Köszönöm a tapasztalatokat mind a kettőtöknek. Nálam pont fordított a helyzet, A Simple app van jó ideje fenn, és használom problémamentesen, ezért merült fel, hogy vajon egy éves bérletet is rá merjek-e bízni.
Csak kiegészítésként, mert alapvetően igen, ez teljesen igaz.
1. Jegyvizsgáló függő. Ha akarja, akkor igen, mutat egy qr-t, beolvasom, és megnézi, hogy egyezik-e. 10-ből 8x igazából nem nézték meg, csak mutattam a mobilappot, megköszönték, nagy ritkán megkérdezik, meddig megyek. Macera, nem állítom hogy nem az, de ez nem az én hibám. Jobban zavar, hogy a elővárosba megyek, és beszámítom a BKK bérletet, akkor két appot kell használni, mint korábban a HÉV külső szakaszára. Ez meg 2x annyi idő, ha a jegyviszgáló lelkiismeretes.
3. Mobiljegy appot használok, mert az előb volt, int a simple. Sokkal gyorsabb ahhoz képest, ahogy indult. "x volt talán olyan, hogy elindult a fizetés, de végül félbemaradt, így újra keleltt próbálkozni, de ez szerintem még belefér. Az egyik ilyen akkor volt, amikor menet közben vettem, és az otthoni wifiról átálltam a rendes 4g-re, pont fizetés közben, ezt nem vette jó néven.
4. 1 hónapja vettem új telefont, és a bejelentkezés után automatikusan felkínálta, hogy áthozza ide a bérletemet. Probléma nélkül meg volt 1 másodperc alatt. Egyébként szerintem 3 alkalommal enged egy terméket áthelyezni.
5. Nem volt ilyen problémám Bp-en, de van ezért egy tartalék power bank a táskában, állandóra. A MÁV-ossal volt olyan - mivel azért vannak olyan vasútvonalak, ahol helyenként nincs térerő - hogy nem volt net, ott pl. a jegyvizsgáló is tudja, és visszajön.
Még annyi, hogy sajnos sok buszsofőr eaf járaton felszálláskor a papírt sem nézi meg, nem hogy a mobil bérletet, csak néz mereven előre, és tesz magasról a jegyellenőrzésre.
- Hogyan kezelik a vonaton? Tudják ők is ellenőrizni a mozgó ábrát, vagy mit néznek/mit kell mutatni?
Igen. A kalauz tud mutatni olyan QR kódot, mint ami a buszok/villamosok/trolik ajtajai mellett vannak és azt kell beolvasnod úgy, mint az első ajtós járatoknál, bár kb. eddig tőlem 3x kérték el a bérletemet a vonatokon.
- Mobil bérlet esetén is meg kell adni az igazolványszámot, amit csak kezelési költség fizetésével cserélnek le változás esetén?
Nincs tapasztalatom, ezt az üzletszabályzatban kellene megnézni, de a személyimet még egyszer se kérték el.
- Mobiljegy App vagy OTP Simple-el vannak (jobb) tapasztalatok?
Mindkettőhöz van/volt szerencsém. Kezdetektől és jelenleg is a mobiljegy appot használom, de tavaly volt kb 2-3 alkalom volt, amikor a szarul megírt program vagy a háttérkiszolgáló rendszerek túlterhelése miatt majdnem visszaváltottam papíralapú bérletre, mert sokszor volt kínos inkább, mint jó használni. Tavaly a mobiljegy appot elég jól ráncba szedték és az infrastruktúrán is javítottak, és most már elég jól lehet használni, viszonylag (azért még lehetne javítani ezen is) gyorsan megjelennek az animációk, ritkán van olyan, amikor állsz a busz előtt és valamiért olyan mintha nem érzékelné a QR kódot, de ha ilyen is van az se sok idő, pár másodpercnél nem hosszabb a várakozás, viszont az OTP Simple az továbbra is sok problémával küzd és azt látom, hogy legtöbb felhasználó, akinek gondja van a felszállásnál pont a Simple appot használja. Én tavaly próbáltam ki ott a BKK bérletet, mivel az appot használom másra is, de 3 havi bérlet után untam rá. A legrosszabb az volt, amikor kiírja, hogy a szolgáltatás nem elérhető és csak pörög percekig. Sajnos az OTP-nél rendszeresek a leállások vagy lassúlások, ami sajnos a BKK bérletre is mindig kihatással van. A lényeg, hogy a mobiljegy mostanra jobb, mint a Simple. Esetleg majd a BKK appot lehet megpróbálni, ha egyik se szimpatikus.
Amúgy szerintem ki kell tapasztalni használatukat, pl. én Android alapú telefont használok és amikor a háttérben marad az app ( ez csak mobiljegy appnál fordult elő) és nem lövöm ki a használat után, akkor a következő beolvasáskor folyamatosan tölt és nem akarja vagy tudja beolvasni az animációt, ezután fordult elő 1-2x, hogy úgy érzékelte, hogy a bérletem nem a jelenlegi telefonomon van, ezért át kell helyeznem, de amíg nem jöttem erre rá, addig volt 1-2 ilyen áthelyezés. Azóta lehet javították a hibát, de már nem figyelem, mert automatikusan "bezárom" az appot.
- Készülékcsere esetén mennyire macera a bérlet átvitele az új készülékre?
2 alkalom a bérlet/jegy lejáratáig és nagyon egyszerű az átvitel, mivel egy regisztrált felhasználói fiókot kell regisztrálni mielőtt bérletet vásárolsz, így a másik telefonon a fiókba belépve látni fogod, hogy mennyi áthelyezhető bérleted vagy jegyed van. Mondjuk éves bérletet eddigi tapasztalat alapján nem mernék venni, mert nem tudom a BKK vagy a Nemzeti Mobilfizetés/Simple stb. mennyire gördülékeny ebben a témában, ha technikai baki miatt történik az áthelyezés.
- Lefagyó/lemerülő/térerő nélküli esetben mennyire türelmesek az ellenőrök?
Térerő gondom eddig soha nem volt, tavaly július óta Digi SIM-et használok a net miatt, és aki jártas benne az tudja, hogy nekik Budapesten sincs 100%-os 4G lefedettségük jelenleg. Talán az M1 metró bizonyos szakaszain volt olyan, hogy egyáltalán nem volt térerő az alagútban, de szerencsére van tartalék internetem a másik kártyán, így átkacsolom azt, ha jönne az ellenőr.
1x merült le a telefonom, de akkor már a buszon voltam és azóta ilyen esetem nem volt. A jelenlegi telefonom eddig még egyszer se fagyott le.
Amúgy eddig kivétel nélkül mindenki türelmes volt, ha éppen én voltam lassú vagy rohantam a buszhoz és a vezetőfülke előtt szerencsétlenkedtem. :)
Már 1 éve így megy. Drasztikus változás nem várható, csak ha bevezetésre kerül az elektronikus jegyrendszer, de arra valószínűleg még várhatunk. Amúgy nem kell megijedni, ha nem olvassa be rögtön a busz elején kihelyezett kódot a mobilod, kicsit mozgasd amikor megnyomod a kódbeolvasás gombot és utána felfogja, hogy mit kell tenni.
Amúgy pénteken mentem olyan vonalon, ahol egy midi buszon se kívül, se belül nem volt matrica.
Szóval vannak hibái ennek a rendszernek is lsd kódbeolvasás néha baromi lassú. IOS alatt úgy látom sokkal gyorsabban megy a felhasználóknál, android alatt pedig elég lassú mire betölti az animációt. Korábban a gyenge telefonomat hibáztattam érte, de csúcs telefonoknál is jelentkezik ez a jelenség. A fejlesztés meg nem nagyon van, pedig meg lehetne oldani úgy mint a metróállomásoknál, hogy rögtön beolvasás helyett már az animációt tudjam mutatni a vezetőnek, csak ez úgy látszik nem érdeke senkinek. Mindenesetre én 1 év alatt már megszoktam a hibáival együtt is.
Viszont a vonaljegyet miért nem vezetik már be a termékek közé, az teljesen érthetetlen, hiszen korábban nyilatkozták, hogy már kész ez a rendszer is.
A mobilbérletet én sem tartom praktikusnak, mert a papír bérletet sokkal egyszerűbb bemutatni, ellenben a mobiljegy (Volánnál ugye) szerintem nagyon hasznos, mert egyrészt nem kell a sofőrral aprópénzezni, másrészt pedig ha elővételes helyen szállsz fel (pl. Stadion, Népliget) akkor nagyobb esélyed van elérni így a buszt, mintsem, hogy az automatánál vagy a pénztárnál még végigállod a sort. :) Remélem, hogy előbb-utóbb a BKK-s vonaljegy is bekerül.
Ekkora szart mint a mobilbérlet még nem láttam bérlet a telefonon a hozzá tartozó igazolvány kézben érvényes mindkettő de kódot kell olvasni minden felszálláskor..Kívül nem olvassa be,szarakodok a sofőr feje lilul.Fen a sofőr mögött van a kod ..tömeg a buszon lekódolom mászok vissza a sofőrhőz.Az néz mint a luknyiul egy színes jégkrémet mert az jelenik meg..Utolso volt a mobilaplikácios bérlet...
MÁV-nál a JV a saját magántelefonján elindítja az ellenőrzéshez szükséges applikációt, és azon felmutat egy QR kódot, amit ugyanúgy le kell olvasni, mint elsőajtós felszállásnál, és akkor az utas telefonján megjelenik az animáció, meg hogy érvényes teljes árú bérlet. A JV telefonján nem jelenik meg semmi. Ő se tudta pontosan, hogy mihez kéne hasonlítania az én ábrámat.
De az új leolvasó is csak akkor működik jól, ha elég nagy a kód. Ha az utas b@szik elforgatni a telefonját, hogy nagyobb legyen a kód (applikációs jegynél), akkor ott is szokott szenvedni. Mondjuk sokszor azt is külön kell kérnie a JV-nak, hogy adjon rá fényt. Zsíragy utas magától nem jön rá, hogy a leolvasáshoz fény kell.
A MÁV-nál úgy láttam, hogy lecserélték a korábbi készülékeket, mert azon még a fényképezővel kínlódtak, voltak is vele nehézségek, ma már mintha valami más technológiával olvasna, és ez tapasztalatom szerint sokkal gyorsabb és üzembiztosabb. Ezért is gondolom, hogy a fényképezővel való próbálkozás, véletlenszerű fényviszonyok között, nem lesz gyors. Még akkor sem, ha mindenki "csőre töltött" mobillal száll fel. Ha a vezetőfülke előtt kezdi feloldani a telefonját, ikonokat keresgélni, akkor viszont megáll a forgalom...
MÁV-nál ott a kalauz ipari telefonja, azon nyilván megvan a szükséges applikáció. Volánt nem tudom. De a könyéki bérlet ellenőrzése is kérdéses (tudja-e a rendszer, hogy hol jár a busz?) Meg ha tudja is, akkor is csak azt tudja ellenőrizni, hogy a felszállás helyén van-e érvényes bérleted.
Igen, emiatt aggódok én is, mert ha tömegnyomor lesz a felszállás esetén, akkor biztos a sofőr örülni fog, hogy ott babrálok még a QR kóddal, amit neki is ellenőriznie kell a saját készülékén és közben a sort meg feltartom. Plusz ha sok cucc lesz az embernél, esernyő, szatyor, doboz stb. Nem tudom mennyire gyorsan fogja beolvasni, de valószínűleg nem lesz gyorsabb, mint a bérlet felmutatása.
A rigo-nál - ha elkészült volna és felkerültek volna a jegyolvasó készülékek - elég lett volna a mobilt odarakni a készülékhez.
Mindenesre következő hónapot kipróbálom, bár szerintem az jár jól vele, aki nem olyan járatokkal utazik ahol az első ajtónál kell felszállni. Nem beszélve némelyik éjszakai járatokról, ahol az ellenőrök az ajtókban állnak, ha nem lesz náluk készülék, akkor előre kell mennem és a vezetőfülkénél található kódot kell használnom Mondjuk a jelenlegi ellenőrzési morált látva nem nagyon fognak vele foglalkozni, de ez csak az én megérzésem. :)
csak az első ajtós buszoknál kell beolvasni a QR kódot
Szóval már nem csak felmutatni kell majd, hanem a mobillal zsonglőrködni felszállás közben. Ezek tényleg azt hiszik, hogy mindenki két szabad kézzel utazik? Vagy lesz idő arra, hogy mindenki lepakoljon a vezető fülke előtt, hogy szabaddá tegye a kezeit, majd elővegye a mobil, beállítsa a beolvasást, gombot nyomjon, mutassa, ezután mobil el, cucc fel... Normális?
Ez jó hír, bár sajnálom, hogy a RIGO-ból semmi nem valósult meg.
A következő bérletemet mobilon fogom megvenni, ahogy írták az oldalon csak az első ajtós buszoknál kell beolvasni a QR kódot, viszont villamoson, héven az ellenőrzés módja hasonló, mint az első ajtós járatoknál?
És valószínűleg le is van tiltva a képernyőfotó készítése az ábrás résznél. Mint ahogy a MÁV applikációban se lehet képernyőmentést csinálni a jegyről.