A külső hőmérséklet érzékelőnél amúgy tökre számít, hol és milyen felületen van, a Stiloban a tükörben és téli minuszokban is ha süt rá a nap, simán felmegy jó pár fokot. Aztán persze ha elindulok, akkor a menetszél fél perc alatt visszahűti.
Illetve ha maxxra állítod a fútést, figyelmen kívűl is hagyja az értékét a klímavezérlő.
Ne gondoldd túl, akár köze is lehetne, de nem hinném. Főleg így, hogy már konkrétabban leírtad a hibát.
Két tippem van., vagy a fütésboxban nem állít valamelyik terelőlapát, vagy a fütőradiátor tömődött el szép lassan. Első körben ránéznék, hogy a fütőradiátorba bemenő és kijövő cső hány fokos, lehetőleg egy infra hőmérővel. De azért az is gyanús, hogy teljesen nem jó az a termosztát, ha csak 3 pücüke világít. Diaggal nézve hény fokot mutat? Illetve ugyanúgy meg kéne sasolni hőmérővel.
Teljesen igazad van, semmi köze egymáshoz. Rohadt virtuális köommunikácio, könnyen félreérthrtő....
De sajnos, ilyen a jelenlegi világ---->inkább dzétválasztja az embereket, mintsem közelebb hozná őket....
No, mind1.
Biztosíték: nem volt lehetőségem , kézi műszerrel mérni... Csak szemrevételezés.....
Fűtés: nem a ventillátorral van baj.
Mellékelek 2 képet.
Az 1iken a Multipla műszerfalán kijelzett külső hőmérséklet látható, a másik kép , ugyanott - ugyanakkor készült. Az aprócska Fiat szerint 12 Celsius fok van odakint. A telephelyen ugyan úgy álló (napsütés szél stb...), évjáratban azonos Iveco tgk szerint 1 fok volt. Az 1ik török kollega Mercedes vontatója (csili-vadiúj, pártizezer km-t futott) ....vontatója szerint (ő napnak háttal parkolt le még az este) ...nos nála mínusz 5 fok volt.
Röviden: nem jön meleg levegő a multi fűtéséből, csak valami langyos izé....a ventillátor fúj, ahogy kell. Kézzel kapcsolgatva, 1-2-3-4 fokozaton , szépen nő a befújmt levegő mennyiség, de auto állásban, még 20 perc tartós autópálya tempó után sem történik semmi. Ha kézi vezérlés, például 4es fokozat, de akár 2es, nos akkor is csak a hideg levegő jön be.
Ha átrakom belső keringetésre, valamit javul a helyzet, de semmi látványos.
És itt valami lassan halt meg a fűtésben, mert amikor megvettem a ko csit (talán 2016ban..húúúú de rég volt) nos akkor rossz volt a termosztát, nyitva maradt. Erre ősszel jöttünk rá, a forgalomba helyezéskor nem lett ennyire átnézve. Tehát 2016 ószén kapott új termosztátot, ugrásszerű változás, majdnem izzadtak bent. A vízhőmérsékletet pici téglalapok jelzik ki a műszerfalon, megvételkor 3 kockáig felment és csak nagy ritkán, belvárosi dugóban mennt fel a 4 kockára a vízhő. Gyárilag 4 a helyes állapot.
De utána kikerült a kocsi a látókörömből, mindennapi gyerekhurcolós wágenné változott. Idén tavasszal pedig lett újabb kocsi és le lett támasztva egy sarokban a Multi....majd visszakerült hozzám a nyár elején, de pár hónapig be se indítottam.....
Ja, és persze rendbe kéne rakni a fűtésboxot, már kb két élve megvan a javítókészlet, de még mindig a csomagtartóban figyel. Alapvetően működik, de néha fura hangok jönnek belőle és van amikor nem tekeri az egyik terelőlapot, majd gyújtás le és vissza majd működik. Rendbe kell tenni a motorokat, akrokat, utána tovább lehet lépni.
Hát bakker, ahogy rohan az idő... rávágtam volna, hogy igen, nem rég találkoztunk, aztán rájövök, hogy az a nem rég már kb 3 hónapja volt.
Stilo megy, bár pont ma kezdett el folyamatosan menni az egyik fényszoró magasság állító motor, majd holnap ránézek, mi is történt. Természetesen a bal oldali, amihez sokkal nehezebb hozzáférni. Egyik első hangszoróm elkdezdett zörögni, hang alapján elporladt a gumiperem, erre is sort kerítek a jövő héten, ha lesz szép napos időnk. fagyállót kjéne rendberakni, mert -19 fokos, szóval nem sürgős, de valamikor leszívok a kiegyenlítő tartályból és pótolom majd koncentrátummal.
Nem hiszem, hogy a kettőnek küze lenne egymáshoz, de a fűtésről eszembe jutott valami, a biztiket csak szemrevételezéssel ellenőrizted, vagy meg is mérted műdszerrel? Még a 155-ben jártam úgy, hogy szilveszter éjjelén elment a fűtés ventilátor, biztik ránézésre jók is voltak. Igy mentem le Csákvárra, éppen behúzott annyi levegőt a menetszél, hogy ne párásodjunk és ne fagyjunk meg teljesen. Következő nap a világosban kiderült, hogy megrepedt belül a biztiben a fém, hiába volt ránézésre ott, az áram már nem ment át rajta.
Akkor egyszerűen hibás ez a dokumentáció...én meg nem ismerem a típust, a Bravo családban tudom hogy a kesztyűtartó mögött van. Nincs más hátra, mint méricskélni. Biztos hogy van a lökhárító mögött egy csatlakozó, ami a két lámpához tartozó köteget köti össze a műszerfaltól jövő ággal. Ott kezdeném.
Tört SW van, jó pár funkció nem elérhető plusz Qrva hideg van utcán szerelni.... frontérzékeny is vagyok ,hála az égnek.... Nyavalygás OFF ----> halad6nék gyorsabban is, de mellette kb.17000 dologgal kell foglalkoznom.... 1X-űen fogalmazva:napi 10-20 percnél nincs több időm multiplázni....
Tegnap írtam egy részletes (plusz fotók) hozzászólást.... hát nem elnyelte ez a TSodálatos fórummotor .....JQA-t ennek a sz@rnak...
Kritika OFF
Jó reggelt.
A relé (SZVSZ) nem a biztosíték táblán lakik,hanem ki van 'repülőzve'.... azaz néhány madzagon (elektromos vezeték) lóg, durván a bal térdem fölött, ha bent vagyok BalEgy székben. (aka vezetőülés)...
Amikor kapcsolgatom (kapcsolgatnám?) a ködlámpát, akkor kattan a relé (behúz?). Fizikailag az OBD csatlakozó felett talál6ó , pár centivel.....
(mentem ezt a hsz-t és ha sikerül elküldeni és megjeleníteni, akkor folyt.köv)
De hol van itt a relé? Az a piros nemigen az, fekete 20A-es szokott lenni. Ha az a kék egy üres aljzat, rövidre zárnám a 30-87-es lábakhoz tartozó sarukat benne és akkor hátha megfényesedne.
Biztosítékok kiszedve, kimérve. Jók. Élmény volt, egyesével kicibálni őket....
Ködlámpa -még- nem akar fényeskedni..... Mind1. Kihívás. Elfogadva.
:-D
Folytatás következik....
Iszonyú szerencse, hogy munkanélküli betegként, tengernyi szabadidőm van.... Mindenre. Saját magamon kívül. Értsd: mehetek melózni....éjfélkor tettem le, kb., a fejemet. És már indul6ok is tovább....