Svájc Mo-ot csodálja, ill. csodálta és megpróbálta, hogy fog e rajta a tőke éle????:DDD Jó, tudom, nem a magyarokat akarták sztatni.....hanem, kit is?????
Nem. Ez a svájci lap, Magyarországról szóló cikkének címe, amelyet a topikindító mint topik címet beemelt. Mi itt Magyarországon egy pillanatig nem gondoljuk, hogy ez az állítás Svájcban általánosan elfogadott. Sőt! Egyáltalán nem gondoljuk hogy a hatásvadászaton felül egy ilyen címnek bármiféle köze lehetne a valósághoz. :)
Nagyon is esélyes, hogy az olvtárs benézett egy vesszőt. De azért érezzük már, hogy az a tény, hogy ott az átlagfizetés nyolcszorosa a magyarnak, az rányomja a bélyegét az árakra. Nem kérhetsz a bisztróban 300 Ft-ot egy kávéért, különben a pincérnek nem jön ki a bére.
ez a topic címe. Lehet persze azt mondani, hogy jaaa, hát nem úgy kell érteni... hanem akkor hogyan? Miért is csodálja Magyarországot Svájc? Miben vagyunk mi annyira jók, hogy Svájc dicshimnuszokat lenghet? Mi az az érték amit mi nyújtunk, de Svájc akárhogy erőlködik, nem tudja?
Mert nehezen hiszem el, hogy ha a csodálat annyira nyilvánvaló, ahogy az a topic címben van, akkor ilyen nehéz sorolni azt, amiben jobbak vagyunk Svájcnál. És ha a látszat ellenére van sok ilyen, akkor miért Magyarországról mennek el az emberek külföldre a jobb élet reményében, és miért nem Svájcból?
Te még mindig nem érted. Nem vonja azt itt kétségbe senki hogy egy átlag svájci élete jobb mint egy átlag magyaré. Csak torz eredményeket mutat ha egy dologra koncentráltan csinálsz levezetést erről. Itt Budapest belvárosától 25-30 percre autóval 70-80 millióba kerül egy 400 nm körüli A+ hőtechnikai besorolású szinte új építésű ház 300 nöl kerttel 120 megás nettel (szerverszobával, Viessmann gépészettel) az erdő mellett. Ezért a pénzért hány négyzetmétert kapsz Svájcban és vagy hány élet kell ahhoz hogy ezt ott megszerezd? Szóval lehetne mondani a dolgokat vica-verza, de nincs értelme. Svájc egy élhetőbb hely ezt mindannyian tudjuk.
ellenérv? hozzászólás? "nyenyenye okostojás"-ozás helyett mondjuk reagálnál arra, amit írtam? Ha nem, akkor max ignore-ra raklak azt kész. Hülyékre nem vagyok kiváncsi.
Tipikusan egyszer vagy kétszer megy az ember a balcsira. Akinek ott van nyaralója, az talán tényleg megteszi 6-7x az utat. A 20 alkalom évente már egyáltalán nem tipikus eset.
svájci átlagkereset: 4118 eur, ami 1,2 millió huf ennek 20%-a az éves biztosítás
magyar átlagkereset: 154000 huf, ennek 32%-a az éves biztosítás
és annak ellenére, hogy ez az arány kisebb svájcban, ott valószínűleg ha történik baleset, akkor egy 0-2 éves közép-felső kategóriás kocsi tör össze egy másik hasonlót. Itt valószínűleg egy kis 6 éves suzuki egy 7 éves opelt. A kettő káresemény nem egy lap, és mégis a fizetéshez képest olcsóbb.
az a baj, hogy sokszor a magyarok abba a hibába esnek amibe te. Nem hasonlítják össze az életkörülményeket, a szolgáltatás minőségét, csak a kirakott árcédulát. Nem különbözik ez attól, mintha autót vennél, ki lenne rakva egy vadiúj Volkswagen passat 3 millióért, és egy vadiúj Dacia 2 millió 400-ért, és a daciára mondanád, hogy olcsóbb. Más a szolgáltatás léptéke és minősége.
Mellesleg az a bajom itt Magyarországon, hogy 3-4 éve amikor még volt 4 napos matrica, az éves díjszabástól eltekintve a magyar rendszer volt az egyik legelfogadhatóbb autópálya díj rendszer.
Ami tönkreteszi:
- 4 napos matricák megszűntetése.
- HU-GO szarság.
- Éves matrica túlárazása
- Elkerülő utak fizetőssé tétele
Ha jól sejtem a következő lépés az lesz, hogy országos viszonylatban majd megszűnnek a matricák, és mindenki sakkozhat, hogy merre akar majd menni 30-35000-ért és ha véletlenül megcsücskölsz egy megyét, akkor szevasz van, kiszáll a TEK és megpopsizik téged.
Svájcban 10000 HUF a matrica. Ez egy átlag svájci HAVI keresetének kevesebb, mint 1%-a, nálunk ez az arány 30% körül van. Ezért nem veszik.
Az autósok többsége túlnyomó részt agglomerációs célból autópályázik és ezt a célt a fizetős autópálya óta először szolgálja ki az autós igénye szerint a regnáló hatalom. Igen. Csökkentés ez és azt az évi +2-3 utat pedig majd meg fogom külön fizetni amit megyén kívül kell megtennem. Még úgy sem lesz annyi mint amennyit eddig kellett fizetnem.
a hét végén voltam kistarcsán. 6-os, mo-ás. ha útdíjjas lesz, akkor 6-os, budapest. de biztos csak én vagyok ilyen nemzetellenes paraszt, hogy nem akarok 40 km útért 2.000 ft-os egyhetes matricát venni. jelzem a hetes matrica önmagában is egy parasztság. ha km arányosan alkalmi fizetés lenne, akkor rendszeresen használnám az autópályákat. de persze mint láttuk én egy nemzetáruló vagyok, aki nem boldog, ha hülyének nézik.
Egyrészt nem hallottam olyan igéretet, hogy Budapest és Pest megye egyben lesz. De ha hallanék, akkor sem hinném el egy politikusnak, nem tudom mennyire érthető a cinizmusom.
Másrészről nem tekintem csökkentésnek, ha idén egy kiló kenyér 300 Ft, de jövőre 5 deka csak 40 Ft lesz.
Kisebb szolgáltatás még drágábban.
Azt viszont végig gondolhatnák a bélák a parlamentben hogy
100000 db 43000-ért eladott matrica 4,3 milliárd huf, míg
500000 db 15000-ért eladott matrica 7,5 milliárd huf
Ez gondolom egyszerű matematika, ami a mai modern magyar közgazdaságtanba nem férhet bele. Sosem vettünk éves matricát, mert nem érte meg. 15000 szerintem annyi, amennyit a magyar piac is fizetne érte. Nem azért, amennyiért Balaton-Budapest viszonylatban fizetne.
Én is úgy érzem, hogy nem is az autósok vannak a reform ellen, hanem a mindenért utcára vonuló "demokraták":((( Hja, valahogy érvényt szeretnének szerezni Gyurcsány vízióinak:DDD
Én úgy tudom hogy lesz éves matrica továbbra is 42-ért és e-tekintetben még mindig nem biztos hogy Butapest nem Pest megye. :) Mindenesetre ha nem Pest megye akkor is tényszerűen negyedére fog csökkenni ez a fajta költségem és ez bizony rezsicsökkenés Béláim a javából. :) A magyar autópálya matrinya ára pedig nekem sem tetszik, de ezt a díjszabást sem a pillanatnyilag regnáló hatalom találta fel és véleményem szerint eddig tényszerűen is az volt a flúgos aki a főutakon napjában kétszer inkább dugózott, ahelyett hogy dugóktól mentesen és gyorsan járt volna munkába évi 42 eFt-ért (v. havi +4 eFt költség vállalása mellett). Mindezek mellett továbbra is tartom hogy havi 400 Ft/hó útdíj se nem brutális, se nem megfizethetetlen és aki ennyit a pénztárcáján észrevesz az pedig nem is vezet autót már olyan szegény.