A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Igen, arra már rájöttem, hogy mutatja mikor 2 hengerezik. Délután megyek haza vele, kipróbálom, h összefügg-e vagy attól függetlenül is csinálja. Hideg indításkor amúgy alapjárat 1200 körül, majd szép lassan lekúszik, néha mutató szerint ingadozva, bár a kocsin nem érzem h össz vissza járna. Ez is normális ennél a motornál? 1.6 crből ültem át, minden furcsa nekem most :)
Sziasztok. Vettem egy 1.5 leont 130 le 2020-as. 87000km. Gázadásnál olyan, mitha megtorpanna, egy pillanatra, majd megindul. Ez a henger lekapcsolás miatt lehet, vagy valami más? Megyek vele vissza, (szakszervízben vettem) csak kíváncsi lennék ki mit mond. :)
Szia! megfelelő program kell hozzá, ami nullára állítja az elektromos kéziféket. Amelyik autószerelő rendelkezik olyan géppel ami felismeri az autót, az ki tudja cserélni!
Nemrég vettem egy 1.5 TSI Octavia 4-et használtan.
Nem ismerem nagyon a márkát, de mikor elvittem az autószerelőmhöz, hogy cserélje ki az összes féket, az elsőket le tudta cserélni, de a hátsó tárcsát és betétet nem. Szívott vele egy sort, megeresztett pár telefont és kiderítette, hogy ez nem fog menni, csak kb. márkaszervizben.
Ez valóban így van? Mehetek szakszervizbe?
A tárcsát és a betétet már megvettem, gondolom azt nem szerelik be ilyen helyen, csak sajátot.
Egy jó tanács: ne várjátok meg amíg kedves vw márkaszerviz levegőszűrőt cserél, szerintük ráér 90ekm nél. (Touran) Túl voltam 3 olajcserén és 70ekm en amikor már azt éreztem hogy a 75LE Renault Thalia versenyautó ehhez képest, megnéztem a levegő szűrőt, már szép fekete volt. Csere után mintha motort cseréltem volna.... valószínűleg a 30e olajcsere is ilyen "szakszerű" érték a vw részéről...
Annyit kifelejtettem, hogy kb 1 év után, amikor feltűnőbben el kezdte produkálni a zörgő hangot, rákérdeztem a márkakereskedésben, azt mondták, hogy a garancia erre nem terjed ki, rögtön átvétel után kellett volna visszavinnem, esetleg akkor megnézték volna.. de így már csak saját költségre vállalják a műszerfal szétszerelését.. Szóval inkább nem kértem.
Nekem is 2019-es 1.5 130LE manuális Golfom van, de még a 7.5-s kivitel. Első tulaja vagyok, időről időre nekem is produkálja ezt a műszerfal felöl jövő zörgő hangot. Van, hogy fél évig sem semmi, aztán meg heteken át állandóan, nagyon idegesítő tud lenni. Én azt gondoltam, hogy egy kábelköteg nincs a helyén a műszerfal mögött és néha az zörög, de ha ez típushiba, akkor valószínűleg más a gond. Általában egyébként nekem a téli hidegben és a nyári nagyobb melegben nem adja a hangot, a kellemes átmeneti időben zörgősebb.:)
Sziasztok! Eladó egy Skoda Octávia Combi 1.4 TSI Style (5E54M5FL) szin: Fekete mágia gyöngyház, gyártás: 2017.11, átvétel: 2018.01.08. A gépjármű többletfelszereltséggel rendelkezik. Bővebb információ: +36305149591 A gépkocsi Baranya megyében található.
2019 1.5 TSI 03 manual (75ekm) tapasztaltam mostanában az általad leírtakat. Számszerűen 1500-1750 fordulatszám között berezonál valami a műszerfal utasfelöli oldalán (legalább is onnan hallom, vagy lábtér környéke) Kiszedtem a kesztyűtartót hátha az okozza, de maradt ugyanúgy. Ha megemelem elől a jobb oldalán a kocsit (füleléshez) akkor elkussol, illetve nem reprodukálható. Örömködés. Menet közben viszont előjön, ha kuplunggal vagy üresben pörgetem az adott fordulatszámon akkor nem hallható (mindig, - random-faktor itt is). A jobb alsó műanyag burkolatot is levarázsoltam, de az sem oldotta meg a dolgot. Nekem valahogy olyannak tűnik, mintha a kipufogó rezonálna be önmagában vagy mással összegerjedve. Megnéztem, de nem ér semmi semmihez ami okozhatná.
2 hengeres üzemmód nálam sajna "brummogással" üzemel (hang és rezonancia) , pulse and glide üzzemmód vagy hangerő fel :) A váltónak is van egy kis hangja motorfékben. Lecseréltem a váltóolajat, de maradt minden a régi, talán annyi, hogy hidegben nem annyira hallható, mint mikor már melegre fordul az idő. Persze ezek nem atomnagy problémák, valószínű egy dízelből átülve fel sem tünne sok embernek, de azért jelen vannak.
2 hete boldog tulajdonosa lettem egy Volkswagen Golf 8-asnak, előszériás modell, 2019 gyártású, 1.5 TSI 130 le, kézi váltós. Gondoltam megosztom rövidem a tapasztalataimat.
Az autóban 74.000 km van. Sok korábbi hozzászólásnál olvsatam, hogy sokatok küzd a 2 hengerezéskor fellépő rezonanciával, ez a konkrét példány semmi ilyen jellegű tünetet nem produkál, ha az infotaiment nem írná ki, hogy épp 2 hengerrel jár, úgy észre sem venném. Így csak megerősíteni tudom azt, hogy ha valakinek akár csak egy kicsi zaja van az rendellenes.
A teljesítmény ebbe a kaszniba szerintem elég. A fogyasztás érdekes, ha tojáshéjon vezetek akkor volt olyan, hogy 40km M0 20km Budapest (üres volt a város) 4.4 literes fogyasztással jártam meg. Természetesen ha dinamikusan közlekedem és dugó is van akkor a 7.5 l/100km sem elképzelhetetlen.
Az infotaimenttel az előző tulaj nagyon sokat küszködött, de végül garanciában kicserélték a vezérlését, és most teljesen jól szuperál. A kocsinak ezen kívűl egy hibája volt, tönkrement a kormánymű, szerencsére ez is garanciában, mert amennyire tudom ez millió körüli összeg...
Nem tudom más járt e már így, de a kocsi jobb elejéből néha furcsa hangot hallok, olyan mintha a műszerfal berezonálna. Ez elég idegesítő tud lenni, és teljesen random jön elő, valamint random ideig tart. Valakinek volt már ilyen baja?
Ha bárkinek valamilyen kérdése van, én is igyekszem megválaszolni.
A márkaszervízek árában nagyon nagy szórás van, így érdemes több helyről is ajánlatot kérni.
A szűrő a tankban van, szóval nem olyan egyszerű, mint mikor a küszöb alatt van. Nem, nem cseréltem még, míg nincs észrevehető változás, talán addig nem is kell.
Élettaram valószínűleg 150-200e km lehet, tehát akkor lehet majd keresgélni az opciókat.
Ez egy teljesen indokolt döntés, különösen, ha költséget szeretne spórolni. a pótalkatrészek és a munkaerő költsége egy hivatalos szervizben általában drágább. ellenőrizze, hogy az Ön által választott nem hivatalos szerviz garanciát vállal-e az elvégzett munkákra és a pótalkatrészekre. Egyes esetekben az autó nem hivatalos szervizben történő szervizelése hatással lehet a gépjármű-biztosítás feltételeire. Ez ritka, de érdemes utánanézni a biztosítási feltételeknek. Szerintem érdemes felkeresni egy nem hivatalos autószervizt, mert a garancia még egy évig tart és nem veszítesz sokat.
Szia, emlékeim szerint még valameddig, talán 5 éves koráig van szavatosság, amikor egyedi elbírálás alapján lehet javítási igényt bejelenteni. Vélhetően ezt bukod el.
Ez röhejes, ha nincs a kocsival egyéb teendő....magam intéznék mindent. A szervízkönyvet kinyomtatott állapotban ki kell kérni még a gar idő vége előtt (kötelező kiadniuk!!) aztán szépen tovább lesz vezetve s.k.
Sziasztok, 1.5 TSI ACT Touranom januárban lesz 4 éves. A kötelező szervíz és olajcsere + műszaki legjobb ajánlatom 179.000 FT (?). Az olaj és a gyertyák dupla áron vannak felszámolva, csak ez a kettő 80 ezer Ft. Mi történik akkor ha a műszakit és az olajcserét nem hivatalos szervízben csináltatom meg? Persze tudom, hogy akkor itt megszakad a vezetett szervízkönyv, de mivel 4 év gari van a kocsira ami most lejár, úgy gondolom sok veszteni valóm nincs. Mi a véleményetek?
Van a longlife olaj, ami rugalmasan max 30e km-ig használható (és ~2 év) és van a "normál" olaj, amit mindenképp szükséges évente és max 15e km-enként cserélni, de javasolt inkább gyakrabban. 5W-30, picit többet fogyaszt vele. A 0W-20 az igazán belevaló, azt is lehet 10e km körül cserélni évente, ha biztosra akar menni az ember. Ezzel ki lehet maxolni mindent.