Ideje lerombolni a Déli pályaudvart?
A vasúti alagút támfalának helyreállítási munkálatai miatt vélhetően még heteken keresztül használaton kívül marad a Déli pályaudvar, az utasok és a szellempályaudvaron dolgozók legnagyobb bánatára. Cikkünkben megpróbáltuk megválaszolni a Déli esetleg tartós bezárása esetén felmerülő kérdéseket, a Portfolio olvasói pedig szavazhatnak is arról, milyen funkcióval ruháznák fel szívesen a vasúti területet
Egy kis érdekesség, a korai Déli pályaudvar állomásépülete. Nem tudom mikor készülhetett a kép, én már nem emlékszem erre az állapotra, pedig nem vagyok mai gyerek.
Én nem sajnálnám, ha eltűnne a Déli. Az épület városképi szempontból nem jelentős. A vasúti pályát (az alagúttal együtt) villamosvonalként lehetne hasznosítani, nemcsak a mai Déli helyéig, hanem tovább, egészen Óbudáig.
a 4-es metró nekem (kerületi lakosnak) bejön, kiválthattam a zötyögő kiskörúti villamost illetve a fos 7-es buszcsaládot, szóval rühelem hallgatni a vonal alázását. Egy 8 milliós nagyváros létezik Európában ahol épült több vonal is hasonló állomásközökkel, igaz a vonal átlósan átszeli a várost.
Ami a Déli-t illeti ha bezárnák, arról elgondolkodtak már a 2-es metró Déli pu végállomása ami 43 éve meg van értelmetlenné válik??? Akkor azt vissza lehet bontani a Széll K. térig? Ja nem mert a kihúzó vágányok a Délinél vannak ciki. És ahogy az országunkat ismerem az meg soha nem fog megvalósulni a 2-es metrót kivigyék tovább délre Kelenföld , Őrmező (kinek mi tetszik) irányába, mellesleg a 4-es metró Kelenföld végállomás után baromság lenne odatenni a 2-es metrót is, az meg a mesébe létezne, hogy itt nálunk (Budapest, Magyarország) Kelenföld után a föld alá bújtatva esetleg még tovább vigyék a 2-es metrót értelmes végállomást találva pld vhol Budafokon
A 4-es metró annyit ér, mint papnak a f@sz. Ti. a projekt DBR néven indult, vagyis Dél-Buda-Rákospalota. Annak lett volna értelme. Ennek a nyúlfarknyi szakasznak, 600 m-es állomásközökkel semmi értelme. Ezt bizonyítják az utas számlálási adatok is. Ami pedig a parkolókat illeti, voltak és megszüntették, ill. csökkentették a számukat. Miközben az autók száma megtízszereződött 20 év alatt.
"A belvárosi pályaudvar sehol sem az autósoknak épül, ez van."
A helyzet az, hogy amikor ezek épültek, akkor a gépjármű forgalom elenyésző volt, és nem is számítottak ilyen arányú motorizációra. A város meg azóta jól körbenőtte őket.
A négyes metró elkészültével a Déli megléte erősen vitatható. Ha megszűnne az a vonalrész, akkor a felszíni közlekedést végre rendbe lehetne tenni. Az épületek természetesen megmaradnának, csak kellene nekik valami új funkció. A sínek helyén lehetne egy többszintes mélygarázs, fölötte parkkal.
2 - Fenntartom, a Délire szükség van, a hozzá szervesen kapcsolódó infrastruktúrával (parkolók, metró, busz, villamos). Pl. olyan formában van rá szükség, hogy a nemzetközi vonatok, IC és EC vonatok bejönnének ide, az elővárosiak pedig járnának Kelenföldig.
A Keletinél a Kerepesi út felőli parkoló megszűnt, oda csak taxisok mehetnek be, a Thököly út felőli pedig a töredéke a 10 évvel ezelőttinek.
Taxival persze megoldható a nagymamák szállítása. Mondjuk a Keletitől Rákosszentmihályra, Csepelre, vagy Budaörsre. Ennyit igazán áldozhatunk az idióta város vezetésnek.
"A belvárosi pályaudvar sehol sem az autósoknak épül"
Előfordult már veled, hogy idős rokonodért, anyukádért kellett kimenni az állomásra? Netán a gyerekedet vitted (volna) ki autóval, mikor egyhetes nyári táborba ment az osztályával?
Épp az ilyen indokok miatt volt a Déli és a Keleti pu. mellett parkoló + a metró végállomásoknál. Ma mindegyik parkoló helyén pláza áll. Mert az ugye létszükséglet.
"Teljesen alkalmatlan bármilyen hasznos dologra, se parkolója, se hasznos helykihasználása."
Vonatok fogadására kifejezetten alkalmas, és kitűnő tömegközlekedési kapcsolatai vannak. A parkoló teljesen lényegtelen akármelyik belvárosi pályaudvar esetében, mert az utasmennyiségük csak tömegközlekedéssel szolgálható ki jól. A belvárosi pályaudvar sehol sem az autósoknak épül, ez van. Kelenföldre lehet majd szép nagy parkolókat építeni, de még inkább az elővárosi állomásokra.
A 3 fejpályaudvar közül a Déli használja ki a leghasznosabban a helyet, és nincs is körülötte rozsdaövezet.
"és csináljanak parkot a helyére"
Ott van mellette a vérmező és a városmajor, az nem elég?
"Kelenföldön pedig alakítsanak ki egy nagy fedett pályaudvart, így legalább a 4-es metrónak is lenne nagyobb forgalma."
Sikerült építeni egy koncepciótlan, idétlen metrót, és most faragjuk hozzá a várost, értem.
Lényegtelen hogy közép- és é-budát elvágnánk a vasúttól a déli bezárásával, legalább a 4-es metrónak növekedne 20%-kal a forgalma, igaz még mindig töredéke lenne a Demszkyék által összeálmodozott számoknak.
És még vigyenek el Kelenföldről Kökiig +2 vágányt, akkor teljesen jó lenne, egy csomó vonat közlekedhetne S-Bahn módban és a tehereknek is maradna hely,nem kéne a V0-féle marhaságba ölni a pénzt...
A Déli röhej, hogy még ma is működik. Teljesen alkalmatlan bármilyen hasznos dologra, se parkolója, se hasznos helykihasználása. Az egészet zárják be, az alagutat ne hasznosítsák - felesleges -, és csináljanak parkot a helyére. Kelenföldön pedig alakítsanak ki egy nagy fedett pályaudvart, így legalább a 4-es metrónak is lenne nagyobb forgalma.
Számomra teljességgel felfoghatatlan, hogy míg az 1800-as évek végén gyakorlatilag csákánnyal kivájták az alagutat a Délibe, ma képtelenség fenntartani egy létező alagutat, sőt mi több, a bővítése tökéletesen elképzelhetetlen. Gondolom raklapszámra emésztené a milliárdokat.
Szerintem a probléma, egy-két hét alatt megoldható. A kiváltó ok, a felelősség és az illetékesség kérdésében vita van.
Véleményem szerint a MÁV- nak kell lépni, majd később tisztázhatja a felelősség és költségmegosztás kérdését, akár jogi úton is.
Számomra teljességgel felfoghatatlan, hogy míg az 1800-as évek végén gyakorlatilag csákánnyal kivájták az alagutat a Délibe, ma képtelenség fenntartani egy létező alagutat, sőt mi több, a bővítése tökéletesen elképzelhetetlen. Gondolom raklapszámra emésztené a milliárdokat.
Tényleg ekkorát fejlődünk vissza technológiában?
Ennyire futná a drága jegyekből, és az aránylag frissen befuttatott gyorsvonati pótjegyből?