Adjunk bérbe 50 vagy 100 évre egy nyugat-magyarországi, kb nagyvárosnyi területet Kínának. Ott Kínai bérekkel, kínai munkamódszerekkel tudnának sok kínai terméket gyártani, olcsón, szállítási költség nélkül. Hatalmas gazdasági előny lehetne ezt Mo-nak. Nem egyetemet kell építtetni - magyar pénzen - nekik, hanem területet adni nekik bérbe, ahol azt csinálhatnak és úgy, ahogy akarnak. :)
A gázszerelők egyre jobban keresnek, és közben halálra dolgozzák magukat a többi szakemberekkel egyetemben. Ugyanis a munka még mindig sok, alig csökken, de a szakemberek utánpótlása egyre inkább akadozik. Oka az a demográfiai válság, amelynek eredete az évtizedek óta tartó helyi népesség fogyatkozás. Ezt a fogyatkozást tovább súlyosbítja az, hogy a túlnépesedés ellenére, a helyi magasan civilizált régiókban mindenütt ugyanúgy fogy a népesség. S a túlnépesedettekhez is egyre több szakember kell. Így exportálni kell őket, némi magasabb fizetés reményében, s még inkább túlhajszolva őket.
A népességfogyás oka az, hogy nem vállalunk fel elegendő utódot, mert a demográfiai válság miatt a fiatalok is túlterheltek. Azaz, hosszú évtizedekre egy önfenntartó folyamat indult be. Sőt, nem önfenntartó, mert így végleg elfogynak a hazai emberi erőforrások, amelyeket más területekről - a kulturális szakadék miatt - lehetetlen importtal enyhíteni.
A megoldás (a világ szemléletének erőszakos átnevelése) a napjainkban folyik.
Igy van és nem véletlen, hogy nálatok például a sales-eseknél a pályázati kirásban gyakorta benn van, hogy "kapcsolatokkal rendelkező üzlekötőket kersünk".
Nem nagyvárosnyi, hanem egész magyarországi területet kell, és nem bérbe adni 100 évre, hanem eladni örökre. Majd itt nem költséges kínai bérekkel, hanem annál sokkal olcsóbban kellene a magyarokat dolgoztatni. Ugyanakkor az eladás nem pénzért történne, hanem mi fizetnénk érte, búsásan, s ezáltal el is adósítva örök időkre az országot. És idegen nyelvű egyetemek sokaságát kellene még nekünk építenünk, lassan felszámolva a hazaiakat. Az ide érkezők pedig az eddigi "sanyarú" sorsuk megjavulásával kedvükre pöffeszkedhetnének bársony karosszékükben. Gazdasági előny felesleges a magyaroknak.
A többi - nagyjából - stimmel.
Sajnos azonban ez kivitelezhetetlen a jelenlegi kormányzás alatt, de bízunk benne, hogy az ésszerűség okán ez hamarosan megváltozik.
Ami meg nem stimmel: Nem Kínának kell ezt eladni! De egyesek szerint ezt meg sem kell tenni, ugyanis - a látszat ellenére - az eladás már megtörtént több évtizede.
Az ötlet tehát JÓ! A fent részletezett minimális módosításokkal.
"Légszennyezésben akkor vezettünk, amikor tele volt az ország Trabanttal meg Wartburggal"
Ha szétnéznél a világhálón a témában, akkor láthatnád, hogy ezeket is korszerűsítették volna többször is a mérnökök, de ezt fenn, az elvtársak gátolták.
Mindenesetre az 1988-tól 1991-ig gyártott négyütemű változataik így is elég jó kis kocsikra sikeredtek. Nekem pl. jobban tetszik az a tulajdonságuk, hogy nincsenek agyon elektronikázva és könnyebben javíthatók voltak egy átlagember számára is.
"ólmozott volt a benzin, és a szocialista népgazdaság telebiggyesztette az országot szenes hőerőművekkel, légszennyező cementgyárakkal, vegyi üzemekkel, kohókkal és egyebekkel"
Kínában talán most már fontos szempont a környezetvédelem az ipar nézőpontjából? Nekem nem úgy tűnik.
És mi vagy térségünk országai megtanultuk jobban óvni a környezetet és a természetet a rendszerváltás óta? Nekem nem úgy tűnik: csupa szemét minden az utcákon, a környező országokból vagonszámra hozzák a műanyaghulladékot a folyóink, vagy elég belegondolnunk abba, hogy nemrég mekkora olajszennyeződés került a Dunába Budapesten egy még ismeretlen tettes által.
Kína (a "népi") még szarabb dolgokat gyártott és részben még gyárt most is. De az, hogy most ott tartanak, ahol, nem azért van, mert elherdálták a saját vállalataikat, hanem éppen ellenkezőleg: felépítették-bővítették azokat.
A magyar iparnak is voltak gyöngyszemei, csiszolatlan gyémántjai, amelyeket akár újraállamosítással is, de meg kellett volna menteni.
Nekünk utoljára iparunk a gengszterváltáskor volt, és nagyrészt az is ipari hulladékot gyártott végtelen élõmunka felhasználásával, ami csak a béketáborban volt eladható. Aztán a szocializmus csõdbe ment, az elvtársak pedig szétloptak minden mozdíthatót a jóelvtársi kapcsolatokon keresztül, és amit lehetett eladtak kabátgombért a nyugati konkurenciának. Fõleg piacot amúgy. Aztán 4 év múlva visszajöttek azzal, hogy a gonosz Antallék miatt vesztette el a sok százezer ember az állását, és a fû alatt beígért 3.60-as kenyérrel.
Na most, a kínai egyetem világszínvonalú abban amit csinál - ráadásul nem bölcsészeket és genderszakikat képez, hanem olyanokat akiknek a tudására szükség is van.
Légszennyezésben akkor vezettünk, amikor tele volt az ország Trabanttal meg Wartburggal, ólmozott volt a benzin, és a szocialista népgazdaság telebiggyesztette az országot szenes hőerőművekkel, légszennyező cementgyárakkal, vegyi üzemekkel, kohókkal és egyebekkel.