Inkább. De nekem még mindig az elsőkerékhajtással van bajom. Egy teherszállító jármű legyen hátsókerekes. Vagy ami mégjobb, összkerekes. :)
Ha a váltót és a motort elfordítod, és az első kerék mögé helyezed el, akkor a váltó féltengelykihajtásokat kardán kihajtásként használva, egy merev hátsó, és egy merev első híddal kiváló összkerekes járművet lehet készíteni. :)
Ami hátrány, hogy lassú jármű lesz, viszont így még megvan az esély, hogy lassú járműként esetleg papírozható.
Az 1.6D-vel csak az a baj, illetve nem biztos, hogy baj, hogy jóval bonyolultabb, nehezebb, mint a Trabant. Hűtésről, olajról, ugye mindig gondoskodni kell, szarabb akksival már nem biztos, hogy indulni fog. A Trabi motort csak berakod, aztán kész. Jó hozzá egy személyautóból kikopott akksi is, hisz könnyen átfordítja. De ha egyszer megcsinálod rendesen, akkor utánna már nincs az 1,6 D-vel se gond.
Amúgy teherszállításhoz lehet, hogy célszerűbb lett volna hátsókerekesre megoldani ezt a furgont. Legalábbis szerintem. Egy merv hátsó híddal, 90 fokkal elfordíott motorral, kardános hajtással. Nekem éppen egy ilyen gépem van, persze nemigen használom, nincs is mire. Az enyém is trabant motoros.
Egyébként nem igazán értem, hogyha nem trabant motorral akarod megoldania gépet, akkor miért éppen trabant első bölcsővel építetted. Ezeket a háztáji gépeket régen pont a motor miatt készítették Trabant alapokra. Egyszerű volt, kétütemű így se az olajjal, léghűtéses így pedig se a hűtőfolyadékkal nem kellett szórkozni, szinte semmiféle karbantartást nem igényelt. Viszont egy pannoniához képest mégis erős, és kultúrált volt, öndindítós. Amúgy nemtudom, mennyire fogja bírni a váltó a diesel motort, mégiscsak a 2T trabi motor alig 50 Nm-éhez tervezték.
Üdv valakinek lenne 2t trabantba gyűrű garnitúrája akinek van kérem jelezze holnap el meg is venném személyesen egy autós boltban sem találok vagy esetleg olyan bolt ahol készleten van válaszokat előre is nagyon köszönöm!!
Na ez nem rosz nincs olyan nagy gond tehát egyszerű az átépítés :)
Még nem érkeztem beépiteni igaz a most elkészült gépemhez csináltattam de ebbe egy HATZ dizelmotor került trabi váltóval aztán ha későbbiekben gond van akkor ezt a félblokkot rátolom a váltójára gond nélkül és megy rá valamilyen motor :)
egy képet esetleg tudnál feltölteni ? vagy a kérdésem ,hogy a trabi eleje az kompleten a hattyúnyaktol a kasztni eleje? vagy csak a bölcső-kerekekkel-kormányművel? Ha kpl Trabi eleje vagyis vágott kasztnival és abba szeretnél valami megoldást attol is függ mire kell? dizelben először is a kubota féleségeket ajánlanám bár még ha olcsón ki is fogsz egy olyan motort akkoris ha bele kell nyulni drága az alkatrész... ha nem szükséges öninditó meg hasonlók és csak A-bol B-be szállitani szeretnél elég lehet egy simson star vagy valami hasonló léghűtéses kismotor blokk is ... kb min:1-3liter/ óra használattol függően... vagy ha benzinmotor akkor valami vizszintes tengelyű briggs-honda stb.. aztán az összeépitéshez tippet tudok adni ;)
én pl csináltam olyat (Kedves Márkatársak ne itéljetek el evégett) hogy elvágtam egy trabi forg.házat... a lendkerék felöli vége kellett aztán a hátsó henger csapágyazását meghagytam esztergáltattam bele egy átmenő tengelyt és ráraktam a lendkereket na innestöl olyan motort lehet összehozni vele ami szimpatikus lehet direktbe -ékszijjal-lánccal vagy ahogy a helyzet megkívánja... tehát ha van valami rossz motorod ami mondjuk főtengelyhibás akkor érdemes ezt a verziót és könnyebb idővel ha szükséges másik motort beépíteni :)
Mármint nem közúti forgalomban szeretném használni, ezt a másik motort beépítést úgy értem hogy egy komplett másik autó futóművét motorját váltóját szeretném belerakni előre. Interneten láttam már hogy beleraktak benzin motort csak a nyomtávot hogy oldom meg hogy egy nyomon mennyen az elő és a hátsó kerekek?
Köszi a válaszodat , nem utcai használatra akarom hegesztettem egy platós vázat , felcsavaroztam rá az elejét a Trabinak , csak hát szereti a hasát. Azon gondolkodtam hogy belerakok valamilyen másik motort. Valami 4-ütemű megbízható motort
Üdv! Régen voltak átépítések Suzuki és Fiat motorokra. Ezek az eredeti váltót használták közdarabbal csatlakozva a motorhoz, így a nyomtáv változatlan maradt. Szoktak még 2T Wartburg motort is beépíteni. Dieselről még nem hallottam. Ha utcai használatra akarod, ezeket már lepapírozni szinte lehetetlen.
Üdv! Vállalom old- és youngtimer Trabantok szabadtéri fotózását a Dél-Dunántúlon. Filmes technikával dolgozom, a digitalizálás is megoldható. E-mail címem nyilvános. Köszönöm, és elnézést az off-topicért!
Megpróbálhatok képeket feltenni vagyis először csinálni. Különben a Trabant nem a sajátom, venni szeretném. A sajátom egy forgalomból végleg kivont, motorikusan jó karban lévő "roncs" amit egy kis alvázerősítés után a tanyán fogok használni.
Adott egy 601 s Trabant 89-ből. Sokat futott céges verda. Mai nappal rám bízta a főnököm, egy "apró, de nem vészes hibával" név szerint hogy a motor ha kell ha nem nyél gázon pörög. Mai nappal karburátort leszedtem kipucoltam, próbáltam állítgatni, szintúgy a gyújtást is és semmi változás. Aki tudja rá a megoldást kérem ne tartsa magában, mert így városon belül nagyon szar közlekedni... :D Előre is köszi az infót. Szép napot!