Nagymertekben egyetertek veled, csak annyit tennek hozza, hogy valoban a felirat neha szorakoztatobb volt, mint az eredeti szoveg (mondom ezt a forgatokonyv elolvasasa utan, bar az nem a vegleges forma ugye)
Mit hallottatok a Faculty-rol, Rodriguez uj filmjerol? En azt olvastam rola, hogy eleg gyenge, tucathorror. Ti?
MaRShALL
Szerintem a Jackie Brown alulmúlta a Kutyaszorítóbant és a Ponyvaregényt. Teljesen átlagos krimi volt. Nem értem, hogy mindanyiunk kedvence, Tarantino több filmen át használta ugyanazokat a módszereket, amik miatt a filmjei egyediek és nagyon jók voltak(bár a ketchupból és a trágárságból visszavehetett volna). Most pedig feladta ezt, és leforgatta a Rum Punchot, amiben az egy QT-s jelenet, a háromszor bemutatott jelenet is utoljára már unalmas volt. Szerintem a filmjeihez eddig jól választotta ki a szereplőket, de most például Robert Forster helyett Harvey Keitel játszhatott volna, mellékszereplőként pedig a mestert és Tim Roth-ot is el tudtam volna képzelni. A másik gond a zene rossz kiválsztása volt, néhol egyáltalán nem illett össze a cselekménnyel. Sajnálom még a már említett idő- és cselekmény összekuszálásának hiánya. Na mindegy, remélem az új filmje, a "40 lashes" jobb lesz!
u.i.: A filmet feliratozva láttam, néhol semmi köze annak amit monadanak és írnak! Nem kéne ennyi fantáziat beleadni! Olyan szavak voltak benne, amiről azt se tudom mit jelent(nem csak én vagyok így ezzel!)
Balint, egy egeszen ujszeru szemszogbol kozelitetted meg a dolgokat. Nemely tekintetben igazat adok neked (Tarantino-fankent erdekes volt olvasni a tartalmas, nem agyatlan negativ kritikat) En ugy gondolom a Tarantinoi filmek magukban ugy jok ahogy vannak. Persze leszamitva az egy-egy kisebb badarsagokat, amiket te is ecseteltel. Ha az ember latta azt a temerdek filmet amit Tarantino latott, amibol "kihozta" a stilusat, akkor valoban, valoszinuleg nemigen tudna ertekelni az "osszelopkodott" reszeket egy vagy tobb filme suritve. DE. Az o filmjeit velemenyem szerint nem a tobbi film tekinteteben celszeru vizsgalni, hanem mint onallo, egyedi darabokat. Mert o azert megiscsak meghatarozo muveszi alkotojava valt a 20. szazadnak, megha ezt ugy is erte el, hogy tobb mas muvesztol meritett. O nem titkolja, hogy kik voltak a mesterei. Persze ez meg is latszik a filmjein (annak aki ismeri az elodjeit). De en ugy hiszem nem lesz egy rendezeo rosszab rendezo attol, hogy masok inspiraljak a munkajat.
MaRShALL
A kérdésen jó lenne ha mindenki elgondolkodna egy kicsit, nem pedig csak
igazodva a standard alternatívsághoz, egymást túllicitálva éltetné QT-t.
Az új filmje messze alulmúlta a szokásos, nem túlságosan értékés, de
legalább meglepő és mulatságos (bár néha a meglepő érdekében feleslegesen
brutális és morbid)színvonalat.
A véleményem megpróbálom vázlatosan pontokba szedve kifejteni:
1. A közhelyek:
QT mint köztudott egy videotékában dolgozott, itt szedte magará hatalmas
szaktudását, itt fejlesztette ki egyéni hangvételet, stílusát.Ez látszik.
Az ember sémákban gondolkozik. QT is. A fejében filmjelenetek keringenek,
tipuskarakterekkel stb. Gondolkodás módja nem egyedi, hanem
közhelyszerü. Nem a fejlett személyisége teremt korszakalkotó gondolatokat,
hanem mások (valóban alkotó művészek) gondolatait veszi át, kezeli
sajátjaként. A maximális önállóság, ha némely gondolat ellentétjét
jeleníti meg quasi fotónegatívként, (ami ugyebár nem igazán külömbözik
a valódi képtől)
Néhány példa: A karakterek jelleme (ahogy Iwo is mondja) agyonhasznált,
lekopott, sematikus. A videotékában látott filmekből lett összelopva.
Jelenetek, amik meglepőek próbálnak lenni szintén elcsépeltek. Melani
kettesben marad Louisszal. Elkezdenek ostobaságokról beszélni, majd M.
váratlanul megkérdezi L.-t, hogy akar-e dugni. Majd három perccel késöbb
be is fejezik és megbeszélik kurta tőmondatokban, hogy ez jó volt.
Ezt már milliószor lehetett látni, olvasni vagy hallani valakitől.
Lerágott csont.
2. Káromkodások:
Én is szoktam. Cifrábbakat mint amilyeneket Tarantinó csak kiötölhet
angolul. De nem hiszem azt közben hogy ménő vagyok. Nem a gondolatok
hiányát próbálom káromkodásokkal és semmitmondó beszélgetésekkel
(sajtburgerről, sültkrumpliról és mcdonaldsról) pótolni. A XX. század
elején megjelenó izmusok nagy festőművészei képesek voltak bármit tökéletes
szaktudásukkal teljesen valóságosan ábrázolni, de ezzel szemben olyan
képeket festettek mint a Fekete alapon piros négyzet. Ha egy dilettáns
festette volna (mondjuk egy 6 éves gyerek) senkit sem érdekelt volna,
nem is lett volna új, nem lett volna mondanivalója. QT csak piros
négyzeteket képes alkotni. Az ő filmjeiben a mondatszerű káromkodások
és a folyamatos ostoba beszélgetések a piros négyzetek. Tehát QT
megpróbálja elhitetni az emberekkel hogy ő nagy művész, akinek művészi
mondanivalója a semmitmondás, pedig csupán semmitmondó, ostoba pojáca.
3. Brutalitás:
Teljesen felesleges, esztétikailag indokolatlan gyilkolások vagy annál
is durvább (erkölcsileg felháboritóbb) dolgok és mindezt haláli lazán
vevő, menő fickók. Miért jó mindez? A válasz egyszerű: mert leköti
illetve lesokkolja a nézőt. Ez az egyetlen célja. Hogy elfogadhatóvá
tegye, úgy tesz mintha ironizálna, pedig végeredményként erről szó nincs.
Röviden összefoglalva ezt szerettem volna mondani. Várom az értelmes,
érvekkel alátámasztott véleményeket. Ostobák kíméljenek.
En se mondok mast, hogy a She's So Lovely meglepoen jo, a cimehez kepest, sot egyebkent is teljesen jo, emberkozeli tortenet. Talan nem voltam megelegedve azzal ahogy 10 evet ugrottak a filmben, nem nagyon volt erzekelheto. Csak igy jott at nekem a lany toretlen szerelme, mert egyebkent semmi jelet nem lathattuk annak, hogy dacara a 10 evnek es annak, hogy minden erzelmi eltokeltseg mellett megis ferjhez ment valakihez egy gyenge pillanataban, s hogy a 10 ev alatt egyszer sem volt hajlando talalkozni az elete szerelmevel, szoval mindennek ellenere egy perc gondolkodas nelkul visszatert hozza, amint kiengedtek. En el tudok kepzelni ilyet, de ez csak egyeni kepzeloero, nem biztos hogy mindenkinek hiteles.
A film vege meg azert volt furcsa mert eleg nagy feszultseget teremtettek ahhoz, hogy elvarhato lett volna hogy valahogy valamilyen iranyba elvezetik. A zaro kepsorok teljesen ugy neztek ki mintha mindjart kiirnak hogy pl. "egy ev mulva". Travoltaba sem butoroztak bele annak igazolasat, hogy ilyen szintu lemondasra legyen kepes, nem tudom biztosan, hogy csak egy pipogya alak volt, akit nemi latszatharc utan mar nem izgat annyira az egesz, vagy talan neki is az elete szerelmerol volt szo es megis hajlando volt felreallni.
Csatlakozom Batemanhez, az Életem szerelme meglepően lyó film. Azért meglepően, mert engem legalábbis meglepett. Úgy van eladva, mint dráma, és ez annyiban igaz is, hogy a felvázolt helyzet drámai, de sosem gondoltam volna, hogy egy drámán ennyit fogok nevetni. A karakterek adnak hozzá olyan fűszert, amitől az egész abszurdan valóságossá válik; a sztori hiteles marad. Sean Pennről eddig szinte semmit sem tudtam, de meg kell állapítanom, kár, hogy kevés filmben lehet látni, mert jó színész. A film további furcsasága volt, hogy nem lehetett látni rossz alakítást. És a lelassított felvételekkel átadott hangulat nagyon ott van.
meklegy, a hiányérzet így utólag nem áll a befejezéssel kapcs., de be kell valljam, a moziban engem is meglepett. Aztán rájöttem, valahogy olyan a film, hogy az embernek nincs is kedve befejezni. Azaz, ezzel a lendülettel még szívesen néztem volna a továbbgördülő sztorit vagy két órát. Hol ért véget? Krízis, döntés, távozás. Lehet hogy ez már egy másik film? Esetleg egy koan? Részemről mind1, bár az utóbbira tippelek.
Olyan ritkán van, mikor egy mozi alatt elveszítem az időérzékem, visz a sztori. Meg is becsülöm, a She's lovely nagy film.
Hello, en most itt uj vagyok, de a filmes vilagban nem annyira. Szoval ehhez a Tarantino temahoz szolnek hozza (QT rulez). A Jackie Brownt ezidaig 2x lattam, masodszoorra mar nem tetszett annyira, de azert Tarantino film (akarmennyire is Elmore beutesu) Szoval nem tudom hallottatok-e mar a mester uj filmjerol a Forty Lahes Less One-rol. A Cinemascape-en olvastam rola. Allitolag westernfilm lesz (amin mar eleve meglepodtem) es Elmore konyv inspiralta (ha jol tom, akkor o, wstern konyveket irt regen) es mas forrasbol hallom, hogy elegge kick-ass film lesz. Tud valaki valamit rola?
MaRShALL
1. Jackie a filmben egy fehér Honda Civicet vezet, zsírugyanazt, mint Bruce Willis a Ponyvaregényben. Így magyarázza a dolgot a közlekedési koordinátor (az a figura, aki a filmben az autós jelenetekért felelős):" "- A Ponyvaregényben három ugyanolyan Hondát használtunk fel. Kettőt a karambol jelenethez, egyet pedig arra, amikor Butch normálisan vezeti az autót. Amikor a Jackie Brownt csináltunk, Quentinnek és nekem meg kellett
beszélnünk, milyen autók legyenek a filmben. Végigmentünk a szereplők listáján, és amikor elérkeztünk Jackie-hez, Quentin egy kis "átfedést" javasolt. Mondtam neki, hogy még mindig megvan az a Honda, amit Bruce vezetett a Ponyvában... Erre ő:"
"-Kibaszott jó! Csináljuk!"
2. Ordell (Samuel L. Jackson) és Louis (Robert DeNiro) karaktere eredetileg egy Elmore Leonard: The Switch című novellájából származik. Amikor Quentin tizenhárom éves volt, akkor olvasta a novellát.
3. Jackie üzenetrögzítőjére nem más, mint maga Tarantino mester mondta rá az üzenetet:
"You have one message. Sent at 8:06 P.M."
4. Melanie-ék házánál a kaputelefonon még ezek a nevek láthatóak: S. Haig, és J. Hill. Sid Haig egy prominens, hetvenes évek beli színész, játszott pl. a Foxy Brown című filmben, valamint a Jackie Brownban is, ő alakítja az
egyik őrt a börtönben. Jack Hill a Foxy Brown, és a Coffy című filmek rendezője többek között.
5. Azok a király kis sapkák, amiket Samuel L, és Jackie is viselnek a filmben, Kangol márkájúak. Ha valakinek nagyon kell, rendelhet egyet, itt a link
6. A film egyik jelenete egy bizonyos Del Amo Mall közelében játszódik, itt régebben Quentin Tarantino dolgozott videokölcsönzősként.
7. Quentin eddig mindegyik nagy filmjében megjelent szereplőként (Pulp Fiction (Ne Jimizz itt nekem bazmeg Jules, ne Jimizz!!! :) ), Reservoir Dogs, Four Rooms), a Jackie Brown-ban azonban sehol sem látni.
8. A sztriptízbáros jelenet egy eredeti los angelesi sztriptízbárban lett felvéve, ami Sam's Hofbrau néven fut. Quentin:
"Ez a jelenet nagyon fontos, mert én meg a stáb többi tagja ebbe a bárba szoktunk lejárni...". A filmben szereplő táncosnő nem statiszta, hanem eredetileg is ez a foglalkozása, hiszen a stáb egyszerűen csak megjelent a bárban kamerákkal, és miközben piáltak meg szórakoztak, felvették a sztriptízbáras jelenetet...
9. Az egyik jelenetben, ahol Jackie éppen kajál, Quentin átnevezte az eredetileg Tokyo Diner néven futó éttermet Teriyaki Donut-ra, ami egyezik azzal az étteremmel, ahonnan Marcellus hozta a kaját a Ponyvaregényben, amikor Butch a Hondával átgázolt rajta.
forrás: Unofficial Jackie Brown site.
a helyenkénti rossz fordításért elnézést kérek, ha valami nem stimmelne.
Hi! Mindenkinek! A She's so lovely-ról nem hiszem, hogy lehetne bármi rosszat is mondani! Jó zene,ruhák,fazonok, a történet pedig fenomenális!
Tisztán az életről szól.Ha ez a film nem ad semmit, akkor 1ik sem! A végével sincs semmi baj! Közhelymentes, még akkor is amikor már elvárnád a filmtől(pl. a végén mikor SeanPenn elbúcsúzik a kislánytól, semmi nyakba borulás + ölelkezés) JohnTravolta pisztolyos kirohánása belassítva és slow betét dallal a legnagyobb! Nick Cassavetes király !
Na jóemberek, ha akartok valami nagyon, nagyon döbbenetet látni, akkor irány a "Születésnap" című dán film. Elképesztő, több szempontból..
Egyrészt pár dán rendező elkövetett egy Dogma 95 nevű nyilatkozatot, mellynek értelmében nincs mesterséges díszlet, kellék, nincs metsreséges fény, nincs filmzene, csak kézikamera van, és még pár hasonló dolog. Azt hinné az ember, oda a film - hát nincs. Hihetetlen hatású ez a lepusztítás (?), és hát a film maga... Nem mondom el, miről szól, nézzétek meg, jó lenne róla beszélgetni itt a fórumon.
Csak annyit: a Művészben tanakodtunk, hogy ezt vagy a Salo-t nézzük-e meg. Aztán emellett döntöttünk, hogy ne forduljon föl annyira a gyomrunk. Nos, a film felénél odasúgta a barátnőm, hogy akár a Salot is nézhettük volna, az se durvább. De itt nem kell szart enni ahhoz, hogy az ember ledöbbenjen. Komolyan mondom, aki nem csak a piff-puffot szereti (a dogma szerint tiles a felesleges lövöldözés), az menjen és nézze.
Aki nezte mar az Eletem szerelmet (She's so lovely), irja mar meg hogy neki is volt-e egy gigantikus hianyerzete a film vegen, mintha nyersanyag hijan felbeszakadt volna.
aprilis 7, szerda, 19:30 International Buda Stage:
Lock, Stock and Two Smoking Barrels tesztvetites a Mancs szerint
szerintem nagyon tuti, tobbek szerint Stinget kihagyhattak volna belole, engem annyira nem zavart.
Szerintem ez egy olyan film amit, úgy kell megnézni, hogy az ember nem vár tőle túl sokat és nem hasonlítja a Pulp Fiction-hoz.
Elmore Leonard akinek a nevéhez fűzödik / ő írta / a ' Szóljatok a köpcösnek ' és a ' Mint a kámfor ' filmek eredetijét is, ilyen regényeket ír.
A fil szerintem nagyon jó, borzalmasan jók a színészek és a karakterek, Robert de Niro mint a segghülye bankrabló, Bridget Fonda a pofátlan kúrógép, Robert Forster az érzelmes óvadéki ügynök etc.
Már csak ezért érdemes megnézni. Nem egy gyors film, szépen lassan megy a cselekmény , de megéri.
Szerintem
Pókerarc! Sajna valóban nem ez a legjobb filmje Tarantinonak. Bár idehaza van egy csöppke két éves csúszás, ami eltolja a dolgokat ( pl. én két év kihagyás után már valami újat várnék, de tudjuk, hogy a film valóban mikor készült), de ez most lényegtelen. A darmaturgia frankó, imádom, ahogy másfél óra után is jön egy fííínom kis fordulat, és jön még akár kettő is, ezzel sosincs baj. Ami zavart, hogy annak dacára, hogy minden jellem jó volt, nem olt átütő egy sem. Mindegyik kifordult magából, de ki akkora cucc, mint amilyen Travolta volt? A szatyorcsere 3x-os eljátszásának pedig semmi szerepe nem volt. Ez nem legyen hagyomány, mert a forma itt ahhoz önmagában keves volt. Jó beállítást is csak ekttőt láttam, valójában az is csak egy volt - kétszer: Jackie Brown vonulása.
Párbeszédek: OK, de ezeket is ismerjük már.
Megvilágosíthatna valaki, van-e egyáltalán eredeti a filmben, mert én most szinte csak hibákat írtam.
Jackie Brown - hát elég felemásak voltak utána az érzéseim. Mielőtt megnéztem volna, nem tudtam róla semmit, és nem egészen erre számitottam. Más volt, mint az eddigi Tarantino filmek, érezni lehetett, hogy az alapötlet nem az övé. Viszont, ha valaki nem egy Ponyvaregény 2-t vár, akkor teljesen oké a film. Vannak benne zseniális szövegek (még jó, hogy nem szinkronizálták), jó a sztori, és a szinészekre sem lehet panasz. (Különösen Robert de Niro tetszett - eszméletlen jól játszik). Ha nem is ez a legjobb Tarantino film, azért mindenképpen érdemes megnézni.
Láttam a patchelést........hát a vietnami DJ. nagyon viszi a filmet, de semmi több..........kicsit csepegősre sikeredett, bár kérdés, hogy egy ilyen sztoriból mit lehet cuppogás nélkül kihozni. Ja igen két szereplő nagyon tetszet: az egyik a szobatárs (ha jól emlékszem az egy asszony illatában láttam), a másik pedig a néger főnővér.
A szerelmes......... még nem láttam, de ahogy itt olvasom a véleményeket, lehet nem is fogom.
Nacsá
Hát, már nem tök új film, de péntek este láttam a Jancsó-féle Nekem lámpást adott kezembe az Úr Pestent. Húúú.... hát szerintem enbéegyes! Szuper! A két főszereplő meg olyat jáccik, hogy besz@rás! Simán lemosná bármelyik ámérikás oszkárdíjast.
Én erről múgy tudom - mármint a kópia kérdésről - hogy azokat a filmeket amik Magyarországra az amerikai bemutatóval egyidőben jutnak el az eredeti kópián látjuk.
A feliratos filmek általában már az USA-ban egyszer már lepukkantott kópiákkal mennek, ezért van az - velem már történt ilyan - hogyha a filmet a bemutató napján nézed meg, mondjuk az első előadáson akkor is a minősége már megkérdőjelezhető, pl. vertikális csíkokat látsz a kópián.
A Flamex által forgalmazott filmekről ne is beszéljünk / New LIne Cinema / az ő filmjeik olyan sokat késnek, hogy a magyar bemutató idején az USA-ban már videón is kijöttek, tehát ők tényleg a lerohadt kópiákakkal bosszantanak minket.
A szinkronizált filmek ellenben az új kópiákkal láthatók / ne kérdezzétek miért, én így tudom /.
Nekem bejön Tarantino, és nagyon élveztem a filmet, a kis apró utalásokkal meg filmes trükkökkel, az egész lassú cselekménnyel, spleen-hangulattal.
Tarantino szerintem direkt szembehelyezkedik a filmgyártásban mostanság dívó videoklip-stílussal. A film első kulminációs pontját többször is körbejárja, nagyon állat, ahogy kibontakozik a cselekmény, stb.
Szóval tetszett. A PF jobb, de ez egészen más, mindenkinek melegen ajánlom.
Ja igen, nem tudja valaki, hol lehet The Deftonics-ot venni? :-)))) Lemezen vagy kazettán.
Budapest
30
Elég sokat olvasok angolul és a filmek és az amerikai tv sorozatok kifejezetten érdekelnek, elég sok filmem van dvd-n is már 97' május óta ezeket is gyűjtöm.
Ennek a technikai háttere is érdekel van egy relatíve komoly házimozim is és előfizetője vagyok az angol Sky tévének is.
Tehát megteszek mindent azért, hogy ami érdekel azt eredeti angol nyelven elérhető legyen számomra, ezért naponta olvasom angolul a film és tv híreket a neten is.
Visszaterve a bemutatok kesesere:
Olyasmit hallottam a multkor, hogy az europai piac tul kicsi, es nemely fimbol nem csinalnak eleg kopiat, ergo csak akkor jut el hozzank, ha mar kulfoldon egyaltalan nem megy.
Ezt megerositi, hogy nehany kopia kimondottan karcos helyenkent.
Ahogyan hallom, megérkezett a Jackie Brown. Talán egy egész évet kellett rá várni... Mellesleg régóta várok már Tarantinotól valami új dobást, de sajnos ez tehát nem az eltelt idő okán lesz az... Úgyis megnézem, de kérdezem: látta már valaki, érdemes???
demeter
Én megnéztem. Hát, nem tudom, úgy őrlődöm. Mostanáig nem tudtam eldönteni, tetszett-e vagy sem!
Az biztos, hogy eszméletlen sok gondolatot ébresztett bennem, film alatt és utána is.
Nem egyszerű film. Viszont túlhőzták, néhol túl sok a "gondolkodás" benne,és egészen ellaposodik. Sean Penn(akit mellesleg nem szeretek), egész elviselhető benne.
Tömören, nem igazán háborús film, mint teszem azt, a Ryan közlegény, mert itt nem a csata, meg a bimm-bumm a lényeg, hanem az emberek gondolatai.
Egyszer mindenképpen érdemes megnézni. Szerintem úgy senki nem tud kijönni róla, hogy valamilyen érzelmet ne ébresztene benne.
Szia
Neil