Ma megtaláltam a párásodás okát, a belső levegő keringtető zsalum zárva marad így nem jut friss levegő a kabinba. Kézzel ki tudom nyitni, de ha véletlen megnyomnám a belső levegő keringtetés gombot akkor újra zárva marad. Kitisztítottam a szélvédő előtti esővízlefolyókat is.
De a gyári megoldás nem a legjobb szerintem. Most majd lealapozózom, lefújom nagyon kemény műanyag festékkel (sajnos homok színt nem tudok szerezni, csak krémszínűt) és kap egy eredeti fényt a végén. Remélem nem fog könnyen lejönni a szín. Lakkozni nem szeretném.
Fűtésem megoldódott, megint fűt rendesen, de a párásodás teljesen nem szűnt meg. Vettem két újfajta hátsólámpát is rá, meg vmikor ősszel két csomagtérteleszkópot. A műszerfallal nem tudom, hogy mit csináljak, hagyjam lekaparva bár nem tökéletes vagy inkább fényezzem újra.
Igaz, én csak akkor használom, ha száraz út van, de napokban többször is az SLK-val mentem a munkahelyemre. Szerintem kimondottan jó a fűtés benne. Párásodást abszolút nem tapasztaltam. Egyszer még decemberben, amikor hazafelé takony idő volt, indulás után elkezdett párásodni, de kikapcsoltam a légkondit eco módból, és pillanatok alatt levitte.
A problémák sikeresen orvosolva. A féklámpa hibáját egy makacs kontakthiba okozta a biztosíték táblán. A legbosszantóbb hibát, hogy nem akart rendesen menni, a légtömegmérő cseréje oldotta meg. Klíma feltöltve gázzal. Van egy tökéletes SLK-m!
Én is boldog SLK tulaj vagyok. Egy 2002 évjáratú 200 kompreszoros gépem van.
Nekem különösebb gondom nincs, legfeljebb a féklámpám a bal oldalon nem világít. Ha jól gondolom kontakt hiba miatt, és ráadásul bele is gyógyult. Ki kell venni a hátsó lámpát....
Enyémen ma olvastunk és töröltünk hibákat. Inkább tárolt hibák voltak. Bár nekem valószínű még a vezérlést is cserélni kell hiába csak 207ezer van benne, de talán télen, ha megint hazajövök. Talán akkor a szelepfedelet is elviszem porfestetni.
Szia! Ma egy kicsit bogarásztam a kocsiban munka után. Egy-két dolgot sikerült megfejtenem. A klíma a legkisebb gond, azt megoldják Keszthelyen, és az csak 15 km. Megnéztem az olajosodást, szerencsére minimális. Egy kis olajpára némi porral. Leecseteltem denszesszel, most teljesen tiszta.
Megfejtettem a kontroll lámpák jelzését, féklámpa kapcsoló hiba. Biztosítékja jó, féklámpa egy sem világít. Írják a külföldi német/angol fórumokon hogy ez jellemző hiba. Van is a Unix-nál ,párezer forint, csak elég eldugott helyen van. A műszerfal alját szét kell hozzá borítani, egy vödör csavart kiszedni, csak úgy férsz hozzá. Még erősen gondolkodom, hogy neki merjek-e állni.
A márkaszervizt nem úszom meg, mert a környéken, két szervizt kérdeztem, nincs hozzá kábeljük. Ezen nem obd van, hanem egy kerek sokpólusú valami.
Indexbúrákon még gondolkodom. Nem tudom mennyi lesz a kiadás a fontosabb hibák kijavítására. Először azokat szeretném letudni.
Szia! A klímát pont ma csináltuk meg a saját kocsimon. Klímahűtőt és szárítószűrőt kellett cserélni + gázzal feltölteni. A pollenszűrőt is nemrég cseréltem (aktív szenesre), a kesztyűtartó alatt van. Ha pirosan világít a klíma gomb akkor van kikapcsolva a klíma! Ezt én is furcsállottam, de így van. Ha Baján jársz szerintem nagybátyám ha ráér meg tudja nézni. Ő autóklíma szerelő.
Sok szerelőnek van már diagnosztikai csatlakozója Mercedeshez is, én nem vinném márkaszervízbe, persze ne a szomszéd bácsihoz vidd aki max régi Suzukit szervizelt eddig.
Gyújtógyertyát (csakis a gyári Bosch vagy Beru 3 pólusú), olajat, szűrőt, légszűrőt, üzemanyagszűrőt cseréltél már? Olajból teljesen szintetikusat (ne szintetikus technológiával készültet) vegyél bele 5W-40-eset én Motul-t vettem teljesen meg vagyok vele elégedve. Valamint én vennék egy speciális légtömegmérő spray-t ha koszos belülről.
A motornál ha szembe állsz nézd meg a burkolat alatt nem olajos-e. Ha igen akkor Ölstop kabel hibád lesz valószínűleg, ami sok esetben akár a komputert is tönkreteheti.
Esetleg érdekel egy pár sötétített clear indexbúra? Én 15 €-ért vettem, keresni nem akarok rajta.
Mint zöldfülű Mercedes tulaj, egy-két tanácsra lenne szükségem. A közelgő 50. születésnapomra vettem egy 98-as évjáratú SLK200-ast. Sima szívó benzines, szép állapotban, dokumentált alacsony (120000km) futással, és néhány bosszantó hibával. A kocsi az előző 3 évben 3000km-ert futott, egy garázsban letakarva várt engem.
A hibái:
Klíma nem kapcsol be. Gomb megnyom, led kigyullad, kompresszor mágneskuplung nem húz be.
Világít valami ASR akármi sárga kontroll lámpa, és egy szintén sárga izzót szimbolizáló.
A legbosszantóbb, a motor 4000rpm fölé nem akar felpörögni, mintha ott valami lekorlátozná.
Alatta szépen jár, és meggyőzően húz.
Gondolom ,a legegyszerűbb ,de egyben a legköltségesebb megoldás egy márkaszervíz lenne, ahol ki tudják deríteni a hibák okát. Kérdezném hogy van valami költséghatékonyabb megoldás? Lehet diagnosztizálni ezt az autót más "normál" szervízben is?
és egy gond amit itt németbe ölstop kabel problémának hívnak. Én a következő alkatrészeket vettem, hogy megoldjam a az olajszivárgási problémát. + kell vegyek egy vízhőfokjeladót is, mert letörtem a műanyag csatlakozóját.
A2711502733 Ez gyakorlatilag az adapterkábel (Ölstopkabel) 23.33€
A1110510177 Mágnesjeladó 39.44€
A0029894520 Gyári Mercedes fekete tömítőragasztó 32.24€
Életemben közelről az SL-el Nyíregyházán találkoztam az 1990-es évek elején az akkori legújabb szériával az R129-el (1989-2001) A dédimamám főnökének - egy szállodaigazgatónak - volt ilyen autója. Valahogy ez a széria tetszik a mai napig legjobban.
Másodszorra az SL-el testközelből 2011-ben találkoztam SL 350 mikor egy német ismerős megkeresett, hogy van egy ilyenje Magyarországon és több éve áll egy karosszérialakatosnál anélkül, hogy hozzányúlt volna. Mivel van egy autómentőm ezért megbeszéltük, hogy elhozzuk és elvisszük egy másik kasznishoz és fényezőhöz. El is vittem de olyan árat mondott, hogy nem tetszett a tulajnak, ezért a nagybátyámhoz került tárolásra. Ott be is lett indítva a motor. Végül 250 vagy 300 ezer Ft-ért adta el nagybátyám a képeken látható állapotban német papírokkal. A motor és a felnik és a futóműből néhány dolog maradt csak meg a többi ment vasba. Ezt konkrétan onnan tudom, hogy a szüleim szomszédjának a testvére vette meg. Amúgy neki is volt SLK-ja és van egy régi SL-je is.
Üdv mindenkinek! Mercedes SLK tulajként észre kellett vennem, hogy még nem létezik direkt azzal kapcsolatos magyar topik. Ezen próbálnék most segíteni. Valamint sokunk vágya a nagytestvér SL is.