Beindul a buszgyártás ???? A kormány megmondta:-))
.....................Tolna megyébe 24, Baranya megyébe 16, Somogy megyébe 12 jármű kerül. Még jelentősebb flottát szerzett be a győri gyártótól az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK) Zrt., amely a járművekre Győr-Moson-Sopron, Vas, Veszprém és Zala megye helyközi közlekedésében számít. A 61 busz szállítását már megkezdték, és néhány hét alatt az összeset átadják.. Mintegy ötmilliárd forint értékben a tervek szerint még idén 6 elektromos midibuszt (és 41 CNG-üzemű járművet) kap a szabolcsi megyeszékhely,...............
........................................Hét cég indul a fővárosra erőltetett kiszervezéses metrópótló tenderen. Hiába állította ellenkezőjét a kormány, egyikük sem magyar gyártású busszal szolgáltatna. Ráadásul újabb nyolc hónappal meghosszabbodik az új buszok forgalomba állítása, így a BKV kénytelen lesz leselejtezett buszaival megkezdeni a metrópótlást, igaz nincsenek késésben, hiszen az állomásfelújítások tendereinek az eredményhirdetését ősz elejére tolták. Így már biztos, hogy nem kezdődik meg a pótlás novemberben.....................
....................................Elkezdte felépíteni összeszerelő üzemét Komáromban a világ egyik legnagyobb elektromosbusz-gyártó cége, a kínai BYD írja a Portfolio. A portál meg nem erősített információi szerint a komáromi ipari parkban már zajlanak az előkészítő munkálatok, és toborozzák a gyár dolgozóit, így akár már októberben megkezdődhet a termelés..................................
Autóbusz-beszerzési bizottság koordinálja a hazai buszgyártástGazdaság 2016. július 14. csütörtök, 10:03 kormány, Varga Mihály A kormány létrehozta a Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottságot. A Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter vezette testület koordinálja a hazai buszgyártás tervezett felfuttatását, valamint a regionális közlekedési központok és a Volán-társaságok járművásárlását.
A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint a Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság (NABB) feladata, hogy segítse a magyar autóbuszipar fejlődését, valamint előmozdítsa az autóbusz-beszerzések iparpolitikai céloknak megfelelő előkészítését a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény hatálya alá tartozó regionális közlekedési központok és a Volánbusz Közlekedési Zrt. flottakezelő társaságánál.
A NABB többek között véleményezi a flottakezelő társaság három éves közbeszerzési tervét és három éves üzleti tervét és feltételes közbeszerzési eljárásra vonatkozó dokumentumait. Emellett ajánlást fogalmaz meg a beszerzési eljárással - adásvétel, -csere, -bérbevétel, -lízing konstrukciókkal - kapcsolatos műszaki-szakmai és pénzügyi-gazdasági alkalmassági feltételeket illetően, a beszerzés tárgyára és mennyiségére vonatkozóan. A nem közbeszerzés-köteles, közvetlen szerződéskötéssel létrejövő beszerzés esetén a bizottság a szerződés lényeges tartalmára fogalmaz meg ajánlásokat.
A NABB elnöke a nemzetgazdasági miniszter, tagjai a Miniszterelnökség európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkára, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államháztartásért felelős államtitkára, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, valamint az NFM vagyonpolitikáért felelős államtitkára.
A határozat szerint a NABB elnöke felkéri a budapesti főpolgármestert, hogy a NABB tevékenységében tagként vegyen részt. A NABB állandó meghívottja a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója. Mindemellett a bizottság munkáját segíti a Nemzeti AutóbuszBeszerzési Munkacsoport is. A NABB és a Munkacsoport titkársági feladatait az NGM látja el. A NABB elnöke és tagjai, valamint a munkacsoport elnöke és tagjai a bizottságban végzett tevékenységükért tiszteletdíjban nem részesülnek.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter június 10-én jelentette be, hogy a kormány véglegesítette a buszgyártási stratégiát, amely a következő három évben mintegy 30-35 milliárd forintos hazai támogatást igényel, és amely alapján jelentős kapacitás- és munkaerő-bővülés várható az ágazatban. A kormány hat nagy, buszgyártással foglalkozó cégre épít, és el szeretné érni, hogy mindenhol létrejöjjön az a kapacitás, amely biztosítja a sorozatgyártás lehetőségét.
A kormányzati támogatás mellett szükség lesz arra is, hogy a hároméves programban az üzemek hitelfelvétellel részt tudjanak venni a beruházásokban. A kormány célja, hogy három év múlva évente 1000-1200 új autóbuszt gyártsanak Magyarországon, amellyel párhuzamosan több mint ezer új munkahely jöhet létre. (MTI)
Igy már tuti, hogy a haverok a nyerők.
Viszont az idő nagyon gyorsan telik a 3-as metró alatt :-))))))))))
..........................a Volánbuszt szeretné helyzetbe hozni, amely biztosan a Volkswagen-csoporthoz tartozó MAN török és lengyel gyáraiból hozná a metrópótlás buszait. A rövid határidő miatt valószínűleg az ankarai és a poznani MAN buszgyárat is be kellene vonni a termelésbe, hogy időre elkészüljenek a Lion's City G csuklós buszok. Nehéz magyarázatot találni arra, hogy alig néhány nappal a Nemzeti buszgyártási stratégia bejelentése után a kormányzat miért közölte Tarlós Istvánnal, hogy továbbra is a kiszervezést támogatja? Az bizonyos, hogy alvállalkozó bevonása nemcsak jóval drágább a vásárlásnál,......................
..........................Az elhíresült egycentis tender után a Volánbusz az újabb tendereit már úgy írta ki, hogy azokon a győri Kravtex is indulhasson, a régi tendert hamarosan kénytelen lesz visszavonni a cég, ugyanis az állami bankok nem adtak forrást a Volánbusznak e beszerzésre. Így a közlekedési cégnek hamarosan újra ki kell írnia a pályázatot...............
Na meg tőzsdézzünk, az lesz a jövő nagy biznisze. Sorost kiütjük és dől a lóvé. mert ha ő össze tőzsdézett kb 30 millió dollárt akkor megy ez nekünk is. / besegít majd Gatyán is , Lőrinc is , meg a többiek /
.............................
Kitartanak a 2016-os növekedési terv mellett, s őszre elkészülhet egy gazdaságélénkítő intézkedéscsomag - nyilatkozta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter..................
Mi lenne, ha a nem olyan dicső múlt helyett a jövőre koncentrálnánk, mikor igazi busz gyártó nagyhatalom voltunk, akkor sem volt itt a Kánaán, miből gondolhatja valaki azt, hogy a néhai mennyiség tizedétől majd jobb lesz itt bármi is?
Szóval nem a múlt, nem túl nagy bizniszére kellene koncentrálnunk, hanem a jelen nagy lehetőségeire, pl. Gattyán egy kis netes videózásból több pénzt csinált, mint Széles az Ikarus, és a Videoton magánosításából, plusz az azóta eltelt évekből.
Újabb fél évet csúszhat a 3-as metró felújítás befejezése
............................Az, hogy kinek jó a mai döntés, kiderült abból egy közjátékból, ami a közgyűlési terem egyik félreeső zugában történt. A módosító javaslatot szinte a képviselőkkel egy időben megkapta a terem oldalfolyosóján álló Mészáros Csaba, a Mabi Busz Kft.vezetője is, és széles mosollyal az arcán lefotózta a mobiljával. A papírt végül az odasiető Pető György, a főváros főrendésze vette ki a kezéből, de ez nem csökkentette a buszgyáros jókedvét...................
..................................Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérének, Szemerey Bertalannak az érdekeltségi köréhez köthető MABI egy tavalyi tenderen 75 félkész, összeszerelést igénylő busz leszállítását nyerte el.
Az eredeti tervek szerint további 75 buszt szállíthatna a lengyel Solaris, mégpedig a Mabinál darabonként 13 ezer euróval, azaz nagyságrendileg 4 millió forinttal olcsóbban.
............Tarlós István főpolgármesterrel, de "van egy másik illető, akire oly sokszor hivatkozott már a főpolgármester, de a nevét nem merte elárulni". Ez utóbbi személy pedig azt akarja elintézni, hogy a buszpótlást szervezze ki a főváros egy külső cégnek. / lehet/ talán , hogy Széles G. az illető neve ??????????????????????? /
Korábban az Indexhez is eljutottak olyan információk, miszerint egy befolyásos kormányzati háttérember ki akarja szerveztetni a metrópótlást, noha ez utóbbi konstrukció drágább lenne, mint a buszbeszerzés.
.....................................az Evopro prototípus elektromos Modulóját meglátva is sokan kételkedtek abban, hogy a sarkokra kitolt kerekű, de belül tágas és túl széles busz jól fog szerepelni a keskeny belvárosi és a budai Várban lévő, szűk utakon. Nem tűnt jó választásnak a busz orrmodulja sem, hiszen a sofőr melletti nagy holttér miatt az autóbusz nem kifejezetten alkalmas az első ajtós vonalakon való használatra, ugyanis a buszvezető nehézkesen tudja ellenőrizni a jegyeket és bérleteket...................
Vegyük a buszgyártás példáját. Itt az állam szerepe állandóan változott. A kilencvenes években privatizált, de támogatott magánszereplőket is, és többször ígérte, hogy Magyarország újra buszgyártó nagyhatalom lesz. Aztán nem lett semmi, de a romokon több cég is elindult saját busz projekttel, a Csaba Metáltól kezdve a győri Kravtexig. Azonban az állam kinn is volt és benn is volt, nem voltak világosak a tervei.
Többször elhangzott, hogy kell magyar buszgyártás, és az államnak komoly tervei vannak. Például készüljenek buszok több magyar kkv-együttműködésében. Vagy csinálja a gyártást a 2011-től állami tulajdonú Rába vállalat. Természetesen az állami tulajdonban hívő kormányzat alatt sokan hitték, hogy majd az állam, vagy kormányközeli cégek, csinálnak egy új vállalatot, és így indul újra a termelés. Aztán nem lett semmi.
Azt gondolom, hogy a buszgyártásban az induló magyar vállalkozók részben azért nem nőttek igazán nagyra, mert kiszámíthatatlan volt a környezet.
Gyakran jobb, ha az állam nem akar megoldani mindent, hagyja, hogy a piacon kiemelkedjen egy ügyes cég.
Így történt, hogy most lengyel buszok vannak Budapesten, és nem magyar buszok Lengyelországban. A lengyel Solaris céget a Lem rajongó Olszewski házaspár alapította, dolgoztak egy német cégnél, majd átvették a helyi Neoplan-üzemet 2001-ben, és azt fejlesztették tovább. 15 évvel később évi 1400 járművet adnak el szerte a világban.....................
Hogy lesznek nyugati bérek Magyarországon? Mi a baj a magyar cégvezetőkkel? Miért sikertelen a keleti nyitás? Békés Gábor, a CEU kutatója szerint ha urambátyám rendszerben dőlnek el a dolgok, nem nőhetnek nagyra a magyar cégek. Tovább »
....................Tarlós István főpolgármester korábbi kijelentésére
a 3-as metró felújítása kapcsán megfogalmazott bírálatra, hogy nem készülnek el időben a pótlóbuszok, megjegyezte, 75+75 darab csuklós autóbuszra a Mabi-Bus Kft. nyerte el a tavaly őszi közbeszerzési pályázatot, de a decemberben aláírt szerződés máig nem lépett érvénybe, pedig már tucatnyi új autóbusz járhatna Budapest útjain. Ezek legyártása egy évet venne igénybe.........................
Ha ez a probléma, kis méretű Samsung (két, három + A-s), öt év garanciával, kis áram és vízfogyasztással, csendes, nem ugrál, mint a Hajdú, az a megoldás. A Hajdú, az a tegnapelőtt technológiája. Kár arra ma pénzt költeni! A Hajdú megeszi egypár év alatt az árkülönbséget áramban és vízben. Nem éri meg egyszerűen, főleg szerény anyagi lehetőségekkel nem.
Sok minden működik piaci alapon, ha nem akadályozzák állami monopóliummal, lásd WizzAir, OrangeWays, RegioJet. Ha csak államilag támogatott közszolgáltatásként működöképes akkor sem kötelező ezzel állami vállalatot megbízni. Bár az állami támogatás átgondolandó, Horn Gyula ígért ugye a kampányban ingyen Malév repülést a nyugdíjasoknak.
Álmodozol ???? Adófizetők pénze (?) , mit gondolsz kifogja majd finanszírozni a tömegközlekedést ??? A jegyárak talán? Utazol te néha vonaton , buszon :-)))
Egyébként talán 2019-ben megszűnik a Volán monopóliuma, meglátjuk, hogy a piaci szereplők fognak-e magyar buszt vásárolni, amikor nem az adófizetők pénzén kell magyarkodni, hanem piacilag a legversenyképesebbet választani.