https://index.hu/belfold/budapest/2019/07/16/szeptembertol_5-os_metro_lesz_a_szentendrei_hev_uj_neve/
Tarlós 10 éves kitűnő főpolgármesteri tevékenységének gyümölcse beérett. Nyugdíjazása előtt átadja főművét, az 5-ös metrót. Ez volt a legtöbb, amit tett ezért a városért!
Esélyesebb, hogy nincs olyan kicsit is komoly szakértő, aki ne értene egyet, tekintettel arra, hogy több évtizedes terve a fővárosnak pártszínektől függetlenül a HÉV metróvá alakítása.
Mondjuk Demszky alatt nem emlekszem olyanra, h. az egy eves busz vaza ripotyara van torve... Az atlageletkor meg nagyon szepen hangzik, de attol meg boven vannak a rendszerben 20 ev feletti buszok...
Először is, titokban kellett volna tartani ezt az egészet.
Másodszor, augusztus 31-én le kellett volna zárni a H5-ös HÉV-et. De hermetikusan.
És jó alaposan kitakarítani, táblákat, arculati elemeket, minden ilyen apróságot lecserélni.
Aztán 2019. szeptember 1-én, pontosan nulla-nyolc-nulla-nullakor, kamerák, újságírók, és néptáncos lányok gyűrűjében Tarlós István főpolgármester átvágja a nemzetiszín szalagot, és átadja Budapest polgárainak a Metró5-öt.
A jó polgárok pedig megrohamozzák a 35-40 éves szerelvényeket, és arcukon boldog mosollyal vonatoznak fel s alá...
Mindenki boldog, mindenki nevet, és mindenki bőg...
Csak ez ismeretlen fogalom volt a szadeszos taxisofőrnek.
Tarlós alatt 20-ról 14 évre csökkent a buszok átlagéletkora, és most már mindegyik beindul reggel, akármilyen hideg is van. Ja, ő mérnök, nem taxisofőr.
Írja a szakértő, lesznek fejlesztések, részben ezt is szolgálja az átminősítés.
Tarlós ezerszer komolyabb ember, mint hogy egy HÉV metróvá átnevezésével kampányoljon.
Ez kb. a bokorba brunyálós, obsitos taxisofőr demszki szintje lenne, aki úgy oldotta meg a téli hidegben a lefingott, általa lerohasztott buszok reggeli indulását, hogy egész éjjel túráztatta őket.
Beluska, en nem fogok a fopolgarjenovalasztason szavazni... De mi egyeb oka van egyeb, mar megalapozott terveket felreb*szni ez miatt? Nem a metrositas ellen vagyok, csak nem latom megtortenni a kovetkezo otven evben...
Ez nem az aki a tervet jegyzi... Egyebkent a hetvenes evekben sokminden eldolt, aztan valahogy sem a kaposztasmegyeri, sem a repteri sem az ujpalotai metro nem epult meg... Pedig a tervek megvoltak ra.
Sot, Tartospista altal ellenjegyzett terv a fogaskereku meghosszabitasa valamint az M2-GHÉV osszekotes is, azzal sincs semmi...
Az átminősítés ötlete nem új, írta lapunknak olvasónk, Tyíremeter János, aki a fővárosi önkormányzatnak dolgozott, mint külsős műszaki szakértő, és részt vett az 5-ös HÉV műszaki állapotának a felmérésében, valamint az átminősítés folyamatának az előkészítésében. Mint írta, már a 70-es években eldőlt, hogy ebből a vonalból elővárosi gyorsvasút lesz és fokozatos átépítésekkel ez 75%-ban meg is valósult. Nem csak a Batthyány tér–Margit híd földalatti szakasz új elem a 70-es évek óta. Átépült az Árpád híd–Kaszás dűlő közötti szakasz is. Itt egy új nyomvonalat kapott a pálya. Ekkor épült meg a 11-es út felüljárója – és ezzel a korábbi kanyargós szakasz kapott egy átvágást, mely a menetidőt is csökkentette. Ezen túlmenően több állomás is alul vagy felüljárót kapott, mint a Tímár utca, Kaszás dűlő, Római fürdő, vagy Békásmegyer.
Sok helyen hermetikusan elzárt pályán halad, és a szintbeli kereszteződések száma is minimalizálva lett, a magas peronok is kiépültek az évek alatt. Az 5-ös HÉV sok szempontból megfelel egy metró feltételeinek. Az átminősítés célja nem más szerinte, mint a későbbi EU-s pályázatok és ezekkel összefüggő fejlesztések elősegítése. Az átminősítéssel együtt már a következő években megindulnak a fejlesztések, és a szolgáltatás minősége is jelentősen javulni fog.