Keresés

Részletes keresés

Lovrin Creative Commons License 2015.02.11 0 0 32

"Ami pedig a parkolókat illeti, voltak és megszüntették, ill. csökkentették a számukat. Miközben az autók száma megtízszereződött 20 év alatt."

 

Én kevés lebegő autót látok, ami azt jelenti, hogy mégis találnak parkolóhelyet maguknak valamerre.

Hogy ez nem feltétlen felszín, és nem feltétlen a város közepén, az üdvözlendő dolog.

Előzmény: hu manus2.0 (27)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.11 0 0 31

1970 ?

Előzmény: ***RS*** (30)
***RS*** Creative Commons License 2015.02.11 0 0 30

Egy kis érdekesség, a korai Déli pályaudvar állomásépülete. Nem tudom mikor készülhetett a kép, én már nem emlékszem erre az állapotra, pedig nem vagyok mai gyerek.

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.02.10 0 0 29

Én nem sajnálnám, ha eltűnne a Déli. Az épület városképi szempontból nem jelentős.
A vasúti pályát (az alagúttal együtt) villamosvonalként lehetne hasznosítani, nemcsak a mai Déli helyéig, hanem  tovább, egészen Óbudáig.

DAttis Creative Commons License 2015.02.10 0 0 28

a 4-es metró nekem (kerületi lakosnak) bejön, kiválthattam a zötyögő kiskörúti villamost illetve a fos 7-es buszcsaládot, szóval rühelem hallgatni a vonal alázását. Egy 8 milliós nagyváros létezik Európában ahol épült több vonal is hasonló állomásközökkel, igaz a vonal átlósan átszeli a várost.

Ami a Déli-t illeti ha bezárnák, arról elgondolkodtak már a 2-es metró Déli pu végállomása ami 43 éve meg van értelmetlenné válik??? Akkor azt vissza lehet bontani a Széll K. térig? Ja nem mert a kihúzó vágányok a Délinél vannak ciki.
És ahogy az országunkat ismerem az meg soha nem fog megvalósulni a 2-es metrót kivigyék tovább délre Kelenföld , Őrmező (kinek mi tetszik) irányába, mellesleg a 4-es metró Kelenföld végállomás után baromság lenne odatenni a 2-es metrót is, az meg a mesébe létezne, hogy itt nálunk (Budapest, Magyarország) Kelenföld után a föld alá bújtatva esetleg még tovább  vigyék a 2-es metrót értelmes végállomást találva pld vhol Budafokon 

Előzmény: ***RS*** (25)
hu manus2.0 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 27

A 4-es metró annyit ér, mint papnak a f@sz. Ti. a projekt DBR néven indult, vagyis Dél-Buda-Rákospalota. Annak lett volna értelme. Ennek a nyúlfarknyi szakasznak, 600 m-es állomásközökkel semmi értelme. Ezt bizonyítják az utas számlálási adatok is.  Ami pedig a parkolókat illeti, voltak és megszüntették, ill. csökkentették a számukat. Miközben az autók száma megtízszereződött 20 év alatt.

Előzmény: ***RS*** (25)
***RS*** Creative Commons License 2015.02.10 0 0 26

"A belvárosi pályaudvar sehol sem az autósoknak épül, ez van." 

 

A helyzet az, hogy amikor ezek épültek, akkor a gépjármű forgalom elenyésző volt, és nem is számítottak ilyen arányú motorizációra. A város meg azóta jól körbenőtte őket.

Előzmény: Lovrin (15)
***RS*** Creative Commons License 2015.02.10 0 0 25

A négyes metró elkészültével a Déli megléte erősen vitatható. Ha megszűnne az a vonalrész, akkor a felszíni közlekedést végre rendbe lehetne tenni. Az épületek természetesen megmaradnának, csak kellene nekik valami új funkció. A sínek helyén lehetne egy többszintes mélygarázs, fölötte parkkal.

Előzmény: hu manus2.0 (24)
hu manus2.0 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 24

1 - A Nyugatit nem is említettem, alig ismerem.

 

2 - Fenntartom, a Délire szükség van, a hozzá szervesen kapcsolódó infrastruktúrával (parkolók, metró, busz, villamos). Pl. olyan formában van rá szükség, hogy a nemzetközi vonatok, IC és EC vonatok bejönnének ide, az elővárosiak pedig járnának Kelenföldig. 

Előzmény: Törölt nick (23)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.10 0 0 23

A nyugatinál a pláza helyén sohasem volt parkoló, szertárudvar volt, civil nem mehetett be. A híd túloldalán volt parkoló, most is fizetős van

Előzmény: hu manus2.0 (18)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.10 0 0 22

Csak nem pláza áll a parkolók helyén amint mondtad.

Előzmény: hu manus2.0 (21)
hu manus2.0 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 21

A Keletinél a Kerepesi út felőli parkoló megszűnt, oda csak taxisok mehetnek be, a Thököly út felőli pedig a töredéke a 10 évvel ezelőttinek.

Taxival persze megoldható a nagymamák szállítása. Mondjuk a Keletitől Rákosszentmihályra, Csepelre, vagy Budaörsre. Ennyit igazán áldozhatunk az idióta város vezetésnek. 

Törölt nick Creative Commons License 2015.02.10 0 0 20

Ráadásul a Keleti melletti pláza az a volt Ügetőpálya helyén áll, ami félig meddig műemlék volt. Szó sincs arról, hogy ott parkoló volt.

Előzmény: hu manus2.0 (18)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.10 0 0 19

Taxi? 

Előzmény: hu manus2.0 (18)
hu manus2.0 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 18

"A belvárosi pályaudvar sehol sem az autósoknak épül"

 

Előfordult már veled, hogy idős rokonodért, anyukádért kellett kimenni az állomásra? Netán a gyerekedet vitted (volna) ki autóval, mikor egyhetes nyári táborba ment az osztályával? 

Épp az ilyen indokok miatt volt a Déli és a Keleti pu. mellett parkoló + a metró végállomásoknál. Ma mindegyik parkoló helyén pláza áll. Mert az ugye létszükséglet.

 

 

Előzmény: Lovrin (15)
csiriprelek Creative Commons License 2015.02.09 0 0 17

Délit összekötni Kelenfölddel metróval.

pajaci Creative Commons License 2015.02.09 0 1 16

Egy szép stadiont eltudnék képzelni a helyére.

Lovrin Creative Commons License 2015.02.09 0 0 15

"Teljesen alkalmatlan bármilyen hasznos dologra, se parkolója, se hasznos helykihasználása."

 

Vonatok fogadására kifejezetten alkalmas, és kitűnő tömegközlekedési kapcsolatai vannak. A parkoló teljesen lényegtelen akármelyik belvárosi pályaudvar esetében, mert az utasmennyiségük csak tömegközlekedéssel szolgálható ki jól. A belvárosi pályaudvar sehol sem az autósoknak épül, ez van. Kelenföldre lehet majd szép nagy parkolókat építeni, de még inkább az elővárosi állomásokra.

 

A 3 fejpályaudvar közül a Déli használja ki a leghasznosabban a helyet, és nincs is körülötte rozsdaövezet.

 

"és csináljanak parkot a helyére"

 

Ott van mellette a vérmező és a városmajor, az nem elég?

 

"Kelenföldön pedig alakítsanak ki egy nagy fedett pályaudvart, így legalább a 4-es metrónak is lenne nagyobb forgalma."

 

Sikerült építeni egy koncepciótlan, idétlen metrót, és most faragjuk hozzá a várost, értem.

Lényegtelen hogy közép- és é-budát elvágnánk a vasúttól a déli bezárásával, legalább a 4-es metrónak növekedne 20%-kal a forgalma, igaz még mindig töredéke lenne a Demszkyék által összeálmodozott számoknak.

Előzmény: simplybest (11)
vaki Creative Commons License 2015.02.09 0 0 14

És még vigyenek el Kelenföldről Kökiig +2 vágányt, akkor teljesen jó lenne, egy csomó vonat közlekedhetne S-Bahn módban és a tehereknek is maradna hely,nem kéne a V0-féle marhaságba ölni a pénzt...

Előzmény: simplybest (11)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.09 0 0 13

+ a kettes metrót Kelenföldig a mostani vasúti vágányokon, és egy régi - új nyomvonalú villamos Újpest és a nyugati között, rendező érintésével.

Előzmény: simplybest (12)
simplybest Creative Commons License 2015.02.09 -1 0 12

Szerintem ami helyes lenne:

 

- Rákosrendezőre kipakolni a Nyugatit, kisföldalattit meghosszabbítani odáig, Nyugatit becsukni

- Kelenföldre kipakolni a Délit, a négyes metró forgalmat kaphatna

 

- felújítani a Keletit és Kökit

 

Ennyi.

Előzmény: rich.mond (10)
simplybest Creative Commons License 2015.02.09 -1 1 11

A Déli röhej, hogy még ma is működik. Teljesen alkalmatlan bármilyen hasznos dologra, se parkolója, se hasznos helykihasználása. Az egészet zárják be, az alagutat ne hasznosítsák - felesleges -, és csináljanak parkot a helyére. Kelenföldön pedig alakítsanak ki egy nagy fedett pályaudvart, így legalább a 4-es metrónak is lenne nagyobb forgalma.

rich.mond Creative Commons License 2015.02.09 0 1 10

A Déli még csak-csak, de a Nyugati bezárása nagy hülyeség lenne.

Előzmény: Törölt nick (4)
II. Tahó Süsü Creative Commons License 2015.02.09 0 1 9

"Szerintem a probléma, egy-két hét alatt megoldható. A kiváltó ok, a  felelősség és az illetékesség kérdésében vita van.

Véleményem szerint a MÁV- nak kell lépni, majd később tisztázhatja a felelősség és költségmegosztás kérdését, akár jogi úton is."

 

Probléma megoldás magyar módra 4 hónap alatt 99 milliárdból:

 

3,5 hónap: bizottságok tömkelege, felelősök felkutatása, két karbantartó kirúgása, hatástanulmányok a polcra 58 milliárd.

0,5 hónap: minimálbérereseket foglalkoztató alvállalkozó megbízása a károk mérséklésére 11 milliárd.

utolsó 20 perc: 30 milliárdot visszaosztani a parlamenti képviselőnek, hiszen tőle jött a munka.

Előzmény: liberális demokrata (8)
liberális demokrata Creative Commons License 2015.02.09 0 0 8

Számomra teljességgel felfoghatatlan, hogy míg az 1800-as évek végén gyakorlatilag csákánnyal kivájták az alagutat a Délibe, ma képtelenség fenntartani egy létező alagutat, sőt mi több, a bővítése tökéletesen elképzelhetetlen. Gondolom raklapszámra emésztené a milliárdokat.

 

Szerintem a probléma, egy-két hét alatt megoldható. A kiváltó ok, a  felelősség és az illetékesség kérdésében vita van.

Véleményem szerint a MÁV- nak kell lépni, majd később tisztázhatja a felelősség és költségmegosztás kérdését, akár jogi úton is.

Előzmény: II. Tahó Süsü (6)
Bradanek F Creative Commons License 2015.02.09 0 0 7

Tényleg ekkorát fejlődünk vissza technológiában?

 

Sajnos, igen.

Előzmény: II. Tahó Süsü (6)
II. Tahó Süsü Creative Commons License 2015.02.09 0 1 6

Számomra teljességgel felfoghatatlan, hogy míg az 1800-as évek végén gyakorlatilag csákánnyal kivájták az alagutat a Délibe, ma képtelenség fenntartani egy létező alagutat, sőt mi több, a bővítése tökéletesen elképzelhetetlen. Gondolom raklapszámra emésztené a milliárdokat.

 

Tényleg ekkorát fejlődünk vissza technológiában?

Ennyire futná a drága jegyekből, és az aránylag frissen befuttatott gyorsvonati pótjegyből?

Mi az ami ennyire megváltozott 100 év alatt?

 

Kicsit költői a kérdésem, de bedobom.

Előzmény: liberális demokrata (-)
Mr Reacher Creative Commons License 2015.02.09 0 0 5

Semmi szükség rá.

Előzmény: Bradanek F (1)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.09 -1 0 4

déli , nyugati megszüntetni

helyette kelenföld, rákosrendező

déli vágányok helyén 2. metro kelenföldig hosszabbítani, befedni, felette zöld

rákosrendezőig metro

ez a minimum, de keleti is meggondolandó

Törölt nick Creative Commons License 2015.02.09 -1 1 3

Szintem meg kell a pályaudvar.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!