"A kronológiának mindenesetre a történettudomány területén alapvető jelentősége van, hiszen annak megállapításához és elbeszéléséhez, hogy miként estek meg a múltbeli dolgok, elemi előfeltétel az egymást követő események sorrendjének helyes ismerete. E tekintetben a sorrendcserében megfogható legkisebb botlás és megbicsaklás is téveteggé, használhatatlanná és értelmetlenné tenné az oksági viszonyok vizsgálatát és elemzését. A kronológia alapfeladata a múltbeli események, történések, cselekedetek egymáshoz viszonyított helyes sorrendjének megállapítása és rögzítése. A történész a kronológiát úgyszólván valamennyi megnyilatkozása kapcsán segítségül hívja, ezért a kronológiát a történettudomány legalapvetőbb klasszikus segédtudományának tekintjük, amely részdiszciplínaként állandó alkotóeleme a történelem tudományának." (forrás: http://www.jgypk.hu/mentorhalo/tananyag/A_trtnelem_segdtudomnyai/11_a_kronolgia_fogalma_s_rendeltetse.html )
Nem akarok mázas cserépedénynek tűnni, de azért említsük meg, hogy a mai életünkben az sem számítana semmit, ha kiderülne, hogy a bibliai Jézus teljesen fiktív személy volt, de az sem, ha kiderülne, hogy egy pontosan beazonosítható személyre alapozták.
"A népi hagyományok" szerint "Iskarióti Júdás április elsején, azaz Jézus keresztre feszítésének napján lett öngyilkos (Máté 27,3-5; Apostolok cselekedetei 1,17-18)."
Számos kutató próbálkozott már megfejteni Jézus keresztre feszíttetésének pontos dátumát, csakhogy a dezinformációk világában erre képtelenek voltak, pedig ha csak az ezzel kapcsolatos népi hagyományokat gorcső alá vették volna, akkor lett volna lehetőségük kiszabadulni ebből a sötét labirintusból.
De miért nem tették?
Gondoljunk csak bele abba, ha manapság fel meri azt vetni valaki, hogy például Nagy Heródes nem i.e. 37-ben lett királlyá kinevezve és nem i.e. 4-ben halt meg, akkor mi történik?
A megmondóemberek kórusban fogják harsogni, hogy TUDOMÁNYTALAN...
Mire alapozzák ezt?
Arra, hogy a részben általuk szerkesztett Wikipédiák "kőbe vésték" (17., 18.) minden alapot nélkülözve az említett fals dátumokat.
Mindegy az, hogy a Wikipédiák is konzekvensen Josephus Flaviusra hivatkoznak, de az általuk propagált dátumoknak már semmi közük Flavius állításaihoz, ugyanis ő helyes határozta meg ezen események időpontjait, melyek az alábbi megadásaiból könnyen kiszámíthatóak:
"Heródes az uralkodásának első napján Antonius vendége volt, és így magára öltötte azt az új méltóságot, amelyet a száznyolcvannegyedik olümpián szerzett, C. Domitius Calvinus második és C. Asinius Polliu első konzulsága alatt." (256. old. - ford.: K. L. Matefi)
"Antipater kivégzése után öt nappal halt meg, 34 évvel Antigonosz meggyilkolása és 37 évvel a rómaiak által királlyá történt kinevezése után." (447. old. - ford.: K. L. Matefi)
Mivel megalapozottan konszenzus van a kutatók körében arra nézve, hogy az első olümpia i.e 776-ban volt, ebből logikus módon következik, hogy Heródes nem i.e. 37-ben lett Júdea királyának kinevezve Augustus császár által, hanem i.e. 44-ben, mert 776-(183x4)= 44.
Ez alapján viszont már könnyedén ki lehet számolni a király halálának időpontját is, ami uralkodásának 37. évében történt, azaz i.e. 8-ban, pontosabban i.e. 8.03.25-ei Peszách ünnepe előtt néhány nappal.
A történelmi Jézus ezt megelőzően, i.e. 8.02.10-én jött úgymond "bűntelenül" a világra, mert a Schemhamphoras-on nyugvó vallási elképzelések szerint a negatív hatásúnak tartott égitestek a Nap mögül nem tudták akkor kifejteni a nekik tulajdonított hatásaikat a Földre és a születendő gyermekre. A Jakab-féle apokrif evangélium szerint Jézus világra jövetelét a jeruzsálemi Templom papjai már évekkel korábban megtervezték és erre a célra azt a Máriát jelölték ki, aki szintén a Schemhamphoras egyik kozmikus forrásának égisze alatt látta meg a napvilágot i.e. 23.12.18-án. Erzsébet férje, Zakariás pap a kislányt 3 éves korától erre a feladatra készítette fel Jakab szerint. Jézusnak azért kellett ekkor megszületnie, hogy majdan, a 33. életévében úgymond bűntelen páskabárány gyanánt (Korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19), véres áldozat céljából, "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Zsidókhoz írt levél 9,15) i.sz. 25.04.01-én, a Peszách ünnep előkészületi napján (Máté 26,2; Márk 14,1; Lukács 22,1/7; János 18,39; 19,14) feláldozzák Istenüknek, mivelhogy
"A törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat.Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal." (Zsidókhoz írt levél 9,22).
Jézus születésekor együttállt égitestek egy T-keresztet alkottak ekkor a zodiákusban. Az újszövetségi könyvek szerint Jézus maga is tisztában volt ezzel a szerepével.
Ezek voltak a történelmi Jézus élete főbb állomásainak időpontjai.
Nyugodtan hangoztassad a véleményedet, de a kritikákkal is szembe kell nézzél. Nekem az ilyen hozzáállásról mindig a méz és a piaci legyek jutnak eszembe...
"továbbá személyes sértésként élik meg, ha valaki nem esik hanyatt azonnal a nagyszerűségük előtt"
Ilyet nem vártam el soha senkitől, ellenben nem tartom helyesnek a topicrombolásra irányuló tevékenységeteket, ami szerintem joggal akceptálható elvárás. Hány alkalommal nyilvánultál meg értelmes, konstruktív módon ebben a topicban? Összeszámoljam?
Tulajdonképpen mi itt a célotok a fórumon? Témák megnyitása és ezzel kapcsolatos viták generálása? Szó sincsen erről. A 7 év itteni tevékenységed alatt összesen 2 topicot voltál képes indítani, ami kizárólagosan egy fizikus lejáratására irányult: (164. , VISSZASZÁMLÁLÁS , Megjelent a szuperfizikus könyve!! ). Ennyire telik csak tőled?...
Vannak olyan negatív attitűddel felruházott emberkék, akik úgy törekszenek feltüntetni a maguk személyes rögeszméjét (nyilvánvalóan személyiségtorzulásból), mint ha valami zseniális felfedezést lenne, és azonnali tiszteletet követelnek maguktól, elvárásokat fogalmaznak meg minden lehetséges fórumon a résztvevőkkel szemben, továbbá személyes sértésként élik meg, ha valaki nem esik hanyatt azonnal a nagyszerűségük előtt, neadjisten kérdéseket merészel megfogalmazni a rögeszméjükkel kapcsolatban.
Vannak olyan negatív attitűddel felruházott emberkék, akik úgy törekszenek feltüntetni magukat (hobbiból?, megbízásból?, személyiségtorzulásból? ki tudja...), mint ha mindenhez értenének, de a valóság az, hogy semmiben se kompetensek és véleményük de facto csak bulvár szinten állja meg a helyét esetleg. Igyekeznek a fórumokon mindenáron determinálni a véleményformálást, ami nem más részükről (mondjuk ki nyíltan és őszintén) mint szellemi terror. Mindenbe belekotyognak, ezzel sok kárt okozva a megismerésére irányuló tevékenységben és természetesen a topicokban tárgyalni kívánt témák kifejtésében is. Nem meglepő, hogy minden topicban szinte mindig ugyanazok osztják az "észt" kitartóan és gátlástalanul.
A népi hagyományok is színvonalasabbak, mint a véleményed, ugyanis szerintük Iskarióti Júdás április elsején, azaz Jézus keresztre feszítésének napján lett öngyilkos (Máté 27,3-5; Apostolok cselekedetei 1,17-18)
Források:
- Ujváry Zoltán: Népszokások és népköltészet - Válogatott tanulmányok (Debrecen, 1980) (474. old.) Ehhez meglepően hasonlít a következő példa Arad megyéből: "Kíválóan szerencsételen napok április 1, mert e napon akasztotta fel magát Júdás;"
- "Április 1-je az indás növények vetőnapja is volt, minden más munka végzésére szerencsétlennek tartották ezt a napot, mert a nép úgy hitte, Júdás ezen a napon akasztotta fel magát." (Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár, 2011.09.15. 9:10:11, "Bolondok napja", a link már nem érhető el).
- "Vielfach gilt aber der erste Tag eines Monats als Unglückstag, drei davon sogar als die unglückintensivsten. An erster Stelle gilt dies wiederum für den 1. April. Als Begründungen werden angeführt: An diesem Tag wurde Judas Iskariot geboren, an diesem Tag erhängte sich Judas Iskariot, an diesem Tag fand der Himmels- oder Engelsturz statt, bei dem Satan aus dem Himmel gestoßen wurde." (forrás)
- "Nach christlicher Legende soll Judas Ischariot, der Verräter Jesu, an einem 1. April geboren worden sein oder aber sich per Strick das Leben genommen haben. Auch soll Luzifer an einem 1. April in die Hölle hinabgefahren sein. So gesehen ist dieser Tag ein Unglückstag." (forrás)
- "Die schlimmsten der bösen Tage sind der 1, April, an welchem sich Judas der Verräther erhängt hat, der 1. August, an welchem Kain seinen Bruder Abel erschlug, und der 1. December, an welchem Sodom vom Erdboden vertilgt wurde." (Toeppen Max: Geschichte Masurens. Ein Beitrag zur preußischen Landes- und Kulturgeschichte, Danzig, 1870, S. 506-507)
- "Die Masuren wiederum stimmen den Tirolern in Bezug auf den 1. Dezember bei, behaupten jedoch, daß am 1. April Judas der Verräther sich erhängt..." (Der Sammler - Ein Blatt zur Unterhaltung und Belehrung Beilage zur Augsburger Abendzeitung, 30. Dezember 1873; Nr. 144, S. 573, Die Unglückstage)
Josephus Flavius elmondása alapján Heródes a jeruzsálemi Templom átalakításához, uralkodásának 18. évében, tehát i.e. 27-ben fogott hozzá [1].
Flavius szerint Heródes a 184. olümpia évében lett királlyá kinevezve [2], azaz 776 - (183x4) = i.e. 44-ben, uralkodásának 18. éve ezért i.e. 27-re esett.
Ezzel szemben a zsidó történetíró egy másik könyvében a Templom átépítésének kezdetét Heródes királyságának 15. évében jelölte meg [3].
A Flavius-tól származó két egymástól 3 évre eltérő információ valószínűleg annak a három évnek tudható be, ami Heródes Rómában történt megkoronázása és Jeruzsálem elfoglalása (királyságának tényleges kezdete) között telt el, ezért joggal feltételezhető, hogy ugyanarra az évre célozhatott az író, mégpedig az i.e. 27. évre, ami 19 évvel előzte meg Júdea királyának halálát. A jeruzsálemi Templom felavatására ∼i.e. 17-ben kerülhetett sor, Jézus születése és Heródes halála előtt 9 évvel. A Templom átépítésének tényleges kezdete feltételezhetően 2-3 évet eltolódott, mivel a zsidók attól tartottak, hogy a nem zsidó származású király esetleg megszegi a nekik tett ígéretét, és átépítés helyett lebontja azt. Heródes a megnyugtatásuk érdekében csak akkor adott engedélyt a bontási munkálatok megkezdésére, miután már a teljes átalakításhoz szükséges összes anyagot a helyszínre szállították, a kőfaragáshoz és egyéb építési tevékenységhez szükséges ismeretekre kellőképpen felkészítették a mestereket, és 1000 zsidó pap számára pedig beszerezték a papi ruhákat [4].
Flaviustól értesültünk arról is, hogy Heródes királlyá kinevezését követő 37. évben távozott az élők sorából [5], ami röviddel az i.e. 8.03.25-ei Peszách ünnepe előtt történt. Néhány hónappal korábban, egy teljes holdfogyatkozás alkalmából i.e. 9.11.28-án megégettetett 42 lázadót [6].
A történelmi Jézus értelemszerűen Heródes halálát megelőzően kellett a világra jöjjön, mégpedig i.e. 8.02.10-én, amikor a héber kabbala Schemhamphoras-ának kozmikus forrásait felépítő égitestek együttálltak a zodiákusban, ami alapján úgymond bűntelennek tartották. A keresztre feszíttetését szintén a Schemhamphoras egyik kozmikus forrásához időzítették, ami a Peszách ünnep előkészületi napján realizálódott i.sz. 25.04.01-én. Ekkor a születésekor együttállt égitestek egy T-keresztet alkottak a zodiákusban.
Mária születésének, teherbe esésének, Jézus Keresztelő János általi megkeresztelésének idejét szintén nap pontossággal meg lehetett állapítani. (forrás)
[1] - Josephus Flavius: Die jüdische Alterthümer des Flavius Josephus, Zweiter Band, Köln, 1853, S. 340/347-348
[2] - Josephus Flavius: Die jüdische Alterthümer des Flavius Josephus, Zweiter Band, Köln, 1853, S. 256
[3] - Josephus Flavius - Geschichte des jüdischen Krieges oder vom Untergang des jüdischen Volkes und seiner Hauptstadt Jerusalem, Erster Theil, Stuttgart und Leipzig, 1836, S. 94-95
[4] - Josephus Flavius - Die jüdische Alterthümer des Flavius Josephus, Zweiter Band, Köln, 1853, S. 342
[5] - Josephus Flavius: Die jüdische Alterthümer des Flavius Josephus, Zweiter Band, Köln, 1853, S. 447
[6] - Josephus Flavius: Die jüdische Alterthümer des Flavius Josephus, Zweiter Band, Köln, 1853, S. 443
Josephus Flavius elmondása alapján Heródes a jeruzsálemi Templom átalakításához, uralkodásának 18. évében, tehát i.e. 27-ben fogott hozzá [1].
Flavius szerint Heródes a 184. olümpia évében lett királlyá kinevezve [2], azaz 776 - (183x4) = i.e. 44-ben, uralkodásának 18. éve ezért i.e. 27-re esett.
Ezzel szemben a zsidó történetíró egy másik könyvében a Templom átépítésének kezdetét Heródes királyságának 15. évében jelölte meg [3].
A Flavius-tól származó két egymástól 3 évre eltérő információ valószínűleg annak a három évnek tudható be, ami Heródes Rómában történt megkoronázása és Jeruzsálem elfoglalása (királyságának tényleges kezdete) között telt el, ezért joggal feltételezhető, hogy ugyanarra az évre célozhatott az író, mégpedig az i.e. 27. évre, ami 19 évvel előzte meg Júdea királyának halálát. A jeruzsálemi Templom felavatására ∼i.e. 17-ben kerülhetett sor, Jézus születése és Heródes halála előtt 9 évvel. A Templom átépítésének tényleges kezdete feltételezhetően 2-3 évet eltolódott, mivel a zsidók attól tartottak, hogy a nem zsidó származású király esetleg megszegi a nekik tett ígéretét, és átépítés helyett lebontja azt. Heródes a megnyugtatásuk érdekében csak akkor adott engedélyt a bontási munkálatok megkezdésére, miután már a teljes átalakításhoz szükséges összes anyagot a helyszínre szállították, a kőfaragáshoz és egyéb építési tevékenységhez szükséges ismeretekre kellőképpen felkészítették a mestereket, és 1000 zsidó pap számára pedig beszerezték a papi ruhákat [4].
Flaviustól értesültünk arról is, hogy Heródes királlyá kinevezését követő 37. évben távozott az élők sorából [5], ami röviddel az i.e. 8.03.25-ei Peszách ünnepe előtt történt. Néhány hónappal korábban, egy teljes holdfogyatkozás alkalmából i.e. 9.11.28-án megégettetett 42 lázadót [6].
A történelmi Jézus értelemszerűen Heródes halálát megelőzően kellett a világra jöjjön, mégpedig i.e. 8.02.10-én, amikor a héber kabbala Schemhamphoras-ának kozmikus forrásait felépítő égitestek együttálltak a zodiákusban, ami alapján úgymond bűntelennek tartották. A keresztre feszíttetését szintén a Schemhamphoras egyik kozmikus forrásához időzítették, ami a Peszách ünnep előkészületi napján realizálódott i.sz. 25.04.01-én. Ekkor a születésekor együttállt égitestek egy T-keresztet alkottak a zodiákusban.
Mária születésének, teherbe esésének, Jézus Keresztelő János általi megkeresztelésének idejét szintén nap pontossággal meg lehetett állapítani. (forrás)
[1] - Josephus Flavius: Die jüdische Alterthümer des Flavius Josephus, Zweiter Band, Köln, 1853, S. 340/347-348
[2] - Josephus Flavius: Die jüdische Alterthümer des Flavius Josephus, Zweiter Band, Köln, 1853, S. 256
[3] - Josephus Flavius - Geschichte des jüdischen Krieges oder vom Untergang des jüdischen Volkes und seiner Hauptstadt Jerusalem, Erster Theil, Stuttgart und Leipzig, 1836, S. 94-95
[4] - Josephus Flavius - Die jüdische Alterthümer des Flavius Josephus, Zweiter Band, Köln, 1853, S. 342
[5] - Josephus Flavius: Die jüdische Alterthümer des Flavius Josephus, Zweiter Band, Köln, 1853, S. 447
[6] - Josephus Flavius: Die jüdische Alterthümer des Flavius Josephus, Zweiter Band, Köln, 1853, S. 443
Talán elkerülte a figyelmedet, de ebben a vitában már napokkal ezelőtt leírtam: az ókori történetírók megbízhatatlanok, mert nem tudományos módszertan szerint művelték a dolgot, és mert hibás/hiányos/kevés forrás állt a rendelkezésükre.
Hogy egy szerző még önmagának is ellentmond, az szépen beleillik ebbe a dologba.
És azt is leírtam, hogy a modern történészek egyik legfontosabb feladata éppen az, hogy az írásos anyagokat forráskritikával dolgozzák fel, és vessék össze más - nem írásos - információkkal, és ez alapján meg tudják határozni, hogy az adott szerző mely állítása hiteltérdemlő, és mely az ami hamis vagy hibás.
Nyilvánvalóan te nem vagy történész, hiszen te csak 19. századi klasszika-filológiai munkákat forgatsz. (Azt is német fordításokban és nem eredeti latin meg görög változatban.)
"Ha nincsen semmi független és objektív forrás..."
Megesett rajtad a szívem, ezért a források megjelölésével megismétlem:
Josephus Flavius elmondása értelmében Heródes a jeruzsálemi Templom átalakításához, uralkodásának 18. évében, tehát i.e. 27-ben fogott hozzá (forrás: Josephus Flavius - Die jüdische Alterthümer des Flavius Josephus, Zweiter Band, Köln, 1853, S. 340/347-348).
Ezzel szemben a zsidó történetíró egy másik könyvében a Templom átépítésének kezdetét Heródes királyságának 15. évében jelölte meg (forrás: Josephus Flavius - Geschichte des jüdischen Krieges oder vom Untergang des jüdischen Volkes und seiner Hauptstadt Jerusalem, Erster Theil, Stuttgart und Leipzig, 1836, S. 94-95).
A Flavius-tól származó két egymástól 3 évre eltérő információ valószínűleg annak a három évnek tudható be, ami Heródes Rómában történt megkoronázása és Jeruzsálem elfoglalása (királyságának tényleges kezdete) között telt el, ezért joggal feltételezhető, hogy ugyanarra az évre célozhatott az író, mégpedig az i.e. 27. évre, ami 19 évvel előzte meg Júdea királyának halálát. A jeruzsálemi Templom felavatására ∼i.e. 17-ben kerülhetett sor, Jézus születése és Heródes halála előtt 9 évvel. A Templom átépítésének tényleges kezdete feltételezhetően 2-3 évet eltolódott, mivel a zsidók attól tartottak, hogy a nem zsidó származású király esetleg megszegi a nekik tett ígéretét, és átépítés helyett lebontja azt. Heródes a megnyugtatásuk érdekében csak akkor adott engedélyt a bontási munkálatok megkezdésére, miután már a teljes átalakításhoz szükséges összes anyagot a helyszínre szállították, a kőfaragáshoz és egyéb építési tevékenységhez szükséges ismeretekre kellőképpen felkészítették a mestereket, és 1000 zsidó pap számára pedig beszerezték a papi ruhákat (forrás: Josephus Flavius - Die jüdische Alterthümer des Flavius Josephus, Zweiter Band, Köln, 1853, S. 342).
Ez egyre szánalmasabb el-iszugyisodás. Már csak monomán módon a saját süketségeidet kopizod ide.
Persze megértem. Ha nincsen semmi független és objektív forrás a saját elmebaj kitaláció alátámasztó bizonyítására, akkor marad a végtelen önidézés. IGe is ezt csinálja, amikor a saját blogjára saját maga által írt szellemi hulladékok idézi mint az igaza alátámasztását.
Mellesleg pedig a Eusebius állítás még akár jó is lehetne (ha ugyanő nem cseszte volna el a Quirinius féle census idejét), mivelhogy ha lazán értelmezzük "Augustus uralkodását" akkor is i.e. 2-őt kapunk, mint amikor Antonius és Kleopátra halálától számoljuk a 28 évet.
Az lehet a félreértés oka, hogy esetleg Eusebius Casear halála (i.e. 44) utántól számolja Augustus uralkodását, pedig még jópár évig nem volt Octavianus a birodalom Princepse.
Josephus Flavius elmondása értelmében Heródes a jeruzsálemi Templom átalakításához, uralkodásának 18. évében, tehát i.e. 27-ben fogott hozzá. Ezzel szemben a zsidó történetíró egy másik könyvében a Templom átépítésének kezdetét Heródes királyságának 15. évében jelölte meg. A Flavius-tól származó két egymástól 3 évre eltérő információ valószínűleg annak a három évnek tudható be, ami Heródes Rómában történt megkoronázása és Jeruzsálem elfoglalása (királyságának tényleges kezdete) között telt el, ezért joggal feltételezhető, hogy ugyanarra az évre célozhatott az író, mégpedig az i.e. 27. évre, ami 19 évvel előzte meg Júdea királyának halálát. A jeruzsálemi Templom felavatására ∼i.e. 17-ben kerülhetett sor, Jézus születése és Heródes halála előtt 9 évvel. A Templom átépítésének tényleges kezdete feltételezhetően 2-3 évet eltolódott, mivel a zsidók attól tartottak, hogy a nem zsidó származású király esetleg megszegi a nekik tett ígéretét, és átépítés helyett lebontja azt. Heródes a megnyugtatásuk érdekében csak akkor adott engedélyt a bontási munkálatok megkezdésére, miután már a teljes átalakításhoz szükséges összes anyagot a helyszínre szállították, a kőfaragáshoz és egyéb építési tevékenységhez szükséges ismeretekre kellőképpen felkészítették a mestereket, és 1000 zsidó pap számára pedig beszerezték a papi ruhákat.
Caesareai Eusebius (263 - 338?) keresztény püspök és történetíró az "Egyháztörténet" című művében azt írja, hogy Jézus, Augustus császár uralkodásának 42. évében született, 28 évvel Egyiptom legyőzése (Antonius és Kleopátra halála) után. Amennyiben Eusebius megadása megfelelne a valóságnak, abban az esetben i.e. 49-re (-48-ra, a. u. c. 705-re) kellene essen Augustus császár uralkodásának első éve; Egyiptom veresége, illetve Antonius és Kleopátra halála (a jelenlegi hivatalos kronológia szerint Kleopátra i.e. 30.08.12-én halt meg) pedig i.e. 35-ben (-34-ben, a. u. c. 719-ben) történhetett.
"Az általam kutatott dolgoknak egészen biztosan nem vagy tudója, ismerője, de azért véleményezed..."
Szimplán összehasonlítom a magukba belefeledkezett fórumzsenik írásait az elérhető tudományos ismeretekkel. És míg az utóbbiak egy alaposabb vizsgálat után is konzekvens és ellentmondás mentesnek bizonyulnak, logikusan belátható, hogy miért is ezt állapították meg a VALÓDI kutatók, addig az itt megírt sufnizseni baromságokról már az első olvasás során kikönyököl az önellentmondás és a hibás baromság.
Az esetedben ráutaló dolog volt, amikor magadba feledkezve mindenféle misztikus kozmikus rejtélyekről kezdtél értekezni, meg hogy a káldeus(!) csillagászok ismerték az Uránusz bolygót. (Eleve, amikor valaki "káldeusokról" értekezik, mutatja, hogy nem követte a történelemtudomány új fejleményeit, és leragadt valahol a bohó és csekélytudású 18-19. században.)
"Minden erőmmel küzdök az ilyen fórumokon elkövetett hamis hülyeségekkel megtévesztés ellen. A te szerencsétlenséged, hogy megtaláltam a hamis hülyeségedet."
Humorosnak tűnik a magabiztosságod. Korábban katonásan elismerted, hogy laikus vagy a témához, ami szemlátomást stimmel. Az általam kutatott dolgoknak egészen biztosan nem vagy tudója, ismerője, de azért véleményezed... Ha máshoz nem is, de az alaptalan minősítgetéshez legalább értesz, csak az egy Tudomány fórumon szerintem nem elégséges...
És valóban. Minden erőmmel küzdök az ilyen fórumokon elkövetett hamis hülyeségekkel megtévesztés ellen. A te szerencsétlenséged, hogy megtaláltam a hamis hülyeségedet. De ha egy picinykét tájékozódsz ezen a fórumon, akkor láthatod, hogy nem vagyok se személyválogató, se témaválogató: ha valaki valami hamis hülyeséget ír, akkor megkapja tőlem amit megérdemel, legyen szó kozmológiáról, vallástörténetről, evolúcióelméletről, klímatagadásról vagy relativitásról.
"Mikor kerül elő a másik éned?"
Ha egy kicsit tájékozódsz ezen a fórumon, akkor azt is észre fogod venni, hogy azon ritka kivételek egyike vagyok aki EGYSZEM nicknéven fórumozik itt. Nem bujkálok, nem alakoskodom, azt az egyet kivéve, hogy anonim a fórum, tehát az IRL nevemet nem kötöm senki orrára. Én Elminster vagyok, mióta regisztráltam ide. Már hét éve.