyen ott egy közeg aki megbaxxa. A "Zsebbetízezer" meg "Nemtudjakivagyok" elftások kétszeres büntit kapjanak.

-- Egyértelmű legyen a szabályozás, kiskapuk nélkül.

 

Ugye látjuk a helyzetet: most is ott lebeg a bünti lehetősége a feje felett, most is törvénybe ütközik amit csinál, most is elítéli a társadalom, de egyszerűen lexarja, mert megteheti, lexarja mert nincs más lehetősége. Halálra bírságolhatod a népességet, AKKOR IS lesz minden nap egy tucat faxparaxt, aki megáll és elakasztja a trolit. Ez lett a kialakult, megcsontosodott rutin, és ilyenkor olyan megoldás kell, ami nem megy áll ezzel szöges ellentétben, ÉS járható/elviselhető.

Nem tudom, segítene-e ezen a félmilliós bünti. Talán. Lásd fent.

Előzmény: Pityuuuu (488220)
Alex Raps Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488222

A várban nem a szűkösséggel van baj, hanem a kanyarívekkel. Nincs olyan 12 méteres szóló ami ott képes lenne néhány íven bekanyarodni. A szűkösségre semmiféle busz nem megoldás, mert a busz mindig 2,5 méter széles akár kicsi akár nem.

Előzmény: keton (488221)
keton Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488221

A várba azért járnak kicsi buszok, mert ott tényleg vannak szűk szakaszok, és valami rémlik súlykorlátozásról is (sok a pince, barlang stb. a vár alatt). A Dohány utcában semmi ilyen nincs, kényelmesen elfér a busz, ha nem parkolnak be elé.

 

Mi lenne, ha az autók mennének a kva széles úton, ha már úgyis ők foglalják el a hely 90%-át? :) Miért azt büntetjük, aki a kis helyen jelentősen hatékonyabb helykihasználással közlekedik? Egyébként ez némileg ellentmond annak az autósok szájából gyakran puffogtatott gondolatnak, hogy ők "rá vannak kényszerítve" az autózásra, mert olyan szar a tömegközlekedés. Ha még szarabbá tesszük, gondolom egyre kevésbé lesz vonzó. :) Persze a viccet félretéve, ez sokszorosan bizonyított jelenség, minél szarabb a tömegközlekedés, annál többen ülnek autóba, és annál nagyobb a dugó. Azt ugyanis nem az a pár busz meg villamos okozza, hanem az autók. Minél jobb egy térségben a tömegközlekedés, annál kevesebben ülnek autóba, ami egyébként azoknak is tiszta előny, akiknek tényleg autóval szükséges közlekedniük valamilyen ok miatt. Tehát, bár elsőre talán nem látszik, de valójában az autósok nyerik az egyik legtöbbet a tömegközlekedést preferáló beruházásokkal...

 

Egyébként amennyire jelenleg látni lehet (semmilyen döntés nem született még, csak annyi, hogy "megvizsgálják"), a megoldás nem végletekben lesz, hanem valószínűleg a kritikus szakaszokon átrendezik a parkolóhelyeket, hogy kisebb eséllyel lehessen hülyén parkolni (az utca teljes keresztmetszetének kb. a felét jelenleg a parkoló autók foglalják el, a maradék marad a forgalomnak és a gyalogosoknak). Ilyen gond máshol is volt már Budapesten, hasonló volt a megoldás, senki sem halt bele.

Előzmény: fargo (488218)
Pityuuuu Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488220

Nem a szűk utcákkal van a baj, egyenes vonalban a nagy busz is ugyanúgy elmegy, mint a kicsi. Csak a fordulók a neccesek. Ezekre nem az a megoldás szerintem, hogy kitiltjuk az összes autót, mert miért kellene több ezerrel emberrel kibaszni néhány paraszt parkoló miatt? Ezekben a fordulókban most is megállni tilos van. Kollektíven akarsz büntetni mindenkit a tahó parasztok miatt? Én sokkal inkább a szigorúbb büntetésekben látom a megoldást. Megáll a paraszt a kereszteződésben, jön a lopóautó, elviszi a szarját a parasztnak, aztán lehet számlázni. Büntetés tilosban parkolásért 100 ezer. Közösségi közlekedés forgalmának akadályozása még 100 ezer. Elszállítás költsége még 100 ezer. Tárolás és őrzés költsége minden megkezdett nap 50 ezer. Gyorsan híre menne ennek, hogy egy ilyen parkolás 3-400 ezer Ft, többet egy sem hagyná ott a szarját a kereszteződésben. Persze ehhez meg kellene teremteni a helyi önkormányzatnak a jogszabályi feltételeket, kihirdetni, adni 1 hónap türelmi időt és aztán kőkeményen büntetni minden tahó parkolót.

Előzmény: fargo (488213)
fargo Creative Commons License 2024.12.22 0 0 488219

"Azt már csak zárójelben, hogy a jelen elhanyagoltsága mellett is a budapesti tömegközlekedés mind földrajzi, mind időbeli sűrűségében simán felveszi a versenyt a legtöbb nyugati nagyvároséval."

 

Hátugyi Dublinnal pl mindenképpen, mert ott tömegközi gyakorlatilag nincs :-D

De én emlékszem a '80-as és '90-es évekből arra, hogy pl amikor a Blahán vártam a 7-es buszra, és dugig volt tömve, akkor nem izgultam, mert láttam a távolban már jönni a következőt, ami megérkezett (csúcsidőben) 2-3 percen belül. Szóval volt az még jobb is. Nyilván, azóta megsokszorozódott az autók száma, yadda-yadda, de hát akkor is...

Előzmény: keton (488217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!