A Te megoldásod a vagyonbiztosítás, szerintem ha van az ismeretségi körödben biztosítási ügynök, kérdezd meg, elméletileg neki a számodra legkedvezőbb megoldást kell választania. Minden körülményt mondj el neki, különösen, hogy szállítod is a modelljeidet. Még a műtárgy biztosítás is szóba jöhet, mert abban nincs meghatározva, hogy csak művészeti alkotás lehet a tárgya. Mindenképpen szakemberrel intéztesd!
Mi most váltunk lakás biztosítót, én is szerettem volna a gyűjteményemet biztosítani, de lemondtam róla. Nálam nehezítve van a pálya azzal, hogy (jelenleg még) nem vitrinekben tárolom a modelljeimet és a biztosítók fotókat kértek volna, amit szinte lehetetlen megoldanom.
Ez rendben van, és adhat anyagi védelmet arra az esetre, ha lakástűz van, eláraszt a feletted lakó, ellopják stb., de a lakásbiztosításba nehezen fér bele az, hogy A-ból B-be átvitelkor megsemmisül a gyűjtemény. Mivel egy évben elmegyek kb. 5-6 rendezvényre, ez 10-12 szállítást jelent és 30-36 olyan napot, amikor nem az általam birtokolt ingatlanon van a gyűjtemény.
- Lakásbiztosításnál, én úgy tudom, erre külön ki kell térni, és biztosítást kötni rá.
- Köthetsz rá külön vagyonbiztosítást is, ha valahol egy kiállításon lenne baj, és a szervezőnek nincs biztosítása.
- Közlekedési baleset esetén, ha Te vagy a vétlen fél, akkor az ellenfél kötelezője fedezi azt a kárt is, amit az általad szállított gyűjteményed szenved el.*
- Ha Te nézztél be valamit, akkor a CASCO kérdése, de az tudomásom szerint e legteljesebb körű CASCO esetén is csak korlátozott értékben térit ilyesmit.
*: A kötelezőről nekem meg van a véleményem, meg a biztosítókról is általában, és nem éppen hízelgő. Így elvileg ez létezik, de a biztosítók általános fizetési hajlandósága az messze van a nullától, alulról számítva...
Groupamánál van lakásbiztosításom, ennek részeként gyűjteményre vonatkozó kiegészítő biztosítást kötöttem. Az éves díj kicsit több, mint a megjelölt érték 0,13%-a.
Vasútmodellezés, de mégsem - a kérdésem azokhoz szólna, akiknek van nagyobb (értékű) gyűjteményük.
Van-e bármiféle biztosításotok a gyűjteményre, eltulajdonítás, megsemmisülés esetére?
A napokban gondolkodtam azon, hogy a terepasztalom és a járműveim most már majdnem egy nagyságrenddel többet érnek, mint az autó, amivel szállítom rendezvényre őket, és ha valaki letarol mondjuk az autópályán, akkor nem az autó totálkára lesz már a fájdalmas pont. Ahogy a rendezvényeken, amikor a helyszín be van zárva, és nem vagyok ott vele, szintén kockázat, hogy valaki épp aznap éjjel gondolja magát erősnek egy kis öncélú pusztításra.
Esetleg nem működne az, hogy kétpólusú, áramvezető mágneseket faragsz a kocsik csatlakozójába / annak helyére?
Akkor a 7 (vagy 5, vagy 3) kocsi világításához elég egy kocsiba tenned valamilyen kicsi áramforrást (bisztrópult, WC-imitáció, stb. helyére), analóg pályán, álló helyzetben is világít a teljes szerelvény, és könnyű is bontani/felrakni?
Szerintem itt a fórumtárs a modellvasutazás keretei közt "életszerű" körülményekre gondolt, például hogy a járműveket óriási kezek rendszeresen leemelik a vágányról :-)
Igen ezt a megoldast ismertem, de valami olyat keresek most, ami a modellen belül oldja meg a kerdest.
A Roco digitalis Railjet kupplungjaval nincs ilyen gond, az siman bonthato, ha jol gondolom.
Eddig JC szettem volt JC mozdonnyal, (vezerlökocsi+2 betetkocsi) es azt akartam böviteni, - azt gondoltam, hogy azert kicsit furcsa a szett, mert nagyon rövid.
Viszont nem volt elerhetö JC ebben a kivitelben (nagy Railjet felirat, ami az ablakon is atfut), es eleg jo arban volt 2 Roco kocsi, ezert azokat vettem meg.
Ra kellett jöjjek, hogy bizony a Roco sokkal jobb, telitettebbek a szinek, sokkal "elettelibb" Railjetesebb.
A JC joval fakobb, amire radob egy lapattal, hogy mattabb is, ezek a jarmüvek pedig igencsak fenyesek a valosagban.
A JC mozdony is elegge a szodaval elmegy kategoria a Rocohoz kepest, van bennük egy formai hiba is, a mozdony sarkanak a lekerekiteset elegge leegyszerüsitettek, ez a Roconal jol van megoldva. A szinek mattsag nyilvan itt is ugyanugy problema, hiszen a szetthez van igazitva.
Müszakilag is sokkal jobb konstrukcio a Roco.
Lenyeg a lenyegben gondolkodom, hogy Rocora kellene cserelni a Railjetemet.
Valoszinüleg a digitalis valtozat lenne a megoldas, de az nem elerhetö, meg hasznaltan sem.(ebben a nagy Railjet feliratos kivitelben)
Gondolkodom azon is, hogy analog Roco szerelvenybe epiteni belsö vilagitast- akar teljesen függetlenül egymastol viszont itt bejön az a problema, ahonnan elindultunk, hogy lehessen rendesen eletszerü körülmenyek között bontani a szerelvenyt.
Roco H0 Railjet eseten, mi a helyes eljaras, ha sinre szeretnem tenni/elrakni a szerelvenyt?
Ha a kocsikhoz jaro kupplunggal rakom össze (maskülönben meg kurzkupplunggal is hatalmas a res a kocsik között) akkor nem lehet bontani a szerelvenyt, egy 5-7 kocsis szerelvenyt egy darabban levenni a sinröl/reilleszteni megse valami eletszerü.
Viessmann jelzőnél egy csuszkás rézérinkező váltja a tekercsek működtető áramát. Ha sokáig nincs használva beoxidálódik. Le kell venni a fél burkolatot és kontaksprayvel befújni közben megmozgatni. Ha régebbi jelző ott állitható a jelzőkar mozgása. Ott a szilikon golyó szokott leragani alul a kis csavat ki kell venni és a golyót egy kis tűvel ki kell piszkáni.Golyó nincs visszatéve a jelző akkor is működik csak mozgását nem lehet állítani.
Köszönöm válaszaitokat! Amint írtam nem volt használva sosem a jelző, ezért túlmelegedésből eredő hiba nem lehet. A jelzőkarokat mozgató acélszálat szépen lehet mozgatni, a függőleges álló jelzőkar szépen vissza is tér alapállásba. A másik szabadon mozog, de magától nem áll vissza. Kipróbálom amit javasoltatok. Sajnos szervós átalakításra nincs lehetőség, nagyon spéci helyre került volna a jelző, hamarabb kellett volna erre a problémára fény derüljön. Nagyon gondolkodom, van-e értelme erőlködni. Lehet, marad dísz a diorámán és lemondok a használatáról. Nem szeretnék egy állandó hibaforrást beépíteni az asztalba.
Ami nekem volt, azokban már csak egy szimpla szilikonzsíros csillapító volt, azt nem lehet állítani.
Dióhéjban: a hajtóműben belül van két tekercs, ami egy vasmagot rángat ide-oda, ez nincs csillapítva. A karokat meg egy acélhuzal mozgatja, ami alul csillapítva van. A két alkatrész rugókkal kapcsolódik egymáshoz.
A kart mozgató acélhuzalt tudod óvatosan mozgatni, de ez a rugók miatt nem fogja mozgatni a vasmagot; illetve vissza is áll abba az állásba, ahonnan elmozdítottad.
A vasmagot egy tűvel tudod mozgatni, erre két pici lyuk van. Az egyik a hajtómű alján, ehhez el kell távolítani a kis fekete sapkát alulról. A másik meg a tetején, az árbóc tövénél; ez egy pici, négyszögletes fejű műanyag csappal van lezárva, amit ki kell húzni.
A vasmag egy olyan mechanikát mozgat, ami elvileg biztosítja a végállás-lekapcsolást is, hogy a tekercsek ne melegedjenek túl.
A mindenféle nyilvánvaló hibákon (kiszárad a szilikonzsír, meglazul a kar, satöbbi) kívül két módon szokott megförmedni egy ilyen alakjelző:
1.) A végállás-lekapcsolás kontakthibás lesz, és nem ad át. Ekkor a jelző az egyik állásból nem billenthető ki, csak a fent leírt tűvel bökdösős módszerrel. Tűvel megjáratva esetleg elkezd működni.
2.) A végállás-lekapcsolás nem kapcsol le, a tekercs túlmelegedik, a hajtómű belseje megolvad, deformálódik, a mag megszorul. Ekkor a fent leírt tűs módszerrel nem tudod áttolni a vasmagot a másik pozícióba, a hajtómű gyakorlatilag kuka.
Ez a lassan mozgó verzió,terepszint alatti hengeres állítóművekkel?
Az állítómű alján kellene lennie egy kis csavarnak,amivel az állítás sebességét,az állítómű mozgását lehet szabályozni. Talán itt lehetne óvatos állítgatással próbálkozni,hátha a hosszú állás közben letapadt valami benne. De csak finoman,nehogy sérüljön belül valami. Az eredeti dokumentáció nincs meg esetleg,hátha van benne utalás a karbantartásra,esetleges kenésre?
Üdv! Kérdésem lenne Viessmann alakjelző témában. Hátha valaki tud segíteni. Van egy háromfogalmú alak főjelzőm. Néhány éve szaküzletben vásároltam és eddig egy diorámát díszített. Bekötve, használva nem volt. Most be szeretném (szerettem volna) a terepasztalomba építeni. Azonban sajnos azt tapasztaltam miután leteszteltem a jelzőt, hogy az éjszakai fényeken kívül nem produkál semmit. Meg se moccannak a jelző karok. Van-e valakinek ezzel tapasztalata, tud esetleg valami gyógyírt erre problémára?